18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Виховна година «Здоров’я – це цінність,яку нам не треба згубити»

Про матеріал

Запропонована виховна година ( з використанням інтерактивних вправ) допомагає формувати у молодших школярів бажання вести здоровий спосіб життя для збереження здоров'я; прищеплювати дітям елементарні звички здорового способу життя; виховувати культуру взаємин.

Перегляд файлу

Виховна година «Здоров’я – це цінність,яку нам не треба згубити».

Мета

Закріпити в дітей прагнення бути здоровими; формувати бажання вести здоровий спосіб життя для збереження здоров’я; прищеплювати дітям елементарні звички здорового способу життя; виховувати культуру взаємин.

Обладнання

Малюнок лікаря Айболита, кросворд «Здоров’я», матеріал для вправи «Обери позицію», мікрофон, картки з прислів’ями, фішки для роботи в парах, «стежка гарного здоров’я», діаграма, макетики облич, «квіточка здоров’я», червоні та зелені фішки, «кульки здоров’я», сходинки «Профілактика раку», меню захисту від раку.

Хід виховної години

  1. Привітання гостей

Учні

Любі гості! Не вагайтесь,

В нашім класі всі збирайтесь!

Просимо гостей до класу,

Просимо, просимо сідати.

  1. Настрій на роботу

Вчитель

Діти, станьте в коло, покладіть ліву руку одне одному на плече, посміхніться один одному, побажайте гарного настрою.

  1. Робота над темою класної години
  • Повідомлення теми класної години

Вчитель

Діти, сьогодні у нас незвичайна класна година.

Чому? По дорозі до школи сьогодні зустрів мене ось цей незвичайний казковий лікарhttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/001.gif

Але замість мікстури він мені запропонував кросворд.

Кросворд «Здоров’я»

  1. Назва планети, на якій ми живемо. (Земля)
  2. Рідина – основа всього живого. (Вода)
  3. Назва суміші газів, якими ми дихаємо. (Повітря)
  4. Назва частини живої природи лісів, полів, степів. (Рослини)https://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/002.png
  5. Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі. (Сонце)
  6. Назва частини живої природи земної кулі. (Тварини)
  7. Частина земної поверхні, на якій вирощують сільськогосподарські культури. (Поля)

У виділених клітинках у нас вийшло слово…

Діти (разом) Здоров’я!

Вчитель

Так, сьогодні ми будемо говорити про здоров’я, про те, як його зберегти та зміцнити.

  • «Етюд душі»

Звучить тиха, спокійна музика.

Вчитель

Давайте спочатку привітаємо лікарів Природи, котрі дають нам здоров’я.

Опустіть руки вниз долонями горизонтально до підлоги і вголос промовте: «Я вітаю тебе, Земле!».

Простягніть руки перед собою долонями до гори: «Я вітаю тебе, Вода!».

Зігніть руки в ліктях і, піднявши долоні до плечей, зверніться до неба: «Я вітаю тебе, Повітря!».

Здійміть руки вгору, долонями вперед: «Я вітаю тебе, Сонечко!».

  • Вправа «Обери позицію»

Вчитель

А тепер заплющить очі і уявіть собі, що ви в лісі.

Гріє тепле сонечко, співають тихесенько пташки, шепочуть листячко і травичка… Ви відкрили очі… А перед вами з’явились три дороги. Куди йти?

  1. Праворуч підеш - велике багатство знайдеш, та здоров’я втратиш.
  2. Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я втратиш.
  3. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.

Яку дорогу ви обираєте? Чому?

Працює «Мікрофон»

А тепер є, хто хоче змінити свою позицію? Чому?

  • Народна мудрість

Вчитель

З давніх - давен український народ найголовнішою цінністю в житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я.

На дошці: (Діти читають хором)

Здоровенькі були!

Дай, Боже, здоров’я!

Доброго вам здоров’я!

Здрастуйте!

Бувайте здорові!

Ходіть здорові!

  • Робота в парахhttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/003.png

Діти знаходять свої пари, склавши половинки м’ячиків

Вчитель

А зараз попрацюємо в парах .

Треба скласти і прочитати прислів’я.

Прислів’я написані на смужках, які розрізані на частини і лежать у конвертах.

  • У здоровому тілі здоровий дух.
  • Здоров’я - найбільше багатство.
  • Весела думка – половина здоров’я.
  • Здоровому завжди здорово.
  • Здоровий не знає, який він багатий.
  • Найбільше щастя в житті – здоров’я.
  • Було б здоров’я, а щастя знайдеться.
  • Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.

Працює «Вільний мікрофон»

Вчитель

Про що ці прислів’я?

Чого вони вчать?

  • Поетична хвилинка

Вчитель

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровий.

І духовно,і фізично

Будеш людям симпатичний.

Добрим, чесним, милосердним,

Пам’ятати будеш твердо,

Що і як робити треба,

Щоб тобі земля і небо

У ділах допомагали,

Силу і любов давали.

Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим.

Знаєш ти і знаю я :

Найбільше щастя –

Це здоров’я.

Учень

Здоров’я? А що це?

Хіба без нього не прожити?

Вчитель

Здоров’я – це цінність,

Яку нам не треба згубити.

  • Вправа «Асоціативний кущ»

Виконує група дівчат

здорові очі блискуче волосся

чиста шкіра міцний сон

ОЗНАКИ ДОБРОГО ЗДОРОВ'Я

добре самопочуття гарний настрій

висока працездатність

  • «Стежкою гарного здоров’я»

Вчитель

Дівчатка правильно виконали завдання і в нас засвітилася «стежка гарного здоров’я».

На що вона схожа? Правильно, на зірки нічного неба. Вийдіть увечері на подвір’я та уважно спостерігайте за зірочками.

Ви, певно, помітите, що двох однакових зірок не буває, як не буває двох однакових людей. А знаєте чому? Бо як говорять мудрі люди, коли людина народжується, Боги на небосхилі запалюють нову зірочку. Якщо людина здорова, її зірочка горить яскраво, коли людина починає хворіти – зірочка тьмяніє. А якщо ви побачите, як гасне або падає зірка, знайте, що земне життя когось із людей припинилося, то ж і зірочка згасла. Щоб не згасла наша «стежка гарного здоров’я», подумайте, які умови забезпечують здоров’я.

  • Вправа «Асоціативний кущ»

Виконує група хлопців

Раціональний добовий Загартовування

режим

ОСНОВНІ ЧИННИКИ ЗДОРОВ'Я

Збалансоване Особиста гігієна

регулярне харчування

Вчитель

І хлопці впорались із завданням.

Сподіваюсь, що наша «стежка здоров’я» не згасне.
Вчитель

Діти, а від чого залежить здоров’я?

Працює «Мікрофон»

Вчитель

Стан здоров’я на 50% залежить від умов і способу життя людини, 20% - від навколишнього середовища, 20% - від спадковості (способу життя в родині), 10% - від системи охорони здоров’я.

Вчитель

Діти, зверніть увагу на показник – 50%.

На 50% стан нашого здоров’я залежить від умов і способу життя людей. Поговоримо зараз саме про це.

Науково – технічний і промисловий прогрес нашого життя значно покращав умови життя, зробив страшними за своїми наслідками інфекційні та багато інших хвороб. Але разом із тим так змінив середу проживання людини, її життя, що стали масовими раніше не значимі хвороби.

Це – серцево - судині захворювання, різні серцеві хвороби, цукровий діабет, хвороби хребта,алергії, рак тощо.

Сьогодні ми зупиняємось на такій хворобі як рак.

Медсестра

Рак дрімає в кожному з нас. Просто не всі доживають до того, як хвороба проявляється.

Рак – це розвиток злоякісних пухлин. Їх більше 200 видів. Вони схожі за своєю природою. Пухлини зустрічаються практично в усіх органах та тканинах.https://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/004.jpghttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/005.jpghttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/006.jpg

Рак – це довготривалий багатостадійний процес. Більшість пухлин закладаються в 25-40 років, а буває ще й у дитинстві.

Сьогодні науці відомі сотні причин, які здатні викликати злоякісні пухлини.

Головна роль належить харчуванню (30-35%), палінню (30-32%). Сьогодні вчені говорять, що близько 80%випадків раку пов’язані з неправильним стилем життя та дією шкідливих факторів навколишньої середи.

Сучасна медицина методами хірургічною, променевою та лікування раку спеціальними пігулками.

Якщо 60 років тому від раку виліковували близько 5%, то зараз, в цілому, більше30%.

Лікарі кажуть: «Хворобу лише попередити, ніж лікувати».

Що ж треба робити, щоб на рак не захворіти?

Вчитель

Для цього треба зробити 7 кроків по сходинці «Профілактика раку»

Крок1

Крок2https://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/007.jpg

Крок3

Крок4

Крок5

Крок6

Крок7

Сходинку «озвучують» учні-санітари – з пов’язками червоного хреста

Крок 1. Не куріть!

За американськими даними паління викликає 90% всіх випадків раку легенів.

Крок 2. Їжте здорову їжу!

Близько 30% усіх видів раку пов’язані з харчуванням.

Їжте більше овочів і фруктів; бобів; соєвих продуктів; різні види капусти. Обмежте кількість жирної їжі. Не вживайте алкоголь.

Крок 3. Займайтеся фізкультурою та підтримуйте нормальну вагу.

Постарайтеся займатися фізкультурою мінімум 30 хв. в день.

Не переїдайте!

Крок 4. Захистіть себе від зайвого сонця.

Не приймайте «сонячні ванни» влітку з 11:00 до 16:00.

Більше часу проводьте влітку в затінку.

Влітку носіть головні убори з козирками.

Крок 5. Робіть щеплення.

Особливо рекомендується щеплення всім дітям проти гепатиту В.

Крок 6. Уникайте ризикованої поведінки.

Це особиста гігієна, щоб не захворіти на СНІД, гепатит В, С.

Крок 7. Робіть потрібну лікувальну діагностику – Скрининг.

Кожна людина повинна проходити медичні огляди, спеціальні обстеження у спеціалістів з профілактики раку.

Вчитель

Американський дослідницький інститут раку розробив меню, яке захистить організм від раку.

Меню захисту від раку

Кольорова мозаїка

Більш насичений колір овочів, які ви вживаєте – більше корисних речовин отримує ваш організм.

Лікувальні вітаміни

Вітамін В9.

Їх багато в цільній пшениці, спаржі, бобах, насінні, зеленому салаті. Їжте більше різноманітної капусти.

Чайові посиденьки

Для профілактики раку рекомендується випивати кілька чашок в день зеленого чаю.

Смачний десерт

Їжте більше винограду (фіолетового, червоного кольору),гранатів, черники, малини, суниць і полуниць.

Основа життя – вода

Звичайна чиста вода не тільки утамовує спрагу, а й допомагає захистити організм від раку.

Вчитель

І взагалі, кожного дня на вашому столі повинні бути 54 різних фруктів, творог, різноманітні соки. А алкоголю, палінню, солодощам, жирній їжі краще скажіть: «Ні!»

  • Проблемна ситуаціяhttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/008.jpg

Вчитель

Діти, а як ви б намалювали здорову людину?

  • У кожної дитини – «пусте личко»

Вони малюють

Вчитель

Дійсно, діти, хто здоровий – той радіє життю й сміється

Все йому в житті вдається.

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує.

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

  • Вступ у товариство «Друзі здоров’я»

Вчитель

Сьогодні ви можете вступити до товариства «Друзі здоров’я», якщо правильно оберете правила для членів цього товариства.

Все записано на дошці. Діти за допомогою червоних, зелених фішок вибирають пункти правил: червоний – ні, зелений – так. Вчитель поступово стирає ті, що позначають «ні».

  • Дотримуватись режиму дня.
  • Лягати спати, коли завгодно.
  • Дружити з водою і милом.
  • Цілими днями дивитися телевізор.
  • Щодня робити зарядку.
  • Правильно харчуватися.
  • Все брати до рота, куштувати на смак.
  • Займатися різними видами спорту.
  • Часто бувати на свіжому повітрі.
  • Відмова від шкідливих звичок.

Вчитель

Давайте прочитаємо хором правила членів товариства «Друзі здоров’я»

Діти читають хором

Вчитель

Вітаю вас, ви стали членами товариства «Друзі здоров’я». А ці правила ми помістимо в наш «Куточок здоров’я». Спробуйте жити за ними і ви рідко хворітимете, ви будете скрізь встигати та досягнете в житті всього, чого прагнете.

  1. Підсумок виховної години

Вчитель

Любі друзі!

Здоров’я бережіть, доки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен із вас запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває!

Будьте здоровими, будьте красивими,

Будьте розумними, будьте щасливими

Роздає повітряні кульки, на кожній з них – букви. Діти повинні утворити слово – здоров’я.

Вчительhttps://fc.naurok.com.ua/000o8m-fa87/009.gif

Діти, ви утворили слово – здоров’я.

Хай ці кульки повітряні

Торкнуться серця цієї хвилини.

Хай буде здоров’я з вами

Кожної днини.

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У кожного з вас!

Діти співають пісню «Ти здоровим хочеш бути, роби так…»

  1. Ти здоровим хочеш бути, зроби так…

(двічі сплеснути руками).

Ти здоровим хочеш бути, зроби так…

(двічі сплеснути руками).

Ти здоровим хочеш бути і рекордів досягнути,

Ти здоровим хочеш бути, зроби так…

(двічі сплеснути руками).

  1. Ти здоровим хочеш бути, дихай так…

(вдих носом, видих ротом)…

  1. Ти здоровим хочеш бути, присідай…

(присісти – встати)…

  1. Ти здоровим хочеш бути, стрибай так…

(два стрибки)…

  1. Ти здоровим хочеш бути, зроби все…

(повторюють підряд усі рухи).

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку