Використання елементів технології розвитку критичного мислення для успішної соціалізації особистості

Про матеріал
В презентації подаються характеристика,ознаки та алгоритм технології критичного мислення,та шляхи забезпечення виховних аспектів соціалізації
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання елементів технологіїрозвитку критичного мислення та активних методів навчання дляуспішної соціалізації особистості

Номер слайду 2

Успіх шкільної реформи визначить довеликої міри рівень успіху нації під час переходу до демократії. Виховуючикритично грамотну особистість, яка буде здатна діяти у спільноті як мисляча людина,ми зробимо крок на шляху до створення демократичної держави. К. Мередіт

Номер слайду 3

Характеристики критичного мисленняглибина;послідовність;самостійність;гнучкість;швидкість;стратегічність.

Номер слайду 4

Ознаки критичного мисленнявміння робити логічні висновки;вміння приймати обґрунтовані рішення;вміння давати оцінку отриманій інформації;вміння бути спрямованим на результат.

Номер слайду 5

Алгоритм технологіїкритичного мислення

Номер слайду 6

Задачікритичного мисленняосвітня мотивація;інформаційна грамотність;культура письма;соціальна компетентність;психологічна адаптація.

Номер слайду 7

Освітня мотивація для підвищення інтересу до навчання, активного оволодінням навчальним матеріалом

Номер слайду 8

Мотив – спонукальна причина дій, вчинків, «пробудження», що спрямовує діяльність учнів.

Номер слайду 9

Мотивація – сукупність спонукальних факторів, які визначають активністьособистостіМотиви Потреби. Стимули. Ситуативні чинники

Номер слайду 10

Внутрішня мотивація – зумовленістьповедінки людини факторами ЗАРАДИ САМОЇ СЕБЕ, стан радості,задоволення від справи

Номер слайду 11

Позитивні мотиви. Допитливість. Широта інтересів. Авторитет. Високі навчальні досягнення

Номер слайду 12

Скарбниця мотиваційнихкоштовностейвіршики-настроїтеатралізовані початкипоетичні присвячення (за Ш. Амонашвілі)життєві вузликиказкиграмота «100 найкращихякостей»«Стіна творчості»імідж - порадникрефлекторний екранконтакт з учнямицитати, вислови…

Номер слайду 13

Форми проведення. Реклама. Азимути. Ярмарки. Нові месседжіФруктово- овочевий бал. Етнографічні експедиціїУрок навпаки «Подорож у країну невивчених уроків»Рейди. Веббінги. Проекти. Уроки кольорових капелюхів. Кластери

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Кожне спілкування учня зі своїм учителем повинно вселяти в нього радість і оптимізм. Ш. Амонашвілі

Номер слайду 16

Розвиток здатності до самостійної аналітичної та оцінювальної роботи з інформацією будь-якоїскладності

Номер слайду 17

Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Конфуцій

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Культура письма:формування навичокнаписання текстіврізних жанрів

Номер слайду 22

Головне – не сума, не повнота знань, а розвинуті на її матеріалі,її засобами здатності уявляти, співпереживати, розмірковувати, мислити, вивчене систематизувати,узагальнювати і, зрештою, усі ці вміння застосовувати повсякденно протягом усього життя. Б.І. Степанишин

Номер слайду 23

Опорна модель уроків з розвитку зв’язного мовлення для реалізації розвитку критичного мислення{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ВИКЛИКУведення до теми. Прогнозування за ключовими словами. РЕАЛІЗАЦІЯСимуляція та імітація гри. Розігрування ситуації за ролями. РЕФЛЕКСІЯТворча робота (написання творів)Підсумкова бесіда

Номер слайду 24

Види робіт з розвитку зв'язного мовлення

Номер слайду 25

Жанри з розвитку зв’язного мовленняна уроках української літературитвір-роздум;твір-характеристика;твір-літературний портрет;твір-етюд;твір-рецензія;твір-нарис;твір-щоденник;твір-інтерв’ю;твір-лист.

Номер слайду 26

Есе – жанр художньо-публіцистичної, науково-популяризаторської творчості,характерний вільним, не обов’язкововичерпним, але виразно індивідуалізованим трактуванням теми.

Номер слайду 27

Математика цікава тоді, колиживить нашу винахідливістьта здатність міркувати. Д. Пойя

Номер слайду 28

Номер слайду 29

ВС- від початку росту волосся до брів. СЕ- від брів до кінчика носа. EF- від кінчика носа до підборіддя. BC, CE, EF- в ідеальному обличчі повинні бути рівними (1/3 AF)AD - від найвищої точки голови до лінії очей. DF- від лінії очей до підборіддя. AD, DF- в ідеальному обличчі повинні бути рівними. Лінія очей «ділить» голову навпіл. KL- відстань між внутрішніми куточками очей. PK- довжина ока. OR- ширина носу. KL, PK, OR- в ідеальному обличчі повинні бути рівними. За ступенем збільшення/зменшення довжини відрізка визначають далеко/близько посаджені очі, ширину носа, величину очей. Відстань між очима дорівнює ширині щилині ока (LK=KP) межі носа не повинні виходити за лінії, що проведені через внутрішні куточки ока. FEOAKPDLCBRІдеальне обличчя. BC = CE = EFAD = DFKL = PK = ORLK = KP

Номер слайду 30

Вмій робити гарний настрій. Не кричи. Крик – ознака слабкості, а не сили. Жарт – вихід із найскладніших ситуацій. Не сумуй, якщо діти люблять попереднього вчителя, - це означає, що діти хороші, справа лише за тобою. Строго аналізуй власні вчинки. Ні на мить не забувай, що ти вчитель. Творча дитина виховується творчим вчителем. Секрети успіху

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Вправи з реченнямиділяться на: Аналітичні Синтетичні

Номер слайду 33

Номер слайду 34

на задану тему;за опорними словами;за сюжетним малюнком;за опорними словосполученнями;на основі власних спостережень;на основі переглянутого фільму;складання різних варіантів речень про одне і теж саме. Основні види творчихвправ з реченнями:

Номер слайду 35

Етапи у роботі над зв’язністю мовлення. Розуміння суті плану. Переказ. Запитання, відповіді

Номер слайду 36

Формування комунікативнихнавичок та відповідальностіза знання

Номер слайду 37

Мова – це характерна риса, яка відрізняє людину від інших істот, це соціальний зв’язок між людьми,засіб для виявлення свого внутрішнього світу і для приймання нового знання.

Номер слайду 38

Комунікативна компетентність – це здатність вступати в комунікацію, бути зрозумілим, невимушено спілкуватися. Вона передбачає комплексне застосування мовних і немовних засобів , уміння змінювати глибину і коло спілкування, а також вміння інтерпретувати невербальні прояви інших людей.

Номер слайду 39

Виокремлюють такі складові комунікативної компетентності:вміти орієнтуватися у різноманітних ситуаціях спілкуваннявміти ефективно взаємодіяти з оточеннямбути готовим до діалогувміти контролювати і оцінювати себеволодіти знаннями, уміннями і навичками конструктивного спілкування

Номер слайду 40

Джерелом розвитку комунікативної компетентності є :трансляція комунікативних умінь у процесі міжособистісної взаємодії з іншими людьмиоволодіння культурною спадщиноюспостереження за поведінкою інших людей в процесі комунікаціїпрогравання в уяві комунікативних ситуацій

Номер слайду 41

Початкова школа розкриває широкі обрії для формування комунікативної компетентності молодших школярів. Розглянемо застосування вище наведенихпідходів до формування комунікативнихкомпетентностей на уроках “Я у світі”

Номер слайду 42

Учні початкової школи на таких уроках маютьможливість міркуючи, передбачати події,мислити, аналізувати, робити висновки,висловлюючи власне ставлення до обговорюваного.

Номер слайду 43

Дослідження слова «СУСПІЛЬСТВО»Гра «Мовна математика»Сума – м. А + спільно – но + створює – рює – суспільство. Яке тлумачення слова «суспільство» ви б подали у словнику?З яких частин (цілих) воно складається?Яке значення для тлумачення мають ці частини?Як би ви побудували це слово? Чому? (розвиток креативного мислення)Перегляд фрагментів відео «Люди--мауглі». Чому ці люди так і не навчилися бутичленами людського суспільства?

Номер слайду 44

Прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…дитина буде спілкуватися з дорослими»?«…дитина буде спілкуватися лише з меншими за себе»?«…дитина наслідуватиме поведінку інших людей»? (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)«…дитина копіювати чиюсь поведінку»?Фантастичні прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…дитину виховуватимуть роботи»?«…залишаться самі діти на планеті Земля»?«…дітям буде байдуже до проблем дорослих»? (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)

Номер слайду 45

Тема. Прагнення до самостійностіВправа «Трибуна»: учні виходять до «трибуни» і висловлюють власну думку на питання «Що я можу, чого не можу. Чого хотів би навчитись». Гра «Моя позиція»: починають словами : «Хоч я іще не дорослий, але…»Що можу зробити, аби в дворі багатоповерхівки було чисто. Що можу зробити, щоб старші не вживали грубих слів. Що можу зробити для своєї держави.

Номер слайду 46

Проектний калейдоскоп. Значна увага у програмі предмета «Я і світ» приділяється проектним технологіям. Впровадження проектної технології спрямоване на стимулювання інтересу учнів до пошуку інформації, розвиток дитини через розв’язання проблем і застосування здобутих знань у конкретній діяльності. Це «славетні українці», «уявні подорожі в інші країни», «маленька Україна чи велика?», «звідки походять назви наших міст?», «громадські права і обов’язки». Робота над проектом – практика особистісно-орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахування його інтересів.

Номер слайду 47

Тема. Розвиток людини протягом життя. Загадка. Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень – на двох, а ввечері – на трьох? (Людина)Чому так кажуть?А як би ти сказав?Проблемне питання: «Коли закінчується розвиток людини»?Чому так кажуть: вік живи – вік учись. Вправа «Пошук обмежень»Всі діти навчаються разом, але не всі відмінники. Чому?Прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…поміняти місцями дорослих та дітей в житті»?«…діти почнуть працювати?» (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)«…щодня телефонувати бабусі або дідуся»?

Номер слайду 48

Дискусійні блоки. Дискусія на тему «Дорослі завжди праві»Діти об’єднуються в групи: ті, хто погоджується з твердженням, ті, хто проти і ті, хто не може визначатися. Варто втілювати репліки вагомих доказів: «Безумовно, але дозволь тобі заперечити…», «Я з тобою не погоджуюсь…», «Мені важко прийняти твою думку, бо мають власне бачення…» тощо. Аргументація думок. Дослідницька робота: дослідити і порівняти умови розвитку рослини і людини. Проектування стратегій життя: вправа «Щоб здійснилась моя мрія, (досягти чогось), я повинен…»

Номер слайду 49

Гра «Машина часу»Якби я потрапив у минуле, то я б хотів дізнатися…., щоб…. Якби я потрапив у майбутнє, то я б хотів дізнатися…, для того,щоб…Гра «Творча помилка» для розвитку творчих ідей. Вчитися – процес оволодіння людиною певного кола знань.читися – це…(тихо вчитися), начаються - ….(починається все спочатку).

Номер слайду 50

Гра фантазія – змагання для усвідомлення ролі успіху для людини. Групова форма роботи: невелика казка, яку можна інсценізувати, театралізувати, зроби пантоміму тощо.І група – як досягли успіху чоловічки шоколадної країни.ІІ група – як досягли успіху чоловічки паперової країни.ІІІ група – як досягли успіху чоловічки бульбашкової країни. Продовжи рядки: Я досяг успіху…Я можу досягти успіху…, бо…Якщо я буду успішним, то….

Номер слайду 51

Тема. Людське «Я»Гра-інсценізація «Якало»: учні отримують образ казкового героя і розповідь про отриманий образ («перевтілившись»), починаючи кожне речення словом «я», нахвалюючи себе.

Номер слайду 52

Тема. Вияв характеру (чесність, доброта, щедрість, працьовитість тощо)Розподільчий диктант: записати в три колонки риси характеру.   Пропонують риси характеру і діти обирають в яку з колонок які риси розподілити. Я маю такі риси. Хотів би мати такі риси. Не хочу ні за що мати такі риси

Номер слайду 53

Вивчаючи світ, граючись, навчаючись дитина набуває навичок спілкування з однолітками, старшими людьми, зі світом. Спілкуйся з тими, у кого можна чогось навчитися. І буде твоє спілкування з друзями школоюзнань, а бесіда – вишукано приємним навчанням. Дивись на друзів як на наставників і приправляй користь насолодою від розмови.

Номер слайду 54

Забезпечення виховних аспектів соціалізаціїпатріотизм — знання історії рідного краю, інтерес до минулого та сьогодення своєї Батьківщини, любов та дбайливе ставлення до природи;колективізм — участь в груповій та колективній роботі на уроці, звичка надавати безкорисливу допомогу, виконання рішень колективу;гуманність — позитивне ставлення до оточуючих, повага до старших;дисциплінованість —повсякденне дотримання правил для учнів, швидке й точне виконання доручень вчителя, виконання вимог колективу;активність — бажання відповідати на уроках, доповнювати відповіді інших, добровільна участь у суспільному житті класу, ініціативність;сміливість — здатність подолати почуття страху, готовність відстоювати свою особисту думку, рішучість;сила волі — здатність примусити себе робити те, що не хочеться, але необхідно зробити, звичка доводити розпочату справу до кінця; самокритичність — звичка прислухатись до думки друзів, здатність усвідомлювати свої помилки, критичне ставлення до результатів своєї праці;допитливість — систематичне читання літератури, періодичної преси; заняття у факультативах;фізичний розвиток — проведення фізкультхвилинок тощо.

pptx
Додано
7 травня 2021
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку