Виховний захід на тему: "Немає професії з великим майбутнім, але є професіонали з великим майбутнім"

Про матеріал
Виховний захід для учнів першокурсників, що навчаються із професії: "Кухар" на тему: "Немає професії з великим майбутнім, але є професіонали з великим майбутнім"
Перегляд файлу

Виховний захід на тему

«Немає професії з великим майбутнім, але є професіонали із великим майбутнім».

 (присвячений  міжнародному дню кухаря)

МЕТА:виховувати в учнів повагу до професії кухаря, спонукати розвиток власного творчого потенціалу, ознайомити учнів з основними історичними віхами кухарської справи, розвивати професійні компетентності: технологічну, організаційну, аналітичну які дозволяють найбільш ефективно вирішувати професійні завдання та бути успішним в трудовій діяльності.

Обладнання:план, мультимедійний проектор, комп'ютер, презентація, атрибутика для конкурсів (смайлики, картопля, ножі, кухарські костюми), призи, медалі- пряники.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Добрий день вам, люди щирі! Добрий день вам, гості милі!

Чорненька А. Ведучий 2: Шановні  гості, викладачі, майстри виробничого навчання, а також учні першого курсу – майбутні «фахівці - кулінари». Дозвольте нам розпочати свято, присвячене Міжнародному Дню кухарів і кулінарів!

Майстер в/н:

Приготування їжі — унікальний процес. Рецепт — це лише загальна мапа приготування страви. Баланс смаків, тонкощі і момент, в який необхідно робити ті чи інші дії з продуктами і спеціями, — це ціла симфонія. Оволодіти цим мистецтвом самостійно практично неможливо, завжди потрібна порада людини, яка вміє готувати. Можна сказати, що це вміння передається з покоління в покоління. Багатовіковий досвід і практика приготування їжі зробили це мистецтво надзвичайно віртуозним.

Викладач: У народі кажуть:  «Добрий кухар вартий 7 лікарів. Людина живе не для того, щоб їсти, а їсть для того, щоб жити». А щоб життя було цікавим, змістовним, а люди - здоровими, розумними, енергійними, працездатними, треба подумати про повноцінний раціон харчування. Про це успішно дбають кухарі. 

Чорнобай Н. Ведучий 1: У 2004 році, 20 жовтня відбулася знаменна подія! Був заснований Міжнародний день кухарів.

Чорненька А.Ведучий 2: Це відбулося з ініціативи та за активної участі Всесвітньої асоціації кулінарних співтовариств, до якої входить більше 8-ми мільйонів представників цієї професії з різних країн світу.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Святкування Міжнародного дня кухаря (InternationalChefsDay) в більш ніж 70 країнах набуло масштабного характеру. В цей час влаштовують конкурси майстерності серед кухарів, проводять дегустації та експериментують з приготуванням оригінальних страв. Професія кухаря – одна з найбільш популярних у світі і одна з найстародавніших.

Майстер в/н: Кухар – це не просто професія, це мистецтво. Перші кухарі з’явилися на землі з появою першої людини, коли наші пращури винайшли вогонь і почали на ньому готувати їжу.

Викладач: Про те, хто першим придумав приготувати м’ясо добутої дичини або зібрані в лісі рослини, історія, звичайно, замовчує. Зате існує легенда про жінку, чиє ім’я дало назву всій галузі – кулінарії.

(Лунає притча про кулінарію)

Майстер в/н:Неоціненним є внесок у розвиток кулінарії античних народів – древніх греків і римлян, котрі майстерність приготування страв прирівнювали до музики та поезії.

Викладач: Професія кухаря розвивалася разом із цивілізацією. Могутня середньовічна Європа високо цінувала своїх кухарів. У Франції кухарями вищих рангів ставали лише знатні люди. У Німеччині з 1291 року шеф-кухар був однією з чотирьох найважливіших фігур при дворі.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Приготування їжі на Русі виділилося в окрему спеціальність тільки в XI ст., хоча згадка про кухарів-професіоналів зустрічається в літописах вже в Х ст.

Чорненька А.Ведучий 2:

На теренах України їжу зазвичай готувала найстаріша у сім’ї жінка. Уперше професійні кухарі з’явилися у багатих родинах, а вже потім у монастирських трапезних. В окрему спеціальність приготування страв сформувалося тільки в одинадцятому столітті, хоча згадки про таких професіоналів зустрічаються в літописах десятого.

Чорнобай Н. Ведучий 2:  У Лаврентіївському літописі (1074) йдеться про те, що в Києво-Печерському монастирі була ціла трапезна з великим штатом монахів-кухарів.

Чорненька А.Ведучий 1:  У князя Гліба був "старійшина кухар" на ім'я Торчин, перший з відомих нам кухарів. У часи Київської Русі кухарі знаходилися в служінні княжих дворів і багатих будинків. У деяких з них було навіть по кілька кухарів.

Чорнобай Н. Ведучий 2: Наші кухарі свято зберігали традиції народної кухні, яка служила основою їх професійної майстерності, про що свідчать найдавніші писемні пам'ятки "Домострой" (XVI ст.), "Розпис до царських страв" ( 1611-1613 рр.), столові книги Патріарха Філарета та боярина Бориса Івановича Морозова, витратні монастирські книги тощо. У них часто згадуються народні страви: юшки, каші, пироги, млинці, киселі, кваси, меди.

Чорненька А.Ведучий 1: Однак, слов'янські кухарі багато секретів запозичили від майстрів царгородських "мужів майстерних, великодосвідчених не тільки у писанні ікон, а й кухонного мистецтва".

Чорнобай Н. Ведучий 2: Знайомство з греко-візантійською кухнею виявилося для нашої кухні досить корисним. Не менш сильним був вплив на слов'янську кухню і східних країн: Індії, Китаю, Персії.

Майстер в/н: Для порівняння - перша кухарська школа в Європі з'явилася в XIX столітті в Англії, потім кулінарні школи почали з'являтися і в інших країнах. У Франції вважалося, що навчатися кухарської справи треба з 6-7 років, інакше кухар не зможе бути по-справжньому майстерним.

Викладач:

Для широкого використання в харчуванні страв української народної кухні Український науково-дослідний інститут торгівлі і громадського харчування відновив рецептуру стародавніх національних українських страв, вивчив особливості приготування найпоширеніших у даний час українських страв у Київській, Закарпатській, Львівській, Полтавській, Дніпропетровській, Запорізькій і Херсонській областях і склав рецептуру й технологію приготування понад 400 українських страв.

Чорнобай Н. Видучий 1: Історія професії в нашому  навчальному закладі починається із 1985року, ще на той час ПТУ 45 на чолі із О.С. Заїкою отримали ліцензію та почали підготовку з професії «Кухар» та  «Кухар дитячого харчування» за період із 1985р.  до 1994 підготовлено та випущено 103  кухарі та  56 кухарів дитячого харчування, та пройшли курсову підготовку 111 осіб.

Майстер в/н:   Після реорганізації 1994р  СПТУ 45 у  Міжрегіональний центр вже у 1995 році, для задоволення ринку праці організована група з підготовки «Менеджер харчового виробництва», а із 1998р в нашому навчальному закладі  освоїли підготовку із спеціальності Технологія харчування,  на той час перша група мала назву 1 кухарів молодших спеціалістів, в якій навчалась я, Ярошенко Наталія Михайлівна та Крохмаль Світлана Григорівна, з тих пір, іде підготовка вже 37 та 38 груп кухарів, за цей час підготовлено 872 кухарі, 345 молодших спеціалістів, а також випускники інтегрованих професій: кухарів офіціантів 22 чол., кухарів кондитерів29 осіб, майстрів ресторанного господарства 19, та пройшли курсову підготовку 589 кухарів.

Дешева Я.

Ода кухарю

Коли надворі віє хуртовина

 І лютий холод лиця обвіває,

Заходиш ти у свою Almamater

Де тепло, чисто і на тебе все чекає.

Тебе чекає там рум’яна піч

І ціла ніша тарілок крилатих.

Ти будеш там крутитись цілу ніч,

Щоби на завтра свято всім подарувати.

Ти майстер, ти король, ти цар!

В своїй яскраво-білій одежині!

Твоя робота – свято шлунка,  це безцінний дар

Для тих які цінують смакоту й гостинність.

О кухарю, ти наче маг витаєш над своїм творінням!

Там підсолить, а там додати перцю.

І в кожну страву ти старанно додаєш коріння,

Безцінний скарб, свою безцінну таємницю.

 А таємницю цю беріг ти крізь роки, 

Це вірність, мудрість і талант безцінний.

Живи ж ти,КУХАРЮ, – віки!

І крізь віки ти пронеси свій дар неоціненний.

 

Майстер в/н: Професійний кухар, як диригент, успіх якого залежить не тільки від його знань і досвіду, але і від особливого таланту і чуття. Небагато можуть похвалитися цими необхідними якостями, проте багатьом з нас доводилося готувати самостійно і бачити різницю між  своєю роботою та роботою фахівця. Хтось із великих сказав, що успіх це 99% наполегливої праці та 1% таланту. Дуже приємно спостерігати за професійним ростом наших випускників, які закохались у нашу професію та не зраджують їй. 

Кліп

Викладач: Професія кухаря – це не тільки творча, цікава та високо затребувана професія, це і одна із найкраще  оплачуваних професій.

Майстер в/н: Топ-10 найбільш високооплачуваних шеф-кухарів в світі за оцінкою журналу Forbes за 2011-2012 рр..

Чорнобай Н. Ведучий 1:Першу позицію рейтингу займає Гордон Рамзі. Це відомий британський кулінар, який заробив 38 млн. дол. Він є власником ресторанів в самих різних частинах світу: Лондон, Дубаї, Нью-Йорку тощо. Бере участь у кулінарних телепередачах "Ramsay'sKitchen" в Англії і "Hell'sKitchen" в Штатах.

Чорненька А.Ведучий 2:Друге місце займає американка Рейчел Рей. Рейчел відома ведуча на телеканалі "FoodNetwork" (мережа Харчування), захоплюється вивченням національних кухонь всієї земної кулі. Заробила 25 млн.дол. Але крім кулінарних захоплень, Рейчел також пише книги, випускає журнал і знімається в рекламних роликах.

Чорнобай Н. Ведучий 1:  Третя позиція дісталася австралійському шеф-кухарю Вольфгангу Паку. Починав працювати в місті Лос-Анджелесі в 1982 році, у маленькому ресторанчику "Спаго". На своєму покликанні Вольфганг заробляє близько 20 мільйонів доларів щорічно. Зараз відомий шеф-кухар володіє такими брендами кулінарії, як "Chinois", "Source" і "Cut".

Чорненька А.Ведучий 2: Четверте місце в рейтингу дісталося спеціалісту кухні з південно-американським акцентом Полі Дін з США. Пола заробила 17 мільйонів доларів на телебаченні (канал "FoodNetwork"), випуск кулінарних книг, організації курсів і практикумів.

Чорнобай Н. Ведучий 1:  П'ята сходинка дісталася представнику італійській кухні Маріо Баталії. Заробив 13 мільйонів доларів, володіючи мережею італійських ресторанів на території Сполучених Штатів.

Чорненька А.Ведучий 2:  Шеф-кухар з Франції Ален Дюкасс заробив 12 млн.дол. Ален володар ордена Почесного легіону - найвища нагорода Франції. Це найвідоміший ресторатор, який розпоряджається понад 50 ресторанами в усьому світі.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Американець ТодІнгліш і його $ 11 млн.дол. на сьомому місці. Один з найпопулярніших кухарів в Сполучених Штатах Америки, талановитий ресторатор, підприємець і зірка ТВ - справжня знаменитість.

Чорненька А.Ведучий 2: На восьмому рядку розташувався всесвітній фахівець з приготування суші НобуМатсухіса. Японський кулінар за свою кар'єру шеф-кухаря змінив ресторани Аляски, Аргентини, Токіо і Перу. Його статок становить 10 мільйонів доларів США, плюс йому належать 17 ресторанів "Нобу" по всьому світу, де подають, зрозуміло, суші.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Знаменитий американський кухар і ведучий кулінарних телепрограм БоббіФлей займає дев'яте місце в рейтингу найбільш знаменитих кухарів світу. Заробіток Боба складає 9 мільйонів в доларах США. Власник мережі ресторанів і викладач у французькому кулінарному інституті.

Чорненька А.Ведучий 2: І на останній сходинці Гай Фієрі, США - $ 8 млн.             

Майстер в/н: Дорогі учні,  від щирого серця бажаємо вам стати справжніми майстрами своєї справи. Кухар – це не тільки майстер рецептур та сковорідок, а й високоінтелектуальна людина.

Викладач: Пропонуємо вашій увазі вікторину «Єрудит». Ваша задача відповідати на питання та отримати смайлики  за правильні відповіді. Хто назбирає найбільшу кількість смайликів, той  отримає смачний приз.

Ходорчук Ю. Ведучий 2: З якого злаку отримують перлову крупу?  (Ячмінь)

Дзигарь В.Ведучий 1: Сирим не їдять, а як зварять, викидають?  (Лавровий лист)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Як називається перелік страв.  (Меню)

Дзигарь В.Ведучий 1: Назвіть по-іншому: наука про чистоту.  (Гігієна)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Назвіть українську національну страву, яку знає увесь світ.  (Борщ)

Дзигарь В.Ведучий 1: Яку іншу назву має земляна груша.  (Топінамбур)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Назвіть українську страву,  яка має 50 видів начинок.  (Вареники)

Дзигарь В.Ведучий 1: Що можна приготувати, але не можна з’їсти.  (Уроки)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Яку назву дістав в'ялений виноград.  (Родзинки)

Дзигарь В.Ведучий 1: У воді родиться, а води боїться.  (Сіль)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Довгий, зелений, добрий солений, добрий й сирий – Хто воно такий?(Огірок).

Дзигарь В.Ведучий 1: Не розбивши горщика, не з’їси каші.  (Горіх)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: На соломинці будинок, сто хлоп’ят в ньому.  (Мак)

Дзигарь В.Ведучий 1: У зеленій оболонці, а в середині як сонце.  (Окріп)

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Загадка, загадка, в роті ягідка, візьми оближи, та й на стіл положи. (Ложка)

Дзигарь В.Ведучий 1: Що за хліб такий святковий на рушник вмостився новий?    (Коровай).

Ходорчук Ю. Ведучий 2: Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)

Визначення переможця.

Майстер в/н: Кухар -  це цікава, творча професія, яка заглиблює нас у світ експериментів,  дослідів та нових винаходів. Але чим же відрізняється у світовій спільноті український кухар з-поміж інших? Так, любовʹю  до національного продукту – сала.Наші кухарі не тільки вміють готувати та подавати, а й влучно жартувати. 

Жарти

Наточій В.:Два українці розмовляють між собою:

Журова К.: «Куме, чув, що від сала з’являється склероз?».

Наточій В:«Те-то я думаю, що коли зранку сала з’їм, то цілий день не пам’ятаю, що їсти хочеться».

 

Журова К:Лист студента-українця додому:

Наточій В:«Вишли сала. Привіт, мамо…».

 

Журова К:Українець – солдат сидить і їсть сало. До нього підходить солдат по службі й питає:

Наточій В:«Що, посилку з дому одержав?».

Журова К:«Прислали, а ти що, сала хочеш?».

Наточій В:«Ага».

Журова К:«Ну напиши, хай  і тобі вишлють.»

Викладач: Наш народ дотепний та кмітливий. Здавна велику роль українці відводили своєму харчуванню. Підтвердженням тому є численні народні пісні, в яких згадуються різноманітні страви та кухарська майстерність, та, звичайно ж, прислів’я й приказки про кухню та їжу й усе, що з цим пов’язане, а українське сало, борщ, вареники  та любов до них є предметом великої кількості жартів та фольклорних історій. Послухайте одну з них, а саме гумореску Павла Глазового.

Ходорчук Ю. читає гумореску Павла Глазового.

Чудодійний борщ

 

Серед ночі в заметіль

Стука хтось до хати:

— Гей, хазяєчко, чи пустиш

Переночувати?

Документи покажу вам,

Я боєць піхоти.

Позавчора йшли ми кросом,

Я відстав від роти.

Дві доби не їв ні крихти,

Приморозив ноги.

До своїх дійти не можу,

Замело дороги...

 

За дверима чути голос:

— Вірю вам прекрасно.

Я сама, а ви — мужчина...

Це мені опасно.

А солдат зубами дзвонить:

— Що тут опасатись?

Я ж два дні не їв нічого,

Не почну ж кусатись.

 

За дверима той же голос:

— Та воно то ясно...

Темна ніч, а ви — мужчина.

Це мені опасно.

А солдат уже аж плаче:

— Я ж не їв нічого.

Я ж голодний і холодний.

Чи ж мені до того?

 

Відчинила жінка двері,

Просить гостя в хату.

Насипає борщ гарячий,

Подає солдату.

З’їв солдат борщу тарілку,

Ще й добавки просить.

Як наївся, розігрівся,

— Мабуть, — каже, — досить.

Ти чудесна господиня,

Борщ у тебе класний,

І тепер я відчуваю,

Що стаю опасний.

 

Викладач: пропонуємо вашій увазі гру «Продовж прислів’я » , умови такі ж, як і попередній вікторині.

Дзигарь В.Ведучий 1: Риба – вода, ягода – трава, а хліб – …….(усьому голова).

Дешева Я. Ведучий 2: Борщ та каша –……. (мати наша).

Дзигарь В.Ведучий 1: Як кусок сала, то й гриб….. (приправа).

Дешева Я. Ведучий 2: Коли б не їли, не пили,…….(то в золоті жили б).

Дзигарь В.Ведучий 1: Не їв – зомлів, а наївся – ……..(звалився).

Дешева Я. Ведучий 2: Не розбивши крашанки, не спечеш…… (яєчні).

Дзигарь В.Ведучий 1: Ото ласа їда : ……(з часником лобода).

Дешева Я. Ведучий 2: Хоч нічого їсти, та весело…… (жити).

Дзигарь В.Ведучий 1: То снідаю, то обідаю, а…… (погуляти ніколи).

Дешева Я. Ведучий 2: Хто не куштує, той …..(смаку не знає).

Дзигарь В.Ведучий 1: Картопля – ……(половина хліба).

Дешева Я. Ведучий 2: Який кухар, такий і … (борщ).

Підведення підсумків гри

Майстер в/н: Продовжуючи наше свято, шановні гості,  для Вас ми підготували конкурс - сюрприз «На спритність та вправність у вдяганні  спецодягу». Запрошуємо трьох бажаючих на сцену. Ваше завдання: найшвидше одягнути спецодяг. Оцінювати буде цей конкурс голова методичної комісії з теоретичної та практичної підготовки

з професій: «Кухар», «Кондитер», «Офіціант» - Гречковська Світлана Дмитрівна.

Проведення конкурсу, підведення підсумків.

Викладач: Важка, але одночасно і захоплююча професія кулінара приносить людині велике задоволення: вона дає їй можливість щодня переконуватися у необхідності і важливості своєї праці. Пропонуємо вам ще один  розважальний конкурс, але тепер практичний – «Хто перший», необхідно обчистити картоплину якомога швидше, запрошуємо 5 бажаючих.

Проведення конкурсу та підведення підсумків.

Викладач: Сьогодні, на нашому святі, присвяченому Міжнародному дню  кухарів та кулінарів, ми  вирішили  приділити увагу нашим першокурсникам. Просимо піднятися на сцену майбутніх кухарів  групи  №37  та  групи № 38. Підтримуємо їх оплесками. (Учні виходять на сцену.)

Майстер в/н: Дорогі учні, ви присвятили себе праці в сфері ресторанного сервісу, вам створені всі умови для творчості і професійного зростання. Наявність знань та практичних навичок  вам забезпечать:

  • Можливість одержати запрошення на високооплачувану  посаду;
  • Змогу отримання більш високого розряду з професії;
  • З часом отримання  вищої освіти;

Тож бажаємо Вам змістовно та цікаво опановувати вашу майбутню  справу, і дозвольте нам, групі 32 кухарів кондитерів, передати вам ключ Кулінара до знань.

Наточій В, Журова К. виносять ключі та вручають групам.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Перш, ніж посвятити вас, дорогі групи 37 та 38 кухарів у першокурсники просимо вас  промовити разом із нами клятву Кухарів.

Дзигарь В

Клянемось навчитись так готувати,

Щоб смачно було і старим і малятам,

За плити й духовки сміливо беремось,   

Клянемось! Клянемось! Клянемось!

 

Черпак і шумівка, креманка, фундю,

Пашотниця, фюжен, азу і рагу,

У всіх цих поняттях ми розберемось

Клянемось! Клянемось! Клянемось!

 

Клянемось у пам’яті закарбувати

Найкращі рецепти, найкращі поради,

Що Бог  послав,  примножить беремось

Клянемось! Клянемось! Клянемось!

 

Щоб білий фартух,  як хмаринка літав,

За пахощі й смак нам народ – дякував.

У клятві кухарській  в ковпакодягнемось!

Клянемось! Клянемось! Клянемось!

 

Викладач:До посвяти у кухарі першокурсники запрошуються  Старший майстер Семенюта О.І та Голова методичної комісії Гречковська С.Д.

Учні нагороджуються медалями пряниками із написом 1курс, кухар.

Чорнобай Н. Ведучий 1: Шановні учні! Вітаємо вас із високим званням «першокурсника». Ми, група 32 кух стоїмо вже на порозі випуску із Міжрегіонального центру, а у вас попереду незабутні моменти навчання у стінах нашого рідного навчального закладу.

Чорненька А.Ведучий 2: Бажаємо вам наснаги і наполегливості у навчанні, щасливих миттєвостей та успіху в здобутті однієї із найкращих професій.

Пісня

Майстер в/н: Дорогі першокурсники,  від щирого серця бажаємо  стати справжніми майстрами своєї справи. А для цього ви розвивайте «уяву й сміливість»,бо якщо кухар їх позбавлений, він ніколи не відважиться на експеримент, а буде сліпо «готувати по книзі». А ще відчуття гармонії. Добрий кухар безпомилково визначає, які продукти уживуться в одній каструлі, а які – ні. Любіть свою професію, навчайтесь, вдосконалюйте свої вміння. І пам’ятайте, немає професії із великим майбутнім, але є професіонали з великим майбутнім. Тож у добру путь!

 

 

 

 

 

 

Матеріали відкритого виховного заходу на тему:

 

«Немає професії з великим майбутнім, але є професіонали з великим майбутнім»

проведеного в групі 32 кух. конд.

 

23.10.2018р.

 

майстром виробничого навчання

Ярошенко Н.М.

класним керівником  Христенко Ю.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хорол - 2018

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
2121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку