ВИГОТОВЛЕННЯ СТИЛІЗОВАНОЇ НОВОРІЧНОЇ ЯЛИНКИ

Про матеріал
Розробка відповідає дійсній навчальній програмі з позашкільної освіти гуртка «Юні флористи»: еколого – натуралістичний напрям, рекомендованої МОН України та НЕНЦ (лист ІЗМО від 03.03.2020р. №22.1/12 – Г-150) для школярів молодшої вікової категорії. Поєднує вивчення тем природознавства та трудового навчання. Відповідає вимогам початкового рівня знань. Розділ: Новорічна флористики. Інноваційність заняття : - нестандартна форма проведення заняття дає гуртківцям можливість отримати та перевірити знання, вміння та навички школярів в цікавій, ігровій формі, сприяє розвитку їх креативного, творчого та критичного мислення, активному пізнанню школярів; - використання інтерактивних методів (кооперативного навчання – «робота в парах», колективно – групового навчання – вправи «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Дерево рішень»; дидактична гра «Аукціон») дозволить визначити обсяг і глибину наявних знань гуртківців.
Перегляд файлу

image

Тема: Виготовлення стилізованої новорічної ялинки.

Мета: а) навчальна – ознайомити гуртківців з головними елементами та принципами композиції в техніці rustic, технічним аспектом виготовлення новорічного топіарію;

б)розвиваюча -  розвивати творчу,  інтелектуальну, комунікативну

компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки; вдосконалювати навики роботи в команді (роботи у групах); 

в) виховна - виховувати працьовитість, старанність, акуратність у виконанні роботи, бережливе ставлення до використовуваних матеріалів та оточуючого середовища.

Обладнання:  мультимедійна презентація,  ножиці, шаблони, клей, біла  джгутова нитка,  червоний та зелений гофро папір, перлинки, мережка, клейовий пістолет, шишки, декоративний дріт, мішура.

Методи і прийоми: робота в групах, асоціативний кущ, вправа «Очікування» Тип заняття: комбінований  Інноваційність заняття : 

-         нестандартна форма проведення заняття  дає  гуртківцям можливість отримати та перевірити  знання, вміння та навички школярів в цікавій, ігровій формі,  сприяє розвитку їх креативного, творчого  та критичного мислення, активному пізнанню школярів; 

-         використання інтерактивних методів (кооперативного навчання – «робота в парах», колективно – групового навчання – вправи «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Дерево рішень»; дидактична гра «Аукціон») дозволить визначити обсяг і глибину наявних знань гуртківців.

 

Хід заняття

1.Організаційний момент

Вступне слово, хвилинка поезії

     Сьогодні у нас незвичайне заняття,

    Сьогодні ми зробимо ще один крок     У творчу країну, країну майстрів, Де все оживає й стає чарівним.

Вправа «Посмішка»:  Посміхніться, діти,  один одному і побажайте  творчої та успішної  роботи на занятті.

Мотиваційна вправа: Сьогодні до нас на заняття  ми очікуємо  гостю. А хто вона, ви  дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку:

                                             Вбрання у неї з колючок,                                              Мов зелений їжачок.

                                             А в зимові гарні свята

                                             Має ще й прикрас багато.

                                                                               / Ялинка

 ( кліпарт – аніма новорічна ялинка  на екрані ноутбука, новорічна мелодія).

Вправа «Асоцівтивний кущ» (фронтальна бесіда): З чим асоціюється у вас новорічні свята?

/Відповіді  школярів.

-         Як або чим  прикрашають  новорічну  ялинку  є у вашій сім’ї?

                                                                                                 /Відповіді дітей.

-         Розкажіть, які ще новорічні традиції є у ваших родинах

/Відповіді учнів

Перегляд презентації «Новорічний  декор» (про особливості декорування ялинок в стилях мінімалізм, еко-,  вінтаж, етно-, прованс, Fashion, ретро … )

 

ІІ. Повідомлення теми та мети  заняття

          Сьогодні ми зосередимо нашу увагу на  новому та досить популярному зараз модерному  стилі – «rustic» або «новий кантрі». Він ідеально підходить для нашого населеного пункту та жителів заміських будинків;  дозволяє створити затишну та водночас домашню  атмосферу під час новорічних свят.   Особливо варто придивитися до нього людям, які втомилися від навмисного блиску і гламурної мішури. Головні принципи декору в рустикальному стилі: використання природних матеріалів і підкреслена грубість, шорсткість поверхонь, натуральна або штучна хвоя,  а замість  блискучих  іграшок  дерев’яні  фігурки, прикраси з тканини, паперу  чи ниток. Ідеальний новорічний рустік – інтер’єр: камін, прикрашений різдвяними шкарпетками, безліч свічок на підлозі, композиції з моху і лози, в’язані іграшки на ялинці, дерев’яні  конячки…. Це своєрідне «повернення до витоків», що робить цей стиль  популярним сьогодні. / Перегляд фото презентацій. 

На вас чекає ще одне  завдання – екологічне: свій новорічний виріб виготовити із  тих  матеріалів, які залишилися  з попередніх занять (картон з паперових ящиків, пресовані паперові трубки з харчової фольги, шматок мішковини, клубок білих ниток, відрізки червоної та зеленої гофри). 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

          Давайте розглянемо ці матеріали (клаптики мішковини, стрічок та гофропаперу, біла джгутова нитка).

Повторення правил ТБ:

      Перед початком я хочу нагадати вам про правила безпечної роботи з ножицями та іншими інструментами.

üВимоги безпеки під час роботи:

-         утримування в порядку і чистоті робоче місце, не допускати захаращення його сміттям;

-         при роботі з термопістолетом бути обережним, щоб не попектися; - слідкувати за рухами і положенням ножниць.

üСанітарно – гігієнічні вимоги:

-         до початку роботи вимити руки,

-         роботи перерви при необхідності.

          Вправа «Дерево рішень» (поділ на групи по 2 чол., кожній групі видається якийсь один  матеріал ( нитки, червона та зелена гофропапір, шишки) та необхідні супутні матеріали (термоклей, декоративний дріт, ПВА, джгутова нитка, біла  водоемульсійна фарба…),  з яких треба самостійно виготовити заготовки – декор для майбутньої новорічної композиції: листочки, хвоя, пуасентія  (їх кількість має відповідати кількості присутніх гуртківців). На роботу  виділяється 30 хвилин.  

Завдання:

1 група – виготовляють хвою із зеленої гофри, 2 група – листочки падуба,            3 група – виготовляють квіти пуасентії з червоної гофри,  4 група – фарбують  шишки  в білий колір. 

Готові поробки складають в коробки.  

-Молодці, ви вправно виконали це завдання. 

IV. Основна частина 

Дидактична гра «Аукціон»: А зараз давайте пограємось.  А для того, щоб наша гра була чесною і неупередженою, я пропоную встановити по черговість відповідей.  

/Гуртківці по черзі підходять до «чарівної скриньки»  та витягують картку – номерок. - Попрошу  сісти в коло  відповідно до порядкових номерів. 

image- Почергово із скриньки школярі витягують та голосно зачитують картку із запитанням:     з червоної коробки - стосуються термінології з попередніх гурткових занять;  

   із зеленої коробки – загальні запитання, які стосуються новорічно – різдвяних свят.

 За вірні  відповіді школярі одержують   жетони.

       Якщо гравець не знає відповіді, може, за бажанням, передати запитання комусь із гуртківців.

       В кінці гри отримані жетони обмінюють на додаткові деталі, які гуртківці можуть використати для створення  власної композиції.

Міні – лекція:

Необхідним атрибутом новорічного настрою протягом багатьох років залишається ялинка і її зовсім не обов’язково купувати. Якщо ви не прихильник щорічного знищення декількох тисяч зелених красунь, то це зовсім не привід залишатися на Новий рік без ялинки. Ми просто створимо її власноруч.

Тож сьогодні ми виготовимо новорічний топіарій своїми руками.       

          Топіарій, або як їх ще називають «дерево щастя», - звичайна прикраса для інтер’єру в європейській стилістиці і є символом достатку та благополуччя в домі. Це чисто декоративна річ, а не копія якогось дерева, його можна виготовити із квітів, стрічок, природних матеріалів, крупи, і т.д. V. Практична  частина. 

  Для створення топіарію нам знадобляться наступні матеріали:

-         картон,

-         білий шпагат чи інші нитки білого кольору (акрил, шерсть…),

-         клейовий пістолет,

-         намистинки,

-         imageмережка,

-         декоративний дріт,

-         червоний  та зелений  гофропапір.

 

1етап: Виготовлення конусної основи ялинки (фото 1).

Із відрізка  картону  (25см діаметром)  складаємо конус та скріплюємо його клеєм.

Обмотуємо конус білою ниткою, починаючи від верхівки, попередньо прикріпивши її клеєм.          Ажурною стрічкою формуємо «спідничку» ялинки (низ конуса).

 

ІІ етап: Виготовлення ніжок та чобітків.

Ніжки: картон 15х5см (2 шт.)  скручуємо трубочкою по довжині та фіксуємо клеєм. Трубочку обклеюємо мішковиною. 

                                                                                                                     виготовляємо    із    трубочок    з-під

imageхарчової фольги чи пергаменту. Нарізаємо з них по 2  циліндри  висотою 4см та 2 см (фото 2). Менший прорізаємо і приклеюємо до більшого. Зверху обклеюємо по кругу білою стрічкою, попереду формуємо виточку. За бажанням можемо       прикрасити намистинкою       чи      бантиком

(фото 3).

  «Ніжку»   вставляємо і  приклеюємо    всередині черевичка.     Верх чобітка прикрашаємо          фетром       або плетеною стрічкою.

         Щоб прикріпити «ніжки» до

основи  конуса, виріжемо з картону круг, того ж діаметру  що і основа  конуса. В крузі   робимо отвори для ніжок, які закріплюємо  клейовим пістолетом (фото Фото 4). 3

                                                                                                                       використовуємо виготовлені Фото 5 з

гофропаперу квіти пуасентії, хвою, листочки, фарбовані

imageШколярі самостійно на власний розсуд на     столі           складають гірлянду, розраховуючи її довжину відповідно до розміщення на  ялинці (горизонтально вздовж країв  або по спіралі знизу до верху). 

Деталі    гірлянди               скріплюють декоративним     дротом,       а        потім приклеюємо до ялинки. 

   Пропоную одержані під час «Аукціону» жетони обміняти на додатковий декор: перлинки, стрічки, мішуру.

Демонстрація робіт (фото 6, 7).

VI.      Рефлексія

-   Чи здійснились ваші очікування при виготовленні композиції ?

-   Хто хоче поділитись своїми враженнями від роботи ?

VII.  Підсумок  заняття.

Дякую вам, діти, за продуктивну роботу,  ви – креативні та творчі. І ваші роботи сьогодні - ще один доказ цього.

image

pdf
Додано
28 березня 2023
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку