Департамент освіти і науки
Дніпропетровської облдержадміністрації
Відділ освіти Петропавлівської райдержадміністрації
Троїцький навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
ПРОХОРОВА АНТОНІНА АНАТОЛІЇВНА
учитель математики
2019 р.
АНОТАЦІЯ
Школа завжди живе своїм життям. Уроки, перерви, уроки…
Тільки небагато учнів відвідують гуртки та факультативи.
Викликати інтерес до навчання математики допомагають різноманітні позакласні та позаурочні виховні заходи з предмету.
Такий вид роботи – це завжди свято для учнів і кропітка робота для вчителя. Адже останній часто є і генератором ідей, і головною ланкою в підготовці та проведенні заходів.
Пропоную розробки виховних заходів з математики для використання у позакласній роботі. При підготовці я використовувала різні ресурси інтернету.
ЗМІСТ
1. Виховна година «Відкривай світ математики!»…………… 5
2. Математика в гостях у казки. 5 кл….………………………… 9
3. Віват, математика! 5-9 кл………………………..…………… 15
4. Великі математичні перегони. 8-10 кл……………………… 23
5. Міс Математика та містер Математик.10-11 кл…………….. 32
6. Конкурсна програма «ІНЬ-ЯН». 10-11 кл…………………… 38
Виховна година
«Відкривай світ математики!»
Мета: сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики; поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів;
Зміст заходу
Відеоролик «Видатні люди говорять про математику»
Ведуча.
Наук на світі є багато
Їх навіть важко полічити
Та нам їх треба добре знати,
Щоб всесвітом оволодіти.
До різних ми наук охочі
Нехай ведуть нас до вершин
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін».
Ведучий. Сьогодні світ належить тим, хто знає і любить математику, тож радо вітаю вас, майбутні власники великих корпорацій!
Ведуча. Стів Джобс, Білл Гейтс, Джордж Сорос – ці люди розпочинали свій шлях до вершини з перших успіхів і навіть невдач у математиці. Майбутнє людства за творцями новітніх технологій, які сьогодні починають свої перші кроки в математиці з квадратного рівняння чи теореми Піфагора.
Ведучий. Цей тиждень буде присвячений цариці наук – математиці.
Ведуча. Запрошується головний гість – Цариця Математики.
Математика. Шановні вчителі та учні! Мої любі шанувальники! Вітаю вас у стінах рідної школи. Запрошую у цікаву подорож на математичному всюдиході до чарівної країни – Математики.
Я — Математика, всiх наук цариця.
Я ваша вiрна помiчниця
Хоч суворою буваю,
Та усе на свiтi знаю.
Що помножить, як вiднять,
Подiлити як, додать.
У цьому всьому я лад знайду
І не дам потрапити в біду.
Нехай голос мiй далеко лине:
Вивчайте, вивчайте, вивчайте мене!
Ведуча. Про математику часто говорять: надто складна й розумна наука. І справді, не кожному вона під силу, бо вимагає від учня не стільки великого математичного хисту, скільки праці й наполегливості.
Дивлюся на підручник і ледь не ридаю:
Чому розв'язання задачі не знаю?
Чому мені, Боже, таланту не дав?
Я б школу закінчив і генієм став.
Коли б мені розуму, вміння і хисту
Медаль золоту я б отримав із блиском,
Отримав престижну в Європі освіту:
Свою корпорацію зміг би створити.
Але математика любить упертих
Тих, чию волю роками не стерти,
Тому не зважаю на біль поразок:
Москву! І ту збудували не зразу!
.Ведуча. Свою доповідь члена Піфагорійської школи природничих наук читає академік Сніжана Макогонова.
Академік. (Учень читає доповідь)
Вельмишановні колеги! Вельмишановні академіки! Як, ви ще не академіки, а учні? Нічого, це не має значення. Бо, якщо ви вчите математику, то ви вже робите перший крок у велику науку. Власне, ви його зробили тоді, коли дізнались: один додати один буде два, два помножити на два буде чотири...
Не лякайтесь, дорогі колеги, прірви премудрості. Не лякайтесь навіть тоді, коли вам почнуть снитися синуси і косинуси, тангенси і котангенси, коли у вас у голові почнуть битися ікси з ігреками. Це з багатьма бувало, навіть з академіками найвидатнішими звичайно, коли вони ще не ходили до школи.
Потім все стане на свої місця. Буває, безперечно, що якийсь катет перечепиться через гіпотенузу якраз тоді, як вас викличуть до дошки. І ви тоді замість того, щоб відповісти, замислитесь, як їх розчепити. Що в таких випадках буває? Вчитель ставить двійку в журналі. Навіть славетний математик Остроградський, коли він ще вчився в гімназії, часом одержував двійки з математики.
Тобто, головне, повторюю, не лякайтеся. І не покладайте надію на те що з останньої парти вам кинуть рятівний пояс, тобто шпаргалку. Не червонійте, я знаю що часом такими справами ви займаєтесь. А професор шпаргалок, як і професор чорної і білої магії,- це не мої колеги. Мої колеги ті, хто сміливо кидається в море цифр, хто витягує корені найвищого ступеня, розпутує найхитріші сплетіння ліній. Ті, хто сидячи за шкільною партою, заново робить ті відкриття, які робили Піфагор і Евклід, Ньютон і Лобачевський. І нехай ви ці відкриття робите за час історії сотий, тисячний, мільйонний раз- це однаково відкриття. І ви підете далі.
Математика навчить вас вираховувати, скільки яких добрив внести, щоб поле дало найбільший врожай, допоможе вам при спорудженні найкращих будівель робити креслення. математика дасть вам розрахунки траси польоту не тільки на Марс, а й до інших планет і зірок. Ви станете творцем нового iPhone й створите власну компанію Apple.
Якщо ви більше прагнете поганяти м'яча, ніж колупатися в математичних формулах: пам'ятайте, що вміти зіграти в футбол з математичною точністю означає перемагати завжди і всюди. Ваша команда ніколи не перейде з вищої ліги в першу. Отже, ким би ви не стали, математика вам знадобиться!
Бажаю вам дорогі колеги, шановні математики, успіху у вивченні цариці наук − математики! А ще скажу: неправда, що математика любить людей сухих, похмурих. Кожну справу краще робити весело, з посмішкою. Тож нехай і сьогоднішній вечір буде веселим.
Ведучий. А зараз запрошую... Як ви думаєте кого? Справжніх прихильників математики – учнів старших класів. (Виходять старшокласники, які мають „10, 11, 12” з математики. Ведучі їх запитують.)
− Ходять чутки, що ви любите математику. А чому ви її любите?
− Чи можете ви розповісти цікаву історію, яка трапилась на уроці математики?
− Чи любите ви своїх учителів з математики? Чому?
− Чи плануєте ви своє майбутнє пов’язати з математикою?
− Що для вас у математиці найважче?
Відеовікторина «Рекорди України»
Вчитель. Зараз ви переглянете відеоролик. Уважно дивіться і записуйте всі числа, які в ньому зустрічаються. До кінця уроків знайдіть суму цих чисел і надайте для перевірки. Найуважніших чекають призи.
Ведуча. Хто з великих математиків не проводив безсонні ночі за письмовим столом у пошуках рішення чергової задачі? Математика не любить лінивих – лише завдяки праці можна досягти успіху.
Ведучий. Математику країну
Ми ніколи не покинем
Всі задачі, теореми,
Будем вчити без проблем
Хай подружить плюс і мінус
І по максимуму синус
В школі будуть тільки друзі
У тіснім сердечнім крузі.
МАТЕМАТИКА В ГОСТЯХ У КАЗКИ
5 клас
Мета: Розвивати пізнавальний інтерес. Вчити працювати в команді, поважати і вислуховувати думку товариша. Виховувати любов до математики. Формувати інформаційні та комунікативні компетентності та компетентності продуктивної творчої діяльності.
Обладнання: картки з завданнями конкурсів, музика, ноутбук, реквізити.
Хід заходу
Під звуки мелодії до популярно колись дитячої телепередач «У гостях у казки»
Вчитель. Казка — це жанр творчості, який кожен полюбляє з дитинства. Казки бувають різні — соціально-побутові, героїчні. фантастичні, про тварин. Ми ж сьогодні зустрінемося з незвичайною казкою — математичною. Чим вона відрізняється від інших? А тим, що поряд із життєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, математична. Отже, ласкаво просимо до казки! Сьогодні ми не лише почуємо математичні казки, ми зможемо визначити найкращих знавців і казок, і математики серед команд, які зараз з'являться на сцені.
Конкурс 1. Згадай назви казок. Я коротко змальовую сюжет відомої казки. Команди пишуть її назву на аркуші. Після того як усі казки відгадано, потрібно відповісти на запитання: «Що об'єднує всі ці казки?».
Відповідь. 1) «Троє поросят»; 2) «Семеро козенят»; 3) «Півник і двоє мишенят»; 4) «Три ведмеді».
Усі казки об'єднує те, що в їх назвах є числа і дійові особи — тварини і вказано їх кількість.
Конкурс 2. Поверни до казки.
Зараз вам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадавши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, дається підказка — демонструється цей предмет (або його зображення), але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою.
Предмет перший. їстівна куля, діаметром не більша від сантиметра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на грошині»)
Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению»)
Предмет третій. Плетений паралелепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)
Предмет четвертий. За його допомогою в математиці позначають вектор, а в казці брати, користуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царів-на-Жаба»)
Предмет п'ятий. Круг, який проковтнула рептилія. (Сонце з казки «Крадене сонце»)
Конкурс третій. Вгадай математичний термін.
Найчастіше дійовими особами математичної казки є числа, геометричні фігури та їхні елементи, арифметичні дії тощо. Тому в цьому конкурсі пропонуємо вгадати назву одного з математичних об'єктів — потенційного героя математичної казки. А гратиме з вами в цьому конкурсі казковий герой-мовчун. Команди по черзі ставлять йому запитання, на які він може відповідати лише «так» чи «ні», киваючи головою. Хто першим назве сам термін — той і переможе у грі. Потім відгаданий термін показують написаним та намальованим на плакаті. (Наприклад, загадане слово — кут. Запитання, які можуть поставити команди:
На плакаті написане слово «кут» і намальований кут.
Конкурс четвертий. Казкові задачі. У цьому конкурсі потрібно розв'язати задачу, яка складена за матеріалами відомих казок.
Задача. Казка «Івасик-Телесик». Прийшла мати на берег і кличе свого сина: «Івасику, Те-лесику, приплинь-приплинь до бережка». Івасик у цей час знаходиться за 54 м вгору по річці. За який час він припливе до берега, якщо швидкість течії 2 м/хв, а Івасиків човен рухається із власною швидкістю 7 м/хв?
Відповідь. Рухаючись за течією зі швидкістю 9 м/хв, відстань 54 м Івасик подолає за 6 хв.
Конкурс п'ятий. Знайомий сюжет. Прослухавши математичну казку, спробуйте вгадати, сюжет якої відомої казки вона повторює. Назвіть автора цієї казки та всіх героїв.
Казка перша
Гуляло Натуральне число площиною та побачило нічийну пряму.
— Хто-хто на прямій живе? — запитало число.
Не почувши відповіді, поселилося число на прямій і стало на ній жити. Пробігало мимо Ціле число. Побачило пряму. Підбігло до неї й запитує:
Стали вони жити разом. Не просто жили — працювали. Натуральне прибутки рахує, Ціле — борги.
Пробігало поряд Дробове число. Побачило пряму й запитує:
Стали жити разом. Кожне своєю справою займається. Дробовому, наприклад, дуже були раді, коли потрібно було щось поділити на частини або виміряти. Місця всім вистачало. Були навіть і такі кімнати, у яких ще й ніхто не мешкав.
Завітало потім на пряму ірраціональне число. Стало допомагати Раціональному у вимірюваннях. Та тіснувато стало на прямій. Жодного вільного місця. Аж тут пробігає мимо Комплексне. Проситься на пряму жити. На що її мешканці хором відповідають: «Вибач, друже, та вже немає в нас місця».
— А може я все ж таки спробую?
Полізло Комплексне число на пряму. Лізло-лізло, аж поки пряма не витримала, розвалилася — і викотилися всі числа на площину.
Відповідь. Українська народна казка «Рукавичка» .
Казка друга
Були собі Трикутник і Трапеція. Зустрілися якось на площині й стали приятелями. Запросила Трапеція Трикутника до себе в гості. Приходить Трикутник, а Трапеція запросила Діагональ, щоб та їх розважила. Багато чого цікавого розповідала Діагональ, та Трикутник не зрозумів ні слова.
— Вибач, Трикутничку, кого мала, з тими тебе й приймала.
— Та спасибі ж, — мовить Трикутник, — приходь же й ти, Трапеціє, до мене в гості.
От уже прийшла Трапеція до Трикутника. А він запросив Медіану. Багато цікавих властивостей розповідала Медіана. Та Трапеція не зрозуміла ані словечка. Розгнівалася Трапеція. Так розгнівалася, що й подякувати забула. Від того часу не приятелюють трикутники з чотирикутниками.
Відповідь. Українська казка «Лисичка та Журавель».
Конкурс шостий. Художній. У математичній казці зазвичай нерухомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на людей. Вони вміють рухатися, говорити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть забуваємо, що мова йде про математичні об'єкти, які у звичайних обставинах дуже прості, строгі й нерухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати образ цариці математики. Подумайте, чим вона відрізнятиметься від людських царів, як її обличчя та одяг підкреслюватимуть, що це саме вона математична цариця. Свій малюнок бажано супроводити й словесним поясненням.
Конкурс сьомий. Порахуй! Кожна команда отримає текст казки про геометричні фігури. Необхідно за 1 хвилину намалювати всі фігури, які живуть в країні Математика і зустрічаються в цій казці. Напроти кожної фігури потрібно написати скільки разів вона зустрічається в казці.
Казка про геометричні фігури
На краю світу дуже давно була країна Математика. А була вона зовсім маленькою. Всього кілька міст. І міста в цій країні були особливими. В одному жили цифри, в іншому знаки, у третьому геометричні фігури. От ця історія відбувалась саме в третьому місті.
Кожна фігура, яка тут жила, була унікальною. І ніхто з мешканців цього міста ніколи не хотів зайняти місце іншої. У Трикутника було найбільше прихильників, адже саме з трикутників можна зробити квадрат, прямокутник чи ромб. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилась до старого і мудрого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питалися в старого вчителя поради.
З іншого боку вулиці жили Коло, Овал і Еліпс.
Та найцікавішими фігурами міста, яких всі дуже любили за веселу вдачу, були Серце і Зіронька. Ці подружки не давати сумувати нікому в місті. Були вони нерозлучними і всі дні та вечори проводили на вулиці. Вдень порівнювали хмарини з фігурами, а ввечері спостерігали за небесними зірками і сперечались, яка з них сяє яскравіше.
Ось так і проходило життя у цьому містечку, поки одного ранку не сталося біди.
Коло вирішило зайти до свого сусіда Еліпса, а того не виявилось вдома.
- Де ж він може бути? - питали один одного фігури на площі міста.
- Куди він подівся?
- Його й замінити не можна. З двох кіл ніколи не вийде еліпса. Та й з Овала теж. Хіба що він поправиться, - сказало Коло.
- Висновок один. Треба йти й шукати нашого товариша, - сказав Трикутник.
- Але де? Але як? - заклопотались Серце і Зіронька.
- За містом, - відповів трикутник.
Всі зібрались біля місцевих воріт. Ніхто з фігур вже й не пригадував, що твориться за межами їхнього міста. Вони ж так давно тут оселилися.
Але йти довго не довелось. За кілька кроків від воріт фігури побачили Еліпса.
Всі так зраділи, що кинулись йому назустріч.
- Де ж ти був? - питалися друзі. - Як же ми без тебе?
І ось що розповів їм Еліпс. Він був місцевим вченим і дуже любив читати. От в Історії Математики кілька днів назад він знайшов повідомлення про старого Кута, який приймав участь у створенні їхнього міста, а потім переселився до лісу, де мав змогу бачити різних тварин.
От Еліпс і вирішив перевірити, чи правда все це.
- І як, знайшов? - поцікавились Зіронька з подругою.
Навіть Трапеція зацікавлено нагнулась у бік Еліпса.
- Так. Але дорога до того лісу така довга і важка, що Кут запропонував мені заночувати у нього. І я погодився, - відповів той. - Дідусь Кут багато чого цікавого мені розповів, тому я й затримався. Тепер я частіше його провідуватиму.
- Добре, що ти повернувся, - сказали фігури і пішли на площу міста.
Їм ще треба дослухати розповідь Еліпса до кінця. Але це можна зробити й поблизу рідного дому.
Підведення підсумків змагання
ВІВАТ, МАТЕМАТИКА!
(математичне свято в якому участь беруть дві збірні команди учнів 5-9 класів)
Мета. зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;
розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення;
виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
Обладнання. Оформлення сцени: напис «Віват, Математика!», вислови про
Математику;
Роздатковий матеріал: таблиці, цифри.
Магнітофон, м’ячі для танцю.
Хід заходу
Вчитель: Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вітати всіх, хто знає математику, хто любить математику, хто в майбутньому спиратиметься на знання, одержані в школі.Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Сьогодні ми запрошуємо дві команди: команда «Математикознавці», капітан команди – Ткачук Діана, і команда «Кмітливі», капітан – Макогон Сніжана.
1 учениця. Хлопці, дівчата я чула, що сьогодні,у зв’язку з тим, що проходить у школі тиждень математики всі шість уроків буде математика!
2 учениця. Та не може бути такого. Не можна так знущатися над дітьми.
1 учениця: А я вважаю, що це здорово! Цілий день математика! Домашнє завдання - тільки з математики.
Вчитель: Сьогодні будуть незвичайні уроки математики. Ви подивитесь на буденні речі зовсім іншими очима. Отже перший урок-
УРОК ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
2 учениця. Більшість понять і математичних термінів мають іноземне походження. Перевіримо, як ви знаєте іноземні мови.
Питання глядачам:
2. Яке підприємство має вивіску «СТО» (станція технічного огляду)
3. Назва якої держави схована в математичному виразі а³ (Куба)
ПЕРЕРВА.
Поетична хвилинка. «Гімн Математиці» (Макогонова С.)
1 учениця: Подумайте, де можна зустріти і букви, і цифри?
УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Тема: Числівник.
1. Домашнє завдання. Назвати прислів’я, скоромовки, що містять числівники.
2. Заповнити таблицю:
Команда «Математикознавці» |
Команда «Кмітливі» |
Замість точок записати число буквами, щоб отримати слово. Наприклад ли…к (листок) |
Замість точок записати число буквами, щоб отримати слово. Наприклад ли…к (листок) |
І…рія |
Ві…на |
…’я |
Сви…к |
Пі…лет |
Ві…ло |
Бо…н |
…рона |
Елек…к |
…рож |
Ви…мка |
Ме…ка |
(Історія, сім’я, пістолет, бостон, електрик, витримка)
(Вітрина, свисток, вітрило, сторона, сторож, метрика)
Питання глядачам:
1. Що спільне у числі і слові?(склад СЛО)
2. Літак долає відстань з міста А в місто Б за 1 год 20 хв., а на зворотний шлях, рухаючись з тією ж швидкістю, 80 хв. Як це пояснити? (1 год 20 хв=80 хв)
3. Скільки яєць можна з’їсти натщесерце? (одне)
ПЕРЕРВА.
Поетична хвилинка. Філіп’єва Д.
ПРОСТА АРИФМЕТИКА
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: — Скільки буде:
Десять поділить на З?
Розв'язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить...
Вчитель каже: — Так не гоже,
Прості дроби треба вчить!
Хай картоплі є десяток, —
Вчитель далі річ веде,
Люда каже: — Зайвий клопіт,
І нащо мені це знать?
Я зварю картоплі горщик,
Натовчу і хай їдять.
2 учениця. УРОК ІСТОРІЇ
Питання глядачам:
1. В назві якої пташки 40 букв? (сорока)
2. Коли ми дивлячись на цифру «два» кажемо «десять»? (коли дивимося на годинника)
3. У яких чисел кількість цифр дорівнює кількості букв, за допомогою яких записані ці числа? (100, 1000000)
ПЕРЕРВА.
Поетична хвилинка (читає Гончарова А.)
Арифметика! Даже в каменный век
Обращался к тебе человек.
Без тебя невозможно предметы считать,
Невозможно построить мосты.
Там, где сложное, новое надо создать,
Лучшим другом становишься ты.
Если раньше тебе приходилось одной
Много трудных вопросов решать,
То теперь на просторах планеты большой
Ты у нас многодетная мать.
Геометрия, алгебра - дети твои,
С ними в жизнь претворяем мечты,
Но запомни: огромным успехом своим
Человеку обязана ты.
1 учениця. «В математиці є своя краса, як в поезії», - сказав Олександр Сергійович Пушкін. Далі, як ви здогадалися, наступний урок -
УРОК СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ.
Питання глядачам:
1. Що знаходиться між горою і долиною? (буква і)
2. Скільки потрібно однакових букв, щоб написати: мама, тато, син, донька, бабуся, дідусь? (сім Я)
3. Син мого батька, але мені не брат. (я сам)
ПЕРЕРВА.
Поетична хвилинка (читає Губанова С.)
Хто це там в портфелі, у гнівнім завзятті
Задачник і зошити жбурляє по хаті?
Без всякого сорому — прикра прикмета
— Щоденника сунув під ніжку буфета?
Будь ласка, знайомтесь —
Невдаха Андрійко,.
Це жертва причіпок — одержав він двійку.
Подер свій задачник, оха і аха:
«Такий я невдаха!»...
У чому ж причина, чи можна узнати?
Не вийшла задача на кілька десятих.
Така вже дрібниця, і це безсумнівно,
Присікалась до хлопця Марія Петрівна.
Хіба ж то помилка? Якісь 3/10?
Андрійко обурений: — Смішно сказати! Десяті...
Однак помилок щоб не мати,
Я прошу послухати мене, не сміятись.
Якби проектант саме так помилився,
Наш дім не стояв би — давно б завалився.
Руїнами стіни попадали б долі,
Можливо, і нас привалило б у домі.
На міст ти сміливо ступав, не спинився,
Якби ж інженер був і тут помилився,
У воду холодну, Андрійку, ти впав би,
Лихий інженер той подяки не мав би.
Турбіна. От вал токарі розточили.
Але якби хлопці неточно робили,
Побачили б ми невеселу картину
— Від тої помилки рознесло б турбіну!.
Десяті! І стіни вже зводяться косо!
Десяті! І в річку вагони з укосу!
В аптеці не стільки чогось передали —
І ліки цілющі отрутою б стали!
Громили і гнали Фашистську ми банду,
Твій батько давав Батареї команду.
Якби помилився він На три тих десятих,
— Не вцілили б міни В фашистів проклятих.
Подумай спокійно, мій друже,
Не гнівно, невже тобі ворог Марія Петрівна?
І знай: всі задачі слід вірно рішати,
Спіши з-під буфета щоденник дістати.
2 учениця. УРОК МУЗИКИ
Як ви думаєте, математика має відношення до музики? Ні? Даремно ви так думаєте. Давньогрецький математик, всім відомий Піфагор, відносив до математики - арифметику, геометрію, астрономію і музику. Саме він ввів поняття ГАММА, яке називають Піфагоровою шеренгою.
Домашнє завдання.
Співаємо пісні, в яких є числа.
Питання глядачам:
ПЕРЕРВА.
Вірш «Математика країна». Піхотіна Т.
1 учениця. УРОК ФІЗКУЛЬТУРИ.
Ні в кого немає сумніву, що на уроках фізкультури вам не обійтися без математики.
Ведучий: А тепер фізкультхвилинка для двох команд. На спинах прикріпляються цифри 0,1,2,…(учні не знають яка цифра в нього). По команді ведучого, який називає числа 34 768, 826590, 1673289 вишикуватись спинами до глядачів.
ПЕРЕРВА
( Діти виконують танок з м’ячем)
Ведучий: Ось і закінчились уроки, час швидко пролетів і на математику ви глянули іншими очима. Маю надію,що деякі учні змінять свою думку про математику, як суху і не цікаву науку.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
М а те ма т и ку з б а г ну ти
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
ВЕЛИКІ МАТЕМАТИЧНІ ПЕРЕГОНИ
Виховний захід для 8-10 класів
Мета: розвивати через гру інтерес до математики, її історії, читання додаткової літератури; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати цілеспрямованість, впевненість у собі, вміння і навички міркувати, свідоме ставлення до набуття знань.
Обладнання: карта перегонів, девіз, музика для конкурсу, програвач, перев’язки і 2 стільці, картки з завданнями, портрети відомих математиків.
ЗМІСТ ЗАХОДУ
Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас у школі закінчується тиждень математики. На протязі цього тижня ви брали участь у різноманітних конкурсах і вікторинах. І сьогодні я вас вітаю зі справжнім святом математики – цариці всіх наук! Запрошую всіх на Великі математичні перегони.
Сьогодні вам потрібні будуть усі ваші знання і навички, які ви придбали на уроках математики, ваша логіка мислення при розв’язанні цікавих, нестандартних життєвих задач. Я бажаю вам успіхів, удачі,кмітливості та винахідливості, оскільки «Математика здає свої фортеці лише наполегливим і сміливим» - це і буде девізом нашого змагання.
Наша гра – це перегони у знаннях і навичках з математики. Представляю вам членів екіпажів супершвидких математичних болідів:
Команда «Альфа», командир __________.
Команда «Бета», командир ___________.
Я бажаю, щоб у нас було цікаво, захоплююче, весело, щоб сьогодні відбулося свято Інтелекту. Бажаю, щоб ви, як Евклід, уперше побачили оголену красу математики; навчилися, як Діріхлє, поєднувати мінімум сліпих формул з максимумом зрячих думок; як Конфуцій, переконалися, що три шляхи ведуть до знань: це шлях роздумів – найвдячніший, шлях наслідування – найлегший, шлях досвіду – найгіркіший.
А тепер правила:
Тож в путь!
І пункт призначення. Старт.
Хто перший відповість на загадку, той отримає першу перемогу: Довідатись, хто я – нетрудно:
Топлю в Антарктиці я судна,
На небі у краю північнім
Вночі сузір’ям сяю вічним.
Ще позначають мною схеми,
В коханні дивному проблеми.
Дорослий чує і маленький
В оркестрі голос мій тоненький…
Пізнавши всю мою натуру,
Скажіть, так що я за фігура?
(Трикутник)
ІІ пункт призначення. Медогляд.
Кожна правильна відповідь – 1 бал. Переможе команда, яка набере більше балів.
ІІІ пункт призначення. Калькулятор
Перед дорогою треба все уважно перевірити та прорахувати. Цим ми і займемось. Кожна команда отримує множину чисел: 1, 5, 2, 16, 3, 15, 4, 20, 25, 6, 30, 18, 7, 13, 22, 8, 28, 9, 10, 27, 11, 29, 12, 24.
Я буду називати числа, які ви будете закреслювати. З решти чисел необхідно знайти суму і записати внизу листка.
Хто зробить це швидше, той отримає право залишити слід.
(5+20++25+28+10+12=100)
ІV пункт призначення. Кортеж
На нашому шляху кортеж суперзірок математики. Героїв треба знати в лице, тому ваше завдання впізнати їх. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Переможе той, хто набере більше.
V пункт призначення. Аварія
Ми так захопилися знаменитостями, що потрапили в аварію. Необхідно з перепутаних слів скласти слова, пов’язані з математикою. Кожна правильна відповідь – 1 бал + 3 бали за швидкість.
VІ пункт призначення. Ремонт
Знання без практики мало важать, тому наступне завдання практичне: листок формату Ф4 за допомогою тільки ножниць перетворити на 4 рівні трикутники.
Переможе найшвидший!
Перерва. Вірш
Поки команди на ремонті, пропоную глядачам трохи розважитись. Соф’я Ковалевська сказала: «Математик в душі має бути поетом». Насправді навіть у простих числах можна знайти музику і рифму. Пропоную це зробити, прочитати виразно вірш:
714, 15, 12 047,
13, 318, 140, 327,
7, 128, 220, 170, 145,
615, 3, 120,
715, 18,
20 000 035.
VІІ пункт призначення. Я- Шумахер!
Математичні боліди в порядку. Продовжимо! Пора познайомитись з капітанами. Вони, я думаю, справжні Шумахери математики.
Правила. Капітанам зв’язуються по одній руці і нозі. На стільцях з обох боків картки з запитаннями. Капітани повинні якнайшвидше дістати картку і правильно відповісти на запитання. Якщо карту капітан взяв швидше, але не відповів, то отримує 1 бал, якщо відповів – 3 бали. Інший капітан за правильну відповідь матиме 1 бал.
Питання 1 капітану:
Питання 2 капітану:
VІІІ пункт призначення. Естафета
А тепер познайомимось ближче з командами. Кожен гравець по черзі виконує завдання з математики, результатом якого є число. На картці з алфавітом відшукує відповідну літеру і приносить капітану. В кінці необхідно скласти слово, що називає найпростіший прилад, який полегшує рахунок (Пальці). Перемагає найшвидший!
ІХ пункт призначення. Програвач
Яка дорога без музики? Вмикаємо наш програвач. Зараз ви почуєте мінусовки пісень в тексті яких є математичні терміни. Необхідно якнайшвидше згадати ці слова і дати сигнал, а потім заспівати всією командою. Виграє команда, яка відгадає найбільше мелодій.
Х пункт призначення. Фінішна пряма
Ось і фінішна пряма. Зараз ви маєте змогу набрати якнайбільше відміток, відповівши правильно на запитання. Тому що за кожну правильну відповідь ви отримаєте право поставити її на фінішну пряму.
Третій степінь числа (куб)
Частина прямої, обмежена з однієї сторони (промінь)
Знак, що позначає число (цифра)
Найбільша хорда кола (діаметр)
Одиниця вимірювання кутів (градус)
Рівність двох відношень (пропорція)
Частина круга, обмежена двома радіусами (сектор)
Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на ній (радіус)
Многокутник з найменшим числом сторін (трикутник)
Прилад для вимірювання кутів (транспортир)
Трикутник, усі сторони якого рівні між собою (рівносторонній)
Результат дії додавання (сума)
Рівність, яка містить невідому змінну (рівняння)
Абсолютна величина числа (модуль)
Одна з декартових координат точки (абсциса або ордината)
Незалежна змінна (аргумент)
Частина кола обмежена двома точками (дуга)
Результат дії віднімання (різниця)
Сота частина числа (відсоток або процент)
Сума довжин сторін многокутника (периметр)
Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки (кут)
Результат ділення (частка)
Точка перетину діаметрів кола (центр)
Пряма яка має одну спільну точку з колом (дотична)
Трикутник,у якого всі кути рівні (рівносторонній)
Сума кутів трикутника (180°)
1/24 частина доби (година)
Сума суміжних кутів (180°)
Твердження,яке приймається без доведень (аксіома)
Відношення довжини кола до його діаметра (π)
Чотирикутник у якого всі сторони рівні (квадрат або ромб)
Твердження, яке потребує доведення (теорема)
Прямі, які не перетинаються (паралельні)
Найбільша хорда у колі (діаметр)
Яке число вважається щасливим? (7)
Числа, які використовуються для лічби (натуральні)
Найменше натуральне число (1)
Скільки нулів в мільярді? (9)
В скільки разів радіус менший за діаметр? (в 2)
Графік лінійної функції? (пряма)
Результат множення (добуток)
Прилад для вимірювання довжини (лінійка)
Підведення підсумків.
МІС МАТЕМАТИКА ТА МІСТЕР МАТЕМАТИК
10-11 класи
Мета: перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.
Обладнання: висловлення видатних людей про математику, малюнки, картки, магнітофон.
Форма проведення: Конкурс.
“Математику й через те вивчати треба, що вона впорядковує розум.”
(М. В. Ломоносов)
“ Математика – це мова, якою користуються всі точні науки.”
(М. І. Лобачевський)
“ Математика – гімнастика розуму. ”
(О. В. Суворов)
“Сила математики – в її практичному застосуванні.”
(М. О. Митропольський)
“У математиці є своя краса, як у поезії і музиці. ”
(М. Є. Жуковський)
Хід конкурсу
І. Вступне слово вчителя.
- Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо зустріч за круглим столом “Міс Математика та Містер Математик”.
Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає “наука”, “знання”.
Клятва Евкліда
Клянуся любити Математику; вчасно приходити на уроки алгебри та геометрії; усі завдання виконувати, застосовуючи набуті знання, підручні засоби та інколи зошити однокласників.
Клянуся усі формули і теореми зберігати на спеціальних швидко доступних поличках мого мозку.
Клянуся Теорему Піфагора знати навіть тоді, коли забуду власне ім’я, а функції згадувати у кожному життєвому процесі.
Клянуся! Клянуся! Клянуся!
Я сподіваюся, що сьогоднішня наша зустріч за круглим столом буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.
ІІ. Конкурси
Завдання. Дати якомога більше правильних відповідей. Відповіді приймаються тільки після підняття руки. Викрикування і підказки не враховуються. За кожну правильну відповідь отримуєте картку – це ваші бали. Переможуть ті, хто набере найбільше карток
Питання.
(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
(1111)
Обирається по 4 хлопця і 4 дівчини, які виходять до наступного туру.
Завдання. За 2 хвилини переробити вірш за змістом у зізнання в любові до Математики. Використати якомога більше математичних понять.
ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!..
Любіть Україну, у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову
і мову її солов'їну.
Для глядачів
Інтерв’ю «За що можна любити (не любити) Математику?»
Двоє найгірших вибувають з гри.
Завдання. Кожному пропонується розв’язати 3 задачі. За правильну відповідь 1 бал. Вибуває той, хто розв’язав менше задач: 1 дівчина і 1 хлопець.
Задачі:
(6 кг)
(Аркуш паперу, на якому написано число, повернути на 180°).
(Місткість ширшої каструлі в 2 рази більша)
(МЕТР)
(13 м.)
(XX – 22 = 88).
(4 год.)
Додаткові питання:
За результатами 2 найгірші вибувають.
Завдання. Розглянути впродовж 30 секунд малюнок, а потім якнайточніше його відтворити самостійно.
Для глядачів «Заморочки з бочки» (загадки)
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні … (цифри)
2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно … (одиниця)
3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з … (нулем)
4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте … (задачі)
5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія … (пряма)
6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться … (лінійка)
7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник … (підручник)
Конкурс уболівальників “Ой не можу”.
Викликаються уболівальники і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.
Вибуває пара з найгіршим результатом малювання.
Завдання. Якщо слово, відгадане після першої підказки, то гравець отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал.
1. – Це поняття стосується дробу.
– Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле.
– Він записується під рискою дробу.
(знаменник)
2. – За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
– Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку середніх.
– Це рівність двох відношень.
(пропорція)
3. – Він вказується на білетах до цирку.
– Це кусок торта.
– Це частина круга, обмежена двома радіусами і дугою.
(сектор)
Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.
4. – Це арифметична дія ІІ ступеня.
– Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості.
– Її можна замінити сумою однакових доданків.
(множення)
Підбиття підсумків.
Визначення “Міс Математики” та “Містера Математика”.
КОНКУРСНА ПРОГРАМА «ІНЬ-ЯН»
10-11 класи
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;
виховувати любов до математики.
Обладнання: музичне оформлення: аудіосистема, аудіозаписи; роздаткові матеріали для конкурсів: картки «Знайди 10 відмінностей» (2 шт.); букви слів «гіпотенуза», «арифметика»; питання конкурсів «Вірю-не вірю», «Бліц «Чоловік чи жінка»; картинки з зображенням циркуля і Піфагора, булавки; ватман, фломастери; результати опитування по школі «Я- школа-математика».
Правила гри: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат 10-11 класів. Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на шість раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця збільшуються удвічі. Кожна команда складається з п’яти учасників.
Сценарій гри
(музика)
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на математичній конкурсній програмі «Інь-Янь»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І найнаївніша… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно команду хлопців)
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Суддя. І вона - жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо, пані Суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на 5 балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів у шести конкурсах і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів у фінальному випробуванні. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Суддя. Це вирішить вправа на швидкість і уважність. Яка команда швидше знайде 10 відмінностей на малюнках, та і розпочне І раунд. Крім того команда отримає перші 5 бонусних балів.
Суддя. Отже, перший раунд розпочинає команда хлопців. (або дівчат, тоді…
Ведуча. Дякуємо за 5 бонусних балів, ми від них не відмовимося, а от право розпочинати конкурс передаємо вам, як старшим.
Ведучий. Добре. Ми згодні.)
Раунд 1
«ЗБЕРИ СЛОВА»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Кожному учаснику дається по дві літери слова. Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери цього слова, вишикувавшись у рядок. Слово вважається складеним, якщо його букви стоять по порядку, а зайві літери опущені. Необхідно скласти якомога більше слів, кількість літер не має значення. Готові. Час пішов. Хлопці, ваше слово – ГІПОТЕНУЗА.
Ведуча. Час вичерпано. Щось не густо у вас слів.
Ведучий. А ми зараз подивимося, скільки ви складете. Може й того менше! Ваше слово – АРИФМЕТИКА.
Ведучий. А що я казав!
Ведуча. Давай краще послухаємо незацікавленого свідка. Пані Суддя, розсудіть нас – хто переміг?
Суддя. Більше слів склала команда _______
Бонусне запитання:
Нами було проведено опитування серед працівників та учнів школи. В опитуванні взяли участь 30 респондентів. Вам необхідно відгадати, як вони відповіли на наші запитання. Ви можете помилитися на 2 голоси в одну чи іншу сторону. Отже, як ви думаєте, скільки з опитаних мають відмінну оцінку з математики? (11)
Суддя. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Раунд 2
«ВІРЮ - НЕ ВІРЮ»
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
Ведучий. Пані Суддя, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Команди мають…
Бонусне запитання:
Скільки з опитаних мають улюблений предмет математику? (10)
Суддя. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Раунд 3
«ХТО Я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (вона буде закріплена на спині, тому члени команди зможуть його побачити), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики.. Завдання учасника – за 1 хвилину відгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча Викликає одного із учасників
(Зображення циркуля).
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Портрет Піфагора)
Ведучий. Пані Суддя, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання:
Скільки з опитаних пам’ятає теорему Піфагора? (21)
Суддя. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Раунд 4
«БЛІЦ»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
Ведучий. Пані Суддя, хто у цьому конкурсі був кращим?
Суддя. Мені більше сподобалась команда _________
Бонусне запитання: Скільки з опитаних списували контрольну роботу з математики у однокласників? (11)
Суддя. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Раунд 5
«ВІДГАДАЙ ПІСНЮ»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні за 1,5 хв., або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
(Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу: «На 8 этаже» (для дівчат), «Миллион алых роз» (для хлопців)
Ведучий. Пані Суддя, Вам слово!
Суддя. Ви дуже гарні артисти. Але команда ____________ ще знає і пісні.
Бонусне запитання: Скільки чоловік може розв’язати зведене квадратне рівняння за теоремою Вієта? (8)
Суддя. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Раунд 6
«ПО ПОРЯДКУ»
Ведучий. Наступний конкурс «По порядку» В цьому раунді кожній команді необхідно буде розставити учасників протилежної команди в порядку зростання (від найменшого до найбільшого) за деяким критерієм. Для виконання цього завдання дається 1 хвилина.
Ведуча. Це легко! Тож за яким критерієм вас потрібно розставити?
Ведучий. Ви знаєте, що учень не може вчитися повноцінно без одного предмета.
Ведуча. Без Інтернету?
Ведучий. Та ні, на нашу думку, без книги сьогодні і завжди і ні туди, і ні сюди. Тому ми читаємо. Розставте нас за кількістю книг, які ми прочитали в цьому році.
Ведуча. Книги тільки навчальні чи й інші?
Ведучий. Всі. Ваша хвилина розпочалася.
(Дівчата розставляють хлопців)
Ведуча. (дає коментар, чому саме так розставила хлопців)
Ведучий. А тепер, друзі, на рахунок 1,2,3 – станьте в правильному порядку:
Звичайно, більшість цих книг не за програмою.
Ведуча. Книги важливі, а от нам з дівчатами сумно без Інтернету. Сьогодні існує безліч соціальних мереж, і ми теж там зареєстровані. Я хочу, щоб ви розставили наших красунь за кількістю підписників в Інстаграм. Час пішов.
(Хлопці розставляють дівчат)
Ведучий. (дає коментар, чому саме так розставив дівчат).
Ведуча. А тепер ми станемо правильно:
Запрошуємо і вас до Інстаграм.
Ведучий. Пані Суддя, а з ким Ви більше часу проводите – з книгою чи з Інтернетом?
Суддя. Звичайно – з книгою. Але і в мережу теж заглядаю. Але поговоримо про ваші здобутки. Рахунок__________ на користь команди _______.
(музика)
Дивоглядки. Запрошую наших капітанів до гри.
ФІНАЛ
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо фінальне випробування – Малювалка.
Ведучий. Кожна команда отримує папір і коректор. Необхідно за 5 хвилин намалювати дівчатам – ідельного чоловіка, хлопцям – ідеальну жінку.
Ведуча. Але є умова. Засобами малювання будуть цифри і математичні знаки. Малювати можна тільки ними.
Ведучий. Переможе команда, яка виконає завдання швидше, акуратніше, використавши якомога більше засобів (цифр та знаків) Всі готові? Почали.
Ведуча. Пані Суддя, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________. Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.
1