Виховний захід у форматі телешоу "Хто зверху?" з елементами тренінгу "Будьмо толерантними!" (конспект заходу)

Про матеріал

Виховний захід у форматі телешоу "Хто зверху?" з елементами тренінгу "Будьмо толерантними!". Чудовий спосіб виховувати учнів цікавим для них способом :)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Європейський клуб «Дружба»                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 2017 р.

   Мета: розкрити поняття «толерантність», використовуючи історичні факти, афоризми видатних людей, показати певні рівні толерантної поведінки людини; розвивати  вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію;  виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

   Обладнання: картки, мультимедійна дошка, квітка - ромашка, кольорові олівці, відкидна дошка або ватман, маркери, тест.

   Форма проведення: заняття з елементами тренінгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші.                                                     

  Ось чому і   дружба, і допомога, і спілкування  були б неможливими,

якби не існувало між нами    взаємної терпимості»

                                                        Г.Гвіччардіні – італійський історик, філософ-гуманіст

                                                 Хід заняття

    Сьогодні наша розмова присвячена толерантності. 16 листопада Міжнародний день толерантності. Не всім, може бути, знайоме це слово. І, на перший погляд, звучить воно абсолютно незрозуміло. Але сенс, який воно несе, дуже важливий для існування і розвитку людського суспільства Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

   Послухайте вірш В. Симоненка. (Вірш розповідає дитина)


Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди −

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе −

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба −

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі − людина,

І, хочеш того чи ні,

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.


   Скажіть, про кого цей вірш?

   Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Хоча в історії були випадки, коли люди лише через колір шкіри чи соціальне походження принижували інших людей, вважали їх гіршими за себе. Згадаємо такі випадки в історії людства. Чому виникають сварки, бійки, війни?

              Війни виникають, мабуть, тому, що виникав розлад між людьми, не було між ними злагоди, кожен хотів слави або заздрив іншому, хотів довести, що він кращий, або прагнув помсти. Історичні факти війн такі: стародавній світ – Троянська війна – після викрадення Єлени ахейці розпочали війну з троянцями, щоб повернути дружину своєму царю.

   Середньовіччя – війни  виникали на релігійній підставі. Хрестові походи підняли Європу на війну проти іновірців-мусульман, за визволення гроба Господнього в Єрусалимі і продовжувались майже 200 років. Ці походи забрали життя сотень тисяч людей  та принесли колосальні збитки.

   Друга світова війна – Гітлер вважав арійську расу кращу за інші. Основний план Гітлера полягав у тому, щоб встановити панування над усім світом, перетворивши населення інших країн на рабів. Для світу це стало трагедією й призвело до смерті десятки мільйонів людей.

Сьогодні ми познайомимось з вами з новим словом « толерантність». 08.10.2014-1-7

 

       Поняття «толерантність» у різних мовах має різні відтінки. Я познайомлю вас лише з деякими.

  •  В англійській мові – це готовність і здатність без протесту сприймати особистість або подію.
  • У французькій – повага свободи іншого, його способи думки, поведінки, політичних і релігійних поглядів.
  • У китайській – уміння дозволяти, допускати, проявляти терпимість до інших.
  • В арабській – прощення, поблажливість, схильність до інших.
  • У перській – терпіння, витривалість, готовність до примирення.

   Термін «толерантність» походить з латинської і означає різновид взаємодії та взаємовідносин між окремими людьми на основі взаємоповаги.

   Толерантність – терпіння до чужих думок, поведінки, повага до національних і культурних відмінностей, прагнення до взаєморозуміння між народами світу.

   Толерантність – це визнання і повага до інших людей, вміння жити разом з іншими людьми.

   Толерантність  передбачає, що у мене є свої погляди, у когось іншого вони інші, і хоча я ці погляди не поділяю, але терпимо до них ставлюся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Ведучий: Отже, давайте поговоримо про толерантність у форматі «Хто зверху?»,  шоу,  у якому хлопчачий інтелект знищує дівчаче безглуздя! Сьогодні ви побачите, як команда хлопців буде танцювати на могилі дівчачих сподівань на перемогу.

   Ведуча: Так-так, хлопці, найкраще ви танцюєте під «дівчачу» дудку. Команди, на сцену!

   Ведучий: Шановні глядачі та учасники, сьогодні буде не шоу. Сьогодні буде битва! І на чолі хлопчачої команди я – капітан, і я пишаюся своєю командою, я пишаюся цими хлопцями, адже у мене справжні бійці!

   Головним бійцем нашої команди я вважаю цього парубка, це справжня артилерія нашої школи - …  

   Про такого хлопця мріє кожна дівчина, адже всім подобається, коли їх носять  на руках. Так от для …                            це не проблема!

   З цим товаришем я пройшов Крим, Рим і мідні труби. І міг би назвати його …              , але субординація вимагає свого, тому …    

   Покажіть мені дівчину, яка зможе його перебалакати  і я поставлю вам памятник. У нього лише один недолік: кубики на животі …

   Говорять, що він настільки сильний, що спокійно може підняти двох дівчаток із дзвіночками 1 вересня. Говорять, що він  настільки сильний, що сам у поїзді вирішує, де санітарна зона. Говорять, що коли він сумнівається, то він підкидає в небо копійку. Якщо копійка падає колесами вверх, значить, він правий … 

   Перемогти у цієї команди нереально!

   Ведуча: Дякую, мій колего. Але, ви,  - ніхто, і ми це сьогодні доведемо, адже за нас вболіває цвіт нашої школи. Ось вони – найгарніші дівчата України!!!

   Розумниця і красуня …

   Приваблива і неповторна …

   Коли я буду говорити про цю дівчину, я попрошу бурхливі оплески всього залу. Красуня та розумниця …

   Ця дівчина вміє привертати увагу хлопців… Але в неї є  невеличка слабкість: вона ледь забобонна. Коли …        іде з дому і щось забувається, то повертається і дивиться в дзеркало. А чому б і ні? На таку красу можна дивитися і дивитися …

   Завжди у гарній формі, весела …

   Ну і я, просто гарна дівчина …

   Ведучий:  Дуже   гарна у вас команда, дуже… Я б сказав, навіть, занадто…

   Окрім гравців та глядачів сьогодні присутній і суддя гри. Як ви?

   Суддя: Мої вітання ведучим, гравцям та глядачам. Давайте домовимось так, за мною обєктивність, а за вами запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!

   Ведуча: Тобто ми, дівчата!

   Ведучий: Дякуємо, Вам, пане (пані) суддя. Нагадуємо нашим гравцям та глядачам, що гра наша триває 7 раундів. За перемогу у конкурсі команда отримує 10 балів. Після кожного раунду є бонусне запитання. Шляхом правильної відповіді команда може ще здобути додаткові 5 балів.

   Ведуча: Починаємо! Оскільки хлопці завжди повинні пропускати дівчат уперед, то вам, красуні, перше запитання. Дорогі дівчатка, перший конкурс і перший раунд. Зараз ви побачите фото. Вам потрібно уважно на нього подивитись і дати відповідь.

                                            ( Фото та запитання на екрані)

   Ведучий: Хлопці, пильно придивіться та дайте відповідь.

                                            ( Фото та запитання на екрані)

   Пане (пані) суддя, Ваш вердикт.

Бонусне запитання: Чому така актуальна толерантність у наш час? (5 б.)

   Суддя: Перемогу здобувають …

   Ведуча: Дівчата, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Навіть першими починаємо в дитинстві читати. У хлопців це приходить з роками. Дехто не навчився робити цього і зараз, доказом цього стане наш наступний конкурс, який називається «Збери літери!». Вам, хлопчурики, дадуть по 2 літери, одна на животику, а інша – на спинці. У мене є запитання. І вам потрібно буде дуже швидко скласти  правильну відповідь. На все про все у вас є 1 хв. Я сподіваюсь, що ви програєте. Ми, дівчата, від усього серця бажаємо вам програти. Ви готові? Час пішов!

                                                        (Запитання)

  1. У ній живе лисиця. (Нора)
  2. Вона буває рослинна, земна та головного мозку. (Кора)
  3. Його косять на зиму. (Сіно)
  4. Колір очей, приправа. (Карі)
  5. Вона буває Божою. (Кара)
  6. Символ дружби. (Арка)
  7. Водойма, яка протікає. (Ріка)
  8. Знаряддя праці, її заплітають дівчата. (Коса)
  9. Місце розрахунку у супермаркеті. (Каса)

   Ведучий:  Це було гарно. А тепер, дівчата, начувайтеся: ми для вас підібрали нелегкі запитання… Час пішов…

                                                        (Запитання)

  1. Вона є українською, німецькою, англійською. (Мова)
  2. Морський делікатес. (Омар)
  3. Її мила мама.(Рама)
  4. Волосся під носом. Їх носять чоловіки. (Вуса)
  5. Нічний птах з великими очима. (Сова)
  6. Зранку на траві. (Роса)
  7. Чоловіче ім’я, літературний жанр. (Роман)
  8. Купідон… (Амур)
  9. Єврейське жіноче ім’я, яке часто згадується в анекдотах. (Сара)

   Ведуча: Суддя, я звертаюся до Вас. Прошу зауважити, що їм нічого не заважає, а у нас підбори. Тому, яким буде Ваш вердикт?

Бонусне запитання: Чому в різних країнах визначення толерантності різні? (5 б.)

   Суддя: Остаточний рахунок на користь …

   Ведучий: Наступний конкурс. Дівчата, одна з вас буде слухати пісню, потім покаже своїм коліжанкам все, що там почула. Ви маєте відгадати  назву пісні. Наша команда хоче тут бачити …

                                            (Виходить одна з дівчат)

   … ти слухаєш пісню, потім знімаєш навушники і показуєш. Маєш 1 хв.

                                  (Звучить пісня. Дівчата відгадують.)

   Кого хочеш бачити з нашої команди?

   Ведуча: Всі симпатичні, але я обираю … Ось тобі навушники. Нагадую, потрібно за 1 хв показати назву пісні. Домовились?

                                   (Звучить пісня. Дівчата відгадують.)

   Бонусне запитання: Що потрібно робити, щоб не було війни? (5 б.)

   Суддя: Команда хлопців відгадала пісню за … секунд, команда дівчат – за … секунд. Перемогли …

   Ведучий:  Назва наступного конкурсу «Хто я?». Учасники виходитимуть на сцену, їм на спину буде прикріплено їхню назву. Можна ставити лише конкретні запитання, команди мають право відповідати лише «так» або «ні».

   Ведуча: Починає той, хто програв у попередньому конкурсі. Отже, …

   Ведучий: Добре, а тепер …

 Бонусне запитання: Які синоніми слова «толерантність» ви знаєте? (5 б.)

   Суддя:

   Ведучий: Наш наступний конкурс «Зірки в ряд!». У цьому конкурсі ми дружно вишиковуємо команди суперників у якійсь послідовності. Зараз, ви, дівчата, маєте розставити нас, хлопців за таким критерієм «Найвихованіший хлопець нашої школи».

                                           (Дівчата розставляють хлопців)

   А як розставити вас?

   Ведуча: Наш критерій такий «Найтолерантніша дівчинка нашої школи».               

                                     (Хлопці розставляють дівчат)

 Бонусне запитання: Які антоніми слова «толерантність» ви знаєте? (5 б.)

   Суддя:

   Ведуча: Цей конкурс називається «Обмін ролями». Розпочнуть його … вам потрібно буде за 30 секунд …                            

Отже, розпочинаємо!

   Ведучий: А тепер, дівчата, ми побачимо, як із цим завданням розберетесь ви! Вам потрібно буде теж за 30 секунд …

 Бонусне запитання: Як протистояти жорстокості та насильству? (5 б.)

   Суддя:

   Ведучий: А ми рухаємося далі. Конкурс «Бліц». Конкурс, у якому команда показує свої знання. Ми будемо ставити запитання, і за 60 секунд команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповіді на ці запитання тільки двох типів: «чоловік» або «жінка».

   Ведуча: Я гадаю, дівчата стартують?

   Ведучий: Добре.

                                                      (Запитання)

  1. Президент нашої школи цього року … (чол.)
  2. Пеніцилін випадково був винайдений …  (чол.)
  3. Директор нашого літнього табору у 2003 … (жін.)
  4. Керівник музею … (чол.)
  5. Першим вітається …  (чол.)
  6. Перший директор нашої школи  … (чол.)
  7. Президент нашого європейського клубу … (жін.)
  8. Мер нашого селища …(чол.)
  9. Історію викладає …(чол.)
  10.     Класний керівник 5 класу … (жін.)

   Ведуча: А тепер ваша черга. Запитання для хлопців.

                                                        (Запитання)

  1. Викладач Захисту Вітчизни для дівчат … (жін.)
  2. Президент України …  (чол.)
  3. Директор нашого літнього табору у 2010 … (жін.)
  4. Найвідоміші модельєри … (чол.)
  5. Вчитель фізкультури початкових класів … (жін.)
  6. Сильна стать  … (чол.)
  7. Президент нашого європейського клубу … (жін.)
  8. Директор школи …(жін.)
  9. English викладає …(чол.)
  10.     Класний керівник 10 класу … (жін.)

 Бонусне завдання: Гра «Асоціативний кущ» (5 б.). Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. У вас 30 секунд.

(На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний.

 О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

 Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

 Е – енергійний, елегантний, ефективний.

 Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

 А – активний, акуратний, авторитетний.

 Н – надійний, найдорожчий.

 Т – терплячий.

 Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

 І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

 С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

 Т – тактовний, товариський.

 Ь.

Суддя:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Що нового дізналися на сьогоднішньому занятті? Сформулюйте, що таке толерантність? Яке значення має така риса характеру в житті людини? Чому необхідно бути толерантним? Чи допоможуть вам отримані сьогодні знання вийти з неординарних, критичних ситуацій?  

   Будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні; навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається; цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими; зберігайте „ своє обличчя ”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Література:

1. Кондратенко Д.А. Принцип толерантності. Розробка виховного заходу. [Електронний ресурс] / Освіта UA / Д.А. Кондратенко.  – Режим доступу :  http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/12542 – Назва з екрану.

2. Що таке толерантність [Електронний ресурс] / Урядовий сайт для юних громадян. – Режим доступу : http://children.kmu.gov.ua/school/1246.html – Назва з екрану.

3. Толерантність [Електронний ресурс] / Вікіпедія Вільна енциклопедія.  – Режим доступу :  http://uk.wikipedia.org/wiki/Толерантність – Назва з екрану.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шуба Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 січня 2018
Переглядів
1691
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку