Використання інноваційних технологій для самовдосконалення та самореалізації особистості учня старшої школи

Про матеріал
Використання інноваційних технологій для самовдосконалення та самореалізації особистості учня старшої школи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель англійської мови Красноградського багатопрофільного ліцею. Гулая Євгенія Вікторівна. Використання інноваційних технологій для самовдосконалення та самореалізації особистості учня старшої школи(опрацювання завдань ЗНО)Гулая Є. В.

Номер слайду 2

Про іноземні мови і здібності до них Кожна людина може опанувати англійську мову, головне – мати бажання й чітко поставити перед собою ціль, сформулювати її. Наприклад: вивчу розмовну англійську до рівня Intermediate, щоб впевнено почуватися під час подорожей. Або: вивчу ділову англійську для листування з іноземними партнерами. На моє переконання, якогось особливого таланту до мов мати не треба, знадобляться лише старання та мотивація. Дехто з нейролінгвістів, наприклад Сюзанна Рейтерер, стверджують, що швидше вивчають мови люди з фонетичними здібностями. Вони можуть легко сприймати на слух іншу мову й відтворювати її. Як на мене, то цю здатність цілком можна розвинути. Навіть вік не має значення, головне – щоб дорослі не боялися робити помилки. Гулая Є. В.

Номер слайду 3

Що треба знати про ЗНО?Чим відрізняється тестування з англійської у 2018-2019 роках від формату минулих років?Додано аудіювання або «сприйняття мови на слух». У рамках аудіювання потрібно буде відповідати на питання за прослуханими англійськими аудіофрагментами. Тестування стало дворівневим. Тестування буде перевіряти знання одночасно на стандартному (B1) та профільному рівнях (B2). Учасникам необхідно буде виконати усі завдання іспиту, незалежно від рівня, на якому вивчалася мова у школі. Збільшилась кількість завдань. Загальна кількість завдань у 2018 році складала 59, а тривалість проведення іспиту – 150 хвилин. Англійська мова у якості предмету ДПА. Учасники, котрі обрали англійську мову у якості предмету ДПА (державної підсумкової атестації), будуть отримувати оцінки залежно від рівня, на якому вони вивчали мову у школі. У тих, хто вивчав англійську на профільному рівні, оцінюватися будуть усі завдання, а у тих, хто вивчав мову на академічному або стандартному рівні, зараховуватися будуть лише завдання 1–32 та 49–59. Гулая Є. В.

Номер слайду 4

Структура тесту ЗНО з англійської мови в 2019 роціЗовнішнє незалежне тестування у 2019 році буде складатися з 59 завдань різних форматів. Завдання ЗНО розділені на чотири розділи:1. Аудіювання: розуміння мови на слух — 16 завдань2. Читання: 22 завдання3. Граматика: використання мови — 20 завдань4. Письмо: 1 завдання відкритої форми для розгорнутої відповідіГулая Є. В.

Номер слайду 5

Типи завдань: ОДНА ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ-multiple choice(завдання1–6, 12–16, 22–26)ВИЗНАЧЕННЯ ВІРНОСТІ ТВЕРДЖЕННЯ - true/false (завдання 7–11)ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ - matching (завдання 17–21, 27–32) Потрібно підбирати заголовки до текстів або частин текстів з наведених прикладів, твердження або ситуації до об’яв або текстів, питання до відповідей або навпаки. ЗАПОВНЕННЯ ПРОПУСКІВ У ТЕКСТАХ - gap filling (завдання 33–58) Необхідно доповнити абзаци та речення наведеними у завданні реченнями, словосполученнями та словами. ЗАВДАННЯ З ВІДКРИТОЮ ФОРМОЮ ТА РОЗГОРНУТОЮ ВІДПОВІДДЮ -open-ended question (essay or letter writing)Оцінюється за чотирма критеріями: змістове наповнення, структура тексту та зв’язність, використання лексики та використання граматики. Гулая Є. В.

Номер слайду 6

Щоб виконати їх правильно, треба перш за все уважно прочитати завдання. Часто абітурієнт, хвилюючись, може випустити інформацію про те, що певні варіанти відповіді є зайвими, що треба вибрати лише одну відповідь – і просто заплутатися. Під час виконання завдань на matching і gap filling раджу спочатку переглянути запропоновані варіанти відповідей, визначити ключові слова чи словосполучення в них, а тоді вже приступати до прочитання тексту. Додам, що можна зразу виключати неправильні варіанти відповідей, аналізуючи граматичну побудову мовних конструкцій. Одним словом, слід не лише вчити мову та практикувати її, а й учитися проходити тести. Гулая Є. В.

Номер слайду 7

Правила підготовки до ЗНО з англійської Будь-який тест з іноземної мови перевіряє вміння використовувати влучні лексичні та граматичні конструкції в усному та писемному мовленні. Тож, певна річ, слід зосередитися на заповненні прогалин у володінні граматикою, а також максимально наповнити свій словниковий запас. Ознайомтеся із затвердженою програмою ЗНО з англійської мови на сайті УЦОЯО і почніть повторювати матеріал за принципом «від простого до складного». Принцип поступовості дуже важливий у запам’ятовуванні. На сайті УЦОЯО ви знайдете список слів, який є лексичним мінімумом для успішного складання тесту, однак безглуздо було б намагатися механічно запам’ятати його і вважати, що на цьому ваш словниковий запас збагачено. Натомість я рекомендувала б вам якомога більше працювати з текстами – як усно, так і письмово. Читайте та слухайте автентичні тексти, аналізуйте лексичні та граматичні конструкції, осмислюйте їх, занотовуйте від руки й застосовуйте в усному мовленні. Гулая Є. В.

Номер слайду 8

Аудіювання/ listening skills. Потренуватися в навичках аудіювання можна за допомогою ресурсів. Чим більше ви слухаєте, тим краще сприймаєте мову, а якщо ще й виконуєте вправи по прослуханим відео, або ж виписуєте незнайомі слова, то результати точно не забаряться. Listening Skills: ресурси для підлітків englishclub.com/efl/category/listening-news/http://www.elllo.org. Enpodcast Learn. English (British Council podcast)Podcasts. In. English. TEDTalks. Speechyard. Tune in. BBC Radio. Humans of New York. Jacks. Gap. Green Forest dailyesl.comеslfast.comlistenaminute.com Гулая Є. В.

Номер слайду 9

Читання/ reading skills. Мета: виявити рівень сформованості вмінь учнів читати і розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений проміжок часу. Форми завдань: із вибором правильної відповіді;на встановлення відповідності (добір логічних пар);на заповнення пропусків у тексті;знаходження аргументів та висновків;вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Типи текстів: cтатті з періодичних видань;листи (особисті, ділові тощо);оголошення, реклама;розклади (уроків, руху поїздів тощо);меню, кулінарні рецепти;особисті нотатки, повідомлення;програми (телевізійні, радіо тощо);уривки художніх творів. Гулая Є. В.

Номер слайду 10

Використання мови/using English. Мета: Визначити рівень володіння лексичним та граматичним матеріалом, що дадуть можливість учням вільно спілкуватись. Форми завдань: із вибором однієї правильної відповіді: Завдання полягає у тому, щоб випускник вибрав одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів відповідей.заповнення пропусків у тексті: Завдання полягає в тому, щоб випускник заповнив пропуски в тексті, використовуючи запропоновані слова або словосполучення. Вибір здійснюється відповідно до мети, знань, навичок та вмінь, що перевіряються з лексики чи граматики. Забезпечення: Автентичні невеликі за обсягом тексти. Завдання завжди пов’язані із ситуаціями спілкування згідно з чинними навчальними програмами. Гулая Є. В.

Номер слайду 11

Завдання з розгорнутою відповіддю/ writing Завдання передбачає створення учасником тестування на бланку відповідей Б власного висловлення у письмовійформі відповідно до запропонованої комунікативної ситуаціїГулая Є. В.

Номер слайду 12

Приклад завдання на встановлення відповідності CГулая Є. В.

Номер слайду 13

Гулая Є. В.

Номер слайду 14

Приклад завдання з вибором однієї правильної відповіді Гулая Є. В.

Номер слайду 15

Приклад завдання на заповнення пропусків Гулая Є. В.

Номер слайду 16

Приклад завдання на заповнення пропусків:лексика. Гулая Є. В.

Номер слайду 17

Приклад завдання на заповнення пропусків:граматика. Гулая Є. В.

Номер слайду 18

Як готуватись до письмового завдання?Писати і ще раз писати. З помилками чи без – по-різному буває. Але погодься: важко навчитись писати, лише читаючи те, що інші написали. Тому треба брати критерії оцінювання цих завдань, спершу дуже добре з ними ознайомитись, а потім – теми завдань, шаблони та тренуватись писати своє. Важливою частиною тесту являється письмова частина, невеличка ситуація на яку потрібно написати розгорнуту відповідь з прикладами з власного життя. Обирайте тему, беріть зошит, ручку та тренуйтеся! Також рекомендую скористатись наступними тематичними сайтами: ZNO Osvita: підбірка тестів ЗНО починаючи з 2009 року. ZNOna. Sharu: тести на виконання за певний проміжок часу, практично відтворення “реального ЗНО”, лише в домашніх умовах;) Мінус в тому, що ви не маєте написати письмову частину.i. Learn: відмінний сайт для підготовки, так як тут подані на кожну граматичну тему відеоурок, матеріали для самопідготовки та тест на превірку засвоєння теми. Zno Academia: мега сайт, так як тут ви можете “прокачати” всі частини тесту від Matching до Grammar. А також пройти ЗНО минулих років та отримати поради щодо написання письмової частини. Гулая Є. В.

Номер слайду 19

Приклад завдання з розгорнутою відповіддю. Гулая Є. В.

Номер слайду 20

Схема оцінювання Гулая Є. В.

Номер слайду 21

Гулая Є. В.

Номер слайду 22

Гулая Є. В.

Номер слайду 23

Гулая Є. В.

Номер слайду 24

Гулая Є. В.

Номер слайду 25

Якщо учасник тестування не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і вся робота оцінюється в 0 тестових балів. Якщо учасник тестування отримує 0 тестових балів за критерій с. Використання лексики або d. Використання граматики, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів Якщо учасник тестування отримує 0 тестових балів за критерій а. Змістове наповнення, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів. Увага!Гулая Є. В.

Номер слайду 26

Лайфхаки. Використовуйте техніки scanning і skimming. Вибіркове читання й перегляд тексту незамінні на ЗНО – вони допомагають швидко знайти в тексті необхідну інформацію, не гаячи при цьому час на детальне прочитання. Щоб зрозуміти основну ідею тексту (це стосується текстів у жанрі non-fiction), достатньо проглянути його за технікою оглядового читання skimming, ми не перечитуємо його детально (фактично це й неможливо, враховуючи обсяг інформації), а переглядаємо, зосереджуючи увагу лише на тому, що засвоїли не дуже добре. На відміну від техніки skimmimg, scanning – вибіркове читання – передбачає, що ви шукаєте в тексті необхідну інформацію. У роботі з тестовими завданнями це дуже важливо, адже ви шукаєте відповідь на конкретне запитання, вчитуєтеся лише в необхідні вам деталі. Гулая Є. В.

Номер слайду 27

Розширюйте лексичний запас. Поширена порада – підключайте асоціативне мислення при запам’ятовуванні нових слів, намагайтеся пов’язувати те чи інше слово з чимось знайомим, подібним у рідній мові. І певна річ, що лексику треба вчити тематично. Спочатку, наприклад, візьміть сферу повсякденного спілкування й виокремте необхідні лексичні теми, а вивчивши їх, приступайте до іншої теми. Пам’ятайте: запам’ятовування окремих лексичних одиниць не гарантує вам правильне вживання їх у мовленні, тому обов’язково слід вчити слова в контексті. Перш ніж писати есе чи лист, продумайте приклади для підтвердження тієї чи іншої тези, структуруйте текст. Уникайте складних речень, це дозволить вам не наробити граматичних помилок. Краще – короткі, але правильно сформульовані речення. Гулая Є. В.

Номер слайду 28

Які сучасні інструменти допоможуть у підготовціМожете вибирати з величезної кількості різних способів і методів підготовки. Окрім використання сучасних підручників британських видавництв (English Vocabulary in Use, Key Words for Fluency, How English Works, Grammarway) ми маємо можливість слухати аудіокниги, різноманітні подкасти, дивитися фільми в оригіналі (і з субтитрами, і без), використовувати флешкартки для вивчення лексики. Можемо завантажити на мобільний ігри, кросворди, граматичні тренажери, додатки для вивчення фразових дієслів чи, наприклад, тренування форм неправильних дієслів тощо. Флешкартки Anki, сесії від BBC Learning English, відеолекції від eng. Vid, TED – всі ці інструменти надзвичайно корисні для вивчення мов. В умовах обмеженості часу реально допоможуть онлайн-курси підготовки до ЗНО – можна експресом пройти всю програму, актуалізувати знання. Гулая Є. В.