Виховний захід "Великі права маленької дитини"

Про матеріал
Даний виховний захід спрямований на ознайомлення учнів з основними правами дитини, з документами, в яких вони прописані. Підібраний цікавий, різноманітний і корисний матеріал, яким можна поповнити педагогічні скарбнички вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

Виховний захід

Тема. Великі права маленької дитини

Мета. Ознайомити учнів з основними правами, гарантованими Декларацією прав дитини; вчити дітей осмислено дотримуватися своїх прав; розвивати логічне мислення, мовлення, інтерес до правових знань, навички самореалізації і самовиховання; виховувати повагу до законів України, вчити користуватися своїми правами, поважати права інших людей.

Обладнання: пазли, скринька, люстерко, малюнки до казок, презентації, відеоматеріал.

Форма проведення: година спілкування

Література:

1.  Конвенція ООН про права дитини. - К.: Столиця, 1991. - 34 с.

2. Газета «Розкажіть онуку». Преса України.

3. https://naurok.com.ua/podorozh-v-kra-nu-prav-ditini-723.html

4. http://blogbodnar.blogspot.com/2014/05/blog-post.html

 

Хід виховного заходу

І. Організація початку виховного заходу

1. Привітання

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Та своїх товаришів,

Привітаймось: «Добрий день!»

Всім присутнім ми бажаємо здоров’я й добра.

А тепер до роботи нам братись пора.

 

2. Вправа «Таємничо-чарівна скринька»

-У мене, діти, в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля.

-Хто з вас хоче скарб  побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе.

- Що або хто, на вашу думку, є найціннішим скарбом на Землі?                    (Людина)

(Діти називають себе, бо на дні скриньки - дзеркало).

- Чому ви так вважаєте?

- Людина- найцінніший скарб. Кожен з нас – це особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій землі немає і не буде.

- Кожен із вас – це цілий світ з притаманними тільки йому рисами. Щодня ви йдете до школи й зі школи, маєте дім, сім’ю, вчителів, друзів. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живите, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

 

- Послухайте віршик.

Ти особливий!

Ти особливий, як і кожна особистість.

Ти неповторний.

У природі все таке.

Сніжинки навіть формою всі різні.

А ти - природи диво, ще й яке.

У тебе й зовнішність,

І голос - неповторні,

І звички, і характер,

І думки,

І здібності фізичні та

Духовні,

Свої достоїнства

Свої ростки.

Плекай усе те добре

І прекрасне,

Що маєш від природи,

Розвивай!

Борися з негативним

Повсякчасно,

А все найкраще людям

Віддавай!

 

3. Повідомення теми і мети виховного заходу.

- Отже, наша виховна година буде присвячена правам дитини. Кожен із вас повинен знати свої права і вміти ними користуватися. Знати права – означає вже наполовину володіти ними.

- Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права та обов’язки. А всі права дітей записані в Основному Законі нашої держави.

-Як називається Основний Закон держави? (Так, діти, це – Конституція, де записані всі права та обов’язки громадян України. Від Конституції залежить щастя й доля нашого народу й кожної людини).

(Ілюстрація Конституції України)

  • Ще права дитини записані в Конвенції ООН про права дитини.
  • У 1959 р. міжнародне співтовариство прийняло Декларацію прав людини, щоб спільно допомагати знедоленим дітям. Можливо, хтось знає, що означає слово «декларація»?
  •  Декларація  -   це   заява, урочисте проголошення загальних положень прав і свобод, гарантій без їх обгрунтування та конкретизації.

 

Декларація - це просто

Оголошення всіх прав.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

(Ілюстрація Декларації прав людини)

 

  • А в 1989 р. всі розвинені країни світу, в тому числі й наша, підписали Конвенцію прав дитини.
  •  Конвенція - лат. слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку - з питань прав дитини. Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

 

Книга прав дитини – це закон,

Вона називається Конвенція ООН.

(Ілюстрація Конвенції ООН про права дитини)

 

IІ. Основна частина.

 

1. Перегляд мультфільму «Смішарики. Азбука прав дитини.»

- Діти, зараз ми преглянемо мультфільм та дізнаємося про деякі права дитини, тобто ваші права.

(Перегляд відеоматеріалу)

-Отже, які права дитини згадуються в цьому мультфільмі?

 

2. Створення асоціативного куща «Я маю право…»

- А тепер ваше завдання – уважно послухати вірші і визначити про які права в них розповідається.


1) Право на життя

 

Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.


- Про яке право йде мова?
- Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.

2) Право на ім΄я

 

Як маленьке немовля
У світ двері відчиняє.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).


- Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».
- Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по-батькові.
- Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

3) Право на повноцінне харчування

У сім'ї ми маємо право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.
- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?

4)  Право на здоров'я та медичну допомогу

- Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.


5)  Право на освіту

Усім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набути,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш бути.


6) Право на любов і піклування

Право на любов і піклування.
Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина,
У родині – дитина.
А для України –
Сім'я головна.

 

7) Право на відпочинок і дозвілля

Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.

 

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться, 
Землі нашій поклоніться 
І до сонця потягніться. 
В різні боки нахиліться, 
Веретеном покрутіться. 
Раз — присядьте. 
Два — присядьте. 
І за парту тихо сядьте. 


- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
- Яке право ми щойно використали? 

 

3. Гра «Дозволяється – забороняється». 
- А зараз, діти, я перевірю, чи добре ви знаєте свої права. Потрібно разом говорити: дозволяється чи забороняється. 
Людина піднімає прапор. 
Слухати думку дитини... 
(дозволяється). 
Ось в кутку стоїть хлопчисько, 
Плаче, надривається, 
Бити ремінцем дитину... 
(забороняється). 
З мамою діти повинні жити, 
Квіти їй завжди носити. 
Це... 
(дозволяється). 
А ця грань позначає: 
Матір з дитиною розлучають. 
Це... 
(забороняється). 
Малювати та співати, 
Якщо захворів – лікувати. 
Це... 
(дозволяється). 
Ця дитина трудиться, надривається, 
Мало сили в неї, ноги підгинаються. 
У дитини тяжка праця. 
Це... 
(забороняється). 
Разом дружно в мирі жити, 
З різними дітьми дружити. 
Це... 
(дозволяється). 

 

4.  Гра «Пошта порушених прав»

- Діти, до нас надійшли листи від казкових героїв, у яких вони написали про свої порушені права. Зараз ви уважно послухаєте ці листи і ваша задача – зрозуміти, герой якої казки це написав, та яке право порушено.

 

1. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

 

1. З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

 

2. "Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !"

 

1. З якої казки цей лист? («Вовк і козенята».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на життя.)

 

3. «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку

 

1. З якої казки цей лист? («Попелюшка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на відпочинок.)

 

 4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове  царство. Мені холодно, я хочу додому."

 

1. З якої казки цей лист? («Снігова королева».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на вільне пересування.)

 

5. "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок."

 

1. З якої казки цей лист? («Чиполіно».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на волевиявлення.)

 

6 . "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."

 

1. З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

7. «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

 

1. З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

 8. «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пірячка. Не можу так більше жити»

 

1. З якої казки цей лист? («Кривенька качечка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі.)

 

-Молодці! Ви впоралися з цим завданням і правильно визначили всі права, які були порушені.

 

5. Дидактична гра «Мозаїка» ( робота в парах).

Правилами проведення гри передбачено складання з окремих частин малюнкового зображення певного правила, визначеного у Конвенції прав дитини. Наприклад:

  • Право на життя
  • Право на освіту
  • Право на друзів
  • Право на житло
  • Право на захист від насильства
  • Право на відпочинок і дозвілля
  • Право на здоров΄я та медичну допомогу
  • Право на любов і піклування
  • Право на повноцінне харчування
  • Право на сім΄ю

 

ІІІ. Підсумок виховного заходу

 

  1. Підсумкова бесіда

 

-         Ось і завершується наша виховна година. Про що ми говорили сьогодні?

-      У яких документах записані права дитини?

 

  1. Гра «Веселий мячик»
  • Тепер ми перевіримо чи добре ви засвоїли права. І для цього пограємо у гру «Веселий м΄ячик». Кому дістанеться м΄яч, той називає одне з прав дитини, про яке він сьогодні дізнався.

Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права.

 

  1. Слухання віршика. 

 

-         На завершення послухайте вірш «Знай свої права»

 

Права дитини ти маєш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо.

Щоб твердо знати в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчинять, а коли і ні.

Так починай, завчи напам'ять.

Закони всі потрібно знать!

Будь добрим сином,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби свою сім'ю та школу,

Свою державу ти люби.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
2178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку