Розробка уроку культури мовлення в 6 класі «Використання у мовленні дієслів-синонімів. Практичне засвоєння дієслівних словосполучень, у яких можливі помилки у формі залежного слова» з використанням віртуальної дошки Padlet. Посилання на веб-ресурс знаходиться в зносках.
Урок культури мовлення «Використання у мовленні дієслів-синонімів. Практичне засвоєння дієслівних словосполучень, у яких можливі помилки у формі залежного слова» в 6 класі з використанням віртуальної дошки Padlet[1] (рис.1).
Розробила вчитель
української мови та літератури
Лисичанської багатопрофільної гімназії
Бердута Оксана Леонідівна
Рис. 1 Загальний вигляд віртуальної дошки Padlet до цього уроку
Хід уроку
І етап. Організація роботи. Актуалізація знань.
1-й крок. Епіграф до уроку, налаштування емоційного стану учнів.
2-й крок. Самостійна робота учнів з тренажером з правопису української мови з метою актуалізації знань щодо написання дієслів. Через гіперпосилання учні переходять на сайт тренажеру, де подано спочатку теоретичний матеріал з орфографії «Неозначена форма дієслова. Минулий час. Умовний спосіб», а потім інтерактивна вправа, де треба від поданих дієслів утворіть форму минулого часу чоловічого роду (рис.2).
Рис. 2 Робота з тренажером з правопису української мови
3-й крок. Робота в зошиті «Перевірте себе». Відкривається у великому вікні натиском миші (рис. 3).
Рис. 3 Слайд із завданням у складі стіни Padlet
ІІ етап. Ознайомлення з новим матеріалом. Формування навичок
1-й крок. Пошукова робота. Завдання: запишіть синонімічний ряд до слів «говорити», «кричати». Учні через гіперпосилання переходять до бібліотеки «Синоніми» (рис. 4) на сайті «Мова – ДНК нації». Записують в зошит ряди синонімів, які віднайшли.
Рис. 4 Бібліотека синонімів на сайті «Мова – ДНК нації»
2-й крок. Вправа – редактор. Завдання: відредагуй речення, звернувшись по допомогу до Лепетуна (рис. 5). Учні через гіперпосилання переходять до бібліотеки «Антисуржик». За допомогою нею редагують речення: Він нарешті наважився освідчитися та попросив її руки.
Рис. 5 Завдання вправи-редактор
3-й крок. Дбаймо про чистоту мови. Перед учнями ставиться проблемне запитання (рис.6), відповідь на яке вони дадуть після перегляду експрес-уроків (1- 2 хв.) від Олександра Авраменка.
Рис. 6 Завдання вправи «Дбаймо про чистоту мови»
Для закріплення отриманої інформації пропоную учням скласти речення з поданими словосполученнями. Наприкінці уроку на етапі рефлексії та домашнього завдання звертаюся до традиційних форм навчання.
[1] Режим доступу: https://padlet.com/kolibri_11/tj45ac8cpx9u