"Використання ігрових методів на уроках англійської мови в початкових класах"

Про матеріал

Дана стаття допоможе вчителям англійської мови при використанні ігор на уроках, адже застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Тут можна знайти приклади ігор, які можна використати на уроках та в позаурочний час.

Перегляд файлу

«Використання ігрових методів на уроках англійської мови в початкових класах»

        Розробка ігрових методів навчання іноземних мов у школі є одним із пріоритетних і найбільш актуальних напрямків у сучасній педагогіці, так як дозволяє сформувати інтерес учнів до вивчення іноземної мови, розвивати мислення, уяву, пам'ять та інші психологічні функції учнів, залучені в процес розвитку мови.
        Гра, як усім відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці, а застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Ігрові форми роботи відповідають сучасним вимогам до змісту процесу навчання, таким, як :


Доступність
Наочність
Зміст країнознавчого матеріалу
Створення мотивації через організацію навчального матеріалу
Створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці
Створення умов для самостійної творчої роботи
Ігри підвищують ефективність і якість освітнього процесу, покращують характер взаємодії вчителя і учня, роблять урок емоційним і незабутнім. 
 

Гра виконує такі функції:
           Навчальна функція полягає в розвитку пам'яті, уваги, сприйняття інформації, розвитку загальнонавчальних умінь і навичок. Гра в цій функції виступає як організоване заняття, що вимагає напруги емоційних і розумових сил, вміння приймати рішення. 
            Виховна функція полягає у вихованні уважного, гуманного ставлення до партнера по грі, почуття взаємодопомоги, взаємопідтримки. В іграх, які використовуються для тренування ввічливих обертів англійською мовою, виховується така важлива якість, як ввічливість.
            Розважальна функція полягає в тому, що під час гри ми створюємо сприятливу атмосферу, перетворюючи урок в незвичайну і запам'ятовується подія, на захоплюючу пригоду.
           Релаксаційна функція- зняття на уроці емоційної напруги через невимушений характер спілкування, об'єднання колективу учнів.
          Розвиваюча функція спрямована на гармонійний розвиток особистісних якостей учнів.
         Розробка сценарію гри, визначення її цілей багато в чому залежить від того, які саме функції гри вчитель має намір задіяти на уроці. 
      Місце гри на уроці і відведений їй час багато в чому залежить від ряду факторів: рівня підготовки учнів, матеріалу, що вивчається, цілей уроку. Наприклад, якщо ми «граючись» вводимо новий лексичний матеріал в обсязі від 10 до 15 лексичних одиниць, грі можна відвести 10 - 15 хвилин уроку, включивши її в основний етап проведення заняття. Згодом цю ж гру можна використовувати як спосіб повторення та закріплення матеріалу, і в цьому випадку досить буде присвятити їй 5-7 хв. уроку в той же період або на початку уроку, організувавши з її допомогою мовленнєву зарядку.
          Ігри, присвячені розвитку навичок читання, можна використовувати як на початку уроку, організувавши в ігровій формі фонетичну зарядку, так і в середині уроку, зробивши на ній основний акцент при роботі з текстом.
         Для проведення уроку з елементами гри ми можемо приготувати як звичайний наочний матеріал у вигляді карток, плакатів, так і підручні засоби, які подобаються дітям: альбомні аркуші, яскраві маркери, м'які іграшки, а також такий незамінний матеріал, як барвисті і цікаві мультимедійні презентації. Яскраві слайди ми використовуємо в основному для ознайомлення учнів з країнознавчим  матеріалом, наприклад, такими явищами британської та американської культури, як свята. Святкування англійськими і американськими однолітками таких свят, як Хелловін, все міцніше обіймає позиції і в нашій культурі, Різдва, Дня матері; історію виникнення цих свят, пов'язані з ними звичаї живо цікавлять школярів.
         З допомогою гри ми організовуємо обов'язкові для школярів фізкультхвилинки в цілях збереження і поліпшення здоров'я дітей і тренування лексичного матеріалу. 
                       В нашій роботі ми розділяємо ігри на наступні категорії:
Ігри для тренування лексичного матеріалу за темою уроку.
Ігри для  тренування граматичного  та лексико - граматичного матеріалу
Ігри по формуванню й закріпленню фонетичних навичок

Ігри комплексного характеру.
1. Ігри, які допомагають формувати і розвивати фонетичні навички учнів та вміння читання (2-3 кл, можуть бути використані в якості фонетичної зарядки):

«Поклич мене»
Обладнання: Картки з транскрипційними знаками.
Завдання: Тренування засвоєння знаків транскрипції і фонетичних умінь.
Хід гри: учитель ділить клас на дві команди і діти навчаються по черзі вимовляти звуки, які зображені з допомогою транскрипційних знаків на картках. Учасник, правильно назвавши картку, отримує її з рук вчителя. Команда, яка зібрала найбільшу кількість карток, виграє.


«Соняшник»
Обладнання: Плакат із зображеним на ньому соняшником, у якого на аркушах написані знаки транскрипції (аркуші пронумеровані від 1 до 10), картки зі словами, в яких жирним шрифтом виділено і підкреслено по одній букві.
Хід гри: Вчитель кладе на першу парту плакат, діти збираються навколо. Учитель показує дітям картку зі словом і голосно читає його. Діти повторюють слово за вчителем, потім називають номер аркуша, на який слід покласти картку.


«Ялинка зелена»
Обладнання: Біла маркерна дошка, маркери 4 кольорів.
Хід гри: Малюємо на дошці зелену ялинку, на ній різнокольорові кулі, в кожному кулі - транскрипційний знак. Збоку чорним маркером з двох сторін пишемо знайомі дітям слова.
Учасників ділимо на дві команди. Діти повинні підкреслити слово зі знайомим звуком відповідним кольором кулі маркером і правильно вимовити слово.
Виграє команда, яка перша справившаяся із завданням.

        Ігри, які допомагають ознайомити учнів з новим лексичним матеріалом
«Шахи»
Обладнання:Шахові фігурки
Мета: Запам'ятовування нових (або тренування раніше вивчених)лексичних одиниць.
Хід гри: учитель організовує проведення «шахової гри», попередньо озвучивши і натренувавши правильну вимову нових слів. Вчитель робить хід, називаючи учню слово, учень повинен назвати слово, протилежне за значенням і тим самим виграти партію (Наприклад, fat-slim, old - new, good - bad). Учень, який правильно назвав слово - антонім, отримує шахову фігурку. Зібрав найбільшу кількість фігурок оголошується «магістром».
 

«Ланцюжок»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета: активізувати лексичний матеріал
Хід гри:
Учитель називає тему гри, наприклад, «Продукти». Клас ділиться на дві чи три команди, кожна команда отримує набір карток з літерами і вибудовується в чергу біля парти, на якій розкладені картки. Вчитель підходить до кожної парти, вибирає і відкладає в бік картку з літерою, з якої починається слово на задану тему. Учні по черзі підходять до столу, вибирають одну картку і кладуть поряд з першою так, щоб вийшло слово по темі. Виграє команда, яка перша справившаяся із завданням. Гру можна проводити в кілька турів.
«Запроси гостей»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета:активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри:Ми запрошуємо в гості друзів з лісової школи.
Діти збирають з букв розрізної азбуки слова на тему «Тварини», кожне написане вірно слово фіксується на дошці. Потрібно запросити якомога більше гостей.


«Полювання»
Обладнання: Картинки із зображеннями тварин, аркуші паперу, маркери.
Мета: активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри:
На дошці картки з зображеннями тварин 
Викликаються два «мисливця», по команді «відкривають вогонь» - пишуть на аркушах назви тварин, яких вони хочуть «застрелити». Написавши слово, «охотник» показує слово класу, і діти кажуть «потрапив», якщо слово написано правильно, і «мимо», якщо в слові допущено помилку. «Застрелена» тваринка знімається з дошки. Після двох промахів «мисливець» поступається своє місце іншому учневі.
 

Ігри, що допомагають активізувати граматичний матеріал у мовленні

                      «Шпигунське послання»
Обладнання: «Шпигунські листи» в конвертах або презентація «шпигунського мікрофільму».
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання пропозицій
Хід гри:
Учні діляться на дві або три команди і одержують два або 
три конверти з «зашифрованими листами», що містять 
пропозиції, у яких порушений порядок слів. Діти, спираючись на вивчений граматичний матеріал, відновлюють пропозиції. Можна виключити елемент змагання і запропонувати дітям розшифрувати «шпигунську мікроплівку», яка демонструється на маркерної дошки у вигляді слайдів.


«Піжмурки»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Хід гри:
Вчитель демонструє дітям 5 -6 м'яких іграшкових тваринок. Учень виходить до дошки, вчитель допомагає йому вибрати і заховати в непрозорий пакет одну з іграшок. Грає весь клас. Учні піднімають руки і задають провідному учневі загальні питання, вивчені раніше, ведучий відповідає «так» або «ні».Например: Can you skip? - No, I can't
Are you red? - Yes, I am
Are you a fox? - Yes, I am.
Хто вгадав тварина стає ведучим.


«Розсіяний Вінні-Пух»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Хід гри:
У гості до дітей приходить Вінні - Пух і починає розповідь про своїх друзів, але все плутає. Діти повинні поправляти розсіяного гостя. Наприклад:
Вінні:-I have got a friend. His name is Piglet. He likes honey.
Діти: - No, he isn't. He likes cabbage and milk.

 

           Застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Ігрові форми є доступним, наочним, творчим і змістовним педагогічним прийомом, що сприяє як мотивації учнів до вивчення іноземної мови, так і створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці, що сприяє підвищенню ефективності і якості освітнього процесу. Використання ігор на уроці англійської мови виховує в учнів почуття причетності іншої культури, толерантність, почуття товариства, допомагає розвивати пам'ять, мислення, уяву, комунікативні навички та вміння учнів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кириченко Оксана Валентинівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
5602
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку