Конспект уроку читання для 3 класу на тему:"Дивосвіт, що цікавить дитину. «Степан Жупанин» ( про нього ). Степан Жупанин «Ліщина», «Оленчині вишивки». "

Про матеріал

Завдяки даній розробці ви можете: ознайомити учнів з творчістю українського поета Степана Жупанина; удосконалювати якість читання учнів; формувати навички виразного читання; навчити читати вірші з різною інтонацією; розвивати пам'ять, уяву, уміння використовувати у власному мовленні образні поетичні вислови; виховувати любов до природи, викликати позитивні емоції учнів .

Перегляд файлу

Тема. Дивосвіт, що цікавить дитину. «Степан Жупанин» ( про нього ). Степан Жупанин «Ліщина», «Оленчині вишивки».
Мета: Ознайомити учнів з творчістю українського поета Степана Жупанина; удосконалювати якість читання учнів; формувати навички виразного читання; навчити читати вірші з різною інтонацією; розвивати пам'ять, уяву, уміння використовувати у власному мовленні образні поетичні вислови; виховувати любов до природи, викликати позитивні емоції учнів .

Обладнання: зошити з друкованою основою, портрет поета, презентація, наочний  матеріал.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку


І. Організація класу до уроку

1. Привітання
- Продзвенів уже дзвінок                                                                                                                 Починається урок                                                                                                                                   Тож і ми часу не гаймо                                                                                                                                 До роботи приступаємо!

- Доброго ранку, діти!

2. Перевірка готовності учнів до уроку

- Перевірте, будь ласка, чи все необхідне для уроку є у вас на партах, а саме: підручник, зошит, щоденник та пенал.
ІІ. Вправи на удосконалення читацьких навичок
1. Відгадування загадки.

- Прочитайте загадку, подумки переставляючи букви.
От пярма,от ірвна, от укрита,
Опевед етеб оп свіх всіхат.
Опичантєься з опораг
Езбікеннча яц … (дорога )
2. У презентації написано вірш.
(Учні самостійно вчаться читати його з різною інтонацією).
А я душу скупаю в красі
Весняного ніжного саду,
Босоніж пробіжусь по росі
І під вишнею білою сяду.
Я до ніг тихим травам впаду —
То не вишні розквітли в саду,
А хмаринки спустилися з неба.

- Хто прочитає цей вірш виразно?
3. Читання скоромовки.
Повільно (тихо) , швидше(напівголосно), швидко( голосніше)
Хмаринки-пуховинки,
Химерні, волохаті.
Вмостились на хвилинку
У хлопчика на хаті.
Химерні ці хмаринки —
Принесли завдання
Для кожної дитинки.
4. «Загадкові хмаринки».
- Це ім’я відомого поета. Послухайте.
В Іршаві, де гніздо родинне,
Плекав поезію святу.
І серце він зберіг дитинне,
А в нім — любов і доброту.
- Сьогодні ми заглянемо до віршованої скарбниці Степана Ілліча Жупанина та прочитаємо його вірші.
 

ІІІ. Ознайомлення з життєвим та творчим шляхом поета.
1. Перегляд презентації.

        Жупанин Степан Ілліч народився 18 січня 1936 року в селі Іршаві на Закарпатті в сім’ї селянина. Закінчив філологічний факультет Ужгородського університету. Учителював, згодом викладав в Ужгородському університеті. Отримав ступінь кандидата педагогічних наук.
        Пропрацювавши в школі багато років, Степан Жупанин звернувся до творчості для дітей. Перша книжка „Бджілка” з’явилася ще 1959 року. Далі друком виходять „Сестрички-смерічки”(1962), „Гірська стежинка” (1965), „Пісні для дітей”(1974), „Світле озерце”(1975), „Ватра”(1980), „Сонечко”(1983), „Барвінок”(1983), „Смерековий край”(1985), „Лісовий світанок”(1986). Вірші С. Жупанина перекладалися російською, білоруською, чеською, угорською мовами.
         Лауреат літературної премії імені Лесі Українки (1994).
        У видавництві „Веселка” твори С. Жупанина друкувалися в колективних збірниках; окремими виданнями виходили „Гірська стежинка”(1965), „Світле озерце”(1975), „Лісовий світанок”(1986), „Світлячок та бджілка”(1989).
          Помер 7 січня 2005 року.

2. Опрацювання статті з підручника.
- Самостійно прочитайте про життєвий шлях поета у підручнику.

3. Бесіда за прочитаним

-    Де народився поет ?
-    Що наповнювало душу поета ?
-    Які за жанром твори пише поет ?
4. Фізкультхвилинка (електронна)
IV. Робота над віршем C. Жупанина «Ліщина»
1. Виразне читання вірша вчителем.
- До кого звернувся хлопчик?                                                                                                                   - Як його назвала ліщина?                                                                                                                        - Що вона йому розповіла?
2. Словникова робота (презентація)
- Прочитайте спочатку слова у лівій колонці зверху до низу, а потім — у правій
знизу до верху.
ліщина         стоїш
царства        розпочинаю
білка            знаєш
обійшли      садила
ліщинок      сховала
стежинок    пригріла
веснонька    зростати
- Зачитати слова у пестливій формі.
- Про яку пору року йде мова у вірші?                                                                                                         - Які слова це підтверджують?
3. Повторне читання вірша мовчки. Відповіді на питання.
- Що відповіла ліщина хлопчикові ?
- Як назвала ліщина хлопчика ?
- Що ж цікавого вона розповіла?
4. Вправи на розвиток швидкості читання.
1) Гра «Чи були такі речення у вірші?»
(Учитель зачитує речення. Діти відшукують їх у тексті.)
-« Ліщино гарненька, чому стоїш ти скраю?»( Ні. )
-« До царства лісового аж сто дзвінких стежинок.»( Так.)
- «А веснонька пригріла —і стала я зростати.» (Так.)
- «Мене садила лисичка — горіх сховала в трави.» ( Ні.)
5. Виразне читання вірша учнями.                                                                                 - Самостійно прочитайте цей вірш, щоб краще його запам’ятати, потім ми з вами перевіримо, як ви вмієте виразно читати.
 

V. Робота над віршем C. Жупанина «Оленчині вишиванки»
1. Розповідь вчителя                                                                                                                              Хай не перев’яне вишиття,
Хай в годину ранньої розлуки
Вишиванка душу пригорта
І дарує гордість і красу.
- Гордість за наш талановитий народ, за його майстрів, у яких в руках нитки перевтілюються у різних героїв. Цей талант передається із покоління в покоління, від старого до малого. Саме про таку талановиту дівчинку ми з вами й прочитаємо.
2. Виразне читання вірша вчителем.
- Про кого цей вірш?                                                                                                                              - Що дізналися про Оленку?
3. Словникова робота (презентація)
1)Читання колонок слів
Тішиться             світлиця
усміхається         заквітчана
проміниться       барвограй
міниться             китиця
2)Пояснення слів.
Рукодільниця – та, що виготовляє якісь вироби, речі ручним способом.
Тішиться – радіє.
Світлиця – чиста,світла парадна кімната в будинку.
Китиця – купчення квітів на одній гілці.
Барвограй - яскравість кольорів ( барвистий, квітчастий, кольоровий).
4. Повторне читання вірша напівголосно.
- Чому хвалять дівчинку?
- Чим втішалися батьки дівчинки?
- Що красувалося на вишиванках дівчинки?
- Який вигляд має світлиця?

5. Вправи на розвиток швидкості читання.
А) Гра «Дочитай рядок до кінця».

- Зараз ми з вами пограємо у гру. Я починаю читати рядок з вірша, а той, хто його знайде продовжить читати до кінця.
Б) Гра «Дослідники»
- Порахуйте скільки разів вжито слова вишивка,вишила. ( 8 )
6. Робота з ілюстрацією в підручнику
- Якою зображена дівчинка на малюнку ?
- Які почуття пробуджує у вас цей малюнок ?

 

VІ. Підсумок уроку                                                                                                                                           1. Бесіда
-  З творчістю якого поета ми сьогодні познайомилися ?
-  Який із прочитаних творів вам сподобався?Чим?
-  Поет змальовував природу так, ніби писав книгу мудрості, гортаючи
сторінки якої дитина пізнає світ.                                                                                                          2. Оцінювання                                                                                                                                  3. Домашнє завдання

- Вашим домашнім завданням буде виразно читати ці вірші, які ми опрацювали у класі.

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку