Інтелектуальна гра
«Морський бій»
Інтелектуальна гра
Позакласний захід з інформатики та математики для учнів 9 класу
Мета гри. |
Дидактична: систематизувати вивчене з інформатики та математики. Розвиваюча: розвивати логічне, самостійне, творче мислення учнів, уміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку системних знань. Виховна: виховувати увагу, спостережливість, швидкість реакції, вміння вболівати за команду, активність, винахідливість, кмітливість, доброзичливість, виховувати науковий світогляд учнів; у процесі підготовки до гри формувати навички самостійної роботи з літературою; привчати учнів до виступів перед багато численною аудиторією. |
Навчально-матеріальне забезпечення гри. |
Інтерактивна дошка, діапроектор, гонг, секундомір, план-схема морського бою (на дошці й у кожної команди заготовка), конверти з питаннями.
|
Хід заходу
1-й ведучий. Добрий день! Усі ви добре знаєте гру «Морський бій» і вмієте грати в неї. Ось сьогодні ми з вами зіграємо в неї разом.
2-й ведучий Але це не звичайний Морський бій. Ви будете не просто стріляти по квадратах і намагатися потопити кораблі суперників, а будете відповідати на запитання з інформатики та математики і за правильну відповідь отримувати бали.
1-й ведучий. Ви бачите поле бою, розміром 7 × 7, в якому по вертикалі написані цифри від 1 до 7, а по горизонталі написано ім’я вченого – Паскаль.
2-й ведучий. А чому саме Паскаль?
1-й ведучий. Тому, що Він не тільки видатний французький фізик та математик.
2-й ведучий. Блез Паскаль народився в Клермон-феррані у сім’ї математика Этьена Паскаля, під керівництвом якого і здобув домашню освіту.
1-й ведучий. У 19 років Блез Паскаль задумав створити механічну рахівницю, щоб полегшити працю свого батька, збирача податків. Батько з сином вклали в цей винахід великі гроші, вірячи, що це принесе щастя.
2-й ведучий. Але проти обчислювального пристрою Паскаля виступили клерки — вони побоювалися втратити через нього роботу. А також роботодавці, які вважали, що краще взяти на роботу дешевих обчислювачів, ніж купувати дорогу машину.
1-й ведучий. Протягом 10 років Паскаль створив 50 різних варіантів машини. «Паскаліна» являла собою пристрій — коробку з багатьма шестернями. Під час роботи числа, які додавали, вводились поворотом коліщат. Кожне коліщатко з нанесеними на нього поділками від 0 до 9 відповідало одному розряду — одиницям, десяткам, сотням і т. д. Принцип «паскаліни» ще три століття залишався незмінним. На честь вченого названо одну з сучасних мов програмування.
1-й ведучий. Тепер зрозуміло, чому на полі бою написано саме ім’я Паскаль. Так почнемо ж наш морський бій з інформатики та математики між командами.
Бажаємо вам успіхів!
Правила ведення морського бою
Морський бій
Командам пропонується розшифрувати слово .
Завдання: Серія команд (комбінація клавіш), що згруповані разом для спрощення повсякденної роботи.
Відповідь: макрос
Команди мають на столах заготовки поля бою. За допомогою мультимедійної презентації відтворюється поле бою. Після того, як команда зробила постріл, ведучий відкриває відповідний квадратик, оголошує результат пострілу, і максимально можливу кількість балів за правильну відповідь і зачитує запитання команді. Журі ведуть підрахунок балів кожної команди.
1-й ведучий. Вибачите, що поле бою вже зовсім порожнє і гра закінчується. Дякуємо за цікаву гру.
2-й ведучий Просимо журі оголосити результати.
(Журі оголошує про результати гри)
Вітання переможців.
(Підсумкове слово вчителя.)
1-й ведучий До побачення.
2-й ведучий До нових зустрічей.
Таблиця
Позначка |
Кількість позначок |
Максимальна кількість балів( за одне питання) |
Математика |
Інформатика |
Час на обдумання (сек.) |
Примітка |
чотирипалубний |
2 |
5 |
1 корабель 4 запитання |
1 корабель 4 запитання |
30 |
|
трьохпалубний |
2 |
5 |
1 корабель 3 запитання |
1 корабель 3 запитання |
25 |
|
двопалубний |
2 |
4 |
1 корабель 2 запитання |
1 корабель 2 запитання |
15 |
|
однопалубний |
4 |
2 |
2 корабля 2 запитання |
2 корабля 2 запитання |
10 |
|
буйок
|
2 |
2 |
1 буйок 1 запитання |
1 буйок 1 запитання |
10 |
Питання з предмета на вибір команди |
човен |
2 |
1 |
1 човен 1 запитання |
1 човен 1 запитання |
10 |
Загальні питання |
міна |
2 |
|
|
|
|
Перехід ходу |
приз |
2 |
2 |
|
|
|
Бали без запитання. Право ходу зберігається |
острів |
2 |
3 |
|
|
15 |
Один за всіх |
План – схема бою
|
П |
А |
С |
К |
А |
Л |
Ь |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
чотирипалубний |
|
трьохпалубний |
|
двопалубний |
|
однопалубний |
|
буйок
|
|
човен |
|
міна |
|
приз |
|
острів |
1