Виховний захід "Мандрівка сторінками Букваря у світ казки"

Про матеріал
Сценарій свята Букваря з елементами інсценізації призначений для проведення свята в 1 класі. Матеріал буде корисним для вчителів перших класів.
Зміст архіву
Перегляд файлу

                 Мандрівка сторінками Букваря у світ казки

Мета: створити атмосферу свята, радості від прочитання першої книги – Букваря; розвивати  творчі здібності дітей; виховувати любов до книги, до української мови; залучати батьків до співучасті в проведенні свята.

                             Звучить пісня Н.Май «Шкільна пісня»

Ведучий

   Дорогі друзі! Сьогодні ми зібралися, щоб вшанувати першу книгу в житті кожної людини – Буквар, який відкриває віконце у захоплюючий світ знань і у чарівний світ казки.  Минуло 8 місяців відтоді, як учні 1 класу прийшли до школи. За цей час вони навчилися добре читати й писати і своїм умінням діти завдячують Буквареві.

Ведучий

    Діти, а чи знаєте ви, як виникли перші книги, перші букварі?  (перегляд презентації «Історія виникнення книги»).

    Історія появи книги переконує нас, що книжка ще за часів Київської Русі були у великій пошані. Київський князь Володимир Святославович, який жив понад 1000 років тому відкривав школи, спеціальні майстерні, де переписували і розмножували книги.  А в часи князювання Ярослава Мудрого була заснована перша в Київській Русі бібліотека.

Ведучий

Першодрукарем в Україні був Іван Федоров. За своє життя він видрукував лише кілька книжок, серед яких є і перший слов’янський «Буквар». 

     Тепер книжка завжди поруч з нами. Вона - наш друг і порадник. Шануйте її та пам’ятайте, що перша навчальна книга це -  «Буквар».

Діти

Є книг багато – радісних, печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна – усім книжкам начальник

І звуть її по-простому  - Буквар!

 

Він нас повів по буквах, як по східцях,

Як по життю – по сходинках своїх.

І от привів, нарешті, подивіться,

У мудрий світ чудесних скарбів – книг.

 

 Цілий рік Буквар вивчали,

Ми тепер письменні!

Допоміг він нам відкрити

Диво це чудове,

Як з маленьких зернят-літер

Виростає слово.

 

Спасибі тобі за добру науку

За паличку першу і першу букву.

За перше слово і першу казку,

 Ми пам’ятатимем  довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

 

  Ми не забудемо ніколи

Першої в школі путі.

Зошит, Буквар свій у школі,

Першу пісню в шкільному житті!

Звучить  «Пісня про Букварик» Н. Май, діти виконують танок.

Ведучий

- Захоплююча мандрівка сторінками Букваря, чарівний світ казки відкриває.

Давайте відгадаємо, хто із казкових  героїв запрошує нас у світ казки? Кому належать ці слова?

  • Приходь, кумоньку, приходь, лебедику, чим зможу – тим тебе і пригощу!
  • Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй!
  • Нічого я не пила, нічого не їла.
  • Треба б цей колосок обмолотити!

- Тільки не я!

              - І не я!

  • Битий небитого везе, битий небитого везе…(«Лисичка сестричка і сірий вовк»)
  • Відчиняйте, любі дітки! Ваша матінка прийшла, вам гостинців принесла.

Ведучий

-         А ось і  телеграми! Але вони не підписані…  Давайте відгадаємо, хто їх надіслав?

 

     «Дорогі друзі! Не змогла завітати на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас!»  (Курочка Ряба).

 

     «Почастую лисичку з глечика з вузенькою шийкою і примчу до вас» (Журавель).

 

     «Із соломи дід зробив, бік смолою засмолив. Скоро прибрикаю!».

                                                          (Солом’яний бичок)

     «Не полечу я з вами:

                       Як була я на лужку, виламала ніжку,

                       А ви полинули мене покинули. Чекайте на мене!»

                       (Кривенька качечка)

 

     «Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила туфельку. Бажаю вам успіхів у навчанні!»  (Попелюшка).

 

     «Хотілося б почути, як ви швидко та вправно читаєте, але зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша…»  (Баба Яга)

 

      «Розумники й розумнички! Я кругленький, рум’яненький, через поле, через гай все крутився і котився, та й не прокотився мимо. Залишив вам цікаві завдання, справитесь з ними і дізнеєтеся, яке слово відкриває двері у чарівний світ країни Знань, тоді й побачимось. Бувайте! Успіхів вам!!!»

Розминка. Гра «Запитань і відповідей»

  • Якого кольору прапор України?
  • Скільки голосних звуків в українській мові?
  • Чи можна час повернути назад?
  • Скільки кольорів має веселка?
  •  Яких камінців немає в морі? (Сухих)
  • Як звали  жінку, що літала в ступі?
  • Що можна побачити закритими очима?
  • Столиця України  - місто …
  • На яке дерево сідає птах після дощу?
  • У трьох братів по сестрі. Скільки усього сестер? (Одна)
  • Одна картоплина вариться 15 хв. Скільки часу варитиметься дві картоплини?
  • Найбільша річка України.

 

Зупинка «З Україною у серці»

1. Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

В мене є земля своя –

Українець в мами я.

2. Є у мене й рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

3. В мене й нація своя –

Українець в мами я.

Є у мене й рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

4. Ми дуже любим весь наш край,       

І любим Україну,                               

Її лани, зелений гай,                         

В саду — рясну калину.

5. Там соловейко навесні

Співає між гілками:

Та й ми співаємо пісні -

Змагається він з нами!

6.Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

 

Зупинка «Літературна морока»

 З двох частин скласти прислів’я, пояснити їх зміст

 (для виконання завдання можна об’єднатися в групи).

Книга вчить, як на світі жить.

Не кажи - не вмію, а кажи - навчуся.

Хто багато читає, той багато знає.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Без верби і калини немає України.

Рідна сторона і в жмені мила.

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

Та земля мила, де мати народила.

Будеш книги читати – будеш все знати.

Гра «Мозаїка». Скласти  із розрізаних частин картину і охарактеризувати зображене. (Вишиванка, карта України, калина,  гніздо і лелеки, барвінок, вінок та інш.)

 

Зупинка «Ігрова»

В нашім колі друзі всі.

 Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

В нашім колі друзі всі.

 Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись  тому, хто справа.

Ми – одна сім’я. (Підморгни, привітай, подякуй, обніми…).

 

Зупинка «Загадковий словознайко»

Гра «Збери літери»

 Відгадати загадки і за першими літерами слів-відгадок скласти слово, яке відкриває двері у чарівнний світ Країни Знань.

  1. Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває. (Барвінок)

  1. Ця країна – рідний край.

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти. (Україна)

  1. У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

  1. Я дерево – символ.

Зі мною в руках

Великдень зустрічають

У наших краях. (Верба)

  1. Букви всі від – А до Я, -

Як одна міцна сім’я.

Варто всіх у цій родині

Знати грамотній дитині. (Абетка)

  1. Крізь поля і крізь ліси

В’ється синя коса.

Вся рідна сторона

В цю косу вплетена. (Річка)

   Діти викладають на магнітній дошці слово-відгадкуБУКВАР.

 

Зупинка «Театральна»

 Ведучий 1

 За лісами, за морями

Відчиняє сонце брами,

А за брамами отими

Чарівними, золотими

Диво- казка походжає.

Ведучий 2

Нас гостинно пригощає

До веселої господи,

Де від заходу до сходу

Щастям повняться простори,

Де зникають біль і горе,

Де чарівні-жар птиці,

З квітів п’ють нектар – водицю .

Ведучий 1

Де Телесика гусятко мчить додому на крилятках,

Де хитресенька Лисичка всім дарує небелички,

А розпатлана Яга всіх не любить, всіх страха.

Ведучий 2

Там маленька Мишка сіра

Ріпку витягти зуміла,

Мир богатирі пильнують,

Все за зміями полюють.

Диво – диво – дивина

Ця чарівна сторона!

 

Інсценізація казки

П’єса – казка «Кмітливий Півник»

(за мотивами української народної казки «Хитрий Півник»)

Дійові особи:

Заєць, Білочка, Їжак, Лисичка, Півник.

Ведучий

Якось йшла я через кладку

Та й зустріла панну Казку

«Почекай», - вона сказала,

Вузлик швидко розв’язала, -

Звідки казка виглядала,

Я для вас її забрала.

Звучить музика, на лісову галявину виходять Заєць, Білочка і Їжак.

Заєць. Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок,

Куций хвостик, довгі вуса,

Я усіх-усіх боюся.

Білочка. Червонясту шубку маю,

По гілках добре скакаю,

Хоч сама мала на зріст,

Та великий маю хвіст.

Їжак. В мене шубка з колючок

В мене сіра спинка,

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки.

Ведучий.  Вмієте добре про себе розповідати: які ви красиві, дотепні, розумні. А тепер давайте послухаємо, як свою кмітливість проявив наш друг -  півник «Голосисте горлечко».

На перелаз вилітає Півник і радісно стріпує крильми.

Півник. Ку-ку-ріку! Ку-ку-ріку!

               Прокинься, Сонечку!

               Жовта шия, хвіст зелений

               Борода – як маків цвіт.

               Я співаю на току у червонім чобітку!

Лунає музика. З лісу виходить Лисичка.

Лисичка. Я руда, низького росту,

                  Хитра  я і довгохвоста.

                  На курей я вельми ласа –

                   В них така смачненьке м’ясо!

- Добрий день, Півнику! Почула, як гарно ти кукурікаєш. Чудовий у тебе голос! Тільки не знаю, чи вмієш ти так співати, як співав твій батько?

Півник. - А як співав мій батько?

Лисичка. – Ось так стояв на плоту твій батечко. Та так голосно кукурікав, що всі сусідські півні замовкали.

Півник.  – І так зможу! (Хвалькувато)  Ку-ку-ріку!

Лисичка. (Солодким голоском) – А чи зможеш ти стояти на одній нозі і, заплющивши обидва ока, співати?

Півник. (Гордовито) – Звичайно, зможу! Ось послухай!

(Він заплющує очі, але не встигає закукурікати. Лисичка схопила Півника і веде до лісу).

Півник. – Ой!

Лисичка. (Облизується) – Кажуть, з гарних співаків смачний борщ виходить!

Півник. (Оговтавшись)  – Лисичко, але ж твоя мати не так робила!

Лисичка. (Насторожено) – А як же вона робила?

Півник. – Перш ніж Півника з’їсти, вона мала звичку протяжно співати.

Лисичка. (Хвалькувато) – А я вся у матір вдалася!

( Лисичка сідає на галявині. Високо задерши голову, починає виводити пісню. Півник злітає на дерево).

Півник. – Ку-ку-ріку! Ку-ку-ріку!

Лисичка. – І чого б це так високо забиратися, Півнику? Ще впадеш ненароком! Давай-но крильце, я тобі злізти допоможу.

Півник. – Е ні, Лисичко! Одного разу я вже тебе послухався!

Лисичка. – Ну, Півнику, ну голубчику… (Улесливо)

Півник. (Рішуче) – Не злізу!

Лисичка. (Сумно) – Ось тобі й маєш! Півень, а мене перехитрив!

Півник. (Голосно) –Ку- ку-ріку! Ку-ку-ріку! Тікай, Лисичко, до лісу!

 

Діти виконують пісню «А ми любимо читати…»,

слова М. Ясакової, муз. О. Янушкевича.

 

Вчитель. Діти, ви просто молодці! Ви довели всім, що казки – це ваші добрі друзі і порадники, а проявивши творчість, можна впоратись із будь-яким завданням. Вірте в казку і вона завжди житиме поруч з вами.

Ми всі бажаєм добре вчитись,

Писати в зошитах, читати книжечки,

Тепер ми вже не просто діти,

А учні школи – школярі!

 

Мріймо! Мріяти не рано!

Кажуть, роки швидко мчать.

Якщо будемо старанні,

В школі нас всьому навчать!

 

Діти запрошують батьків на танок «Раз, два, три на носочки…», звучить мелодія вальсу Євгенія Доги із к-ф «Мій ласкавий та ніжний звір».

Вчитель

Вже скінчилося свято,

І прощатись пора…

Ми бажаємо всім класом…

Діти хором. Щастя, миру і добра!

 

.

zip
Додав(-ла)
Савчук Тамара
Додано
11 лютого
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку