1
(1 слайд) Тема вебінару
(2 слайд) Доброго дня, шановні колеги. Я Тікевич Світлана Вікторівна. Працюю у ДНЗ « Мелітопольський багатопрофільний центр професійно-технічної освіти» викладачем англійської мови та зарубіжної літератури вже майже 17 років. Маю категорію «Спеціаліст першої категорії». Тема сьогоднішнього вебінару: «Використання електронних освітніх ресурсів під час викладання англійської мови та зарубіжної літератури».
(3 слайд) Розпочати вебінар я б хотіла зі слів Василя Сухомлинського: «Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня». Я вважаю, що ці слова актуальні і у наш час, адже інтернет-середовище дає змогу викладачеві розкрити творчий потенціал учнів.
Крім того, з впевненістю можна сказати, що нині якісне викладання іноземних мов та інших дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають ІКТ та Інтернет, адже вони дають змогу краще подати матеріал, зробити його цікавішим та підвищити інтерес учнів до навчання.
Актуальність використання електронних освітніх ресурсів у процесі викладання англійської мови та зарубіжної літератури є значимою на сьогодні, оскільки дає можливість викладачам донести матеріал більш зрозумілою для учнів мовою, показати у презентації або на медіа-зображенні.
(4 слайд) Мета сьогоднішнього вебінару – ознайомити слухачів з можливостями електронних освітніх ресурсів та довести, що використання ЕОР допомагає підвищити рівень зацікавленості учнів на уроках англійської мови та зарубіжної літератури.
(5 слайд) Останнім часом люди почали все більше використовувати технічні засоби у сфері навчання, адже XXI сторіччя безпомилково можна назвати технічним «бумом». Є велика кількість програм, підручників, відео матеріалів, які допомагають нам швидко оволодіти необхідною інформацією.
Давно завершився час ліквідації комп’ютерної неграмотності, безсистемного використання мережі Інтернет. Потрібно підняти рівень інформаційної культури, підвищити ІКТ-компетенції викладачів і учнів, активно стимулювати творчу, інноваційну діяльність педагогів, самостійне навчання учнів.
Цифрові освітні ресурси нового покоління мають суттєві переваги: урок з їх використанням створюється як мультимедійно наповнений та інтерактивний. Крім того, учні отримують можливість глибше проникнути в структуру складних процесів і об’єктів, які вивчаються. Це дозволить підвищити рівень навчальних досягнень.
Сьогодні є велика кількість матеріалів, за допомогою яких можна швидко підібрати необхідну інформацію до тієї чи іншої теми, які ще ми називаємо електронний освітній ресурс.
В останні роки стало очевидним: потрібне цілеспрямоване системне використання в освітньому процесі електронних освітніх ресурсів (ЕОР).
(6 слайд) Електронний освітній (навчальний) ресурс (ЕОР) (англ. Digital learning objects; DLO) — навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі і представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп'ютерних мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних засобів і необхідні для ефективної організації освітнього процесу.
(7 слайд) Електронні демонстраційні матеріали – електронні матеріали (презентації, схеми, відео - аудіозаписи та ін.), призначені для супроводу освітнього процесу. На сьогоднішній день існує велика кількість програм та сервісів, що призначені для створення електронних демонстраційних матеріалів.
Сьогодні електронні демонстраційні матеріали – один із перспективних напрямів у інформатизації освітнього процесу. Вони інтегрують у собі освітні ресурси, що здатні забезпечити середовище для формування та розвитку ключових компетентностей. Організація занять із використанням демонстраційних матеріалів дає можливість наочно демонструвати можливості програмного забезпечення та економити час.
(8 слайд) Одна із найвідоміших програм, що використовуються при створенні електронних демонстраційних матеріалів – це Microsoft PowerPoint.
За допомогою презентацій Microsoft Power Point під час уроків іноземної мови та зарубіжної літератури можна зосередитись на:
На цьому слайді ви бачите приклади використання програми PowerPoint на уроках англійської мови та зарубіжної літератури.
(9 слайд) Окрім Microsoft PowerPoint є також декілька інших засобів створення електронних демонстраційних матеріалів. Слід згадати такі сервіси та програми як SimpleMind, Thinglink.com, WittyComics.com, Padlet, Miro.com.
(10 слайд) Для наочного відображення інформації дуже зручно використовувати програму SimpleMind. SimpleMind – програма для створення ментальних карт, що використовуються для систематизації матеріалу та відображення його у вигляді схем. На слайдах ви можете побачити ментальні карти, що були використані при вивчені тем з англійської мови (11 слайд) та зарубіжної літератури.
(12 слайд) Наступний сервіс, з яким я хочу вас ознайомити, це ThingLink.
ThingLink – сервіс для створення інтерактивного зображення. Інтерактивність досягається за допомогою додавання в нього відміток (або так званих «тегів») з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику, зображення, текстовий документ тощо. Такий інтерактивний плакат легко додати на власний сайт або блог (за допомогою коду для вставки). Також, плакат можна редагувати, використовувати учнями для створення індивідуальних або групових проектів, дистанційного навчання.
(13 слайд) Можна подумати, що два минулих сервіси слугують для одного й того ж, та лише називаються по-різному. Це не так. Програма SimpleMind слугує для створення ментальних карт – схем, що допомагають систематизувати зібрану інформацію. ThingLink, в свою чергу, допомагає створювати інтерактивні зображення або плакати.
(14 слайд) У багатьох учнів виникають проблеми під час складання діалогу, тож сервіс Witty Comics дає змогу навчитися цьому.
Witty Comics – сервіс що дозволяє побудувати навчання діалогічному мовленню. Під час вивчення теми «Мистецтво» я запропонувала учням скласти діалог за допомогою цього сервісу. На екрані ви бачите приклад діалогу, що був складений одним із учнів. Учням надається модель для складання власного діалогу. При цьому викладач може запропонувати учням різні типи завдань: драматизувати запропонований діалог по ролям; відтворити пропущені репліки; скласти діалог за зразком; скласти власний діалог за ситуацією, представленою серією картинок. Використання даного сервісу сприяє формуванню мовної компетенції, розвитку вміння планувати свою мовну поведінку в діалозі і підвищити мотивацію щодо вивчення іноземної мови.
(15 слайд) На екрані ви бачите сервіс Padlet, що допомагає викладачам організовувати колективну роботу на уроках англійської мови.
Віртуальна інтерактивна стіна Padlet дозволяє зібрати та систематизувати інформацію за потрібною темою. Стіна складається з віконець, кожне з яких активне і містить завантажений матеріал. На стіні можна розміщувати все: текстове повідомлення, фотографії, аудіо файли, приєднати до повідомлення інший текстовий документ. Можна міняти тло стіни, значки поряд з назвою, можливо редагувати повідомлення.
(16 слайд) Я запропонувала учням три теми на вибір.
(17 слайд) Для цих тем були створені три відповідні дошки.
Їм були надіслані запрошення за допомогою електронної пошти.
(18 слайд) Після переходу за посиланням учні отримували можливість додавати на дошки інформацію за темою.
(19 слайд) Miro.com – це віртуальна дошка на якій є простір для творчості. На дошку прикріплюють картинки і PDF-файли, клеять стікери, малюють маркерами, залишають текстові помітки та коментарі до різних елементів, завантажують та редагують файли з Google Диску. Безумовно, Miro.com не замінить дошку в аудиторії, але може стати її чудовим доповненням. В сервісі за допомогою простих та зрозумілих інструментів можна наглядно представити інформацію – в схемах, картинках, малюнках, а також скористатись перевагами спільної роботи. Це чудовий сервіс для проектних завдань. Він дозволить зробити командну роботу інтегрованою на одній площині, коли замість тексту чи презентації «з клаптиків» вийде цілий проект. В Miro.com дуже зручно відстежувати як просувається проект в цілому, наскільки вся команда включена в нього, а також вклад кожного учасника.
(20 слайд) На одному з уроків англійської мови учням було дане завдання: створити колективний проект на тему «Моя професія». За допомогою сервісу Miro.com знайдена ними інформація була зібрана та систематизована учнями в режимі Online.
(21 слайд) Наступний вид електронних освітніх ресурсів – це комп’ютерні тести.
Комп'ютерний тест – стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для контролю знань.
(22 слайд) Наступний сервіс яким я користуюсь – Google Форми.
Google Форми – це сервіс, що дозволяє створювати прості або детальні опитування. Ці опитування можна розмістити на веб-сайті або надсилати за допомогою електронного листа. Усі результати тестів будуть оформлені в електрону таблицю, що дає змогу дуже легко аналізувати дані.
(23 слайд) На цьому слайді ви бачите приклади тестів, які я використовую на своїх уроках.
(24 слайд) Один із найвідоміших сервісів – це LearningApps.org.
LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметів.
LearningApps містить більше 30 шаблонів для створення інтерактивних вправ. Тематика шаблонів різнобарвна: від кросвордів та тестів до створення карт.
(25 слайд) Сервіс LearningАpps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів. Сервіс працює на декількох мовах.
На уроках з використанням LearningApps учні із задоволенням виконують запропоновані вправи. Варто додати, що це навчальне середовище можна застосовувати на різних етапах уроку: при організації самостійної, індивідуальної діяльності та у спільній проектно-дослідницькій діяльності.
На екрані ви бачите приклади використання цього сервісу на уроках зарубіжної літератури.
(26 слайд) До наступного виду електронних ресурсів належить - електронний довідник.
Електронний довідник – електронний ресурс, що містить короткі відомості наукового, виробничого або прикладного характеру, розташовані в певному порядку (алфавітному, систематичному, хронологічному тощо), в якому передбачено управління пошуком відомостей.
(27 слайд) Довідник англійської граматики є інтерактивною оболонкою с невеличкими статтями майже з усіх розділів англійської граматики.
(28 слайд) Крім того, тут є невелика, але корисна підбірка усталених виразів, які допоможуть вам зрозуміти деякі розмовні конструкції, що не завжди перекладаються дослівно.
(29 слайд) У багатьох учнів немає достатнього словникового запасу з англійської мови. Це стає перешкодою під час уроків. На допомогу приходять електроні словники та перекладачі.
Електронний словник - комп'ютерна база даних, що дозволяють здійснювати швидкий пошук потрібних слів.
За допомогою електронних словників учень має змогу швидко знайти необхідне слово та його переклад, створити власний словник та історію, в якій він зможе швидко зорієнтуватися та знайти необхідний йому матеріал.
(30 слайд) Розробкою словників займається Dictionary.com. Dictionary — спеціальна програма, засіб пошуку певних слів, їх вимови та синонімів. Dictionary пропонує декілька джерел довідкового матеріалу, наприклад, словник слів, словник термінів, пошук слів на Вікіпедії та словник «New Oxford American Dictionary».
(31 слайд) Найвідоміший – «Перекладач Google» або «Google Translate» - сервіс компанії Google, що дозволяє автоматично перекладати слова, фрази та web-сторінки з однієї мови на іншу.
Електронні словники, в наш час, складають конкуренцію друкованим виданням, оскільки набагато спрощують пошук потрібного. Також деякі електронні словники мають функцію прослуховування слова, що дає змогу учневі не лише знайти переклад, але і прослухати, що найголовніше для вивчення іноземних мов.
(32 слайд) Наступний вид електронних освітніх ресурсів – це електронні методичні матеріали.
Електронні методичні матеріали – це видання, що містять матеріали щодо методики: викладання і вивчення навчальної дисципліни.
(33 слайд) Електронний підручник – це програмний засіб, призначений, у першу чергу, для подання нової інформації, який доповнює та урізноманітнює друкарські видання
(34 слайд) Застосування електронних ресурсів в освітньому процесі надає кожному з нас можливість вибору індивідуального темпу, застосуванням різних за ступенем складності завдань; наданням індивідуального набору засобів підтримки навчання ; адаптацією форм навчального матеріалу.
Зараз електронних продуктів безліч. Не всі можливо осягнути. Я вас ознайомила з найбільш ефективними в моїй роботі.
(35 слайд) Отож, Інтернет – сучасне інформаційне поле, де росте дерево знання. Це ще одна сторінка у розвитку людства. Все залежить від того , як і для чого ви його використовуєте.
Тому бажаю - беріть і користуйтесь!
(36 слайд) А закінчити свій виступ хотіла б словами Януша Вишневського: «В Інтернеті все на відстані витягнутої руки. Треба тільки знати, як витягнути руку».
(37 слайд) Дякую за увагу!