Виховна година
Тема: «День Землі»
Мета:
Освітня: розширити знання учнів про стан природи нашої планети, розкрити деякі екологічні проблеми, сприяти усвідомленню в дітей цінності збереження миру і життя на Землі.
Розвиваюча: розвивати в учнів винахідливість, кмітливість, творчу активність. Формувати в молодших школярів екологічно активну позицію та стимулювати інтерес до пізнання природи, прагнення діяти для збереження довкілля.
Виховна: виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Обладнання: презентація, ручки, плакат Землі, зображення квітів, листочків та годівничок, клубок мотузки, зображення тварин.
Хід проведення:
І Організаційний момент
Вітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки, (плещуть)
Хай тупають ніжки. (тупають)
Працюють голівки, (хитають)
І сяють усмішки. (посміхаються)
Дружно всі візьмемося за руки. (беруться)
Веселіше стане всім.
Бо у класі всі ми друзі.
Знайомство
А тепер назвіть себе та придумайте на який об’єкт природи Ви схожі та чому?
ІІ Вступна частина
Епіграф
Все на Землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту рослинку,
Не треба думати, що цар природи ти,
Бо врешті, ти лише її частинка!
Ми живемо на планеті Земля. Вона – наш спільний дім. Гарний, багатий та щедрий. На її просторах проживають люди, тварини і рослини.
Але сьогодні наша планета в небезпеці. Руйнівні урагани, забруднення повітря, грунту й води та винищення величезної кількості тварин і рослин – усе це свідчить про те, що людство постало перед питанням: або воно змінить своє ставлення до природи, або незабаром перестане існувати.
Саме ви і від вас залежить, чи будемо ми дихати чистим повітрям, чи залишите ви своїм нащадкам гарну зелену планету.
Отже, прийшов час дізнатися, про який день ми будемо говорити сьогодні. Розгляньте будь ласка малюнки і за ними спробуйте розгадати кросворд:
|
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Б |
Е |
Р |
Е |
З |
А |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ж |
И |
Р |
А |
Ф |
А |
|
|
|
|
|
3 |
В |
О |
Д |
А |
|
4 |
З |
А |
П |
О |
В |
І |
Д |
Н |
И |
К |
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
1. Яке дерево називають білокорою красунею? (береза)
2. Африканська тварина з найдовшою шиєю? (жирафа)
3. Рідка речовина, без якої неможливе життя на Землі? (вода)
4. Місце, де тварини і рослини знаходяться під охороною? (заповідник)
5. Як назвати одним словом все, що нас оточує? (природа)
20 березня, люди по всій планеті відзначають День Землі. Цей день став символічним святом любові та турботи нашого спільного діму. Саме в цей день в різних куточках земної кулі небайдужі люди до проблем природи проводяться заходи із висадження дерев, прибирання сміття та конкурси тобто заходи, які спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і відповідальності. І ми з Вами долучимось до цього свята.
Отже, сьогодні ми поговоримо про нашу планету Землю. І темою нашого заняття є: «Всесвітній день Землі».
Діти! Я пропоную вам цікаву гру! Ви, слухаючи вірш, до рядків будете добирати риму.
Щоб гідно на планеті жити,
Її природу треба нам ….. (любити)
Нехай земля квітує всюди –
Природу збережемо …. (люди)
Будемо жити з тобою у згоді,
Моя рідна красуне ….. (природо)
Закликає усіх все життя берегти
І квіти, й дерева, й кущі біля хати,
Бо корисні вони, світ без них – то не світ,
Все життя про них маємо ….. (дбати)
ІІ Основна частина
Вправа «Прядіння пряжі»
Мета: дати можливість учасникам ближче познайомитися в процесі виконання спільної справи.
Матеріали: клубок довгої мотузки.
Процедура: учасники групи стоять у колі, у центрі якого лежить клубок мотузки. Вчитель пропонує уявити, що група разом зараз прястиме пряжу. Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно називає проблему, яка негативно впливає на Землю. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось, і так далі, доки коло замкнеться.
Вправа «Квітка»
А зараз учні нашого класу розкажуть про поведінку в лісі, за допомогою віршів.
Зупинись! Стривай! Не рви! Квіти – це природи діти. Девяткіна
Дивись же розпустились пелюстки!
Повинні всі ми розуміти,
Що їх потрібно берегти.
Не рви, хлопчино. Ти їх без потреби.
Постій тихенько і послухай,
Й вони тобі розкажуть щось про себе.
Вони звертаються до тебе.
Підсніжник.
У променях сонця ніжних,
Край весело струмка
Я квітка – біленький підсніжник
Тихенько виглядаю з – під листка.
Така маленька й росяна,
Я ледь прокинулась від сну
Не рвіть мене ви без потреби,
Приношу людям я весну!
Конвалія.
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
Я – конвалії розмай.
Я – конвалія у лісі
На галявині цвіту.
І ніде, ніде – немає
Кращих квіточок, мабуть,
Ти не рви, красунь у лісі,
Любий друже! Не забудь!
Фіалка.
Я – фіалочка синенька
Мої квіти запашненькі
Розцвітаю я раненько
Скрізь під лісом навесні
П’ять пелюсточок розквітло –
На квітку сонечко лягло,
Вітерець гойдає у траві
Листочки всміхнені живі.
Не рви фіалочки – красу:
Дивися, квітка п’є росу.
В травиці любо їй рости
Мене не скривдиш знаю ти.
І ми вас просимо, будь ласка,
Навчіться бачити природи казку.
Навчіться слухати мову природи,
Не знищуйте землі ви вроду.
Радійте природі. Любіте природу!
Руйнування природи може привести до знищення різних видів рослин і тварин. Це можна пояснити вторгненням людини в життя природи. Щогодини з нашої планети зникає один із видів живих істот.Тому ви, ідучи по лісу, луками, теж можете нищити природу або допомагати їй. Якщо ви не зірвете квіточку, не вб’єте пташку - ви вже допомогли природі. Адже кожен десятий вид рослин чи тварин України занесено до Червоної книги.
Гра «Якщо я прийду в лісок»
А зараз перевіримо, чи знаєте Ви правила поведінки на природі. Будьте уважними, я буду говорити вам свої дії, якщо я завдаю шкоду природі – тупайте ногами, якщо користь – плескайте в долоні. Приготувалися, починаймо.
- Якщо я зірву ромашку в лісі, або й цілий букет зроблю?(Тупають ногами)
- Якщо з’їм цукерку, а папірець викину не в смітник?(Плескають в долоні)
- Якщо я залишу шматочок хлібчика для собаки?(Плескають в долоні)
- Якщо я зламаю в саду гілочку вишні?(Тупають ногами)
- Якщо позбираю сміття у своєму дворі?(Плескають в долоні)
- Якщо розпалю вогонь, і гасити не буду?(Тупають ногами)
- Якщо я закопаю сміття, а не спалю його?(Тупають ногами)
- Я люблю свою природу і про неї дбаю!
Ви всі гарно постаралися і, тепер я впевнена, що ви вмієте себе поводити в природному середовищі.
Вправа «Добав невистачаючого слова»
Людина — дитина природи. Вона іноді схожа на інших мешканців Землі. Ми говоримо:
1. Хитрий , як ... (лиса)
2. Колючий, як ...(їжак)
3. Зелений, як ...(крокодил)
4. Чарівна, як ...(квітка, роза)
5. Хоробрий, як ...(лев)
6. Злий, як ...(сірий вовк)
7. Неповороткий, як ...(черепаха, слон)
8. Веселий, як ...(кошеня)
9. Маленький, як ...(комаха, мишка).
10. Могутній, як ...(ведмідь)
Вправа «Полюбіть тваринку»
Учасники об’єднуються в групи. Кожна група отримує картинку із зображенням тварини, яка викликає не дуже приємні емоції від споглядання або досвіду спілкування з нею (жук, павук, змія, дощовий черв, жаба).
Завдання: Клас ділиться на дві групи. Кожній групі роздається картинка із зображенням тварини. Вони її розглядають та називає щось хороше про тваринку. А інша група відгадує за описом.
Вправа «Розгадування загадок»
1. Дощик ллє — вона все п’є.
Щоби все росло і зеленіло.(Земля)
2. Коли нема — чекають,
а коли прийду — тікають. (Дощ)
3. Фарбоване коромисло через річку повисло. (Веселка)
4. Біла вата пливе кудись. (Хмара)
5. Нашуміла, нагриміла, все промила і пішла. І сади і городи усієї округи полила. (Гроза)
6. Біла морква взимку зростає. (Бурулька)
7. Покружляла зірочка у повітрі трошки, сіла і розтанула на моїй долоньці. ( Сніжинка)
8. Навесні барвиста квітка
на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
враз знялась і полетіла. (Метелик)
9. Вісім лапок працьовитих
вміють сіточку зробити,
між гілок прилаштувати
та на мушок полювати. (Павук)
10. Є у зайця і лисиці,
У корови і куниці,
Навіть у дворі кота
Не зустрінеш без (Хвоста)
11. Куди ступиш – всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. Повітря
12. В лузі вдосвіта Галинка
погубила намистинки.
Сонце встало — позбирало,
та Галинці не віддало. (Роса)
Фізкультхвилинка
Рухаються ті, хто:
- вирощує кімнатні рослини;
- викидає сміття лише в смітник;
- любить троянди;
- вміє кататись на велосипеді;
- посадив рослину;
- має котика;
- не викидає фантики від цукерок;
- веде здоровий спосіб життя;
- любить природу.
Тепер підніміть руки ті, хто зовсім не рухався? Ви всі добрі, гарні діти.
ІІІ. Завершальна частина
Вправа «Прикрашання Землі»
Давайте ми зробимо подарунок нашій планеті.
У кожного з вас є чи то квіточка, листочок, чи годівничка. Давайте напишемо побажання Землі та прикрасимо її ними. (Діти пишуть)
А зараз слухайте уважно, про кого буде йти мова, і тоді підійдіть до "Планети".
Земля стане набагато здоровішою і красивішою, якщо:
1. Кожен посадить квіточку. (Підходять ті, у кого квіти)
2. Кожен виростить дерево. (У кого листочки)
3. Збудує годівничку. (У кого годівнички)
Тому завдання кожної людини — берегти нашу планету, бо це і наше життя.
До вашої уваги вірш « Давай будемо природу берегти!»
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу мурашинку, хай повзе.
Не зламаю гілку з дуба, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
Верби посаджу в долині, хай шумлять.
Зерен птахам кину, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!
Отже, наша планета Земля потребує допомоги. Та не тільки, ще - любові, охайності, бережного ставлення, охорони. Бо ми усі – мешканці Землі. І ми повинні берегти братів своїх менших – рослин і тварин.
Я вдячна вам за працю. Та надіюсь, що Ви завжди будете пам'ятати, що планета Земля — наш спільний дім.
1