Виховна година "Екологічний передзвін"

Про матеріал
Виховна година допоможе сформувати екологічну культуру учнів, розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; ознайомити учнів з екологічною проблемою забруднення довкілля, від розв’язання якої залежить існування людей на планеті Земля; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи до рідного краю.
Перегляд файлу

                   Виховна година « Екологічний передзвін»

                                                                                               Проценко В.А.

 

         Мета: формувати екологічну культуру учнів, розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; учити аналізувати, робити висновки; ознайомити учнів з екологічною  проблемою забруднення довкілля, від розв’язання якої залежить  існування людей на планеті Земля; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи до рідного краю.

 

Обладнання: відео про природу, презентація, мультимедійна дошка, ноутбук, маски звірів: лева, сороки, борсука, зайця, лебедя, вепра, бобра, лось, олень, кольоровий папір, клей, ножиці, фломастери, дзвоники на стрічках.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

 

Чудовий світ навколо тебе –

Яскраве сонце і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Хай залишається таким навіки!

І люди хай добро приносять –

Бо світ навколо поваги  просить.

Вчитель: Дуже часто нашу планету порівнюють з космічним кораблем, який летить на просторах Всесвіту. А екіпажом цього корабля – є люди.  Дуже мудре та гарне порівняння.  Ми всі маємо  зрозуміти, що  нашому  космічному  кораблі немає аварійного виходу. І вже сьогодні на нашому космічному кораблі Земля лунає тривожний дзвін! Майбутнє нашої планети  в небезпеці.

Всі: Увага! Увага! Дзвоніть у дзвони, бийте тривогу! –

Природа просить терміново допомоги! (дзвонять дзвіночки)

Учень: А головне наше  завдання – екологічне виховання.

             Сприяти здійсненню мети – Планету Землю зберегти!

Звучить пісня «Збережи планету друже» (на мелодію «Земля в ілюмінаторі»)

 

Учень: Є Божий храм, є храм науки,

Природи храм – нам тягне руки

У храмі тім птахи є звірі.

Поля, озера, гори, ріки

І дзвонять там дзвінки тривоги

Планета просить допомоги!

 

Учитель: « Храм природи» - ось якими словами називав наше навколишнє середовище поет С. Смирнов « Рибам – вода, птахам – повітря, звірям – ліс. А людині потрібна Батьківщина. І охороняти природу – значить любити Батьківщину.»

  • А що для вас значить Батьківщина? (діти висловлюють думки)

Учень: (звучить мелодія «Звуки природи»)

А знаєш, що для мене Батьківщина?

Це сонце ясне, небо – синє.

Лани пшеничні, ліс, поля,

Це рідний край, моя земля.

І мама рідна, любий тато,

Ще друзі, родичів багато.

Де мова рідна скрізь лунає,

Добро і чесність процвітає.

Де чути щебет солов’я,

Лелека в небі все кружля.

І все це є моя країна

Найкраща в світі Україна.

 

Учитель: (відео) Погляньте  який прекрасний, дивний світ нас оточує –річки, гори,  ліси, поля, небо, сонце, звірі, птахи… Це все природа!  Яка є не від’ємною частиною нашого з вами життя. Природа нас годує, напуває, одягає, вона щедра і безкорислива! Як сказав один мудрець: «І якщо мені іноді хочеться жити до 120 років, то тільки тому, що одного життя мало, щоб випробувати до кінця всю чарівність і всю цілющу силу нашої природи. Любов до природи – одна з найвірніших ознак любові до Батьківщини». Та дуже шкода, що людство не завжди шанує чарівну вроду природи.

Природа (звучить мелодія, відео із забрудненим довкіллям)

До вас ми звертаємось, люди!

Розумні істоти Землі.

Ми гинемо, гинемо, гинем!

Будь ласка ви  вас захистіть.

Нехай будуть цілі дерева,

Тварини, рослини, птахи.

Благаєм тебе, ми, людино!

Усе що живе зберегти!

Зелені простори і луки,

Озера, моря і річки.

І потерпають у муках

Чарівні , могутні ліси.

Бо хоч, ти й розумна істота,

Втручаєшся в усе невпопад:

Висушуєш наші болота,

Рубаєш масиви Карпат…

І перш ніж завдатимеш шкоди.

Подумай, все зваж, обсуди

       Якщо вже загине природа,

То згине вона назавжди!

Учень: Ми стоїть на порозі екологічної катастрофи і наша планета не витримує екологічних потрясінь.

Презентація (учениця презентує слайд -шоу)

  1. Парниковий ефект.
  2. Зменшення озонового шару в атмосфері.
  3. Кислотні дощі.
  4. Проблема чистої води.
  5. Проблема промислових відходів проблема перенаселення планети.
  6. Скорочення розмаїття флори і фауни.

 

На екрані з’являється  напис : « Екологічні монстри» ( учнів виходять  у костюмах, дають підказки)

 

«Сажа» - Я завжди чорного кольору.

  • Мене багато вмісті особливо де є заводи.
  • Я з’являюся під час горіння.
  • Я дуже шкідлива.

     -    Я спричиняю хвороби, одяг роблю брудним. ( Сажа)

 

«Пластмаса» - Я буваю різнокольоровою, мене важко зламати.

  • Я дуже легка.
  • З мене роблять іграшки.
  •  Якщо мене підпалити, то з’являється багато чорного їдкого диму.
  • З мене роблять пляшки, ящики тощо. ( Пластмаса)

 

«Шум» - Мене багато в місті, але мало в селі.

  • Особливо багато в промислових районах міст.
  • Мене створюють різні прилади, машини.
  • Від мене люди хворіють, нервують, голосно кричать.
  • Якщо мене багато, то я дію, як наркотик, і завдаю болю.(Шум)

 

«Миючий засіб»

  • Нас використовують щодня.
  • Без нас не обходиться жодна сім’я
  • Ми вбиваємо рибу у воді, рослини на Землі.
  • Ми викликаємо алергію, захворювання шкіри, в’їдаємося в поверхні.
  • Але з нами все стає чистішим. ( Синтетичні миючі засоби)

 

Учитель: Чи знаєте ви прислів’я про природу, довкілля?

     Завдання : Доповни прислів’я.

Не ламай тополю, бо зламаєш … (долю).

Не роби зла на землі  - будеш жити у …(добрі).

Де біля води вербиця, там чиста… (водиця).

Хто про землю дбає, той голодним… (не  буває).

Не ламай вербу, накличеш…(біду).

Зіпсував воду – не буде честі .. (твоєму роду).

Воду марно не пролий, дорожити нею… (вмій).

 

Учитель: Природа дуже щедра своїми дарами. То ж і ми з вами маємо шанувати, бережно ставитися до навколишнього середовища, відповідати за свої вчинки.

Вправа «Довкілля нашими очима»

(учні поділяються на дві групи, отримують кольоровий папір, клей ножиці, фломастери)

  • Пригадайте уроки малювання, трудового навчання, природознавства, і спробуйте за 5 хвилин відтворити макет довкілля.

(До початку завдання у кожній групі учнів було обрано руйнівника. Учитель дає команду, учні швидко руйнують макет)

  • Що легше будувати чи руйнувати? Звичайно,  руйнувати завжди легше ніж створювати. Тому бережіть довкілля – його відтворити дуже важко, а іноді і неможливо.
  • Що викликало у вас приємні відчуття, а що негативні емоції?

Учитель: (на екрані з’являється «Червона книга») - А чи ви знає що таке Червона книга?

Червону книгу в Україні було видано в 1980 році. Тварини  і рослини, які занесені до неї, охороняються законом. На її сторінках вже налічується понад 200 видів рослин та майже 200 видів тварин, які є рідкісними або ж перебувають під загрозою зникнення. Про охорону природи прийнято багато законів, але найвищим законом для кожного з нас має бути людська честь, гідність та совість.

Театралізована вистава (звучить мелодія спів пташок у лісі)

На троні сидить лев, за комп’ютером – сорока секретарка.

Лев. Доброго дня, вельмишановне панство, дозвольте розпочати наш аудит. Сьогодні на нашому порядку денному одне запитання: «Запис до Червоної книги». Знаю, що кожному з вас кортить бути записаними на сторінка цієї книги так як своя шкура ближче до тіла, але нажаль вас он скільки, а книга одна. Тож до уваги будемо брати  лише серйозні й переконливі докази. Першим надамо слово тих, кому надто вже припекло…

(угору підіймається кілька лап і крил)

Сорока (до лебедя).Цікаво чого і чого ото крила  ломати? Ви  давним – давно занесені до Червоної книги?

Лебідь. Шановний секретарю, до книги то нас занесли, а браконьєри у нас все одно стріляють. 

Лев. Вибачте, шановний! Так тож браконьєри. Запам’ятайте, що палка раз у рік стріляє. Так от на книгу надійся, а сам пильнуй у два ока і не підставляй свою нерозумну голову під дуло.

Лось. Що ж тут поробиш, але серед мисливців є такі, що заготовляють для нас на зиму корм.

Олень. Да. Тут не посперечатися щодо кормів, але  мисливці заготовляють наші роги, м'ясо, шкур.

Лев. Стоп! Хватить сперечатися. Прошу виступати по суті.

        Вепр. О, Господи, що ж то коїться? Нам не має де й голову прихилити. У лісі повно туристів туристи з гітарами, костри, шашлики. Була схованка – зарості очерету, а тепер і там вони заполонили.

       ЛЕВ. Вибачте, але не лізьте у Червону книгу вашим рилом – це ж справжнісіньке свинство. Вас досить на нашій місцевості, тому пристосовуйтесь до нових умов, рийте собі нори, он як борсуки, і будете живі та здорові.

       Борсук. Еге ж думаєте нам краще.  Хтось розтризвонив, що борсуче  сало має лікувальну дію. Тепер наші нори розкопують.

       ЛЕВ.  Ми вас почули, борсуче, та візьмемо до уваги.  Але ж ви не наглійте, знайте міру й рийте нори десь у глухій місцевості, а не під носом у людей. Візьміть приклад із бобрів. Вони вхід у свої нори роблять з води.

       Бобер. Ну то що, як ми не ховаємось, а все одно браконьєри ловлять нас і здирають шкуру на шапки.

Лев. ( до сороки) Думаю, що цих бідолах слід записати до Червоної книги.

І хто там вуха у вузол зав’язує?

ЗАЄЦЬ. Благаю, Вас! Запишіть і нас! На кожного сіроманця припадає по десять мисливців, а в кожного мисливця по сотні патронів. Господи, як ви не запишете, то сам на себе лапи накладу.

Лев.  З одного боку, вас шкода, куцохвостих, а з іншого зло бере. Чого вам нейметься. Зостався живим, то ж сховайся і не ворушись. Так ні! Ви ж за ніч наробите стільки слідів, наче там вас тисячі. Добре, запишемо, але з умовою…

Заєць. Ура! Ура! Ура! Тепер я всім носа втру І не буду боятися браконьєрів!

( вибігає, чути постріл)

Лев. Господи! Горе від ума. У цього виду не лише хвіст, а й розум короткий. Навіть віслюк знає що перед полюванням собаки і браконьєри Червону книгу не читають.

І все ж, шановне панство, вірте, буде і на нашій вулиці свято, коли зникнуть браконьєри. І добрих людей набагато більше! Тож у них шукаймо захисту. Вони як наші брати старші!

Учень: В Червону книгу занесли

Чарівний, неповторний світ.

Що поступово вимирає,

І порятунку в нас благає.

Не вже у цім чудовім світі

Не стануть квітнуть гарні квіти –

Конвалія, підсніжник ніжний.

Волошок колір синій, дивний.

Невже ми більше не побачим,

Як сон – трава росою плаче,

Ми ж всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

 

Учитель: Дорогі діти, дружіть з природою, пийте  чисту воду, дихайте цілющим повітрям та духмяними травами. Ходьте до лісу, степу, річки. Ставайте одним цілим з нею, не нехтуйте правилами поведінки та етикету. Бережіть та не смітіть у довколишньому середовищі.

(учні стають у коло беруть дзвіночки говорять слова і дзвонять)

  1. Обіцяю берегти водні ресурси!

2. Обіцяю не підходити близько до пташиних гнізд та не знищувати їх!

3. Обіцяю не ловить і не відносить додому диких тварин!

4. Обіцяю не ламати гілок дерев та кущів!

5. Обіцяю не знищувати рослини!

6. Обіцяю не залишати сміття після відпочинку!

7. Обіцяю не засмічувати водойми!

Учитель: Зробивши цей невеличкий особистий внесок, зусилля усіх перетворяться на співпрацю, яка врятує нашу планету, наш рідний край, і все знову буде квітнути і процвітати! Ми всі - господарі природи, то ж збережемо її вроду!

(Звучить пісня «Збережи природу»)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку