Виховний захід "З Україною у серці"

Про матеріал

Цей виховний захід можна використовувати вчителям початкових класів у своїй роботі на уроках літературного читання, в позакласній та виховній роботі.

Перегляд файлу

Виховний захід

“З Україною у серці”

(урок - квест)

3 клас

Мета:

  • поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;
  • розвивати пізнавальні інтереси учнів;
  • виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і

    сучасного, шанобливе ставлення до символів держави, сприяти  формуванню національної свідомості школярів.

 

Обладнання: Конституція України, плакати із зображенням Державного

 Прапора України, Державного Герба України, запис Державного  Гімну України; карта України; записи висловів про Україну,  прислів’я, приказки про рідний край.

 

                                                    Хід проведення уроку - квесту

 

                                                                  Живи, Україно!

                                                                   Живи для сили, для правди, для волі!

                                                                                      В. Сосюра

Вчитель.

Доброго дня, шановна громадо!

У новім навчальнім році

Я дуже рада  бачити вас.

Всі засмаглі і рум’яні,

Відпочили всі за літо.

Головне, що всі здорові:

І батьки, і наші діти.

Тож запрошую всіх вас

На перший урок у 3-А клас!

Дозвольте привітати всіх нас із Днем Знань!

Бажаю дітям підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. А батькам бажаю здоров’я, а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості.

Вправа «Долоньки».

Завдання: потрібно доторкнутись долоньками один одного та щиро

посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця».

При цьому слід промовляти рядки вірша:

 

Здоров’я, радості, добра та успіхів

Усім я хочу побажати!

Учень.

Знову вересень ступив на наш поріг,

Святкує свято вся наша країна,

Своє майбутнє, зміну молоду

Благословляє нині Україна!

Учениця.

Перше вересня – день особливий

Для усіх, хто йде до школи.

Дощовий він чи сонячний, може,

Не забути його ніколи.

Учень.

І сьогодні радісний і світлий,

Він відкриє двері Знань для нас.

Школа радо всіх зустріла знову,

Привітно усміхнувся рідний клас!

Учениця.

Підросли ми усі і зміцніли,

І цікавістю очі горять.

Дай нам, Боже, здоров’я і сили,

Щоб багато нового пізнать.

Вчитель.

 (Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

 

м красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

                                             М. Чернявський

Запитання:

Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)

Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш.)

Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і

утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.)

Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину – Україну.)

 Вправа «Мікрофон».

Моя Україна – це…

Є багатого країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

У всьому світі, кожен зна,

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина –

Це наша славна Україна!

Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна.

Моя Україна, червона калина.

Журба журавлина – це земля моя.

Моя Україна – червона калина,

Надія єдина – це любов моя.

Учитель.

Золотавий вечір впав на тихі верби,

Солов’їна пісня ллється вдалині,

І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це – Україна.

Все це – я і ти!

Наш урок присвячений рідній Батьківщині. Він незвичайний. Чи добре ви знаєте нашу Україну? А хочете ще більше знати?  Тоді я вас запрошую на урок-квест.

Квест – це командна гра.

  • Що ви очікуєте від такого уроку?
  •  Якими будете сьогодні на уроці?

К –мітливими

В – веселими

Е – енергійними

С – старанними

Т – творчими

На дошці показані всі маршрути , які нас чекають сьогодні.

 

І Асоціативне гроно (малюнок грона калини)

Завдання:

1 ряд – складання асоціативного грона до слова

Батьківщина – (найкраща, найрідніша, наймиліша, найсвітліша, найчарівніша …)

2 ряд – складання асоціативного грона до слова

Україна -  (демократична, незалежна, правова, соборна, вільна …)

3 ряд – складання асоціативного грона до  слова

Рідний край – (Батьківська хата, колискова пісня, криниця, мамині руки, школа, друзі, батьки …)

Моя Україна

Учень.

1.На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

2.Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

3.На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

4.В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

5.Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

6.Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

  • Що означає вислів «Україна – суверенна держава» ?

(Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи)

  • Що означає демократично країна?

(Влада в ній належить народові)

ІІ Бюро знахідок ( на дошці малюнок рушника; на столі лежать: колосок, гілка калини, прапорець, портрет Т.Г.Шевченка)

Завдання: розповісти, яким чином той чи інший предмет пов′язаний з Україною.

 

ІІІ Ми - патріоти (на дошці малюнок дітей українців)

Завдання: вікторина.

Вікторина «Ми – патріоти!»

Завдання: відповісти на питання, які написані на пазлах (пазли-карта), скласти карту України біля дошки.

*Назвіть державні символи України (Герб, Гімн, Прапор України).

*Назвіть рослини-символи України (верба і калина).

*Назвіть імена славетних українців (Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Леонід Каденюк, Катерина Білокур, Андрій Шевченко, Віталій та Володимир Кличко, Богдан Хмельницький).

*Назвіть обереги українського народу (віночок, рушник).

*Назвіть частину світу, у якій знаходиться наша Батьківщина (Європа).

*Збірка віршів Тараса Шевченка («Кобзар»).

  • прочитати слова-анаграми, пояснити, що обєднує усі ці слова.

(Ваникре,  лоса,  щбор,  лубціго,  пушпамки, нисирки. Вареники, сало, борщ, голубці, пампушки, сирники – українські страви)

ІУ Народна скарбничка

Завдання:

Доповнити прислів′я і пояснити їх зміст

Батьківщина мати - … (умій за ній постояти)

Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні)

За рідний край  -    (життя віддай)

Всюди добре, - … (а вдома найкраще)

Кожному мила … (рідна сторона)

У На карті Європи

Завдання:

Знайти і показати на карті Дніпро, Київ, Миколаїв,Карпати, Чорне море, Азовське море, Донецьк, Львів, Черкаси …

УІ Народні символи України

Майже в усіх народів є улюблені рослини - символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України».

  1. Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим

цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують

весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень,

легенд, приказок.

2.Верба. Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять верби»? Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи

не росте.

3.Легенда про барвінок

Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій пошані серед людей. І тоді квітка звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильною – не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дала їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

УІІ Мій край – моя історія жива

Учень-екскурсовод 1.

На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі. Згадаймо славні імена тих, хто віддав своє життя за щастя народу та свободу: Дмитро Вишневецький – Байда, Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Олекса Довбуш, Устим Кармелюк.

(Учні тримають портрети героїв, по черзі називають їхні імена.)

Учень-екскурсовод 2.

За кращу долю народу боролися відомі всьому світові діячі культури: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, МихайлоГрушевський.

Учитель.

Ви, молоде покоління нашої держави, повинні цінувати і берегти велике та давнє прагнення наших пращурів – суверенність країни. «Життя таке коротке. Поспішайте творити добро», – писав О. Довженко. Творити добро – це будувати щасливе майбуття нашої держави. А щоб Україна була завжди вільною, незалежною, потрібно наполегливо працювати кожному з нас.

УІІІ Країна доброти

КРАЇНА ДОБРОТИ

1.Добрим бути – зовсім це не просто.

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку,

Добрим треба бути нам до віку.

2.Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

3.Тільки треба добрим, добрим бути,

І в біді про друга не забути.

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо будемо ти і я добріші.

4.Всі прийшли на Землю, щоб добро творити,

Щоб ростить старанно честі деревце.

Треба добрим бути, чесно завжди жити

Й ти ніколи в світі не забудь про це.

5.Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти,

І все у світі було кращим.

Засівайте добро на землі,

Не чекайте, коли вас покличуть.

У сумні, чи то радісні дні,

Засівайте добро на землі!

6.Засівайте подяку й тепло,

Засівайте любов, мир і ніжність.

Все прощаючи сійте і сійте.

Засіваючи, в добре лиш вірте.

Залишіть після себе прекрасне,

Вічне, чисте, святе, осяйне.

Пам’ятайте: добро починається з тебе,

І любові добро не мине!

Засівайте добро на землі!

(Пісня «Стелиться доріжка».)

Вправа «Сонечко доброти».

Ми усміхнулись один одному,  і на краплинку щастя, на краплину радіснішим стало життя. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, доброта розсіває свої зерна – зерна добра в душах людей.

Що ж таке доброта? Давайте всі разом створимо Сонечко доброти, яке буде в нашому класі світити всім і нагадувати про потребу робити добро.

 

A description...

Діти беруть промінчики, виходять до дошки, пояснюють, що таке

доброта, і прикріплюють промінчик до сонечка.

(Наприклад: доброта – це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання,

лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці  тощо.)

 

Учитель.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо…

І в школу йти,

Це також – вияв доброти.

І до людей любов свята –

Це чистота і доброта.

 З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта, милосердя були основними в житті, і це народ відобразив в усній народній творчості.

Попрацюйте  прочитайте прислів’я

1. Де є добрі люди, там біди не буде.

2. Хто людям добра бажає, той і собі має.

3. Роби добро, не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.

4. Перший крок до добра – не роби зла.

5. Не одяг красить людину, а добрі діла.

– Чого вони нас вчать?

Вчитель.

Прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи, на добро завжди відповідати добром. З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, які вас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Давайте сплетемо ланцюжок хороших і важливих для кожного з нас слів.

Гра «Так і ні».

– Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

– Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні.)

–А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

– А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні.)

– Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так.)

– А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

– Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так.)

– Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (Ні.)

– Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

 

Вчитель.

Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити своютБатьківщину, віддавати їй розум і серце.

Ви – юний цвіт нової України,

У ваші очі дивиться народ.

Верстати шлях вам суджено єдиний:

Під кольорами сонця й неба сині –

Сягнуть в житті небачених висот.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

 

Вчитель

На столах білі серця, розфарбуйте (жовто-блакитним кольором) їх і напишіть, що б ви побажали нашій країні, за що ви любите свою країну.

На дошці (на папері ) намальовано серце, кожен виходить і приклеює серце по контуру.

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку