Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Конфуцій
Опорна модель уроків з розвитку зв’язного мовлення для реалізації розвитку критичного мислення{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ВИКЛИКУведення до теми. Прогнозування за ключовими словами. РЕАЛІЗАЦІЯСимуляція та імітація гри. Розігрування ситуації за ролями. РЕФЛЕКСІЯТворча робота (написання творів)Підсумкова бесіда
ВС- від початку росту волосся до брів. СЕ- від брів до кінчика носа. EF- від кінчика носа до підборіддя. BC, CE, EF- в ідеальному обличчі повинні бути рівними (1/3 AF)AD - від найвищої точки голови до лінії очей. DF- від лінії очей до підборіддя. AD, DF- в ідеальному обличчі повинні бути рівними. Лінія очей «ділить» голову навпіл. KL- відстань між внутрішніми куточками очей. PK- довжина ока. OR- ширина носу. KL, PK, OR- в ідеальному обличчі повинні бути рівними. За ступенем збільшення/зменшення довжини відрізка визначають далеко/близько посаджені очі, ширину носа, величину очей. Відстань між очима дорівнює ширині щилині ока (LK=KP) межі носа не повинні виходити за лінії, що проведені через внутрішні куточки ока. FEOAKPDLCBRІдеальне обличчя. BC = CE = EFAD = DFKL = PK = ORLK = KP
Вмій робити гарний настрій. Не кричи. Крик – ознака слабкості, а не сили. Жарт – вихід із найскладніших ситуацій. Не сумуй, якщо діти люблять попереднього вчителя, - це означає, що діти хороші, справа лише за тобою. Строго аналізуй власні вчинки. Ні на мить не забувай, що ти вчитель. Творча дитина виховується творчим вчителем. Секрети успіху
Комунікативна компетентність – це здатність вступати в комунікацію, бути зрозумілим, невимушено спілкуватися. Вона передбачає комплексне застосування мовних і немовних засобів , уміння змінювати глибину і коло спілкування, а також вміння інтерпретувати невербальні прояви інших людей.
Дослідження слова «СУСПІЛЬСТВО»Гра «Мовна математика»Сума – м. А + спільно – но + створює – рює – суспільство. Яке тлумачення слова «суспільство» ви б подали у словнику?З яких частин (цілих) воно складається?Яке значення для тлумачення мають ці частини?Як би ви побудували це слово? Чому? (розвиток креативного мислення)Перегляд фрагментів відео «Люди--мауглі». Чому ці люди так і не навчилися бутичленами людського суспільства?
Прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…дитина буде спілкуватися з дорослими»?«…дитина буде спілкуватися лише з меншими за себе»?«…дитина наслідуватиме поведінку інших людей»? (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)«…дитина копіювати чиюсь поведінку»?Фантастичні прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…дитину виховуватимуть роботи»?«…залишаться самі діти на планеті Земля»?«…дітям буде байдуже до проблем дорослих»? (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)
Тема. Прагнення до самостійностіВправа «Трибуна»: учні виходять до «трибуни» і висловлюють власну думку на питання «Що я можу, чого не можу. Чого хотів би навчитись». Гра «Моя позиція»: починають словами : «Хоч я іще не дорослий, але…»Що можу зробити, аби в дворі багатоповерхівки було чисто. Що можу зробити, щоб старші не вживали грубих слів. Що можу зробити для своєї держави.
Проектний калейдоскоп. Значна увага у програмі предмета «Я і світ» приділяється проектним технологіям. Впровадження проектної технології спрямоване на стимулювання інтересу учнів до пошуку інформації, розвиток дитини через розв’язання проблем і застосування здобутих знань у конкретній діяльності. Це «славетні українці», «уявні подорожі в інші країни», «маленька Україна чи велика?», «звідки походять назви наших міст?», «громадські права і обов’язки». Робота над проектом – практика особистісно-орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахування його інтересів.
Тема. Розвиток людини протягом життя. Загадка. Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень – на двох, а ввечері – на трьох? (Людина)Чому так кажуть?А як би ти сказав?Проблемне питання: «Коли закінчується розвиток людини»?Чому так кажуть: вік живи – вік учись. Вправа «Пошук обмежень»Всі діти навчаються разом, але не всі відмінники. Чому?Прогностичні задачі: Що буде, якщо…«…поміняти місцями дорослих та дітей в житті»?«…діти почнуть працювати?» (подвійне тлумачення – коли добре, а коли погано)«…щодня телефонувати бабусі або дідуся»?
Дискусійні блоки. Дискусія на тему «Дорослі завжди праві»Діти об’єднуються в групи: ті, хто погоджується з твердженням, ті, хто проти і ті, хто не може визначатися. Варто втілювати репліки вагомих доказів: «Безумовно, але дозволь тобі заперечити…», «Я з тобою не погоджуюсь…», «Мені важко прийняти твою думку, бо мають власне бачення…» тощо. Аргументація думок. Дослідницька робота: дослідити і порівняти умови розвитку рослини і людини. Проектування стратегій життя: вправа «Щоб здійснилась моя мрія, (досягти чогось), я повинен…»
Гра «Машина часу»Якби я потрапив у минуле, то я б хотів дізнатися…., щоб…. Якби я потрапив у майбутнє, то я б хотів дізнатися…, для того,щоб…Гра «Творча помилка» для розвитку творчих ідей. Вчитися – процес оволодіння людиною певного кола знань.читися – це…(тихо вчитися), начаються - ….(починається все спочатку).
Гра фантазія – змагання для усвідомлення ролі успіху для людини. Групова форма роботи: невелика казка, яку можна інсценізувати, театралізувати, зроби пантоміму тощо.І група – як досягли успіху чоловічки шоколадної країни.ІІ група – як досягли успіху чоловічки паперової країни.ІІІ група – як досягли успіху чоловічки бульбашкової країни. Продовжи рядки: Я досяг успіху…Я можу досягти успіху…, бо…Якщо я буду успішним, то….
Тема. Вияв характеру (чесність, доброта, щедрість, працьовитість тощо)Розподільчий диктант: записати в три колонки риси характеру. Пропонують риси характеру і діти обирають в яку з колонок які риси розподілити. Я маю такі риси. Хотів би мати такі риси. Не хочу ні за що мати такі риси
Вивчаючи світ, граючись, навчаючись дитина набуває навичок спілкування з однолітками, старшими людьми, зі світом. Спілкуйся з тими, у кого можна чогось навчитися. І буде твоє спілкування з друзями школоюзнань, а бесіда – вишукано приємним навчанням. Дивись на друзів як на наставників і приправляй користь насолодою від розмови.
Забезпечення виховних аспектів соціалізаціїпатріотизм — знання історії рідного краю, інтерес до минулого та сьогодення своєї Батьківщини, любов та дбайливе ставлення до природи;колективізм — участь в груповій та колективній роботі на уроці, звичка надавати безкорисливу допомогу, виконання рішень колективу;гуманність — позитивне ставлення до оточуючих, повага до старших;дисциплінованість —повсякденне дотримання правил для учнів, швидке й точне виконання доручень вчителя, виконання вимог колективу;активність — бажання відповідати на уроках, доповнювати відповіді інших, добровільна участь у суспільному житті класу, ініціативність;сміливість — здатність подолати почуття страху, готовність відстоювати свою особисту думку, рішучість;сила волі — здатність примусити себе робити те, що не хочеться, але необхідно зробити, звичка доводити розпочату справу до кінця; самокритичність — звичка прислухатись до думки друзів, здатність усвідомлювати свої помилки, критичне ставлення до результатів своєї праці;допитливість — систематичне читання літератури, періодичної преси; заняття у факультативах;фізичний розвиток — проведення фізкультхвилинок тощо.