Тема. Знаходження числа за його відсотками.
Мета: сформувати поняття знаходження числа за його відсотком (дробом); виробити вміння використовувати завдання, що передбачають знаходження числа за його відсотками.
Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
3) (0,1 + 0,9 : 0,45) : 0,07; 4) 2,4 · 3 – 2,4 : 3.
II. Застосування знань
Учитель пропонує учням порівняти умови й розв'язати задачі.
1) 49 : 14 = 3,5 (кг) становить 1% морозива;
2) 3,5 · 100 = 350 (кг) виготовлено морозива.
(Або можна записати один вираз: 49: 14 • 100 = 350 (кг))
Відповідь. 350 кг.
Отже, щоб найти число за значенням його відсотків, треба поділити на кількість відсотків і помножити отриманий результат на 100.
III. Формування умінь
Розв'язування задач початкового і середнього рівня не викликає в учнів труднощів, якщо відомо, який саме алгоритм застосовувати. Але зазвичай учні помиляються в задачах на відсотки, тому головна мета цього уроку — навчити учнів розрізняти типи задач: на знаходження відсотків від числа (попередня тема на знаходження числа за його відсотками. Тому перед письмовим розв'язуванням вправ було б доречним розв'язати усні вправи. 1.
1) Скільки можна отримати заліза із 72 т руди?
2) Скільки треба взяти руди, щоб отримати 72 т заліза?
Щоб показати різницю в умові задач, можна записати їх коротку умову:
1)Руда |
|
Залізо |
2) Руда |
|
Залізо |
72 т, 100% |
|
60%, ?т |
?т, 100% |
|
60%, 72 т |
Тому: 1) задача на знаходження відсотків від числа;
2) задача на знаходження числа за його відсотками.
Після цього учні письмово розв'язують виправи №№ 1053; 1054; 1056; 1060; 1062 на засвоєння алгоритму знаходження числа за його відсотками та, якщо вистачить часу, № 1077.
IV. Підсумок уроку
Запитання до класу
1) 60 : 100 · 30; 2) 30 : 100 · 60; 3) 60 : 30 · 100; 4) 60 · 30.
V. Домашнє завдання
п. 35, №№ 1055; 1057; 1059; 1061; на повторення № 965 (5).