Використання інноваційних форм навчання при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Кухар»

Про матеріал

Майстер-клас з застосування інноваційних технологій в професії "Кухар". В даній роботі описано використання молекулярної кухні при підготовці кваліфікованих робітників з професії "Кухар"

Перегляд файлу

До вебінару 22.11.2018

Яковенко В.Є., майстер в/н Шевченківського професійного

аграрного ліцею

 

Використання інноваційних форм навчання при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Кухар»

 

Єдиний шлях, який веде до знань – це діяльність.

 Бернард Шоу

 

        Визначена мета професійної (професійно-технічної) освіти, яка спрямована на формування і розвиток професійних компетентностей особи, вимагає від педагога уміння швидко орієнтуватись у потребах та вимогах вітчизняного ринку праці. Саме тому для виховання перспективної конкурентноспроможньої творчої молоді в закладах професійної (професійно- технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) повинні бути створені комфортні умови не тільки для професійного зростання учнів, а й професійного самовдосконалення педагогічних працівників. Однією із сходинок професійного росту є оновлення змісту навчання та запровадження інноваційних форм і методів роботи.

Слайд №2 Для себе я визначила декілька важливих напрямів педагогічної діяльності (ви їх бачите на слайді):

Як майстер виробничого навчання свою роботу розпочинаю з вивчення  змісту державного стандарту ДСПТО, розробки робочої навчальної програми,  її оновлення відповідно до змін в науці і техніці, вимог работодавців. Сучасний зміст навчання спрямований на формування в учнів необхідних професійних компетентностей, підготовку вмотивованих здобувачів освітніх  кваліфікацій, які прагнуть неперервного професійного розвитку відповідно до інтересів, здібностей, потреб економіки та суспільства. Такий підхід полягає у тому, щоб дати учневі змогу не лише отримати знання, а й розвинути власний  інтелект, бути конкурентноспроможною особистістю, яка набуває ключових та професійних компетентностей.

За  пропозицією замовників робітничих кадрів були внесені зміни до робочої навчальної програми з професії «Кухар», схвалені та погоджені методичною комісією. При їх опрацюванні було добавлено теми: «Приготування холодних страв та закусок в сучасному стилі», «Приготування страв з молекулярної кухні», «Приготування страв азіатської кухні», які є актуальними та мають практичне застосування.

 В своїй практиці використовую інноваційні технології, нетрадиційні форми та методи роботи такі, наприклад, як майстер-клас.

 Перевага майстер-класу над іншими формами полягає в тому, що:

  • ідея проведення спрямована на результативність роботи та компетентнісно-орієнтована;
  • відбувається інтерактивна форма взаємодії;
  • відбувається розвиток творчого потенціалу учнів.

Слайд №3 Підсумовуючи сказане, можна виділити найважливіші особливості  проведення майстер-класу, які перелічені на слайді:                  

На уроках виробничого навчання на етапі вступного інструктажу проводжу навчальні майстер-класи для учнів з різної тематики, наприклад:  «Графічні суші»,  «Приготування  страв з молекулярної кухні». Звертаю увагу на те, що головним має бути не повідомлення інформації, а показ  практичних прийомів роботи.

Також до проведення майстер-класів на вступному інструктажі залучаю самих учнів. Цьому передує тривала індивідуальна робота, яка дає певні результати, чи не найкраще сприяє стимулюванню творчої активності і самостійності учнів, формуванню наполегливості в досягненні результату, практичних умінь та навичок. Під час таких занять учні виступають у ролі «майстра», самостійно демонструють практичні прийоми роботи з  коментарями, здобувають різні навички роботи з аудиторією, навчаються рефлексувати свої дії.               

Слайд №4 При застосуванні такого підходу ставлю  перед собою завдання (перелік завдань ви можете побачити на слайді):

 

Щоб підготувати учня до проведення майстер-класу, необхідно не лише проводити індивідуальну роботу, а й формувати необхідні уміння та навички на уроках і в позаурочний час. При підготовці є кілька кроків, які, на мою думку, є обов’язковими.

Слайд №5 Крок 1.

Розпочинаю  свою роботу з вибору теми,  визначення  мети і завдань, які планую досягти під час проведення  майстер-класу. Пріоритетним та визначальним фактором у виборі теми є стійкий пізнавальний інтерес учня, його бажання внести щось нове у її розкриття , наприклад, з учнем ІІ курсу було обрано тему: «Приготування горохових сфер з використанням молекулярної кухні» розглянуто технологію приготування страв. 

Слайд №6 Крок 2.

Обмірковуємо план  проведення вступного інструктажу, що включає поетапну реалізацію мети. Визначаємось, як задіяти інших учнів навчальної групи у процес.

 План вступного інструктажу при проведенні майстер-класу виглядає таким чином (виведено на слайд):                                                                                              

Слайд №7 Крок  3.

 Разом з учнем підбираємо  дидактичний матеріал,   використовуємо  безліч інструментів  і приладів, які розігрівають, охолоджують, змішують, подрібнюють, вимірюють масу, температуру і кислотно-лужний баланс, фільтрують, створюють вакуум і нагнітають тиск. Так, для проведення майстер-класу обрали такі інструменти і сировину (виведено на слайд): 

Слайд №8 Крок 4.

На слайді ви бачите фото фрагменти проведення майстер-класу на тему: «Приготування горохових сфер», під час якого учень демонстрував практичні прийоми приготування страви. Для приготування горохових сфер він  використовував заморожений зелений горох.

 На першому етапі  роботи учень до гороху  добавив кип’ячену воду та збив блендером до однорідної маси з додаванням альгінату натрія.

 

Слайд №9 На другому етапі приготував суміш води і кальцику для утворення горохових сфер. Потім горохову суміш занурив у розчин, де під дією молекулярних сил сформувались сфери.

  На третьому етапі презентував страву.  Демонструючи практичні прийоми учень коментував та пояснював свої дії, намагався створити атмосферу доброзичливості і співпраці.

Слайд №10 Крок 5.

       Як підсумок проведення такого уроку після проведення поточного інструктажу і аналізу допущених помилок,  учні обмінюються думками,   відповідають на запитання (ви їх бачите на слайді).

Отже, проведення майстер-класів за участю учнів у своїй практиці використовую систематично, адже під час такої практики  учні  мають змогу підвищити свій професійний рівень та опанувати сучасну виробничу технологію, яку будуть застосовувати на виробництві. Важливим є те, що всі учасники розширюють знання щодо застосування інноваційних виробничих технологій, набувають практичних навичок приготування, оформлення й подавання різних страв, в них формуються  нові  вміння та навички.

Слайд №11 Майстер -класи ,  які проводять  учні  знімаємо на відеокамеру, відеоролики   використовуємо  на уроках виробничого навчання та професійно- теоретичної підготовки.  Наприклад, за такою технологією учнями проведені такі майстер-класи:  «Приготування графічних суши», «Приготування котлети по- київськи», «Приготування червоної ікри».

Слайд №12 З власного досвіду можу зробити висновок про високу ефективність такої організації освітнього процесу, оскільки урок перетворюється у цікавий захід, під час якого майстер виробничого навчання і учні співпрацюють на професійному та особистісному рівнях з метою отримання стійкого досвіду навчання, в учнів формуються професійні й ключові компетентності, які необхідні для подальшої професійної діяльності. Слайд №13

doc
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку