Виховна година «Дай лапу, друже!» для учнів 1-х класів
Оніщенко Ірина Валентинівна,
учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Мета: узагальнити знання учнів про вірного друга людини – собаку; сприяти усвідомленню того, що тварина не іграшка, а жива істота; формувати соціальну та громадянську компетентності, основні компетентності у природничих науках. Виховувати почуття любові до тварин, відповідальність за чотирилапого друга, бажання піклуватися про нього.
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, відеоролик про собак, картки для роботи в групах, репродукція картини О. Симонової «Під дощем»
Пропедевтична робота: підготувати фотографії або малюнки собак, які мешкають поруч із дітьми, з метою організації виставки.
Форма проведення: клуб любителів собак
Хід заняття:
(діти стають у коло)
(3-5 учнів за бажанням розповідають про свого вихованця)
Вовк відповів:
Почали жити разом. Раз, як ночували в лісі, почув пес якийсь шелест і почав трястися-боятися. Збудив вовка, а той йому й каже:
- Будь тихо, бо прийде ведмідь і з’їсть нас!
Пес тоді здогадався, що ведмідь сильніший за вовка. Пішов до ведмедя й каже:
- Ведмедю, братику, живімо разом!
- Коли разом, то разом, - відповів ведмідь.
Минула коротка доба. Раз на зорях почув пес якийсь шелест і почав боятися. Пробудився ведмідь та й сказав:
- Заховаймося в корч, бо ще надійде лев і роздере нас обох!
Подумав пес, що лев має бути сильнішим. Залишив ведмедя й пішов до двору короля лева.
- Леве, леве, королю звірів, живімо разом!
- За слугу прийму тебе, — відповів лев.
Пес зостався з ним. Одного разу ввечері почав пес боятися й почав вити, гавкати. Вибіг лев із палати й каже йому:
- Мовчи, бо ще надійде людина й застрелить нас обох!
Пес замовк, але здогадався, що людина має бути сильнішою, коли її лев боїться.
Пішов пес до людини й пристав на службу до неї. Від того часу й живе пес з людиною.
Обговорення:
Об’єднання в групи:
Час виконання: 3-4 хвилини
Діти отримують аркуші паперу, у центрі яких зображено собаку. Навколо нього необхідно намалювати (чи написати) умови, які необхідні песику для життя.
(після виконання завдання відбувається презентація роботи наступним чином: групи по черзі називають умови, необхідні для існування песика. Головна умова – не повторюватися)
Висновок: для собаки необхідна їжа, повітря, вода, надання ветеринарної допомоги, допомога людей, спеціальні іграшки для гри тощо.
Час виконання: 3-5 хвилин
Об’єднання учнів у три групи, кожна з якої отримує картки із зображенням продуктів харчування. Учням необхідно обрати та позначити саме ті, які можна використовувати в їжу собакам (додаток 1).
(далі відбувається презентація робіт)
Час виконання: 2 хвилини
Руханка «Найкращі друзі»
(посилання https://www.youtube.com/watch?v=RocWQDx_ROg)
Час виконання: 3-4 хвилини
(після роботи, діти презентують роботи
у вигляді малюнка чи розповіді)
Учитель: Так, кожна собака допомагає людям по-своєму. Усі породи собак діляться на три основні групи: службові, мисливські та кімнатно-декоративні.
Хто не чув про прикордонних собак? Вдень і вночі допомагають вони охороняти наші кордони. За поведінкою собак прикордонники своєчасно дізнаються про ворога, а безстрашні вівчарки затримують їх.
Собаки допомагають чабанам пасти овець, захищають їх від хижаків. За жестом чабана собака по команді зганяє тварин до гурту, може погнати їх направо чи наліво, попереджує гавкотом про якусь небезпеку.
Є собаки поводирі, які супроводжують незрячих, оберігають їх у дорозі. Існує навіть спеціальна школа, в якій навчають собак - поводирів. Вони вміють попередити господарів про східці, повороти, допомагають перейти дорогу.
А скільки людей залишилось живими при допомозі собак - рятівників. Адже завдяки своєму нюху вони здатні відчути людину під багатометровими завалами під час стихійних лих.
Собаки навіть літали у космос – вони біли першими космонавтами. Першою 7 діб у космосі провела собака на ім’я Лайка. Потім були Білка, Стрілка, Мушка та інші.
.
Є собачки, які полюбляють сидіти на руках людини, красивих подушках, їх одягають у красивий одяг, зав’язують бантики.
Учитель: Як бачимо, собака допомагає нам у різних сферах нашого життя. Але коли ви хочете мати вірного друга і захисника, візьміть маленьке цуценятко, самі виростіть, виховайте його і ніколи не залишайте напризволяще.
Час виконання: 5-7 хвилин
(посилання https://www.youtube.com/watch?v=W4ycjUeS0iE&t=11s)
Час виконання: 3 хвилини
(Далі учні по черзі виходять у центр кола та промовляють речення, в якому зазначають, що вони запам’ятали під час зустрічі, що їх вразило чи який факт сподобався. Усі інші учасники, що стоять в колі, хором відповідають: “Це чудово!”
Список використаних джерел: