Виховна година «Підліткові пустощі і юридична відповідальність»

Про матеріал

На прикладах з життя та мультфільмів поглибити знання учнів продеякі види правопорушень, переконати, які наслідки можуть мати звичайні, на перший погляд, пустощі; виховувати законослухняних громадян

Перегляд файлу

Конспект виховної години

 

Тема: «Підліткові пустощі і юридична відповідальність»

Мета: на прикладах з життя та мультфільмів поглибити знання учнів про  деякі види правопорушень, переконати, які наслідки можуть мати звичайні, на перший погляд, пустощі; виховувати законослухняних громадян.

Обладнання: Уривки з мультфільмів «Ну, постривай» та «Простоквашино», сюжет «Поки батьки не бачать»; мультимедійний проектор, ноутбук, таблички з надписами видів правопорушень, Кримінальний кодекс України, підбірка статей з періодичної преси.

 

Хід виховної години:

 

1.Вірш у виконанні викладача.(  Під час читання вірша демонструються уривки з газетних статей, де описано різні кримінальні ситуації)

«Газет нині є чимало

Лиш встигай читати.

Мотай на ус і все на світі

Будеш добре знати.

А щоб краще заохотить

Люд до цього млива,

Майже в кожній є газеті

Кримінальне чтиво.

І таке там є страхіття,

Що життя не миле,

Прочитаєш і здригнешся,

Кров холоне в жилах.

«Жінка вбила чоловіка,

А бабуся внука»

«Від грибів сім'я померла

У страшенних муках,

Об'їлися мухоморів, блідої поганки»

»Кума кума повісила

У себе на ганку»

Всі ці жахи неймовірні

За душу хапають,

Б'ють понервах і по серцю

Ще й у дріж кидають».

 

Прослухавши вірш та переглянувши статті газет ви зрозуміли, що в державі велика кількість злочинів.Особливо почастішали випадки дитячої злочинності. Багато причин є для цього в нашому сьогоднішньому житті. Підлітки скоюють злочини в основному з корисливих мотивів, на грунті помсти. На 10 тис. підлітків від 14 до 18 років щорічно припадає понад 130 злочинів. Щороку злочини зростають на 15-20%, дитяча злочинність за останні роки зросла вдвічі.Близько 70 тис. підлітків перебувають на обліку в органах внутрішніх справ.Більшість неповнолітніх,які повернулися з місць позбавлення волі, засуджені повторно.

В більшості випадків все починається з пустощів, дрібниць, на які іноді ні діти, ні їх батьки не звертають уваги.

Тому сьогодні ми поговоримо про те, як пустощі можуть стати причиною різних видів відповідальності. ( Оголошується тема виховної години)

Дуже часто в мультфільмах «проскакують» різні правопорушення, які в дітей викликають сміх. Давайте зараз переглянемо уривки з мультфільмів.

( Переглядаючи уривки, учні повинні знайти правопорушення та з допомогою викладача розподілити їх за галузями права)

2.Демонстрація уривків з мультфільму «Ну, постривай» та аналіз правопорушень.(Див. на диску « Ну, постривай!»)

На дошці знайдені в мультфільмі правопорушення повинні виглядати так:

Цивільне

   Адміністративне                 

Кримінальне

Пошкодження чужої власності

Дрібне хуліганство

 

Посягання на життя

 

Паління в заборонених місцях

Угон транспортних засобів

 

Порушення правил користування залізницею

Незаконне проникнення до чужого житла

 

Безквитковий проїзд

 

Вчителю слід звернути увагу учнів на те, що мультфільмі правопорушника не приводять на лаву підсудних, проте його карають в основному нанесенням  тілесних ушкоджень( наприклад, за безквитковий проїзд, дрібне хуліганство, тощо)

3.Ситуації, що розігруються учнями групи та їх розбір з точки зору законодавства.

Ситуація 1(За столом сидять троє учнів.Вони обговорюють подію: Михайло заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок.)

Міша:А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Назарку, мабуть з переляку у штани наклав би. А я зовсім не боявся.

Назар: Тоді вип'ємо за успіх.

Василь:Ви б краще не пили.

Міша: А що, ти з нами не збираєшся пити?

Василь:Трішки спробую.

Міша: Пий, Василю, ти це заслужив. Адже поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе дома.

Василь: Я так і знав, що ви мені дасте на зберігання.Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш красти цигарки, Назар обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!

Назар: Тихіше, дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.

ЗАПИТАННЯ. Чи винні у крадіжці всі троє підлітків?

ВІДПОВІДЬ.Так, винні всі троє у скоєній крадіжці. Назар організувавїї, він найстарший.Міша безпосередньо скоїв злочин, а Василь знав про злочин і нікого не попередив. Тут є організатор і підбурювач злочину – Назар, виконавець – Михайло, а Василь є пособником. Він знав, що готується злочин і не прийняв заходів, щоб йому перешкодити.Тим більше він погодився зберігати крадені речі.

Ст.223 КК України за такий злочин визначає покарання через позбавлення волі на термін від 3 до 10 років.

Ситуація 2 (За столом сидять троє учнів)

Андрій. Сиджу на лавці. Раптом бачу іде мій колишній друг, а тепер ворог – Сашко. Ну, думаю, зараз я з тобою розквитаюсь. Хапаю палку – цей спосіб оборони або нападу я часто застосовую – і наздоганяю Сашка. Ударив ззаду. А то виявився не він, а якийсь незнайомець. Той від удару упав.Ну, думаю, коли вже так сталося, полізу почищу його кишені. Ну і сміхота. Витягнув гаманець, а там всього три гривні. Звичайно, і від них не відмовився, давай швидше тікати.Отак мені пощастило.

Володя.А зі мною теж сталася пригода. Іду, бачу Оксанка. Хотів пожартувати: смикнув за сумку і побіг. Біжу, захекався. Вирішив оглянутися. Йой!.А то не Оксанка, а якась старушенція. Очі витріщила, щось шепче, руки тремтять. Я з переляку чкурнув. Перевірив сумку. Теж небагато: 13 гривень. І число таке нещасливе. Хай йому грець!

Міша.Що зажурились, синки? Чув я вашу розмову. Хто ж так ризикує? 2-3 гривні вкрали! Це треба бути останнім дебілом! Навчайтесь, синки, поки я добрий.Ось дивіться. (Виймає з кишені Андрія гаманець).Як бачите ніякого ризику.

ЗАПИТАННЯ, Давайте проаналізуємо всі три ситуації. Які злочини тут мали місце, яка міра покарання передбаченя Карним кодексом?

ВІДПОВІДЬ. Вчинок Андрія кваліфікується як розбій. У Карному кодексі це стаття 142: Розбй – це напад з метою заволодіння чужим майном, поєднаний з насильством, небезпечним для життя або здоров'я людини, яка зазнала нападу, або з погрозою застосування такого насильства.Карається позбавленням волі на термін до 5 років або виправними роботами на термін до 2 років.

Володя вчинив грабіж. Ст. 141 КК: Особа, що вчинила грабіж, карається позбавленням волі до 5 років років або виправними роботами на термін до 2 років.

4.Перегляд уривків з мультфільму «Простоквашино» та відповіді на запитання, що містяться в монтажі (Див.монтаж « Простоквашино»)

5.Перегляд та аналіз фільму з циклу « Поки батьки не бачать» сюжет « Діти тікають з дому», що демонструвався каналом 1+1

Вчителю слід націлити учнів на те, щоб вони порівняли ситуацію з мультфільму, де хлопчик тікав з дому та реальний сюжет про дітей – втікачів.

Запитання для обговорення після перегляду фільму:

-Ваше ставлення до таких вчинків підлітків;

-Що найбільше вразило вас?

-Чи можна, хоча б з моральної точки зору, так вчиняти? Чому?

-Чи правильним є пояснення втечі з дому тим, що нерідними є батьки?

-Чи необхідно знаходити спільну мову з батьками?

-До чого може привести втеча дитини з дому?

 

6.Підведення підсумків.

Ми розглянули ситуації, передивились чимало відео, де молоді люди потрапили на хибну стежку. Чи штовхав їх хтось, чи обрали вони самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбудуть заслужене покарання.З їх життя випаде великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, приносити радість рідним.

Тому, перш, ніж щось вчинити, задумайтесь, які наслідки будуть від вашого вчинку.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 11 клас (Наровлянський О.Д.)
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку