Тема: Здорові діти – здорова нація
Мета: розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут України, її майбутнє; розвивати бажання вести активний спосіб життя, берегти і зміцнювати здоров’я; виховувати хороші звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.
Епіграф:
Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо (Сократ)
Хід уроку
1 учень. Знов школа нас стрічає всіх
Привітно і ласкаво,
Щоб цілий рік тут линув сміх
І всім було цікаво.
2 учень. Батьки всі хочуть й вчителі,
Щоб ми росли чудові.
І щоб ішли по цій землі
Розумні та здорові.
Учитель. Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні. Тож і сьогодні, в День знань, говоритимемо про здоров’я, адже «Здорові діти – здорова нація».
- Як ви розумієте цей вислів?
Учениця. Здоров’я – розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси.
Учень. Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість – дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона – здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова,
І це прекрасно! Можна жить!
Учитель.
Діти – це майбутнє кожної нації, її завтрашній день. І якщо діти будуть здоровими, то з них виростуть сильні, мужні та щасливі люди, які вміло управлятимуть державою, самовіддано працюватимуть, робитимуть нові відкриття, вестимуть здоровий спосіб життя, а це означає розквіт нашої неньки – України і щастя для всіх людей, всієї нації.
- А як же берегти своє здоров’я? Хто як думає?
Конкурс «Хто більше?»
На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт.
Передавайте аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі. (Учні виконують завдання).
Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».
Учень. Хто здоровий, – той сміється, Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, Це ж чудово для людини!
Хто здоровий – не сумує, Над загадками мудрує, Він сміливо в світ іде Й за собою всіх веде! |
|
Хто здоровий, той не плаче, Жде його в житті удача. Він уміє працювати, Вчитись і відпочивати. |
|
Бо здоров’я – це прекрасно, Здорово, чудово, ясно! І доступні для людини Всі дороги і стежини!
Зрозуміло, всім відомо, Як приємно бути здоровим, Тільки треба знати, Як здоровим стати.
Учитель. |
- А як же берегти своє здоров’я?
Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватися чистоти. А ще виробляти в собі хороші звички і уникати та позбавлятися поганих, шкідливих.
Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (Діти наводять приклади).
Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.
Що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися?
Ігрова вправа «Так чи НІ».
Збереженню здоров’я сприяють ...
1) байдужість; 2) взаєморозуміння у сім’ї;
3) добра праця; 4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка; 6) ледачість;
7) паління; 8) чистота тіла;
9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.
Учитель. На 50% здоров’я залежить від способу життя людини, її ставлення до власного здоров’я.
Як бачите наше здоров’я – в наших руках і нам вирішувати - зміцнювати його чи псувати. Недарма 2012 рік оголошений в Україні роком спорту та здорового способу життя, метою якого є орієнтація на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості. Рішенням Уряду передбачено протягом цього року проводити масові фізкультурно-оздоровчі заходи, залучати молодь та дітей до занять спортом, а найголовніше – боротися з байдужим ставленням людей до власного здоров’я.
Ми приєднуємося до всіх українців, які свідомо ставляться до свого здоров’я і проводимо невелику розминку (руханку):
- сплесніть у долоні, хто займається в спортивних секціях;
- підстрибніть, хто робив сьогодні ранкову зарядку;
- присядьте, хто сьогодні поснідав;
- нахиліться вперед, хто вміє плавати;
- підстрибніть на одній нозі, хто любить уроки фізкультури;
- підніміть руки, хто почуває себе здоровим;
Вправа «Закінчи речення»
Закінчи речення.
Для здоров’я корисно багато …
Здоровий спосіб життя – це дотримання …
Обговорення ситуацій.
Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?
1) Миколка дуже любить дивитися телепередачі. Він витрачає на це чотири години на день.
2) Наталка прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам, що з’їла їх набагато більше, ніж потребує її організм.
Що важливого ви порадите своїм одноліткам?
Поясніть прислів’я.
«Тримай ноги в теплі, голову – в холоді, а живіт – у голоді – не будеш хворіти, будеш довго жити». А це означає, що треба дбати про себе, одягатись відповідно до погоди, щоб не застудитись, і не перегрітися, треба дотримувати норми харчування, не переїдати і не ходити голодним, споживати рослинну і тваринну їжу, щоб здоровим рости, тому що організм дитини цього вимагає. А ще народна мудрість каже: «Поганому животу й пироги вадять»
«Подивись на вид та й не питай про здоров’я». Бо ж зразу видно, яке воно у кого. Особливо у тих, хто вже встиг нажити погані звички. Про таких, сміючись кажуть: «Міцний, як з клоччя батіг»
«Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши плачемо». Тоді є каяття, та немає вороття. Це стосується тих, хто хоче показати свою вдатну сміливість і не дотримує правил безпечної поведінки, а порушує їх і потрапляє і різні небезпечні ситуації.
Учитель. А тепер час зробити висновки з усього, про що ми говорили. Чому від здоров’я дітей залежить здоров’я нації?
(Відповідь дітей)
Що треба робити для того, щоб бути здоровим фізично і духовно?
(Відповідь дітей)
Ось погляньте на ці картинки.
(Вчитель показує фото відомих спортсменів)
Краса тіла цих людей вражає – це спортсмени, здорові, сильні, витривалі люди. Вам подобаються вони?
(Відповідь дітей)
А тепер глянемо на інші малюнки.
(Показує карикатури людей зі шкідливими звичками)
А ці вам подобаються?
(Відповідь дітей)
То яким краще бути і чому?
(Відповідь дітей)
(1-ша дитина) Хочу я усім сказати,
Що здоров’я краще мати,
Аніж хворому ходити
Й світ чарівний не любити!
(2-га дитина) Бо любов, здоров’я, сила
Нам дають чарівні крила.
Ще дають саме життя
І несуть у майбуття.
(3-та дитина) То чому ж не порадіти,
Ми ростемо, наче квіти,
В колі дружньої родини.
Ми – майбутнє України!
Учитель: Зростатимуть здорові діти, буде здорова нація, весь народ України, буде міцна і багата держава, у якій всі люди будуть щасливі. Тому дбайте про себе, доки ви ще малі, набувайте хороших звичок, привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими. Ростіть здорові й щасливі. Вас чекає майбутнє! В добрий час і доброго вам здоров’я !