Конспект уроку читання для 3-го класу на тему: "А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки», «Дівчинка і море»"

Про матеріал

Даний конспект уроку дає можливість ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини.

Перегляд файлу

Тема. А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки», «Дівчинка і море»,

Мета: Ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини.

Обладнання: портрет А. Качана, виставка його книг, презентація.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мовна хвилинка

1. Робота над прислів’ям.

- Прослухайте прислів’я, згадайте кінцівку.

Скільки світа — ... (стільки дива).

- Як ви його розумієте?

2. Читання анаграм.

луняба (яблуня)

мази (зима)

ракса (краса)

ямзел (земля)

3. Відгадайте загадку.

На «я» починається,

На «я» кінчається,

В саду росте,

На ній плоди є. (Яблуня)

— Де росте це дерево?

— Які дари приносить воно нам?

— Про кого ще дбає деревце?

— Саме про це деревце й пише славний український поет Анатолій Качан.

ІІІ. Відомості про поета.

1. Розповідь вчителя.

— Народився Анатолій Качан 16 січня 1942 року в селі Гуріївці, що ле-

жить у пониззі річки Бугу на Миколаївщині. З повноводним Бугом і розлогим степом, що дивував хлопчика літньої пори стриманими барвами польових квітів, видзвонював різноголоссям коників і цикад, пов’язані перш враження дитинства майбутнього поета.

По закінченні школи Анатолій Качан працював радіомонтером, згодом вступив на філологічний факультет Одеського університету, який закінчив у 1965 р. Друкувати свої твори почав у студентські роки. З 1969 року Анатолій Качан виступає з віршем на сторінках республіканської преси як дитячий поет.

IV. Опрацювання статті «Анатолій Качан»

— Де народився поет?

— У якому місті доводилося працювати поету?

— Що відображає поет у своїх віршах?

— Зараз ми маємо з вами нагоду прочитати його вірші й переконатись,

що творчість поета — це краса, це велич.

V. Опрацювання вірша А. Качана «Обтрусили яблука»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Яка пора року описана у вірші?

2. Самостійне читання.

3. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— Чому всі задивляються на яблучко?

— І за чим шкодували?

— Хто знає про те, для чого залишили яблуко?

— чим буде втішати зима?

4. Вправи на розвиток читацьких навичок.

1) читання колонок слів повільно, а потом — швидко.

У саду

на виду

хмар

яр

благодать

не дістать

обтрусили

залишили

2) читання «ланцюжком».

5. Розвиток зв’язного мовлення.

— Яку історію про яблуко могли б розповісти ви?

6. Читання скоромовки (повільно, нормально й швидко)

Стоять під снігом сосни сонно.

Сидять на соснах снігурі.

Санчата на ставок з розгону

Скотились весело з гори.

VI. Опрацювання вірша А. Качана «Ластівка»

1. Відгадування загадки.

Швидко скрізь цей птах літав,

Безліч мушок поїдав.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

2. Словникова робота.

Читання колонок слів.

Носяться

щодня

доганя

вишні

вирію

ігрища

минеться

погожі

3. Самостійне читання вірша.

— За ким спостерігали діти?

— чи доводилося вам спостерігати за птахами?

4. Повторне читання вірша вголос.

— Де носилися щодня птахи?

— У кого вони навчилися веселих ігор?

— чому діти вітаються й закликають птахів купатися в синій височині?

— Що крикнуть діти ластівкам?

5. Виразне читання вірша.

VII. Опрацювання вірша А. Качана «Дівчинка і море»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— чому дівчинка прийшла до моря?

2. Словникова робота.

Читання колонки слів зверху вниз і навпаки.

Кам’яний

прибій

кудлай

курай

вибачай

зустрічай

небокрай

дібров

стрімголов

туман

капітан

на льоту

золоту

судно

3. Самостійне читання вірша.

4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— Куди вдивлялась дівчинка?

— З ким вона прийшла до моря?

— За що соромила дівчинка собачку?

— Як пояснила дівчинка собачці, чого вони прийшли до моря?

— Прочитайте, що привезе тато-капітан своїй донечці.

— Які картини бачила дівчинка на морі?

5. Вправи на розвиток читацьких навичок.

1) читання «ланцюжком».

2) Зачитати тільки дієслова.

VIII. Підсумок уроку

1. Бесіда

Чи сподобалися вам поезії А. Качана?

— Який настрій вони у вас викликали?

2. Оцінювання

3. Домашнє завдання

- Запишіть домашнє завдання с. 58-60.

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку