ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ВІДДІЛ ОСВІТИ СНІГУРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
СНІГУРІВСЬКИЙ БУДИНОК ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА
Конспект заняття
Керівник зразкового
художнього колективу
«Виготовлення сувенірів»
Васильєва О.В.
Снігурівка, 2017
Конспект заняття
Тема заняття: Виготовлення об'ємної поробки «Лісова галявина» з використанням різноманітних предметів – сірників, олівців, зубочисток, ножиць та природного матеріалу.
Мета:
навчальна:
- забезпечити засвоєння учнями знань про пластичні властивості пластиліну;
- формувати зоровий контроль за рухами своїх рук, вміння синхронізувати роботу обох рук ;
- навчити створювати об'ємні зображення тварин, виділяти в них найбільш характерні ознаки;
- дотримання учнями санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця під час виконання завдань практичної роботи.
виховна:
розвивальна:
Завдання:
Методи навчання: розповідь-пояснення, коментар, бесіда, демонстрування, аналіз.
Тип заняття: комбінований.
Форми роботи на занятті: індивідуальна робота, колективна робота, групова робота.
Обладнання: зелений картон, кольоровий пластилін, дошка для ліплення,стеки, паперові серветки, природний матеріал.
Хід заняття.
І. Організаційна частина.
Сьогодні у нас незвичайне , цікаве і пізнавальне заняття. На занятті нам будуть потрібні : голова – ми будемо думати; очі – будемо дивитися; вуха – слухати; губи – будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки – будемо творити.
ІІ. Основна частина.
Темою нашого сьогоднішнього заняття є : Виготовлення об'ємної поробки «Лісова галявина» з використанням різноманітних предметів – сірників, олівців та природного матеріалу [Додаток І].
2. Бесіда.
Загадки про диких тварин.
Керівник гуртка: Хто по гілках спритно скаче
І злітає на дуби?
Хто в дуплі горішки ховає,
Сушить на зиму гриби?
Діти : Білка
Керівник гуртка: На вівчарку він схожий:
Що не зуб - то гострий ніж!
Він біжить, вискаливши пащу,
На вівцю готовий напасти.
Діти : Вовк
Керівник гуртка: Трави копитами торкаючись,
Ходить по лісі красень,
Ходить сміливо і легко,
Роги розкинувши широко.
Діти : Лось
Керівник гуртка : Велетень у лісі живе,
Він - ласун, любить мед.
Коли зіпсується погода,
Він спати лягає на півроку.
Діти : Ведмідь.
Керівник гуртка : Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має.
Діти : Кабан.
Керівник гуртка : В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її …
Діти : Лисиця.
Керівник гуртка : Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги –
Скрізь у мене вороги.
Діти : Заєць.
Керівник гуртка : Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
Діти : Сова.
Керівник гуртка : Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?
Діти : Дятел.
3. Закріплення раніше набутих прийомів ліплення.
Давайте згадаємо які прийоми ліплення ми вже з вами вивчали:
Цими прийомами користуються для виконання таких найпростіших форм як куля, циліндр, диск. Для утворення кулеподібної форми потрібно кругоподібними рухами скачати пластилін долонями. Диск отримують притисканням кулеподібної форми долонями рук. Для отримання циліндричної форми розкачування слід здійснювати прямими рухами долонь.
5. Інструктаж із техніки безпеки праці
Правила роботи з пластиліном:
ІІ. Практична робота учнів.
Послідовність виготовлення поробки «Лісова галявина».
На минулих заняттях ми з вами виготовили галявину із зеленого картону та пластиліну. Виліпили дерева, пеньки, ялинки, струмочки. Сьогодні ми виготовляємо лісових тваринок на ваш смак із пластиліну за допомогою природного матеріалу [Додаток ІІ].
7. Фізкультхвилинка.
Руки в сторону та вгору -
На носочки підніміться.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивіться.
Руки в сторони розводим,
Опускаєм плавно вниз,
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли - руки прямо.
Встали. Знову все так само.
Вправу дружно почали.
Нахил вліво - раз, два, три!
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись.
Ось розминці вже й кінець.
Хто ж старався - молодець!
8. Продовження практичної роботи учнів:
Виліплену тварину ми прикріплюємо або на пеньок на галявині, або на «траву» [Додаток ІІІ].
ІІІ. Заключна частина.
Підвести підсумок роботи. Відбір найкращих робіт на виставку. Оцінювання виробів. Аналіз помилок. Обговорення проблем, які виникли в процесі виготовлення поробок. Прибирання робочих місць. Фото напам'ять [Додаток ІV].
Всі старались, утомились.
Ви на славу потрудились.
А тепер скажіть, гуртківці,
Що робити ви навчились?
Працювали всі завзято!
Сувеніри ваші гарні,
Бо трудились руки вправні.
ІV. Підсумок.
Що ми зробили на занятті?
Що нового дізналися?
Які труднощі виникали під час практичної роботи?
Що найбільше зацікавило вас?
V. Домашнє завдання.
Зібрати природній матеріал для виготовлення об’ємних виробів (шишки,
жолуді, каштани).
Список використаних джерел:
Електронні джерела:
www.yotube.com\watch7?v=d_DBrz7kveU
https://pustunchik.ua/ua/treasure/tools/podelki-iz-plastilina/liplennia-z-plastylinu-tvaryn
http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/virobi-z-plastiliny-tvarini.html
https://vdomadobre.info/porobki-dlya-ditei/virobi-z-plastilinu-dlya-ditei.html
http://svoimi-rykami.com.ua/detskie-podelki-iz-plastilina/index.htm
Додаток І
Додаток ІІ
Додаток ІІІ
Додаток ІV