Контрольні роботи №1, №5 для 3 класу з аудіювання за творами В. Сухомлинського "Бо сонце - єдине", "Висока гора до неба" для перевірки аудіативних умінь.
З клас
Орієнтовні вимоги до проведення контрольних видів перевірок
Вид перевірки |
Семестр |
Вимоги до формування змісту та оцінювання |
|
І |
II |
||
Контрольне аудіювання (письмово) |
1 |
1 |
Учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново- наслідкових зв'язків, визначення теми твору. Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. |
3 клас
Літературне читання. Контрольна робота № 1 . Аудіювання
І. Прослухайте уважно текст.
БО СОНЦЕ – ЄДИНЕ
Сидить школяр за столом у зеленому саду й виконує завдання. А завдання йому таке: "Подивись навколо себе, побач кожну річ і порівняй її з іншою річчю".
Замислився школяр. Над головою — тремтять листочки осики. Тремтять і все шепочуть. Тихенько шепочуть, немов про якусь таємницю гомонять. Немов першокласниці, що вийшли на перерву й таємниче щось розповідають одна одній.
Подивився школяр долу, побачив два зелені листки й між ними білі квітки. Це конвалія. Ой, як схожі квітки конвалії на кришталеві дзвіночки. Здається, доторкнись — і вони задзвенять.
Десь дзижчить бджола. А ось чути низьке гудіння — то джміль. Заплющив очі школяр, і уявляються йому дві струни: одна тонка, а друга товста.
Сидить музикант, торкається обох струн — ось із чим можна порівняти дзижчання бджоли і гудіння джмеля.
А це запищав десь комарик. Писк його тоненький-тоненький. З чим його порівняти? Мабуть, із сопілочкою, зробленою із стеблини кульбаби. Якби заграти на ту сопілочку, то було б схоже на комариний писк.
Заходить сонце. Небо на заході червоніє. Воно схоже на велике-велике макове поле. Безліч макових квіток розквітли там і всі одного кольору — рожевого. От якби дійти до того макового поля — намилувався б красою.
Сонце торкнулося обрію. Сонце! Велике, багряне... З чим порівняти?
Довго думав школяр. Ні з чим сонце порівнювати. Бо воно — єдине. Бо тільки воно — сонце. (212 сл.) В.Сухомлинський
Дата_________________________
уч______ 3 класу _________________________________________
Літературне читання. Контрольна робота № 1 . Аудіювання
За текстом В.Сухомлинського «Бо сонце – єдине»
ІІ. Виконайте завдання
а) у зеленому саду;
б) у зеленому лузі?
в) у будинку.
2. Що побачив хлопчик у себе над головою?
а) листочки берези;
б) листочки осики;
в) листочки горобини.
3. З чим порівнює писк комарика?
а) із скрипкою;
б) із саксафоном;
в) із сопілкою.
4. Яке сонце?
А) велике, багряне;
Б) велике, рожеве;
В) велике , холодне.
5. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Бо сонце – єдине»
□ Заходить сонце.
□ Замислився школяр.
□ Сидить школяр за столом
□ Сонце торкнулося обрію.
□ Подивився школяр долу.
6. Яке завдання було задано школяру?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Визнач тему твору.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. З чим би ти порівняв(ла) сонце?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3 клас
Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання
І. Прослухайте уважно текст.
ВИСОКА ГОРА ДО НЕБА
В одної жінки народилося двоє синів-близнят. Коли їм було сім років. Мати дала їм відра, взяла за руки й сказала:
— Ходімо, сини, здобувати розум.
Ішли вони день, ішли другий, а на третій прийшли до високої гори.
— В оцій горі, — сказала Мати, — маленькими золотими піщинками розсипано розум. Щоб здобути його, треба назбирати повне відро золотих піщинок.
І дала синам по маленькій ложечці.
Близнята були дуже схожі один на одного: сині очі, чорні брови, біле лице... Але душею були різні. Один — Працьовитий, другий — Ледачий.
Ледачий узяв відро, ложечку й каже:
— Піду до річки — ловитиму рибу та юшку варитиму.
А Працьовитий сів під високою горою та й пересипає ложечкою землю з місця на місце. Набере, висипле, гляди, інколи й упаде золота піщинка. Він ту піщинку й покладе в відро.
Минуло багато років. Ледачий згадав свого Працьовитого брата. Піду, думає, подивлюся, чи він хоч живий.
День іде, другий, а на третій приходить до гори. Але гора зовсім не там, де була раніше. Стоїть біля неї Працьовитий брат, а біля нього повне відро золотих піщинок.
Здивувався Ледачий. Але дотямив, що його Працьовитий брат пересипав цілу гору й здобув розум. А він, Ледачий, тільки й навчився ловити рибу та юшку варити.
— Що ж ти тепер робитимеш? — питається Ледачий брат Працьовитого.
— Піду здобувати матері щастя.
— За золото купиш? — питається Ледачий брат.
— Щастя не купується, — відповів Працьовитий, підняв відро із золотом, махнув ним — і піщинки золоті знову розсипалися по землі. Щастя здобувається працею. (241 сл.) В. Сухомлинський
Дата_________________________
уч______ 3 класу _________________________________________
Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання
За текстом В.Сухомлинського «Висока гора до неба»
ІІ. Виконайте завдання
а) відра;
б) лопати;
в) банки.
2. Куди прийшла мати з синами на третій день?
а) до великого лісу;
б) до великої гори;
в) до великої річки.
3. Який брат назбирав золотих піщинок?
а) Працьовитий;
б) Лінивий;
в) Розумний.
4. Що навчився робити Ледачий брат?
а) пересипати ложечкою землю з місця на місце;
б) ловити рибу та юшку варити;
в) жити біля матері.
5. Визнач тему твору.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Для чого потрібно будо назбирати відро золотих піщинок?
__________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Висока гора до неба»
□ Минуло багато років.
□ Щастя здобувається працею.
□ В одної жінки народилося двоє синів-близнят.
□ Близнята були дуже схожі один на одного.
□ Здивувався Ледачий.
8. Що для вас щастя?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________