Виховна година «Ми - одна сім'я»

Про матеріал
Виховна година «Ми - одна сім'я» Мета: Поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї — кожен член великої родини має дбати про красу, чесність і порядність свого роду. Виховувати шанобливе ставлення до старших членів сім’ї.
Перегляд файлу

Виховна година «Ми - одна сім'я»

 

Мета: Поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї — кожен член великої родини має дбати про красу, чесність і порядність свого роду. Виховувати шанобливе ставлення до старших членів сім’ї.

Хід виховного заходу:

1. Вправа «Мікрофон».

— Що означає слово сім’я?

Сім’я — група близьких родичів (чоловік, дружина, батьки, діти та інші, що живуть разом).

 

2. Мозковий штурм.

— Навіщо людині сім’я?

 

3. Бесіда про основні обов’язки в сім’ї.

  • Хто впізнав себе у поведінці Вітька?
  • Кожен член сім’ї має свої обов’язки, своє заняття вдома. Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї.
  • Як розподіляються обов’язки між іншими членами вашої сім’ї?
  • Чи оглядаєте ви квартиру маминими очима? Чи помічаєте речі, які лежать не на своєму місці?
  • Чи бувають випадки, коли батьки зайняті, а ви заважаєте?

 

4. Сценка «Домашні предмети».

Учитель ділить дітей на групи, по три-чотири в кожній. Один учень з групи — дитина, інші — різні предмети домашнього вжитку, наприклад: віник, відро, ножик, каструля, губка тощо. У сценці предмети домашнього вжитку розказують дитині, як вони служать людям, і просять частіше їх використовувати.

 

5. Творче завдання «Для моїх рідних».

Учитель просить дітей записати на окремому аркуші імена всіх членів своєї сім’ї, залишивши простір між ними. Під кожним ім’ям діти повинні записати як мінімум чотири речі, як їх любить той або інший член сім’ї. Потім на іншому чистому аркуші діти знову записують імена всіх членів своєї сім’ї. Використовуючи свій перший список, діти мають написати біля імен своїх близьких те, що вони (діти) могли б зробити, щоб подарувати своїм рідним радість і задоволення. Таким чином вийде план любові для всієї сім’ї. Запропонуйте дітям, не відкладаючи, розпочати виконання свого плану.

 

6. Творче завдання «Турбота про близьких».

Учитель просить дітей написати два списки з п’яти обов’язків, які вони вважають головними в житті своїх батьків і у своєму житті. Обговорює з дітьми, які обов’язки їм виконувати легко, а які — важко; як навчитися з радістю піклуватися про своїх близьких.

 

7. Бесіда.

  1. Які спільні якості є в усіх на світі мам?
  2. Якими словами ви зустрічаєте маму, коли вона звідки-небудь повертається?
  3. Як мама зустрічає вас після розлуки?
  4. Розкажіть про найдорожчий для вас мамин подарунок.
  5.  Розкажіть, як мама переживає за вас, коли ви хворієте або у вас які небудь проблеми.
  6. Чи переживаєте ви за маму, коли у неї труднощі або вона хворіє?

Висновок: у дружній родині всі піклуються одне про одного. Дітям необхідно шанобливо ставитися до старших членів сім’ї. Їм потрібні увага, турбота, ласка, розуміння.

 

8. Робота з прислів’ями.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Яке дерево, такі в нього й квіточки, які батьки, такі й діточки.

Який кущ, така й калина; яка мати, така й дитина.

Яка сім’я, такий і я.

Який дуб, такий тин; який батько, такий син.

Мати одною рукою б’є, а другою гладить.

Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.

Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.

На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.

Добре й батькам, як дитина в славі.

 

9. Гра «Хто розуміє без слів?».

Працюємо по рядам. (дві команди) Перша дитина з першого ряду беззвучно, одними губами, вимовляє ім’я кого-небудь зі свого ряду. Діти з другого ряду повинні вгадати, кого вона назвала. Якщо ім’я не вгадали, то той, що загадав ім’я, говорить уголос яку-небудь якість цієї людини, наприклад: це весела (смілива, добра, розумна) людина. Потім ім’я загадує той хто вгадав або перша дитина з другого ряду, а вгадують діти з першого ряду. І так далі гра продовжується.

 

10. Бесіда.

  • Чи розуміють вас ваші близькі та друзі?
  • Що ви відчуваєте, коли вас не розуміють?
  • Як ви думаєте, що необхідно зробити для того, щоб вас краще розуміли?
  • Як дітям навчитися краще розуміти батьків, а батькам — дітей?
  • Яка найголовніша якість необхідна, щоб краще розуміти одне одного?
  • Як дівчаткам навчитися краще розуміти хлопчиків, а хлопчикам — дівчаток?

 

11. Творче завдання «Вчимося розуміння».

Учитель ділить дітей на чотири групи. Одна група — батьки, друга — бабусі і дідусі, третя — вчителі, четверта — діти. Кожна група має написати, чому її не розуміє решта груп. Після того як представники від груп зачитають свої відповіді, педагог разом із дітьми складає загальний список проблем, пов’язаних із нерозумінням одне одного, і обговорює з ними, як розв’язати

ці проблеми.

 

12. Сценка «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно».

— Уявіть, що ви приходите додому, а мама (група 1), тато (група 2), бабуся (група 3), дідусь (група 4) сумна (сумний), у неї (нього) поганий настрій. Які слова треба дібрати, щоб утішити, полегшити, допомогти?

 

13. Творче завдання «Мамина посмішка». (демонстрація)

Діти мають перерахувати, що вони відчувають, коли мама (тато, бабуся, дідусь і т. д.) усміхається. Наприклад: радість, ніжність, заспокоєння, щастя, тепло і т. д. Усі ці слова записуються на дошці. Потім діти по групах або індивідуально пишуть гімн маминій (батьковій, бабусиній, дідовій) усмішці й малюють її.

doc
Додано
2 вересня 2019
Переглядів
1367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку