Виховний захід для учнів початкової школи. Пригоди Діда Мороза у кабінеті хімії"

Про матеріал

Формування ключових компетентностей: саморозвитку - вміння працювати над створення проекту; інформаційної - сформувати уявлення у молодших школярів про хімію як науку, що вивчає речовини та їх перетворення; соціально-трудової - показати важливість вивчення властивостей речовин для їх правильного застосування; комунікативної - вміння працювати у групах.

Перегляд файлу

 

ПРИГОДИ ДІДА МОРОЗА У КАБІНЕТІ ХІМІЇ

ВЧИТЕЛЬ Добрий день,шановні наші гості. Ми сьогодні запросили Вас до хімічного кабінету на свято новорічної ялинки. Але наша ялинка незвичайна,чарівна,хімічна. Є така наука хімія ,з якою Ви сьогодні познайомитесь. Як Ви вже знаєте на Новий Рік трапляються різні дива. От наші дива будуть пов’язані з хімією та Новим роком.

ВЕДУЧИЙ Кожен народ зустрічає Новий рік по-своєму. Але традиції узгоджуються єдиному-досягти успіху,бути щасливим,здоровим Чи відомо Вам,що наші предки-слов’яни зустрічали Новий рік піснями,танцями,рядженими,веселими витівками,ці обряди називалися «коляда». Різноманітні колядки,щедрівки,засівальні поширені в Україна. В них просять гарного року,доброго врожаю. У новорічний ранок,коли ще було темно,хазяїн чув стукіт у двері.
                  Стукіт у двері
Заходьте,будь ласка. Ми колядувати прийшли,просимо.
КОЛЯДНИКИ
З новим роком у Вашій хаті.
Дозвольте вітати!
І найкращого в світі
Щиро побажати!

Вийди,дядько й тітка,з хати
Ми вам будем щедрувати
Про ясне життя й красу,
Ви ж виносьте ковбасу ,
Сало,мясо,паляницю
Ще й смачну домашню птицю.
Сієм,сієм,посіваєм
Щастя-долі вам бажаєм.
У щасливій Вашій хаті,
Щоб ви всі були багаті,
Щоб лежали на столі
Паляниці не малі.
Щоб були у Вас ковбаси
Молоко,і сало,і м’ясо,
І млинці,і пиріжки
І пухнасті пампушки.
Щоб були Ви в цій оселі
І щасливі,і веселі,
Щоб співалися пісні
В ці щасливі ,світлі дні.
ВЕДУЧИЙ Гарна Ваша колядка,щедрівка.засівальна.Дякую,дорогі гості,можливо й ви знаєте колядки.
Конкурс колядок
Коляд,коляд,колядниця
Добра с медом паляниця
А без меду не така
Дайте,тітку,п’ятака.
Відчиняйте скриньку
Та давайте сливку,
Відчиняйте сундучок
Та давайте пятачок.
Щедрівочка щедрувала
Під віконце прибігала
Що Ви бабуся наварили?
Що ви тітко напекли?
Не щипайте не ламайте
По ціленькому давайте.

Сієм, вієм посіваєм,

З новим роком Вас вітаєм

Сієм зерном вановим

Добрим людям дорогим.

Не з савалок, а з долоні

По підлозі на ослони.

Посіваєм Вас у хаті-

Будьте радісні й багаті.

Сієм густо перехресним

На добробут людям чесним

Примовляєм з кожним кроком

З Новим роком. З Новим роком!

ВЕДУЧИЙ А чи знаєте Ви, що робили наші предки з цим зерном? Підбирали до останнього, все до останнього зернятка, зберігали, а весною кидали в землю першим, щоб урожай був гарний.

ВЕДУЧИЙ Діти, хто допомагає зустрічати Новий рік? Звісно дід Мороз та Снігуронька.

Стукіт у двері

Хтось до нас прийшов. Давайте запросимо до нашої ялинки. Заходьте будь ласка. Просимо

Входить дід Мороз

ДІД МОРОЗ Можна до вас на ялинку? Бо я за цілий рік засидівся вдома та хочу попрацювати, новий рік зустріти. Ось раніше мене завжди кликали. Виглядав хазяїн у вікна чи за поріг та гукав: «Морозе, Морозе. Приходь кисіль їсти! Морозе, Морозе, Не їж овес! А зараз? Як сам не прийду, то ніхто й не гукатиме. Спасибі, що Ви запросили!»

Ведучий Давайте, щоб свято веселіше було, проведемо його разом. Ви, Дідусю чарівник, досвідчений, а ми тільки-но розпочинаємо чаклувати. Хімія чарівна наука. Саме Вона нам буде сьогодні допомогати.

ДІД МОРОЗ Щось я не збагну, як Ваша хімія пов’язана з новорічним святом. І як це ми разом чаклувати будемо?

ВЕДУЧИЙ Ви, Дідусе, дуже загадки любите загадувати, а наші гості вміють гарно розгадувати. Давайте будемо співпрацювати так: Ви загадуєте загадки, наші діти їх розгадують, учні 8-Б та 9-В класів виконують дива. І не просто дива-а хімічні дива. Так ми й познайомимося з хімією, та й новий рік веселіше зустрінемо. Домовилися?

ДІД МОРОЗ А, що це цікаво. Слухайте першу загадку.

1.Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна.

2.Не сидить вона без діла,

Дуже любить колір білий:

Землю по сипа сніжком,

Наче білим порошком.

 3.На кущі і на дерева

Квіти падають із неба-

І пухнасті, і рясні,

Та вони не запашні.

 4.Біле, як сорочка,

Пухнасте, як квочка,

Крил не має, а літає

Що за птиця,

Що сонця боїться.

 5.Узимку він скрізь:

Хапає за ніс

Малює щоки

І студить у боки.

 6.В білій шапці й кожушку

По реплячому сніжку

Внучка прийде з дідусем,

Дітям радість принесе.

7.У червоному кожусі,

В білосніжнім капелюсі

Дід до хати завітав,

Подарунки роздавав.

ВЕДУЧИЙ Зараз розпочинають чарівне дійство наші восьмикласники.

УЧЕНЬ 1 Ну й спека сьогодні. Я так хочу пити. У кого можна води попросили?

УЧЕНЬ 2 А я б хотіла не просто вода, газовану, щоб сюди принесли.

УЧЕНЬ 3 І з сиропом газовану я полюбляю. Бо теж від спеки чогось знемагаю.

УЧЕНЬ 4 Не бігає ніде тут корова яка? Бо так забажалось мені молока.

Виходить 5 учень, в руках у нього велика колба з рідиною.

Учень 5 Що друзі, Ви пити захотіли всі? Ось бачите, колба у мене в руці, Хлюпочеться в ній чарівна рідина,хімічні дива нам покаже вона. Хай кожен у руки по пробірці візьме.          наш дослід за планом пройде.

Наливає рідину в пробірках

Ось вода

Ось газована вода

Ось газована з сиропом

Ось парне є молоко

Сталось це дуже вправно І таємниці ніякої нема.

Учні хочуть випити

Стійте, друзі, почекайте, щоби лиха не було, ви, будь ласка, не куштуйте ані воду, молоко. У хімії – не забобони, тут серйозні заборони. А тепер 9 клас, гляньте що в склянках У нас?

Показують склянки

Учень 1 Відповідь тут надзвичайна просто склянка в мене пуста.

Учень 2 У склянці в мене сода , ти зваж.

Учень 3 З нею разом метилоранж.

Учень 4 У моїй же склянці барій хлорид. Невинна рідина на вид.

Учень 5 І відповідь для Вас проста. Що в колбі була?

ДЕВ’ЯТИКЛАСНИКИ Звичайна сірчана кислота.

Учень 6 У мене дослід спокійний та мирний. Будуть лише питання, ніякого диму. Я буду їх вам зараз ставити, а вам потрібно відповіді давати.

Нестрашні мені кислоти, навіть дуже сильні. Але в розчині лугів я стаю малиновий.

Показує дослід кислота + фенолфталеїн, луг + фенолфталеїн.

Так я яскравіший за сік із малини. Скажіть мені, хто я?

ДЕВ’ЯТИКЛАСНИКИ  Фенолфталеїн.

Учень 6 Занур у луги я жовтію, у кислоті почервонію.  А на межі цих двох рідин оранжевий мов апельсин. Індикатор є я справєній, Хто я?

Показує дослід з метилоранжем.

ДЕВЯ’ТИКЛАСНИКИ  Метилоранж

Учень 6 Цей жовтий папірець-нам друг. Коли він синій-у пробірці є луг, коли червоний, як вишня ота, у пробірці налита-кислота. Незмінний колір, як нейтральне, ми звемо його?

Показує дослід з універсальним індикаторним папером

ДЕВЯТИКЛАСНИКИ Універсальний.

УЧЕНЬ 7 У хімії чудес без меж, їх робити вмію теж. Беру просту звичайну дошку, наливаю води на неї трошки. Беру склянку зі снігом талим. На мокру дошку її ставлю. Підсиплю солі ще сюди, беру мішаю, і рахую до п’яти: один, два, три, чотири, п’ять. Примерзла склянка, хімічний процес…

Показує дослід з амоніачною селітрою

ДЕВЯТИКЛАСНИКИ Ендотермічний

УЧЕНЬ 8 Наш час, на жаль, скінчився вже.

УЧЕНЬ 9 Та показали ми не все, з того, що робимо самі.

УЧЕНЬ 10 Ми легко гнем трубки скляні, просвердлюємо з гуми пробки.

УЧЕНЬ 11 Знавці хімічної мови, в нас різні чудеса готові.

УЧЕНЬ 12 Монета з міді-в срібло вмить.

УЧЕНЬ 13 Гроза в пробірці зашумить.

УЧЕНЬ 14 Кисень і водень добуваємо.

УЧЕНЬ 15 Гримучий газ ми підриваємо.

УЧЕНЬ 16 І чорний порох виробляємо.

УЧЕНЬ 17 У хімії чудес без меж, їх навчитесь робити теж, коли у восьмий клас підеш.

УЧЕНЬ 18 Вивчать науку ту будете, що хімією зветься і ми лиш старанним піддається.

ДІД МОРОЗ Заждіть шановні! Щось я не бачу ялинк и- це ж головна частина свята! Чи відомо вам, що спочатку приносили гілки плодових дерев до оселі, щоб до Нового року покрилися квітами, це вже пізніше сов’яни стали прикрашати ялинку.

ВЕДУЧИЙ Ми ж на хімічному святі, тому ялинка зараз з’явиться, ось наші чарівники вже приготувалися.

ДІД МОРОЗ Ну-ну, тоді рахуймо. Діти допоможіть мені промовити чарівні слова,  повторюйте за мною: раз, два, три, ялиночка гори!

Дослід за намальованою концентрованим розчином калій нітратом ялинкою.

ДІД МОРОЗ Оце так диво,Мені сподобалося. Може ви так і Новорічне вогнище розпалите?

ВЕДУЧИЙ Звичайно. Ми ж в хімічному кабінеті.

Дослід з сумішшю калій перманганат та концентрованою сірчаною кислотою.

ДІД МОРОЗ Гарний,гарний у вас вийшов вогник. Горить красиво. Мені подобається так з вами працювати. Ось тільки Снігуронька моя десь затримується. Хвилююся я,у дорозі все буває.

Стукіт у двері,входить листоноша.

ЛИСТОНОША Вам лист.

ВЕДУЧИЙ Цікаво. На ньому не має зворотної адреси. Дивіться діти,тут великими літерами написано:Дідові Морозові.

 

ДД МОРОЗ Дайте я прочитаю (Розгортає листа,і здивовано показує всім. На папері не видно жодної літери.)І як це розуміти?Хто це зі мною так балується?А на словах Вам нічого не просили передати,шановний листоноше?

ЛИСТОНОША Сорока,яка лист передала мені,лише загадку сказала : Чорні,криві,від  роду німі,а стануть у ряд-вмить заговорять. Діти про що йде мова? Звісно про літери. А вони невидимі. Це щоб чужі не прочитали. Але як нам прочитати листа?Шановні хіміки допоможіть.

Дослід на папері фенолфталеїном зроблено напис: «З новим роком!»,папір просушено при обробці розчином лугу з пульверизатора,напис червоніє.

Напис зроблено молоком провести гарячою праскою,напис темніє.

Напис зроблено кислотою потримати на спиртівкою,напис чорніє.

ДІД МОРОЗ Скільки на світі живу,багато чудес бачив, а такі трапилися зі мною вперше. Так що ж там написано, дайте прочитаю.

«Не гнівайся на мене, любий братику! Це я тобі пишу, Санта Клаус. Я у Великій Британії на свято хіміків потрапив, мені дуже сподобалося різні дива, я вирішив трохи пожартувати з тобою. Снігуронька твоя затримається коло мене. Внучки в мене немає, так хай племінниця погостить. Не хвилюйся, Морозе, я її скоро  відпущу. І оленів дам, найкращих. Ще раз зі святом тебе.»

Дякую, дякую за привітання,тепер я можу не хвилюватися. А що це за такі чорнила цікаві.

ВЕДУЧИЙ Іноді так трапляється, що лист можна відправити лише поштою. А цікавих встромити свого носа до чужих таємниць багато. І ось люди почали вигадувати: написати листа так,щоб крім адресата, більше ніхто не прочитав. А тут без хімії ніяк не обійтися. Рецептів придумали дуже багато. Російський цар Петро І часто їздив за кордон вчився і думав про те як відбудувати Росію. І як він не одягався, не називався чужим іменем. Його завжди впізнавали і стежили за ним. Всі листи перехоплювалися і читали. Але цар до цього готувався і тому обхитрував шпигунів. А щоб удома знали, з якого місця цар секрети писав, у листі були слова « Побей челом генерала », тоді дяк Вініус мазав лиш одному йому відомим розчином папір, секретний текст ставало вид. Учені сьогодні дізналися секрети «царських чорнил».

ДІД МОРОЗ Це ж треба. Я вже й забув, що завітав до вас ненадовго. Але ще побуду. Ось для Вашої чарівної ялиноньки ще загадки.

1.Мене частенько просять,чекають, а тільки покажусь – хвилюватися починають.

2.Хто не плаче, а сльози течуть.

3.Ой за лісом, за пролісом золоті батоги висять.

ВЕДУЧИЙ Діти, що це? Вірно, дощ. Але він буває влітку. Щось ви намудрували, шановний Морозе. Але ми для нової ялиночки зробимо не просто дощ, я зоряний. Дивіться.

Дослід залізні ошурки з розтертим деревяним вугіллям все розтерти та розігріти на полумї.

ДІД МОРОЗ Молодці, молодці! Перехитрили ви старого. Дяцую Вам, сподобалася мені Ваша хімічна Новорічна ялинка. Чи знаєте Ви, я не завжди був ось такий добрий та веселий, ходив на свята та роздавав подарунки. Памятаю наші пра-пра-прадіди вважали мене вередливим непомітним старим, який тряс довгою, сивою бородою, стукав палицею, кликав сильні морози. Потім перетворили мене на богатиря – коваля, я став скасовувати воду залізними морозами. Зараз я приходжу до дітлахів, танцюю, співаю та роздаю подарунки. Давайте всі разом станемо в хоровод  навколо нашої вже зовсім не хімічної ялиноньки.

Хоровод

Таким я собі більше подобаюся… Ой і забув же, я старий за спогадами, роздати вам подарунки. Нумо готуйте рученята. І про Вас не забув, о великі юні хіміки. Бо здивували ви мене, чарівна у Вас вийшла ялинка. Ось пригощайтесь. А тепер мені далі йти пора, прощавайте, до наступного року.

ВЕДУЧИЙ Прощавай Дідусю Морозе,зустрінемося.

ВЧИТЕЛЬ Ось і закінчилася наша новорічна пригода. Сподобалося? Сьогодні свято з Вами провели:

Ведучі:

Дід Мороз:

Колядники:

Листоноша:

Юні хіміки: учні 8 класу

З Новим Роком,ще раз, дякую вас за увагу та активність.

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку