Виховна година допоможе вчителю нагадати дітям про осінь. Вони згадають прикмети осені, прислів'я, а також поринуть у барвистий світ осені і виконають творчу роботу.
ТЕМА: Осінь золотиста барвами горить. Дата: 24.11.2017
МЕТА: узагальнити знання учнів про осінь, її особливості, прикмети; використовуючи художнє слово, навчати складати, казки, вірші про явища природи; вчити вдивлятися в навколишній світ, більше спілкуватися з природою,бережно ставитися до неї; вчити висловлювати своє захоплення про осінь; розвивати образну уяву, міркування, мову, уміння послідовно висловлювати свою думку; виховувати любов до природи.
ОБЛАДНАННЯ: аркуші паперу на тему «Домалюй»; слова: летить, шелестить, поливає, не припікає; музичний супровід П.І. Чайковський «Осіння пісня».
ХІД ГОДИНИ
І.ПІДГОТОВЧА РОБОТА
1.Бесіда
Сонце низько чи високо,
Посила Землі уклін.
З ним приходять пори року
І приносить безліч змін.
Відгадування загадки.
Хто там тихо ходить гаєм,
Всі дерева роздягає,
Дощем часто моросить
Зранку може й морозить
Сонечком нас вже не гріє,
А холодним вітром віє?
Цим нагадує вона,
Що за нею йде зима.
-Ви здогадались, хто це?
-Так вірно. Осінь. А які пори року ви знаєте?
-Осінь багряна. Літо – барвисте. Весна – це красуня в зеленім вбранні. Зима – синьоока, морозно-срібляста. Та кожна із них до вподоби мені.
- Осіння природа для людини — джерело життя, мудрості й краси. Вона постійно змінюється, вражаючи нас розмаїттям своїх проявів. Тому книга природи безмежна і дуже цікава. Вона може суттєво збагатити розум і серце людини, змінити настрій, викликати добрі почуття.
- Трішки сумно в цей час, адже в душі кожної людини, не байдужої до краси, звучить мелодія осені. Така вже вона, ця осіння мелодія: сумовита і радісна водночас.
2.Малювання за фантазією
-Осінь крокує повсюди: в ліси, на поля та гаї. Де не ступає свій слід залишає.
-На вашому аркуші паперу осінь теж залишила свій слід. Домалюйте його.
3.Показ робіт.
ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ГОДИНИ
- Яка ж тема нашої виховної години?
-Давайте разом голосно прочитаємо тему.
- Сьогодні ми з вами згадаємо все про осінь. Милуючись красою чарівної осені, ви будете поетами,
ІІІ. Робота над темою години.
1.Читання віршів учнями.
- Діти, чи знаєте ви осінні місяці.
- Чому вони мають таку назву? (Цвіте верес, жовтіє листя, опадає листя.)
-Діти, які вірші ви знаєте про осінь? Хто прочитає?
2. Ознаки осені.
- Назвіть ознаки осені. (Температура повітря знижується; день стає коротшим, а ніч довшає; жовкне трава; дощить; часті тумани.)
-Діти, яка осінь? (золота, щедра, багряна, жовтокоса, багата, чарівна, різнокольорова, синьоока, красива…)
3. Народні прикмети про осінь.
- Давайте пригадаємо, які народні прикмети про осінь ми знаємо.
4. Бесіда за картинами.
-Осінню захоплювалися поети, художники, композитори.
-Подивіться на картини. Доберіть заголовок до цих картин.
5.Відгадування загадок.
6. Складання вірша за опорними словами
-Зараз, діти, кожен з вас спробує скласти вірш зі словами: летить, шелестить, не припікає, поливає.
НАПРИКЛАД:
Осіннє листя вже летить,
Казково під ногами шелестить.
Яскраве сонечко не припікає
Холодний дощик поливає
6. Виконання завдань в парі.
- Складіть прислів’я.
Осінь збирає, а весна з'їдає.
У листопаді зима з осінню бореться.
Весна красна квітами, а осінь — плодами.
Восени і горобець багатий.
Літо дає коріння, а осінь — насіння.
Хвали літо, коли осінь прийде.
7. Підбери слово.
- Я називаю вам слова, а ви підбираєте до них слова, які відповідають на питання який?, яка, яке?які?. (Осінь – золотокоса, дощ – дрібний, листок – жовтий, …).
8. Виконання групової аплікації. (уривок музики П.І. Чайковського «Осіння пісня»)
-Подивіться на цю картину. Яка вона?
-У кожного з вас на парті лежать дерева, листочки, грибочки, тварини лісу, пташки. Давайте разом прикрасимо картину.
-А тепер подобається вам картина?
ІУ. ПІДСУМОК ГОДИНИ
-Ось і закінчилася наша година.
-Діти, сподобалася вам вона? Чим саме?
Листя з дерев летить, Жовте листячко летить,
На деревах шелестить. Під ногами шелестить.
Яскраве сонечко не припікає, Сонце вже не припікає,
Часто дощик поливає. Дощик з хмари поливає.
Лелека в вирій вже летить,
Дубове листя шелестить.
Яскраве сонечко не припікає,
Холодний дощик поливає.
Літечко згасає,
Тужить горобина,
Чути, як гукає
Осінь журавлина.
Лісова дорога
Ні сумна, ні рада.
Жовтий лист під ноги
Тихо,тихо пада.
Тихо осінь ходить гаєм,
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає,
Дуб нахмурений стоїть.
І берізка над потоком
Стала, наче молода.
Вітер, мовби ненароком
Їй косиці розпліта…
В парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро – золотаві.
Де не глянь, навколо
Килим кольоровий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода, -
Осінь золотава
Тихо – ніжно ходить.
У садках, лісах походжає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
В земляній сиджу коморі
А коса моя надворі (морква)
На хвилину у гості
Я б до друзів покотився,
Та прив’язаний за хвостик
З того дня як народився (гарбуз)
Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя?
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте. (Осінь)
Весною, влітку зеленіє,
Восени в’яне і жовтіє. (Листя)
Жовте листячко лежить,
Під ногами шелестить.
Сонце вже не припікає.
Коли це буває? (Восени)