«Використання у мовленні дієслів-синонімів. Практичне засвоєння дієслівних словосполучень, у яких можливі помилки у формі залежного слова»

Про матеріал

Розробка уроку культури мовлення в 6 класі «Використання у мовленні дієслів-синонімів. Практичне засвоєння дієслівних словосполучень, у яких можливі помилки у формі залежного слова» з використанням віртуальної дошки Padlet. Посилання на веб-ресурс знаходиться в зносках.

Перегляд файлу

Урок культури мовлення «Використання у мовленні дієслів-синонімів. Практичне засвоєння дієслівних словосполучень, у яких можливі помилки у формі залежного слова» в 6 класі з використанням віртуальної дошки Padlet[1] (рис.1).

Розробила вчитель

української мови та літератури

Лисичанської багатопрофільної гімназії

Бердута Оксана Леонідівна

Рис. 1 Загальний вигляд віртуальної дошки Padlet до цього уроку

Хід уроку

І етап. Організація роботи. Актуалізація знань.

1-й крок. Епіграф до уроку, налаштування емоційного стану учнів.

2-й крок. Самостійна робота учнів з тренажером з правопису української мови з метою актуалізації знань щодо написання дієслів. Через гіперпосилання учні переходять на сайт тренажеру, де подано спочатку теоретичний матеріал  з орфографії «Неозначена форма дієслова. Минулий час. Умовний спосіб», а потім інтерактивна вправа, де треба від поданих дієслів утворіть форму минулого часу чоловічого роду (рис.2).

Рис. 2 Робота з тренажером з правопису української мови

3-й крок. Робота в зошиті «Перевірте себе». Відкривається у великому вікні натиском миші (рис. 3).

Рис. 3 Слайд із завданням у складі стіни Padlet

ІІ етап. Ознайомлення з новим матеріалом. Формування навичок

1-й крок. Пошукова робота. Завдання: запишіть синонімічний ряд до слів «говорити», «кричати». Учні через гіперпосилання переходять до бібліотеки «Синоніми» (рис. 4) на сайті «Мова – ДНК нації». Записують в зошит ряди синонімів, які віднайшли.

Рис. 4 Бібліотека синонімів на сайті «Мова – ДНК нації»

2-й крок. Вправа – редактор. Завдання: відредагуй речення, звернувшись по допомогу до Лепетуна (рис. 5). Учні через гіперпосилання переходять до бібліотеки «Антисуржик». За допомогою нею редагують речення: Він нарешті наважився освідчитися та попросив її руки.

Рис. 5 Завдання вправи-редактор

3-й крок. Дбаймо про чистоту мови. Перед учнями ставиться проблемне запитання (рис.6), відповідь на яке вони дадуть після перегляду експрес-уроків       (1- 2 хв.)  від Олександра Авраменка.

Рис. 6 Завдання вправи «Дбаймо про чистоту мови»

Для закріплення отриманої інформації пропоную учням скласти речення з поданими словосполученнями. Наприкінці уроку на етапі рефлексії та домашнього завдання звертаюся до традиційних форм навчання.

 


[1] Режим доступу: https://padlet.com/kolibri_11/tj45ac8cpx9u

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку