Виховна година :" Спадщина великого педагога та письменника В.О. Сухомлинського"

Про матеріал
познайомити учнів з біографією та творами В. О. Сухомлинського; - розвивати інтерес до творчості великого педагога; - продовжувати розширювати уявлення дітей про моральні якості людини: доброту, чуйність, порядність, турботливість, співчуття; - формувати негативне ставлення до проявів егоїзму, байдужості, жорстокості; - розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань; - вправляти дітей у висловленні власної думки щодо любові і жорстокості; - розвивати активність, творчість, уяву, вміння передавати емоційний стан за допомогою міміки, жестів під час проведення інсценізацій оповідань; - виховувати любов до матері, повагу до її почуттів, сміливих вчинків, бажання турбуватися про маму; - виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 «Спадщина великого педагога та письменника

В. О. Сухомлинського»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: познайомити учнів з біографією та творами

 В. О. Сухомлинського;

 - розвивати інтерес до творчості великого педагога;

 - продовжувати розширювати уявлення дітей про моральні якості людини: доброту, чуйність, порядність, турботливість, співчуття; 

 - формувати негативне ставлення до проявів егоїзму, байдужості, жорстокості;

 - розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань;

 - вправляти дітей у висловленні власної думки щодо любові і жорстокості;

 - розвивати активність, творчість, уяву, вміння передавати емоційний стан за допомогою міміки, жестів під час проведення інсценізацій оповідань;

 - виховувати любов до матері, повагу до її почуттів, сміливих вчинків, бажання турбуватися про маму;

 - виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.

         

 

 

 

Підготовча робота:

- Вивчення біографії видатного педагога та письменника В. О. Сухомлинського;

- Ознайомлення з творчістю письменника;

- Читання та переказування оповідань, казок;

- Інсценізація оповідань;

- Складання презентацій;

- Розгадування кросвордів;

   На протязі першої чверті ми вивчали біографію великого педагога, познайомилися з його творчістю, прочитали багато його творів: оповідань, казок, разом з батьками провели інсценізацію творів, підготували презентацію. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Хід заходу:

Робота з ЗПА. Апарати є у всіх? Як ви мене чуєте?  Сьогодні до нас прийшли гості, ви їх привітно зустріли. Сідайте зручно, слухайте уважно, виразно відповідайте на питання.

Сьогоднішня наша зустріч присвячена пам’яті про велику людину, видатного педагога і письменника – В. О. Сухомлинського.

Девіз заняття:

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людина відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра!

На протязі першої чверті ми вивчали біографію великого педагога, познайомилися з його творчістю, прочитали багато його творів: оповідань, казок, разом з батьками провели інсценізацію творів, підготували презентацію. Давайте коротенько повторимо. У кожного з вас є тестові завдання. Уважно читайте і вибирайте правильну відповідь.

 

 

тестові завдання:

1. В.О.Сухомлинський народився у …:

      а) 29 вересня  1917 р.;

      б) 28 вересня 1918 р.;

      в) 27 вересня  1919 р.

2. Народився в селі Василівка . Якої  області? :

     а) Кіровоградської;

     б) Дніпропетровської;

     в) Запорізької.

3. Із якої сім’ї був Василь Сухомлинський :

     а) робітничої;

     б) інтелігенції;

     в)  селянської.

4.  Який педагогічний інститут закінчив:

     а) Чернігівський;

     б) Новгород-Сіверський;

     в) Полтавський.

5. Навчаючись  на заочному відділі Полтавського педагогічного інституту здобуває кваліфікацію …:

    а) вчителя української мови та літератури;

    б) вчителя початкового навчання;

    в) вчителя математики.

6.  З 1948 р. протягом 23 років працює директором школи …:      а) Онуфрієвської;

 б) Павлиської;

  в) Кременчуцької.

Із тестовими завданнями ви справилися добре, значить біографію великого педагога вивчили добре.Переходимо до наступного питання: Хто він, якою людиною він був? Відповідь дасть“Асоціативний кущ”:

-         Письменник,

-         Педагог,

-         Вчитель,

-         Батько,

-         Вчений,

-         Директор школи.

 

10 ПРАВИЛ: ЧОГО НЕ МОЖНА РОБИТИ

 

1.Не можна   ледарювати,  коли    всі  працюють.

2.Не можна   сміятися   над   старістю   і старими   людьми,  про старість   треба   говорити   тільки  з   повагою.

3. Не можна  заходити  в  суперечку з  шанованими  і   дорослими   людьми,  особливо  зі   старшими.

4.Не можна  виявляти   незадоволення  тим,  що  в  тебе  немає якоїсь   речі.

5.Не можна  допускати,   щоб   мати   давала   тобі  те,  чого   вона не   бере   собі.

6.Не можна  робити   того,  що осуджують   старші.

7.Не можна  залишати  старшу рідну  людину   одинокою.

8.Не можна   збиратися   в  дорогу, не  спитавши   дозволу   і   поради у   старших.

9.Не можна   сідати  до  столу,  не запросивши   старшого.

10.Не можна  сидіти,   коли   стоїть доросла,   особливо   літня   людина, тим   більше   жінка.                                                               

 

Якщо ви добре вивчите ці поради Василя Олександровича, а ще краще – будете їх виконувати у житті, то ви будете по-справжньому    ДОБРИМИ  ЛЮДЬМИ.

Це ваша СКАРБНИЦЯ  ДОБРИХ СПРАВ.

 

Зараз ми з вами відвідаємо чарівний світ творчості Василя

Олександровича Сухомлинського.

Наступна сторінка нашої зустрічі – творча спадщина великого письменника.

Під час своєї педагогічної роботи Василь Олександрович спостерігав за учнями. Пригадаємо, куди записував він свої спостереження?

-         Свої спостереження за учнями він записував у педагогічний щоденник.

-         Що відбувалося потім?

-         А потім Василь Олександрович писав свої коротенькі  твори для дітей.

-         Про що ці твори?

    -Про  ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку,

    -  про працелюбних мурашок і веселого метелика,

    - про зайчика-хвалька та голосистого півника,

    - про ласкаві мамині руки і добру бабусю,

 

    - про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами.

   -   Погляньте на нашу виставку книжок В.Сухомлинського. Ці книжки розкажуть вам по життя хлопчиків і дівчаток, про життя рослин і тварин. Книжки навчають вас бачити красу природи, рости добрими та сміливими людьми.

  -   Ми з вами прочитали багато оповідань, знайомилися з їх героями, оцінювали вчинки героїв. На засіданні батьківського всеобучу провели інсценізацію творів.

Сьогодні, оцінимо ваші знання розгадуючи кросворд. У кожного з вас є питання. Вам потрібно прочитати питання, відповісти і сказати з якого оповідання це питання потім записати відповідь.

Кросворд “СУХОМЛИНСЬКИЙ”

  1.                    Що сказав дідусь струмочкові, коли напився води?

(спасибі, оповідання “Навіщо кажуть спасибі”)

  1. Красивий, великий птах, який весною повертається туди, де народився, де його батьківщина.

(журавель, казка “Журавель і папуга”)

  1. Назвіть ім’я хлопчика, у мами якого посивіла волосина. (Михайлик, оповідання “Сива волосина”)
  2. Як звати кота, який грів курча?

(Мурко, казка “Як здивувався Мурко”)

  1. Що прибрав дідусь з дороги?

(камінь, оповідання “Бо я людина”)

  1. Як звати дівчинку, у якої народився братик?

(Оленка, оповідання “Народився братик”)

  1. Назвіть ім’я дівчинки, у якої була ледача подушка.

(Яринка, оповідання “Ледача подушка”)

  1. Що забив батько, коли спіткнувся об камінь?

(ногу, оповідання “Бо я людина”)

  1. Яке діло зробив хлопчик, коли мовчки зняв із себе сорочку і дав її хлопчикові, який змок на дощі?

(красиве, оповідання “Красиві слова і красиве діло”)

  1.            Який заповіт дав батько своїм синам?

(батьківський, оповідання “Батьківський заповіт”)

  1.            Чим пригощала бабуся своїх онуків?

(пиріжками, оповідання “Три пиріжки”)

  1.            На скільки дій була задача, яку Павлик списав у Зіни?

(три, оповідання “Як Павлик списав у Зіни задачу”)

  1.            Перед ким було соромно дівчаткам?

(соловейком, оповідання “Соромно перед соловейком”)

-Ось ми і розгадали кросворд, зачитаємо слово у червоній рамці. Так, це Сухомлинський. Прізвище великого педагога, письменника, твори якого ми з вами вивчали, і дуже добре вивчили.  Чому вас навчили казки та оповідання В. О. Сухомлинського?

   - любити та поважати маму, ніколи її не засмучувати;

   - кожна мама однаково  любить своїх дітей;

   - робити добрі справи;

   - не забувати говорити спасибі;

   - любити бабусю, допомагати їй;

   - бути справжнім другом.

- Зараз до вашої уваги інсценізація ще одного твору Василя Олександровича “Журавель і Папуга”. Головні герої казки: журавель і папуга. Роль Журавля виконує Соломія, а Папуги Аліна. В кінці діти читають вірш “Журавлик”:

З далекого краю, з далеких світів,

Журавлик на крилах додому летів.

Минав океани, ліси і моря,

Вдивлявсь крізь тумани:

“Чия це земля, чиї це долини, чиї це гаї,

Чию це калину гойдають вітри?“

Впізнав батьківщину:

“Моя це земля, моє тут гніздечко і мова моя”.

       В особі Василя Сухомлинського ми маємо дуже могутню постать у нашій педагогіці та літературі. Тож звертаймося до його золотих розсипів, до його мудрих уроків і читаймо, думаймо, зростаймо.

       Шановні учні! Ви – майбутні батьки. Педагогічна спадщина великого вчителя, як ніщо інше, знадобиться вам, коли ви станете татом і мамою. Його казки, легенди, оповідання – це невичерпне джерело виховання підростаючого покоління. Напувайте цією чистою джерельною водою своїх майбутніх діток. Нехай виростають вони здорові, міцні духом, красиві душею.

       Отож, шановні учні, читаймо  В.О. Сухомлинського, вивчаймо його спадщину. Його твори – це Книга ніжності й мудрості великого Учителя і Поета.

       Він, великий педагог і великий письменник, приходить до нас, щоб разом з нами відроджувати дух народу, розбудовувати незалежну Україну. Він був, є і ще довгі роки буде СВІТОЧЕМ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ.

       І ми, українці, повинні гордитися, що Україна народила такого видатного педагога світового значення.

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку