Використання активних методів навчання на уроках англійської мови як засоби формування лінгвістичної компетенції учнів середніх класів

Про матеріал
Сьогодні практично неможливо уявити наше життя без знання іноземної мови. Ми не перебільшуємо, коли скажемо, що майже кожна галузь людської діяльності вимагає знання іноземної мови. Можливо хтось дотримується іншої точки зору, але не забуваймо: «Скільки мов ти знаєш, Стільки разів ти людина».
Перегляд файлу

Використання активних методів навчання на уроках англійської мови як засоби формування лінгвістичної компетенції учнів середніх класів

  Сьогодні практично неможливо уявити наше життя без знання іноземної мови. Ми не перебільшуємо, коли скажемо, що майже кожна галузь людської діяльності вимагає знання іноземної мови. Можливо хтось дотримується іншої точки зору, але не забуваймо:

 «Скільки мов ти знаєш,

Стільки разів ти людина».

   Учитель – скульптор духовного світу юної особистості, якому суспільство довірило саме цінне, саме дороге – дітей, свою надію, своє майбутнє. Ця робота вимагає від учителя постійної творчості, любові до дітей, відданості справі. У народі кажуть: «Що посієш, те й пожинатимеш». Будемо сіяти формальне ставлення до учнів – збиратимемо байдужість й спустошеність душ і думок. Сіятемо любов і повагу – збиратимемо вдячність і зацікавленість.

    Коли мене питають, що я вважаю головним у своїй праці, я відповідаю: «Вчити, щоб навчити, виховувати, щоб виховати». А навчити треба багато чому, і перш за все, вмінню чесно працювати, працювати відповідально, творчо, результативно.

    Загальновідомо, що успіх у навчанні й вихованні значною мірою забезпечується творчим підходом до їх реалізації: лише захоплений своєю справою учитель може захопити учнів, навчити їх творчо мислити, проявляти самостійність у виконанні навчальних завдань. Мій головний принцип – творити урок. як режисер творить спектакль. Спільно з учнями шукаємо цікавий матеріал. пропозиції учнів беруться до уваги при виборі форм і прийомів роботи на уроці.

    Ґрунтовно продумую кожен урок, щоб він був спрямований на розвиток розумової та мовленнєвої діяльності учнів, з логічними переходами від етапу до етапу. Особливу увагу приділяю організації навчального процесу на уроці і різноманітним формам роботи: фронтальна. індивідуальна, парна, групова, колективна. Кожен етап уроку завершую аналізом виконаної  учнями роботи, показом досягнутого результату.

     Плануючи урок, обдумую його обладнання, яке частково виготовляю сама: картки з завданнями, буквами, малюнки по темі уроку, матеріал для розважально-пізнавальних ігор та інше. Оживляє урок і спонукає до активної розумової діяльності гра «Відгадай!» (у старших класах вона називається «Що? Де? Коли?»)

    Вважаю, що урок найкраще починати з мовленнєвої зарядки. При комунікативному методі оргмомент набуває характеру реального спілкування, у процесі якого йде обмін новою інформацією, думками. Так зарядка створює мовленнєву атмосферу , сприяє всіх учнів до спілкування, стимулює до особистісно- орієнтованої комунікації.

 

     Наприклад:

T: Hello, children! I’m full of impressions. Are you interested in my story?

S: Yes, of course!

T: I saw a football match between the Kyiv “Dynamo” and the English team “Manchester United” yesterday. Did you?

S: Sure.

T: The Ukrainians lost. I think the reason is connected with the absence of some key-players.

S: Not only that …

 

    Особливе місце на уроці займають рольові ігри. Рольова граактивна форма роботи є моделлю іншомовного спілкування, що дозволяє оптимально поєднувати групові, парні та індивідуальні форми роботи. Вони сприяють посиленню комунікативної спрямованості навчання, розвитку інтересу до іноземної мови. Так, з учнями 8 класу провела гру-зустріч з групою англійських туристів, що відвідали наше село і нашу школу. Реквізитом служили прапорці, візитні картки, нагрудні емблеми, плакат «Welcome to our school!», магнітофонний запис пісні «Clap your hands!». Учні виконували ролі українських та англійських школярів. Зустрівшись, гості і господарі знайомились, вели розмову про своє життя, навчання та плани на майбутнє.

 

Tanya: Will you tell us about your school life?

Olga: Well, we are the pupils of the eighth form. We have different traditions in our school.

Julia: What are they?

Sasha: They are The Day of Knowledge, The Teacher’s Day, The New Year’s Day, St.Valentine’s Day, Christmas. Will you tell us about your traditions?

Tanya: All right, we like Christmas best of all, because it is very nice and merry.

Sasha: Olga, how do you celebrate Christmas?

Olga: Well, as usual we gather at home at our holiday table, give presents to each other and say: “Merry Christmas!”

Sasha: Thank you!

 

    Активно і зацікавлено учні 9 класу засвоїли тему «США» і завершили її конференцією на тему «Що ми знаємо про СШАВідкриття Америки». Учні були представниками різних держав. Під час конференції вони обговорювали політичний, економічний устрій, географічне положення та позитивні риси розвитку країни. І ось тут однією з ефективних форм активізації мовленнєво-розумової діяльності була колективна форма роботи, що дозволило збільшити мовленнєву практику учнів, розвинути їхню творчу ініціативу.

    Запорукою успіху навчання вважаю взаємовідносини з дітьми. Важливо розуміти кожного, навчати, виховувати кожним своїм уроком, включати кожного в активну мовленнєву діяльність.

    Основним матеріалом, що підлягає засвоєнню, є матеріал підручника, але робота з ним організується так, що вправи перестають бути вправами, бо виконуються у формі гри активної форми роботи уроку. Широко використовую гру «Перекладач», при вивченні нового тексту; ігри з новими лексичними одиницями : «Снігова куля» , «Хованки з літерами» та інші.

    До активних форм уроку, крім уроку-конференції, уроку рольової гри, відносяться урок-екскурсія, урок-театр, урок-огляд знань, урок вікторина, урок семінар та урок-залік.

    Проведення нестандартних уроків сприяє підвищенню інтересу, розвитку мовленнєвої і творчої діяльності учнів. На уроках діти навчаються використовувати міміку, жести.

    Популярністю серед учнів користуються уроки- вікторини. На уроках такого типу завдання даються у конвертах. Вікторину ведуть самі учні, визначивши заздалегідь коло питань, що включаться до неї.

    Уроки -зустрічі та уроки конференції сприяють обговоренню тієї чи іншої теми. Учні обмінюються різними типами питань, одна група учнів готується розпочати бесіду, інша підтримати її і відповісти на поставлені запитання.

    На уроках екскурсіях організуються екскурсії містом, в парки.

    Урок- театр особливо люблять діти середніх класів, їм подобається грати, перевтілюватись в казкових героїв.

    Уроки- огляди проходять у формі змагань між командами. групами, окремими учнями.

    В кінці вивчення будь якої теми ефективним є проведення уроків, на яких відбувається контроль знань. Це дає можливість учням побачити свої недоліки, допомагає їм краще підготуватись до уроку

    Одним із шляхів удосконалення навчальної діяльності є оптимальне поєднання різних форм роботи учнів на уроці. Це диктується індивідуальними особливостями учнів і бажанням учителя дати можливість усім учням працювати за своїми здібностями, інтересами і нахилами.

    При проведенні фронтальних форм роботи учні звикають працювати в однаковому темпі. Проте найчастіше активно працюють лише учні, які мають швидку реакцію. Діти з уповільненою реакцією не встигають працювати в заданому темпі. В результаті навички і вміння саме цієї частини учнів розвиваються повільно.

    Отже недоцільно використовувати лише фронтальний режим роботи. На уроках іноземної слід поднювати різні режими. Так, клас можна поділити на групи. Наприклад, учні слухають текст, який читає вчитель. Після його прослуховування учні першої групи одержують завдання переказати текст іноземною мовою. Друга група відповідає на запитання , які записані на картках. Учні третьої групи пишуть переказ прослуханого тексту рідною мовою. Таким чином, учні першої групи постійно одержують завдання підвищеної складності, що сприяє їх розумовому розвитку.

    Раціональне використання часу на уроці кожним учнем забезпечує парна робота. Слід зазначити, що спочатку спільна діяльність може супроводжуватися пожвавленням, шумом, однак це тимчасове явище. Діти швидко звикають до такої організації їхньої діяльності, працюють захопливо і успішно.

    Залежно від мети уроку учні можуть працювати в парах над одним завданням, а можуть виконувати різні завдання. Наприклад, учитель проводить діалог з одним «сильним» учнем. а потім пропонує іншим учням приступити до виконання подібного завдання. На тренування дається 2-3 хвилини. потім учитель опитує кожну пару.

 

T: Children, imagine you are back at school on the 1st of September. You see your friends again. But there are also some new boys and girls. Meet one of your new friends. Use the following questions:

-         What is your name?

-         How old are you?

-         Where do you live?

-         What form are you in?

-         Do you have any friends?

-         Who is she/he?

-          

    Робота в парах не повинна займати багато часу. Вчитель ходить між рядами, допомагає учням, перевіряє їхню роботу, стимулюючи заохочуючи ми репліками.

    Не менш ефективною є групова робота, яка формує в учнів уміння порівнювати свою роботу з роботою своїх товаришів, здійснювати самоконтроль. Групову роботу ефективніше організовувати для розвитку вмінь діалогічного мовлення. Також - для розвитку вмінь монологічного мовлення. Клас ділиться на групи для спільного виконання завдання. Завдання учням може бути таким: (при оволодінні структурами “there is…, there are…”)

 

1.     Скажіть 2-3 речення про те, що знаходиться в кімнаті.

2.     Поставте одне одному 2-3 запитання про те, що знаходиться в кімнаті.

3.     Скажіть 2-3 речення про те, чого немає в кімнаті.

 

    Кожен учень готує 2-3 речення, а наступний не повинен повторити сказаного. В групі роботою керує учень-консультант, він допомагає товаришам, здійснює контроль.

    При груповій формі роботи виховується почуття товариськості, колективізму і взаємодопомоги. Вона сприяє розвитку самостійності учнів, вмінню слухати і говорити, знімає страх при висловлюванні іноземною мовою.

    Для стимулювання продуктивної роботи учнів на уроці доцільно організовувати змагання між рядами. Використання елементів гри, змагання дозволяє ефективно організувати роботу учнів протягом року, виховувати почуття відповідальності перед товаришами, сприяє розвитку уваги.

    Так, при повторенні букв алфавіту кожному учневі виготовляється розрізана абетка, а потім використовується при навчанні читання, орфографії, фонетики.

 

    Приклади завдань:

 

1.     Покажіть букву, яку ви пишете на початку слів: green, grey, go, who, have, get, home…

2.     Покажіть букву, що стоїть в кінці слів: dog, bag, car, good …

3.     Знайдіть і покажіть букви : Aa, Hh , Ee, Kk …

4.     Покажіть великі букви, що відповідають таким маленьким : b, c, o, w …

5.     Розмістіть написані на дошці слова в алфавітному порядку.

6.     Знайдіть букви g, b, c, t …, у зошиті їх запишіть.

 

    На уроках я використовую ігрові прийоми. Кожна дидактична гра збагачує пізнавальний досвіт дітей, розвиває мислення, мову. уяву, точність. Але головна метав ведення активних форм роботи у навчальному процесі – викликати інтерес до навчання та активізувати роботу учнів на уроці.

 

5 клас. Тема: «Шкільні речі.»

Перевірка домашнього завдання – перевірка засвоєння лексичних одиниць – гра “Touch and guess”.Спочатку вчитель грає з 2-3 учнями, потім учні грають парами. Учні по черзі підходять до столу вчителя, закривають очі, учитель дає в руки учневі один з вище названих предметів і питає :What’s this?” Учень мацає предмет руками і відповідає: “It is a … “

 

Тема: Свята. Кольори.

Подання нового мовного матеріалу і практикування його у вживанні.

Вчитель вводить нові ЛО.

T: Look! (Учитель показує різдвяну іграшку сірого кольору) It is grey. (Учитель торкається якогось предмета сірого кольору або одягу учня) It is grey too. Repeat: grey.

Listen and repeat: Брат мій грає у хокей

                             У сірій формі

                              Сірий – GREY.

T: (показує іграшку рожевого кольору) It is pink. (учитель торкається якогось предмета рожевого кольору) It is green too. Repeat: green.

Listen and repeat: Рожеві троянди падають на ринг.

                             Рожевий англійською – PINK.

За наведеною схемою вводяться слова “blue”, “green”:

Вірте, правда

That is true!

Блакитний колір –

Просто – BLUE! 

Це -  незрілий мандарин

Він зелений – просто GREEN.

 

1

 

docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
1645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку