Тема. Відсоткове відношення двох чисел
Мета: сформувати уявлення про зміст поняття відсоткове відношення двох чисел та виробити вміння знаходити відсоткове відношення двох чисел та розв'язувати задачі, що передбачають цю дію.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
|
|
|
|
|
II. Засвоєння знань
На цьому уроці учні знайомляться з третім типом задач на відсоток — задачами на знаходження відсоткового відношення двох чисел. Оскільки знаходження відсоткового відношення двох чисел є найпоширенішим способом оцінювання змін, що відбуваються в нашому житті, бажано для відповідної мотивації підібрати фактичний матеріал (статистичні звіти; рекламні оголошення і т. ін.)
Задача 1. У 6-му класі навчаться 30 учнів, з яких математику знають на достатньому рівні 12 учнів. Яку частину становлять ці учні від усіх учнів класу?
Розв'язання. Зрозуміло, що шукане число — відношення 12 до 30:
12 : 30 = = = 0,4.
Відповідь. 0,4.
Задача 2. У 6-му класі навчаться 30 учнів, з яких математику знають на достатньому рівні 12 учнів. Скільки відсотків усіх учнів класу становлять ті, що знають математику на достатньому рівні?
Розв'язання. Із першої задачі маємо:
12 від 30 становить 0,4, але ж 0,4 = 40 %.
Відповідь. 40 %.
Висновок(конспект 25)
|
Конспект 25 |
Відсоткове відношення двох чисел |
|
а від b становить · 100 % |
Приклад 15 від 40 становить: = = 0,375 = 37,5 % |
III. Формування вмінь
І рівень
Усні вправи
Скільки відсотків становить:
а) 10 від 20; б) 3 від 5; в) 0,004 від 0,16; г) від ?
ІІ рівень
Письмові вправи
Задача 1. Із 150 найменувань товару, що їх виготовляє фабрика, 30 нової моделі. Скільки відсотків товару нової моделі випускає фабрика?
Задача 2. Заповніть пусті клітинки таблиці.
|
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
Усього |
Маса овочів, т |
60 |
|
42 |
|
240 |
Відсоток від усієї маси |
|
30 |
|
|
(100) |
Задача 3. Ділянка землі поділена на 3 частини. Одну частину площею 6 а відведено під сад, другу частину (площею 15 а) — під город, а решта 3 а — під будинок та господарські будівлі. Скільки відсотків ділянки відведено під будинок, сад?
Задача 4. Маса ящика з товаром 11,5 кг. Маса товару 9,2 кг. Скільки відсотків становить маса порожнього ящика від маси з товаром?
Додатково. Задачі на повторення попереднього матеріалу
IV. Підсумки уроку
Бліцтест
V. Домашнє завдання
а) 0,5 · 1,6 + 14,911 : 3,7; б) 1,3 · (313,2 : 8,7 – 5,3).