Виховна година до Дня довкілля "Бережи природу для людського роду"

Про матеріал

Мета: підвищити свідомість учнів щодо гармонічного існування людини з природою, продовжити формування екологічної культури та поняття органічного життя, розширити поняття дітей про довкілля і прищеплювати бажання бути у своєму довкіллі турботливим господарем. Виховувати любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.

Перегляд файлу

ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА

ДО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ДНЯ ДОВКІЛЛЯ

«БЕРЕЖИ ПРИРОДУ ДЛЯ ЛЮДСЬКОГО РОДУ!»

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Виконала

                                                                      класний  керівник

                                                            Сінкевич В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

м. Дніпро

 

«БЕРЕЖИ ПРИРОДУ ДЛЯ ЛЮДСЬКОГО РОДУ!»

 

Мета: підвищити свідомість  учнів  щодо гармонічного існування людини з природою, продовжити формування екологічної культури та поняття органічного життя, розширити поняття дітей про довкілля і прищеплювати бажання бути у своєму довкіллі турботливим господарем. Виховувати любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.

 

Епіграф:

Ми всі однаковою мірою перебуваємо в небезпеці, і коли ми усвідомимо цю небезпеку, то залишиться надія, що спільними зусиллями ми зможемо подолати її.
                                                                                       А. Ейнштейн

 

Хід заходу

 

І. Організаційний момент

ІІ. Проведення виховної години

 

Ведучий 1.  Доброго дня, шановні друзі!  Природа – творець найбільших благ на землі. І ніщо не буває в ній просто так – усе має свою закономірність.  І листочок із дерева не впаде без її відома, і квітка не розквітне без її чародійств. Сила – силенна усяких див у природі, тільки потрібно навчитися слухати її.

Учень 1.

Послухай, як трава росте,

Напоєна дощами,

І як до тебе рідний степ

Шепоче колосками.

Послухай, як струмок дзвенить,

Як гомонить ліщина, -   

З тобою всюди кожну мить

Говорить Батьківщина.

Учень 2.

Послухай, як співає сад,

В гіллі пташок гойдає.

Той сад тобі і сонцю рад,

Коли отак співає.

Послухай, як вода шумить –

Дніпро до моря лине, -

З тобою всюди кожну мить

говорить Батьківщина.

 

Ведучий  2. Ми – господарі нашої природи, а вона для нас – наше життя. І берегти природу – значить берегти Батьківщину.

Ведучий 1. Сьогодні ми поговоримо про те довкілля, той куточок природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми живі творіння природи на планеті, її біологічні мешканці і нам необхідно берегти свою Землю, бо вона така одна, і ніхто не знає, чи є ще якась планета, де процвітає життя, подібне на наше. А людина — розумна істота, наділена великими можливостями, тому на неї покладаються великі надії у збереженні свого довкілля.

 

Учень 1

Є у Космосі зорі великі й малі,
Є холодні й гарячі планети.
Я — Людина! Живу на казковій Землі
І пізнати всі мрію секрети.
З чого зроблена наша планета жива?
Таємниці я хочу відкрити.
І чому є повітря, вода і трава —
Всі умови для того, щоб жити?

 

Учень 2

Світ-загадка лежить під ногами у нас:
Форму кулі Земля наша має.
Всередині гаряче ядро, далі газ —
Все тверда оболонка вкриває.
Літосфера це. Зверху земна є кора,
У заглибинах — водні простори.
Океанів — чотири, озера й моря,
А на суші — рівнини і гори.

 

Учень 3 .

Твердь земна розділилась на материки,
Їх є шість. І цікаво усюди!
Серед вод острови і малі острівки,
Та не скрізь можуть вижити люди.
В Антарктиді мороз, люди там не живуть,
Та й повсюди загрози існують.
Землетруси й вулкани планету трясуть,
Урагани й цунамі руйнують.

 

 

 

Учень 4

На поверхні земної кори є ґрунти
І невже вони нам необхідні?
Ґрунт життя всім рослинам й тваринам дає,
Речовини поживні він має.
Є повітря у ґрунті, волога там є
І від холоду він захищає.
Добуваємо корисні копалини ми,
Ростимо хліб, дерева і квіти.
На планеті Земля ми звемося людьми
І вчимося в природі цій жити.

 

Ведучий 2. Природа планети не лише гарна і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. Ставитися до неї треба бережно і дбайливо.  Людина назвала себе господарем планети, тому на ній лежить відповідальність за її збереження. У природі все взаємопов’язане одним ланцюжком. І варто розірватися йому, як почнуть зникати рослини і тварини, а згодом може загинути і сама людина. Багато мільйонів років тому жили на Землі гігантські динозаври. А тепер люди знаходять лише їх  кістки. Так само колись жили велетенські мамонти, що також зникли. Вчені вважають, що причиною їхнього зникнення можуть бути природні катаклізми, які виникли від того, що в Землю врізався великий метеорит і природа на планеті різко змінилася, але точно цього ніхто не знає.

 

Ведучий  1. Адже і людина свого часу винищила чимало тварин і рослин, яких уже ніколи більше не буде на планеті. Не так давно жили на Поліссі велетенські тури, але нині їх уже немає, і лише згадка залишилася у назвах річки Тур’я та містечка Турійськ. Зникло ще дуже багато інших тварин з вини людини.

 

Ведучий 2. Від людської діяльності і нині залежить доля нашої планети. Тварина вбиває стільки здобичі, скільки вона може за один раз з’їсти, а людина — скільки хоче або скільки зможе. Тому треба бути дбайливим стосовно природи, щоб зберегти і примножити те, що залишилося, бо ми також є її частинкою.

 

Ведучий  1. День довкілля відзначається в Україні згідно з Указом Президента України  з 1998 р., щорічно, у третю суботу квітня. Свято встановлено в Україні «…на підтримку ініціативи Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України і громадських природоохоронних організацій, з метою розвитку діяльності, започаткованої Всеукраїнською акцією "Дерево-Життя" та іншими громадськими ініціативами…»

А що ж таке довкілля?


Учень 1.

Нам без природи не прожити —
Це сонце й небо голубе.
Вода, земля, повітря, квіти —
Все, що оточує тебе.
Дерева, луг, ріка глибока,
Мале джерельце і струмок.
Низовина й гора висока —
Це все довкілля, мій дружок!

 

Учень 2.

Сади й хати, міста і села,
Звір, пташка і жучки малі.
Всі звуки й пісенька весела
І люди, що на цій Землі.
Це все довкілля, це природа.
Частинки й ми її малі.

 

Ведучий 1.  22 квітня, дванадцять американських школярів запропонували відзначити День Землі, закликавши всіх землян підтримати цю природоохоронну акцію.  Україна цей день відзначає з 1991 року.

Ведучий 2. Земля — колиска людства. Земля народжує прозорі струмки і потоки. Носить на собі океани, хмари і їх тіні. Розкривається жорнами димлячих вулканів.  Пускає в небеса птахів, приймає в себе всі сніги й дощі. гладенькі і великі картоплини, маленькі зернятка, дає всьому життя.

Ведучий 1. Виникнення життя на Землі — поки що таємниця для науки. Чому,  наприклад, в обміні речовин живих організмів велику роль відіграє молібден — елемент, якого на нашій планеті практично немає?  Зелені рослини постійно ведуть боротьбу за енергію і, за логікою речей, мали б поглинати сонячне проміння на тій частоті, на якій його найбільше до них доходить. Але ж ні! Рослини поводяться так, ніби зародилися й розвивалися на планеті іншої зірки...

Ведучий 2. Земна міфологія говорить, що жоден зі стародавніх народів нашої планети не мав себе за земного: родовід кожного нібито тягнеться або від «небесних богів», або від пращурів, переселених з інших світів .

Ведучий 1. Спілкування з природою дає нам радість, бо природа - це невичерпне джерело краси, яка не може залишити байдужою навіть найчерствішу людину.  Травинка, що вперто пробивається крізь сірий асфальт, політ бджоли, нічні співи солов'я або  вигин лебединої шиї, безодня нічного зоряного неба - все це несе в собі невичерпний заряд краси. І все це таке близьке і дороге людському серцю.

Ведучий 2. Ось чому в нашій незалежній Українській державі сьогодні особливо гостро постало питання екологічного оздоровлення та охорони навколишнього середовища. Необхідно, щоб кожна людина пройнялась відповідальністю за долю природи. Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день вважається критичним. За тривалістю життя населення Україна посідає 52 місце в світі. З 1991 року зареєстровано природне скорочення населення. Особливо вражаючим є показники смертності дітей на першому році життя. Постає справедливе питання: Що стало причиною цього? Відповідь фахівців - забруднення навколишнього середовища.

Ведучий  1. Земля дуже цікава ще й тим, що на кожному континенті є різні тварини і рослини, яких нема ніде більше. Частина з них знаходиться вже на межі зникнення і люди докладають чималих зусиль, щоб зберегти популяцію, а тому вирощують цих звірів у зоопарках та заповідниках, щоб потім випустити знову в дику природу, де вони зможуть прижитися і дати потомство і таким чином не зникнути.

 Ведучий 2. «Червона книга» – це список рідкісних видів тварин і рослин, які перебувають перед загрозою зникнення. Вперше була видана в 1966 році. У нашій країні видана в 1980 році. Рослини і тварини, занесені до неї, охороняються законом, їх не можна знищувати. Щороку книга поповнюється новими видами рослин і тварин. «Червону книгу» назвали так тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи. Ця книга звертається до людей зі словами: «Зупиніться! Подумайте, що робите і до чого це призведе!» На червоних сторінках «Червоної книги» України вже налічується понад 200 видів рослин та майже 200 видів тварин, які є рідкісними або перебувають під загрозою знищення.

Ведучий 1. А зараз дізнаємось, як ви вмієте розгадувати загадки.

Загадки:

1.  Довгі ноги, довгий ніс, прилетів — обід приніс: смачних жабеняток

для своїх маляток. (журавель)

2. Хто гнізда свого не має, яйця іншим підкидає. Та у лісі в холодку все кує: ку-ку. (зозуля)

3. Хоч не шию я ніколи,т а голок в мене доволі. (їжак)

4. Хвіст пухнастий, хутро золотисте, в лісі живе, в селі курей краде. (лисиця)

5. Хто в зиму холодну ходить злий та голодний? (Вовк)

6.В мене є великий хист, я співаю як артист. Спів мій радісний усюди – дуже люблять його люди. (соловейко)

7.Одяг багатий, сам сліпуватий, живе без віконця, не бачить сонця. (кріт)

 

Ведучий 1. Один гектар лісу протягом року очищає 18 млн. куб. метрів повітря, а з повітря збирає 36 тонн пилу. Однак ліси на планеті зникають зі швидкістю 20 га за хвилину.

Ведучий 2. За годину роботи автомобільного двигуна спалюється 200 л кисню, що в 2,5 рази перевищує добову норму, необхідну для дихання людини. Щороку з виробництв України надходить у біосферу понад 1,5 млрд. тонн твердих відходів. На кожного жителя України припадає 400 тонн відходів.

Ведучий 1. Лише 1 % води планети міститься в річках та інших прісних водоймах. Однак саме по цій «краплині», на якій тримається життя всіх організмів суші, людство завдає найбільшого удару. За останні 40 років в Україні висохло і щезло понад 300 малих річок.

Ведучий 2. У багатьох містах України гранично допустимі концентрації шкідливих речовин перевищено в 10 разів. Серед них Дніпро , Донецьк, Маріуполь, Запоріжжя, Краматорськ та багато інших міст.

Ведучий 1. Пам’ятайте! Кожної години на нашій планеті:

 - 1700 акрів продуктивної землі стають пустелею;

 - 55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;

 - 1000 чоловік помирають від отруєння водою;

 - 2000 тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;

 - 5-6 видів тваринного чи рослинного світу зникає;

 -12000 тонн вуглекислого газу виділяється в атмосферу;

 - 50 млн. тонн агресивних речовин скидаються у водойми України;

 - 50 тонн родючого ґрунту знищується через неправильне використання.

Ведучий 2. Природа – джерело краси, вона викликає в нас почуття радості, подиву. Було проведено одне цікаве спостереження: чим багатша, красивіша природа, тим добріші люди, які мешкають там. Пам’ятай, що людина – частина природи. Знищуємо природу – значить знищуємо самі себе.

Ведучий 1. Для кожного з нас слово "природа" пов'язане насамперед з пейзажами рідного краю, того куточка землі, де минули дитячі роки, де мамина колискова пісня зливалася з шумом дерев за вікном. На все життя ті краєвиди закарбовуються в пам'яті, серці, душі незабутніми спогадами.

Ведучий 2. Ви бачите, який цікавий і загадковий світ, яка чудова планета Земля. І для того щоб всі на ній жили, треба людині про це турбуватися, берегти наше довкілля. Бо все на Землі взаємопов’язане. Струмочки течуть у ріки, ріки — в моря,  моря з’єднані з океанами. І від того, чи чистий струмочок, залежить чистота Світового океану, а від того, чи чисте повітря, залежить життя рослинного і тваринного світу.

Ведучий 1. Всі ми хочемо дихати свіжим повітрям, пити чисту воду, жити в екологічно чистому середовищі. Саме від цього залежить здоров’я кожної людини і всієї планети. Давайте ж будемо її берегти! Всюди на кожному кроці, кожної хвилини свого життя!

 


Ведучий 2. Пам’ятайте: не Земля належить нам, а ми належимо Землі. І завтрашній день її буде таким, яким ми його зробимо сьогодні.

Тому завдання кожної людини — берегти нашу планету, а особливо ту територію, де вона живе сьогодні, де будуть жити її діти завтра.

 

Перегляду фільму «Планета – наш спільний дім»

 

 

 

 

Список літератури

1. Досвід екологічного виховання: [добірка сценаріїв еколог. спрямування] // Позаклас. час. — 2004. — № 3-4. — С. 69-98.

2. Досвід екологічного виховання: [добірка сценаріїв еколог. спрямування] // Позаклас. час. — 2008. — № 4. — С. 91-114.

3. Калюжна Г. Земля — це не звалище : екологіч. гра / Г. Калюжна // Хімія. — 2007.

4. Пустовіт Н. Екологічні задачі, ігри та вікторини : навч. посіб. / Н. Пустовіт,

З. Пле­чова. — К. : Наук. думка, 1995. — 72 с. : ілюстр.— № 11. — С. 36-43.

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нижборська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головко Ніна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
5 липня 2018
Переглядів
25784
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку