1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Виховна година «Дай лапу, друже!» для учнів 1-х класів

Про матеріал
Розробка виховної години «Дай лапу, друже!» для учнів 1-х класів сприятиме узагальненню знань учнів про вірного друга людини – собаку; усвідомленню того, що тварина не іграшка, а жива істота.
Перегляд файлу

Виховна година «Дай лапу, друже!» для учнів 1-х класів

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

 учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Мета: узагальнити знання учнів про вірного друга людини – собаку; сприяти усвідомленню того, що тварина не іграшка, а жива істота; формувати соціальну та громадянську компетентності, основні компетентності у природничих науках. Виховувати почуття любові до тварин, відповідальність за чотирилапого друга, бажання піклуватися про нього.

Обладнання: мультимедійна презентація,  комп’ютер, відеоролик про собак,  картки для роботи в групах, репродукція картини О. Симонової «Під дощем»

Пропедевтична робота: підготувати фотографії або малюнки собак, які мешкають поруч із дітьми, з метою організації виставки.

Форма проведення: клуб любителів собак

 

Хід заняття:

  1. Вступ
  •    Доброго дня, шановні учасники клубу любителів собак! Сьогодні на нашому зібранні ми будемо говорити про наших чотирилапих друзів – собаках, про ті умови, в яких вони повинні жити, та функції, які вони виконують. Також ви станете учасниками цікавих вправ, спробуєте розв’язати деякі пізнавальні завдання.
  1. Вправа «Вітання»
  •    Пропоную розпочати з привітання в колі.

(діти стають у коло)

  •    Сьогодні будемо вітатися, як песики. За моєю командою всі дружно кажемо «Гав!» та називаємо своє ім’я.
  •    Дякую! Молодці!
  •    На наше засідання ви підготували фотографії своїх улюбленців,  а також малюнки собак, яких би вам хотілося мати у власній оселі (виставка організовується до початку виховного заходу).
  •    Хто має бажання розповісти нам про свого собаку?
  •    Звертаю вашу увагу на те, що розповідаючи про свого песика, вам необхідно дати відповіді на три питання: Яку кличку має собака? Як ви за ним доглядаєте? Чому ви називаєте його своїм другом?

(3-5 учнів за бажанням розповідають про свого вихованця)

  1. Слухання української легенди «Чому пес живе коло людини?»
  •    Чи знаєте ви, чому пес живе біля людини? Послухайте з цього приводу легенду.
  •    Давно,  дуже давно жив собі самітний пес. Нарешті надокучило йому самому блукати в лісі, і він вирішив знайти собі друга-товариша. Але хотів, аби цей його товариш був найсильніший з усіх тварин.
    Лісові звірята радили йому піти до вовка. Пішов пес до нього й каже:
  •    Вовче, брате, живімо разом!

Вовк відповів:

  •    Чому би ні!

Почали жити разом. Раз, як ночували в лісі, почув пес якийсь шелест і почав трястися-боятися. Збудив вовка, а той йому й каже:

- Будь тихо, бо прийде ведмідь і з’їсть нас!

Пес тоді здогадався, що ведмідь сильніший за вовка. Пішов до ведмедя й каже:

- Ведмедю, братику, живімо разом!

- Коли разом, то разом, - відповів ведмідь.

Минула коротка доба. Раз на зорях почув пес якийсь шелест і почав боятися. Пробудився ведмідь та й сказав:

- Заховаймося в корч, бо ще надійде лев і роздере нас обох!
Подумав пес, що лев має бути сильнішим. Залишив ведмедя й пішов до двору короля лева.

- Леве, леве, королю звірів, живімо разом!

- За слугу прийму тебе, — відповів лев.

Пес зостався з ним. Одного разу ввечері почав пес боятися й почав вити, гавкати. Вибіг лев із палати й каже йому:

- Мовчи, бо ще надійде людина й застрелить нас обох!

Пес замовк, але здогадався, що людина має бути сильнішою, коли її лев боїться.

Пішов пес до людини й пристав на службу до неї. Від того часу й живе пес з людиною.

Обговорення:

  •    З ким намагався жити пес?
  •    Чому він залишився у людини?

Об’єднання в групи:

  •    Які клички собак вам найбільше подобаються? (Наприклад: Рекс, Грім, Джек, Зефір, Каштан та ін.)
  •    Для виконання наступного завдання нам необхідно об’єднатися в 5 груп за кличками собак.
  1. Вправа «Що необхідно песику для життя?» (активність у групах)

Час виконання: 3-4 хвилини

C:\Users\IraOni\Desktop\img2_0.jpgДіти отримують аркуші паперу, у центрі яких зображено собаку. Навколо нього необхідно намалювати (чи написати) умови, які необхідні песику для життя.

(після виконання завдання відбувається презентація роботи наступним чином: групи по черзі називають умови, необхідні для існування песика. Головна умова – не повторюватися)

Висновок: для собаки необхідна їжа, повітря, вода, надання ветеринарної допомоги, допомога людей, спеціальні іграшки для гри тощо.

  1. Вправа «Нагодуй песика» (активність  в групах)

Час виконання: 3-5 хвилин

Об’єднання учнів у три групи, кожна з якої отримує картки із зображенням продуктів харчування. Учням необхідно обрати та позначити саме ті, які можна використовувати в  їжу собакам (додаток 1).

(далі відбувається презентація робіт)

  1. Гра «Лабіринт»

Час виконання: 2 хвилини

  •    Найсмачнішою для собаки залишається кістка. Допоможіть собаці дібратися до кістки, подолавши лабіринт (додаток 2).
  •    Підніміть свою картку та покажіть, яким чином ваш собака подолав лабіринт?
  •    Їжа для собаки – це добре, але найголовнішим для кожної тваринки  є піклування та любов із боку хазяїв.
  •    Скажіть, чому собаку вважають кращим другом людини? (відповіді дітей)
  •    Важко встановити час, коли розпочалась дружба людини і собаки. Як би не було, ми знаємо єдине: впродовж тисячоліть найвірніший друг людини це собака.

Руханка «Найкращі друзі» 

(посилання https://www.youtube.com/watch?v=RocWQDx_ROg)

  1. Метод «Входження в картину» (за американською програмою «Стратегія візуального мислення»)

Час виконання: 3-4 хвилини

  •    Кого ви бачите на картині?
  •    Скільки песиків?
  •    Де відбувається подія? Коли?
  •    Чому песики сидять під парасолькою?
  •    Який настрій вони мають?
  •    Чому, на вашу думку, вони засмучені?
  •    Кого вони очікують?
  •    Як би ви назвали цю картину?
  •    Насправді, картину намалювала художниця Симонова Ольга та називається вона «Під дощем».
  •         Так, дійсно, песики в очікуванні господаря, який подарує їм тепло, смачненько нагодує, приласкає, а вони натомість віддячать йому своєю вірністю.

-           Якщо вам подарували щеня, чи на ваше прохання його придбали батьки, слід пам’ятати, що воно – жива істота, потребує вашої підтримки, допомоги, уваги  і, обов’язково, вашої любові. Бо як говориться у прислів’ї  - ти завжди відповідальний за тих, кого приручив.

-           Як ви гадаєте, звідки беруться безпритульні собаки?

-           Хто в цьому винен?

-           Що треба робити, що тварини не страждали?

-           Тож давайте і ми будемо любити братів наших менших.

8.     Вправа «Роль собаки в житті людини» (активність в групах)

  •         Подумайте та дійте відповідь від групи, яку роль може виконувати в житті людини?

(після роботи, діти презентують роботи

C:\Users\IraOni\Desktop\1_11.jpgу вигляді малюнка чи розповіді)

Учитель: Так, кожна собака допомагає людям по-своєму. Усі породи собак діляться на три основні групи: службові, мисливські та кімнатно-декоративні.

Хто не чув про прикордонних собак? Вдень і вночі допомагають вони охороняти наші кордони. За поведінкою собак прикордонники своєчасно дізнаються про ворога, а безстрашні вівчарки затримують їх.

 Собаки допомагають чабанам пасти овець, захищають їх від хижаків. За жестом чабана собака по команді зганяє тварин до гурту, може погнати їх направо чи наліво, попереджує гавкотом про якусь C:\Users\IraOni\Desktop\guidedog.jpgнебезпеку.

 Є собаки поводирі, які супроводжують незрячих, оберігають їх у дорозі. Існує навіть спеціальна школа, в якій навчають собак - поводирів. Вони вміють попередити господарів про східці, повороти, допомагають перейти дорогу.

C:\Users\IraOni\Desktop\pes9623fdf.jpg А скільки людей залишилось живими при допомозі собак - рятівників. Адже завдяки своєму нюху вони здатні відчути людину під багатометровими завалами під час стихійних лих.

 

Собаки навіть літали у космос – вони біли першими космонавтами. Першою 7 діб  у космосі провела собака на ім’я Лайка. Потім були Білка, Стрілка, Мушка та інші.

C:\Users\IraOni\Desktop\spacedogs.jpgC:\Users\IraOni\Desktop\957567.jpg.

 

 

 

 

 

 Є собачки, які полюбляють сидіти на руках людини, красивих подушках, їх одягають у красивий одяг, зав’язують бантики.

          C:\Users\IraOni\Desktop\boots-300x300.jpg             C:\Users\IraOni\Desktop\decosob_2.jpg

Учитель: Як бачимо, собака допомагає нам у різних сферах нашого життя.  Але коли ви хочете мати вірного друга і захисника, візьміть маленьке цуценятко, самі виростіть, виховайте його і ніколи не залишайте напризволяще.

  1. Вправа «Зліпимо песика» (робота з пластиліном)

Час виконання: 5-7 хвилин

  •    Пропоную вам зліпити песика, якого б ви хотіли мати у себе вдома.

(посилання https://www.youtube.com/watch?v=W4ycjUeS0iE&t=11s)

  1.     Перегляд послідовності виконання роботи.
  2.     Самостійна робота. Ліплення песика учнями.
  3.     Презентація робіт (за бажанням).
  1.  Вправа «Коло дружби»

Час виконання: 3 хвилини

  •    Завершується засідання нашого клубу любителів собак. Пропоную вам утворити коло та висловити власні думки стосовно його проведення.

(Далі учні по черзі виходять у центр кола та промовляють речення, в якому зазначають, що вони запам’ятали під час зустрічі, що їх вразило чи який факт сподобався.  Усі інші учасники, що стоять в колі, хором відповідають: “Це чудово!”

  •                  Дякую за роботу! До нових зустрічей!

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1.       Большакова І. Крок за рамки: як зацікавити дітей візуальним мистецтвом [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvitoria.media/experience/krok-za-ramky-yak-zatsikavyty-ditej-vizualnym-mystetstvom/ - Назва з екрана. – (Дата звернення 27.06.2018).

2.       Вірші про собак, про песиків [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.megaznaika.com.ua/lyrics/virshi-pro-sobak-pro-pesykiv/ - Назва з екрана. – (Дата звернення 28.06.2018).

3.       Чом пес живе біля людини – українська легенда [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://mala.storinka.org/%D1%87%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D0%BF%D0%B5%D1%81-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE-%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0.html - Назва з екрана. – (Дата звернення 28.06.2018).

 

 

docx
Додано
11 травня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку