Виховна година у 5 класі "Усі діти - творчі особистості" допоможе класному керівникові виявляти захоплення школярів, розвивати уяву, фантазію
Тема: Усі діти - творчі особистості
Мета: дати можливість п'ятикласникам зрозуміти, що кожен із них особистість; розвивати творчі здібності, увагу, зв"язне мовлення; удосконалювати навички індивідуальної та групової роботи; виховувати почуття товариськості, доброзичливості, поваги до однокласників, старших людей.
Обладнання: Дитячі малюнки, аплікації , плакати, кульки, олівці, фломастери, колекції , конструктори, енциклопедії, грамоти учнів.
Учитель: Кожна людина незвичайна. Вона має улюблені речі, заняття, по-різному сприймає навколишній світ і вчиться жити протягом усього життя. Щодня розвивається і удосконалюється. Що ж означає розвиватися?
Учень читає визначення із плаката :
Розвиватися - ставати розумнішим, досконалішим,кращим.
Учитель:Щороку ви пізнаєте світ, здобуваєте знання, у вас з'являються захоплення. Та інколи дитині здається, що вона нічого не вміє. Насправді такого бути не може. Кожен уміє щось робити, має улюблену справу, яка з часом стає тим, без чого вже не можна прожити.
За цей короткий час навчання разом я дізналася про вас багато цікавого. Ви - діти- мрійники і фантазери, у вас умілі ручки. Тільки діти творчі, працьовиті можуть зробити таке диво ( Звертаю увагу на виставку "Мрію і фантазую"). Кожен виріб неповторний і красивий.
Отже, ви творчі діти. Тому наша виховна година так і називається "Всі діти - творчі особистості". Сьогодні кожен розповість про свою улюблену справу, покаже, що вміє робити, і про що мріє. Ви помандруєте на далекий острів, побудете у ролі художників і поетів. Я сподіваюся, всі будете уважними, працюватимете старанно, дізнаєтеся багато цікавого і подаруєте один одному хороший настрій .
Впевнена, що серед вас є любителі природи, книг, ігор, математики, малювання, співу, спорту, кулінарії, є колекціонери.
(Звертаюсь із запитаннями до кожного учня, коментую їх відповіді)
-Із книгою дружить Левадний Максим . Що ж цікавого він розповість?
-А яку справу до душі обрав собі Тьотка Максим?
-Та справжній майстер справи - Олег. Він цілий тиждень у класі проводив змагання-конкурс на краще і найшвидше складання пазлів.
-Багатоцифрові числа, дії над ними не для кожного під силу. Та Вадимові математичні завдання дуже подобаються.
-Руслан любить математику не менше Вадима. Та надає перевагу комп "ютерним іграм. Він вважає, що гра розвиває увагу, вчить пильності.
-Сьогодні для Олексія комп "ютер - мрія, що завтра здійсниться. А серед його колекції кіндер-сюрпризів є улюблений іграшковий комп"ютер.
-Цікаво колекціонувати іграшки, але не менш цікаво - наклейки. Про своє захоплення розповість Владислав.
-А от другий Владислав справжній конструктор, працьовитий, виважений. Він на своєму незвичайному гелікоптері мандрує світом, плаває на чудо-кораблі морями. Яким видом транспорту він хотів би ще мандрувати?
-Серед справжніх спортсменів є такі, що прославили Україну. Це Сергій Бубка, Яна Клочкова, Андрій Воронін, Андрій Шевченко, Лілія Подкопаєва. Серед нас є майбутні спортсмени : Андрій і Ярослав.
-Дівчаток у нас дві. Обидві вони хороші. Ось Віта любить випікати тістечка . Секрети майстерності знає Вітина мама і передає їх доньці.
-А Оленка любить співати. Як їй це вдається?
Музика - це мистецтво, що допомагає людям бути в хорошому настрої, допомагає просто жити і мріяти.
-Про своє захоплення мистецтвом малювання розповість Володя.
Учитель : Дякую за цікаві розповіді, з яких всі дізналися багато нового про ваших друзів. Якщо кожен працюватиме над собою, то в майбутньому обов"язково стане відомою і хорошою людиною.
Кого з відомих людей ви знаєте? (Василь Милорадович, Леся Українка, Іван Франко, Тарас Шевченко, Раїса Кириченко, Таїсія Повалій, Олександр Пономарьов, Володимир та Віталій Клички)
На уроці української літератури ми говорили, що Тарас Григорович Шевченко відомий і за межами України. Він талановитий письменник. Що ж таке талант?
Учень читає визначення з плаката :
Талант - виявлення здібностей у певній галузі, досягнення видатних результатів.
Учитель : А що ж таке здібності?
Учень читає визначення з плаката :
Здібність - природний нахил до чого-небудь, властивість, особливість, що виявляється в умінні що- небудь робити
Учитель : Як розвивати здібності, щоб бути корисним і собі, і людям, і країні ви більш детально дізнаєтеся на уроках етики із Світланою Павлівною.
Пам"ятайте, кожна людина відповідає за свій розвиток. Хто працює над собою, той завжди досягне результатів, а ледачий ніколи нічому не навчиться. Прочитайте слова великого князя Володимира Мономаха і скажіть, чи правий він.
Лінощі всьому (злому) мати. Що людина вміє, те забуде, чого не вміє, того не навчиться.
В.Мономах
Ви у нас діти талановиті, ось які прекрасні малюнки намалювали. (Звертаю увагу на виставку малюнків " Мрію і фантазую ").Впевнена, всі любите малювати, тож до справи. З допомогою чарівної палички (фломастера) перетворіть кульку на будь-який предмет. Подумайте, для чого , кому і за що ви б його подарували. (Можливі варіанти: деревце, усмішка, ромашка, лампочка, ґудзик, м"яч, сніжинка, груша, цукерка, зірочка, сонечко, машина).
Подаруйте свої незвичайні речі один-одному, гостям. Справді, всі вони дуже гарні, бо ви маєте хорошу мету -приносити людям радість.
Добре попрацювали, тож тепер можна і відпочити. Поділімося на дві групи ( поділ із допомогою фішок).
А тепер всі мчимо не далекий острів,там для вас є одяг і їжа. Кожна група дістається на своєму виді транспорту. Подумки візьміть із собою одну річ. Взяли? Отже, помчали! Я теж і з вами на острів. ( Одна група - на гвинтокрилі, інша - на кораблі) .
Як тут гарно!
Що ж ви тут будете робити?
Яку річ узяв кожен із вас?
Для чого?
(Фломастери, журнали, олівці, енциклопедію, саджанці яблунь, телефон, айфон, голуба, собачку, альбом із фотографіями, ліхтар,).
Учитель : Мені дуже подобається із вами на острові. Та час повертатися додому. Наша уявна подорож закінчилася. І ми знову працюємо в групах "Сонечко" і "Калинка". Кожна група отримує завдання: скласти віршовані рядки зі словами:
"Сонечко" "Калинка"
край журавлі
гай крилі
Мені сподобалися ваші творчі роботи і я спробую із ваших двох скласти одну.
Поспішають в рідний край
Через поле, через гай
Чорно-білі журавлі
Із весною на крилі
Хочу сказати, що ми вміємо разом працювати і мені приємно бачити вас задоволеними.
Наступне завдання не менш цікаве. Ви вже знаєте один про одного багато і особливо таке, що робить кожного не схожим із іншими. Візьміть фломастери або олівці і з допомогою малюнка розкажіть про свого товариша.
(Сонечко -веселий; сонечко з хмаркою - інколи сумний; фотоапарат- спостережливий; флешка - має хорошу пам "ять; берізка - ніжна; дуб - сильний; їжачок - інколи сердитий; серце – добрий;
серце на долоні –відкритий; чай- любить пригощати; усмішка - веселий; пташка -швидкий.)
Учитель : Молодці. Вмієте працювати. Ви активні, веселі, ввічливі, добрі. Маєте улюблену справу, і я впевнена, що ви не розгубитеся у цьому складному світі. Бажаю, щоб здійснилися ваші мрії, щоб не зупинялися на досягнутому, а постійно працювали над собою, щоб наступного разу було чим похвалитися. А зараз хотілося б почути, що було цікавим для вас, чого ви навчилися, і з ким би ви поділилися своїми враженнями.
(Використовую метод "Мікрофон").
Можливі варіанти відповідей:
- Мені сподобався урок чарівників. Я розповім про нього вдома батькам.
-Мені цікавими були всі розповіді моїх однокласників .
-Я відчула себе дорослою, бо до моїх думок прислухалися і діти, і вчителі.
-Сподобалося складати вірші і працювати разом. -Мені сьогодні було дуже цікаво. Я хочу, щоб усі діти працювали над собою , займалися улюбленими справами і були просто щасливими.
Учитель : Я ще раз вам дякую. Хорошого вам настрою. Будьте здоровими , слухняними і завжди успішними.
Знаю, збуваються, мрії збуваються
І починається день новий
Починається в світлі зірок,
В світлі надій
Найзаповітніших мрій,
Щастю відкрий свої двері,
Відкрий своє серце, відкрий!