Відсоткове відношення двох чисел

Про матеріал
Мета: сформувати уявлення про зміст поняття відсоткове відношення двох чисел та виробити вміння знаходити відсоткове відношення двох чисел та розв'язувати задачі, що передбачають цю дію.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Відсоткове відношення двох чисел

Мета: сформувати уявлення про зміст поняття відсоткове відношен­ня двох чисел та виробити вміння знаходити відсоткове відношення двох чисел та розв'язувати задачі, що передбачають цю дію.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

  1. Знайдіть відношення чисел: 15до5; 10 до 30; 7 до 2. Що показує кожне
    із цих відношень?
  2. Виразіть у відсотках числа: ; 0,01; ; 0,4; 0,17; ; 0,005; 1,5; 2.
  3. Ціна товару: а) знизилась на 30 %; б) підвищилась на 10 %. Скільки
    відсотків від попередньої ціни вона становить?

 

II. Засвоєння знань

  1. Мотивація навчальної діяльності

На цьому уроці учні знайомляться з третім типом задач на відсо­ток — задачами на знаходження відсоткового відношення двох чи­сел. Оскільки знаходження відсоткового відношення двох чисел є найпоширенішим способом оцінювання змін, що відбуваються в нашому житті, бажано для відповідної мотивації підібрати фак­тичний матеріал (статистичні звіти; рекламні оголошення і т. ін.)

  1. Засвоєння нових знань

Задача 1. У 6-му класі навчаться 30 учнів, з яких математику знають на достатньому рівні 12 учнів. Яку частину становлять ці учні від усіх учнів класу?

Розв'язання. Зрозуміло, що шукане число — відношення 12 до 30:

12 : 30 = = = 0,4.

Відповідь. 0,4.

Задача 2. У 6-му класі навчаться 30 учнів, з яких математику знають на достатньому рівні 12 учнів. Скільки відсотків усіх учнів класу станов­лять ті, що знають математику на достатньому рівні?

Розв'язання. Із першої задачі маємо:

12 від 30 становить 0,4, але ж 0,4 = 40 %.

Відповідь. 40 %.

Висновок(конспект 25)

 

 

Конспект 25

Відсоткове відношення двох чисел

а від b становить · 100 %

Приклад 15 від 40 становить:

= = 0,375 = 37,5 %

 

III. Формування вмінь

І рівень

Усні вправи

Скільки відсотків становить:

а) 10 від 20; б) 3 від 5; в) 0,004 від 0,16; г) від ?

ІІ рівень

Письмові вправи

Задача 1. Із 150 найменувань товару, що їх виготовляє фабрика, 30 но­вої моделі. Скільки відсотків товару нової моделі випускає фабрика?

Задача 2. Заповніть пусті клітинки таблиці.

 

 

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

Усього

Маса овочів, т

60

 

42

 

240

Відсоток від усієї маси

 

30

 

 

(100)

 

Задача 3. Ділянка землі поділена на 3 частини. Одну частину пло­щею 6 а відведено під сад, другу частину (площею 15 а) — під город, а решта 3 а — під будинок та господарські будівлі. Скільки відсотків ділянки відведено під будинок, сад?

Задача 4. Маса ящика з товаром 11,5 кг. Маса товару 9,2 кг. Скільки відсотків становить маса порожнього ящика від маси з товаром?

Додатково. Задачі на повторення попереднього матеріалу

  1. Розв'яжіть рівняння 1 : 8 = х : .
  2. Для виготовлення 10 деталей потрібно 3 кг металу. Скільки металу потрібно взяти, щоб виготовити 12 таких деталей?
  3. Для перевезення вантажу автомобілю вантажністю 6 т треба зробити 10 рейсів. Скільки треба зробити рейсів автомобілю, вантажність на 2 т менше, щоб перевезти той самий вантаж?

 

IV. Підсумки уроку

Бліцтест

  1. 4 від 16 становить: а) 40 %; б) 16 %; в) %;г)25%.
  2. Різниця чисел 5 і 2 становить від числа 5: а) 3 %; б) %; в) 60 %; г) %.

 

V. Домашнє завдання

  1. Фермер зібрав 18 т зернових, із них 4,5 т кукурудзи. Скільки відсотків
    становить маса зібраної кукурудзи від маси зернових?
  2. Є два сплави міді зі сріблом. Перший сплав містить 85% срібла, а дру­гий — 60%. Шматок першого сплаву масою 4 кг сплавили зі шматком другого сплаву масою 6 кг і одержали третій сплав. Знайдіть у відсот­ках вміст срібла у третьому сплаві.
  3. У скільки разів треба збільшити число 3, щоб дістати число 7?
  4. Знайдіть значення виразу:

а) 0,5 · 1,6 + 14,911 : 3,7; б) 1,3 · (313,2 : 8,7 – 5,3).

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
2784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку