Виховна година з екологічного виховання для 5 класу "Земле моя, як тобі допомогти?"

Про матеріал
Виховна година з екологічного виховання з використанням відео та презентації.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

     ЗЕМЛЕ МОЯ, ЯК ТОБІ ДОПОМОГТИ?

             (екологічне виховання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу. Учити усвідомлювати необхідність зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати. Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати чуйне ставлення до природи,  викликати бажання зберігати її красу.

Обладнання: плакат, картки, відео,презентація, зразки сміттєвих відходів.

 

 

                     Хід заняття

  1. Організаційна частина.

            ( на дошці ілюстрація планети Земля і тема виховної години)

Все на землі, все треба берегти -

І птаха й звіра, і оту рослину,

Не чванься тим, що цар природи ти -

Бо врешті, ти його частинка.

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу,

А кривду кинь у забуття,

Як камінь в тиху воду.

 Б.Лепкий

- Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові?

Але на сьогодні ми маємо значну кількість свідчень про те,що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником. Саме ми руйнуємо нашу планету. І тому сьогодні ми поговоримо з вами про те, як ми можемо допомогти нашій планеті, адже все починається з малого.

 

  1. Основна частина.

 

- Всі ми бачимо , що наша планета прекрасна. Природа планети не лише гарна і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. І ставитися до природи треба дуже бережливо і дбайливо. Адже людина назвала себе господарем планети, тому на ній лежить відповідальність за її збереження. У природі все взаємопов’язане одним ланцюжком. І варто розірватися йому, як почнуть зникати рослини і тварини, а згодом може загинути і сама людина. Для того щоб побачити звязок усього живого пропоную вам скласти прислівя і пояснити їх.

 

  •  Робота з прислів'ями ( на листочках фрагменти , які треба скласти)
  1. Ліс і вода – (брат і сестра)
  2. Зрубали дерево – (прощавай птахи)
  3. Ліс – (це наше багатство)
  4. Ластівка день починає – (а соловей кінчає)
  5. Бережеш дерево – (бережеш життя)
  6. Рослини – (це окраса землі)
  7. Де знищується природа – (там знищується життя)
  8. Землю поважай – (вона дасть урожай)

 

- В якій країні ми живемо ?

- Як ви гадате , чи є у нас проблеми з природою, якщо є то які саме?

 

  • Відео №3 (дивимось 1 хв )

https://www.youtube.com/watch?v=NTyxJQDIKM4

 

 (Вивішую на дошку екологічні проблеми , які є в Україні.)

- Давайте поговоримо про ті проблеми, на які впливаємо ми з вами і які ми можемо попередити:

 Забруднення і нестача питної води.

- Людина завдає шкоди воді: забруднює її, використовує не економно. Тож не дивно, що води теж бракує. Деякі країни навіть не мають своїх запасів питної води .Вода – найпоширеніша на Землі речовина. Життя без неї неможливе. В Україні головними постачальниками води є такі річки як Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг, Тиса, Прут та інші. Україна багата і на невеличкі річки, яких нараховується 63 тисячі. Саме в долинах малих річок проживає 90% населення України. Збереження і оздоровлення цих річок – одна з найгостріших проблем нашої молодої держави.

- Як ви думаєте , яким чином ми забруднюємо річки?

(Слайди презентації 1,2,3,4)

- Що ми з вами можемо зробити , щоб покращити ситуацію з водою?

( економно використовувати, не викидати у воду сміття, не виливати брудні речовини)

 

Забруднення повітря.

- Для чого людині повітря? Як ми забруднюмо його?

Забруднення Полягає у викиді в атмосферу хімічних речовин, твердих частинок і біологічних матеріалів, здатних викликати шкоду для людини та інших живих організмів. Один з основних видів забруднення атмосфери – автомобільний транспорт. У викидах автомобілів знаходяться такі шкідливі речовини як: угарний газ, окиси азоту, тверді частинки та летючі органічні з’єднання. На автотранспорт приходиться 90% угарного газу, що взагалі викидається в атмосферу. При високих рівнях вмісту у повітрі він викликає сонливість і навіть призводить до смерті. Максимальна кількість викидів регіструється в години пік, причому всередині автомобіля концентрація шкідливих речовин найбільша. Припускають, що двоокис азоту подразнює легені і викликає загострення астми.

Аерозолі , розпилення їх призводить до викиду шкідливих речовин.

Спалювання листя та сміття.

Презентація слайди (5,6,7)

 

- Що ми можемо зробити ?

( електромобілі, сміття в компостні ями, не користуватись аерозолями)

- Чи є у нас в школі компостна яма? Які відходи ідуть до ями? Що з ними відбувається далі?

В Житомирі відкрили підприємство, яке з опалого листя робить папір.

 

Вирубка лісів,

- Ліс - легені нашої планети.

Із незапам’ятних часів людина користувалася дарами лісу, його харчовими продуктами. Особливо багаті ліси Закарпаття на такі цінні харчові продукти такі як  різноманітні ягоди, гриби, березовий та кленовий соки, лікарську сировину, інший видовий склад рослинного й тваринного світу. Однак основним продуктом лісів України є цінна деревина. Яку у нас нещадно вирубують , а це призводить до таких наслідків.

Наслідки вирубки лісів

– Збільшення вмісту діоксиду вуглецю в повітрі. Це, до речі, є однією з причин глобального потепління.

– Зникнення багатьох видів живих організмів (це стосується як тварин, так і рослин – знищення екосистеми призводить до загибелі майже всього живого).

 - Утворення боліт (дерева перешкоджають зайвого зволоження грунту).

– Опустелювання. Відбувається через опускання рівня грунтових вод, що дуже критично для природних зон з малою кількістю опадів. А при наявності великої кількості опадів відбувається вимивання родючого шару, чому раніше перешкоджали дерева. Так що збезлісення в будь-якому випадку призводить до опустелювання.

– Зменшення кількості вироблюваного лісами кисню і погіршення якості очищення повітря (чим більше лісів – тим краще очищається повітря).

(Презентація 8,9 )

-Як ми можемо вберегти ліси, адже ми з вами діти ?

(насаджування молодих дерев , не палити вогнище, не ламати дерева, не смітити в лісі).

 -А зараз пропоную вам, пограти в гру .

Гра “Планета радіє , планета сумує”

Вам необхідно дивлячись на малюнок зрозуміти це добре для планети , те від чого вона радіє , чи погано, те від чого вона сумує.  ( на дошці вивішую дві планети: усміхнену і сумну , діти підходять до столу, беруть карточку на столі і пояснюють зображене ,це добре , чи погано.)

Карточки : Вимикати світло, прибирати листя,садити дерева,прибирати сміття,їздити на велосипеді та ін. (радіє) (карточки ілюстровані)

Палити вогнище,працюють заводи, вирубка лісу, автомобілі, сміттезвалище та ін. (сумує)

- І залишилась ще одна проблема нашої держави і мабуть усього світу .це ?

Сміття.

Презентація (10,11,12 слайди)

- Мені здається ,що це сама найбільша шкода для нашої планети. Сміття є усюди , навіть в океанах є острови зі сміття. Гинуть рослини, тварини, щоб переробити певні види сміття необхідно багато років.

Анкетування

Чи знаєте ви що робити?

1. Уявіть, що ви на відпочинку . Ви їсте  шоколаді цукерки але ніде не має смітника. ЩО ТИ РОБИШ?

а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.

б) кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.

в) Це залежить від багатьох чинників.

2. По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ти купиш?

а) Щось в пластиковій пляшці

б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.

в) Щось в коробці.

3.Ваша машинка на пульту потребує нові батарейки. ЩО ТИ РОБИШ?

а) куплю сстарі батарейки.

б) Покладіть старі батарейки у відро для сміття і купити нові батарейки.

в) купувати нові і здати старі на переробку

  1. Скільки смітників на подвірї школи?
  2. Скільки смітників у примішеннях?
  3.  Куди ми викидаємо органічне сміття?

- Що ми можемо з вами зробити щоб зменшити кількість сміття? ( сортувати сміття, купувати паперові пакети, не викидати батарейки а здавати на утилізацію, економити папір і здавати макулатуру)

 

Дидактична гра “Посортуй сміття”  (діти по черзі виходять і розкладають сміття: скло, папір ,пластик, органіка, метал, батарейки ) Використовую лепбук з грою. 

 

 

  1. Заключна частина

 Ми  є частинкою природи і нам без неї аж ніяк не обійтися. Не зможемо прожити ані хвилини без повітря, а також без води і без їжі. Бо ми також живі у нашому довкіллі і нам потрібне чисте повітря, щоб дихати, прозора і чиста водичка, щоб підтримувати свій організм, якому необхідна вода та екологічно чиста їжа, щоб жити.

   Тому завдання кожної людини — берегти нашу планету, а особливо ту територію, де вона живе сьогодні, де будуть жити її діти завтра.

  А тепер прочитаємо, що треба робити, щоб довкілля було чистим, щоб жили в    ньому люди і тварини. ( роздаю ілюстровані картки)

- Насаджувати дерева, кущі і квіти у дворах, у парках, на пустирях.

- Очищати джерельця, струмочки і не засмічувати їх брудом.

- Не смітити на дворах і на вулицях.

- Не висипати сміття на берегах річок і ставків.

- Обсаджувати береги водойм вербами, тому що верба очищає воду.

- Не рубати і не ламати дерев.

- Не нищити лісові насадження.

- Поводитися у природі як людина-господар.

(Кожна дитина отримує обіцянку , зачитуємо по черзі)

 

- Дякую вам , за свідомий вибір , щодо вбереження нашої планети. Сподіваюсь ,ви будете дотримуватись своїх обіцянок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обіцяю! Після відпочинку на природі завжди забирати все сміття!

Обіцяю!Ніколи не залишати вогнище непогашеним!

Обіцяю!Посадити дерево.

Обіцяю! Підгодовувати птахів взимку!

Обіцяю! Не викидати батарейки в сміття, а здавати на переробку!

Обіцяю!Придбати екоторбинку з тканини і менше використовувати поліетиленові пакети!

Обіцяю! Економити воду! Не залишати кран відкритим, коли чищу зуби!

Обіцяю! Завжди вимикати світло, коли виходжу з приміщення!

Обіцяю!Тихо поводитись в лісі!

Обіцяю! Не зривати в лісі і не купувати первоцвітів!

Обіцяю!Папір економити, не викидати, а здавати в макулатуру!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трикунов Ростислав
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
4383
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку