Однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальної діяльності учнів. Саме від її вирішення залежить ефективність навчальної діяльності, яка проявляється в міцному засвоєнні знань, стимулюванні та розвитку інтересу до навчання, формуванні самостійної думки та підготовці до самостійного життя.
У зв’язку з цим актуально і методично обґрунтовано використовувати ІКТ на уроках правознавства. Під інформаційними технологіями розуміють сукупність методів технічних засобів збору, організації, збереження, обробки, передавання й подання інформації, що розширюють знання людей розвивають їхні можливості з управління технічними й соціальними процесами.
Сучасні інформаційні технології характеризуються наявністю всесвітньо мережі Інтернет, такими сервісами, як електронна пошта, телекомунікації, що надають широкі можливості. Жива комунікація невід’ємна від інформаційних технологій, тому на сучасному етапі розвитку технічних програмних засобів інформаційні технологій називають інформаційно-комунікаційними.
Поняття «інформаційно-комунікаційні технології» (ІКТ) є неоднозначним. Узагалі ІКТ можна визначити як сукупність різноманітних технологічних інструментів ресурсів, які використовуються для забезпечення процесу комунікації та створення, поширення, збереження та управління інформацією. Під цими технологіями маються на увазі комп'ютери, мережа Інтернет, радіо- та телепередавачі, а також телефонний зв'язок. Захарова Т. розуміє під ІКТ «конкретний спосіб роботи з інформацією: це сукупність знань про способи та засоби роботи з інформаційними ресурсами, способи та засоби збору, обробки та передавання інформації для набуття нових відомостей про об'єкт, що вивчаться».
З цією метою, при викладанні правознавства доцільно використовувати: • Мультимедійні презентації вчителя – найбільш важливу інформацію на слайді можна анімувати. Рух окремих частин слайда приверне увагу учня. Презентація дозволяє ілюструвати розповідь, зробити урок більш організованим, наочним, цікавим, мобільним; • Мультимедійні презентації учнів – організація самостійної роботи, що дозволяє розширювати і поглиблювати знання учнів, проводити величезну дослідницьку роботу, проявляти творчий підхід до досліджуваної теми. • Фрагменти фільмів (художніх, документальних, мультиплікаційних). • Освітні ресурси Інтернету (для пошуку новітніх статистичних даних, газетних і журнальних статей, наукових публікацій, телевізійних передач та ін.) • Навчальні ігри
Переваги ІКТ грунтуються на їх основних можливостях: Мультимедійність — це доцільне поєднання в комп'ютерному навчальному засобі (презентації, програмі тощо) текстових, графічних, аудіо- та відеоматеріалів. Інтерактивність — це можливість спілкува¬тися з комп'ютером, наявність іншої реакції програми на кожну іншу дію користувача. Інтерактивність — невід'ємна складова частина якісного навчального процесу та навчальних комп'ютерних матеріалів. Більша автономність та активність учнів у навчальному процесі — забезпечується можливістю їх вільного доступу до альтернативних джерел інформації, які вони можуть шукати в Інтернеті. Відповідність уподобанням і потребам сучасної молоді.
Застосування вказаних форм роботи дозволяє не тільки створити умови для економії часу, здійснювати роботу щодо стимулювання та розвитку пізнавального інтересу учнів, формування у них навичок роботи з інформацією. В ході такої роботи одночасно здійснюється і формування в учнів елементів правової культури та правомірної поведінки. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій дає змогу поєднувати традиційні (розповідь учителя, робота з нормативно-правовими актами, документами, термінами, поняттями, робота з підручником), інтерактивні (мозковий штурм, робота в парах та малих групах, коло ідей, займи позицію, дискусія, рольова гра) і комп’ютерні форми організації навчального процесу.