Вікторина "У царстві живої природи"

Про матеріал
Цей матеріал розрахований на ознайомлення учнів 2-3 класу знань з природи , виховувати любов до природи та навколишнього середовища .
Перегляд файлу

Вікторина “ У царстві живої природи ”

Мета : формувати в учнів пізнавальний інтерес , поглибити та розширити знання дітей про природу , виховувати любов до природи .

                                        Хід заняття

Сьогодні , ми проведемо дуже цікаву вікторину .Це буде подорож у царство живої природи . А щоб не заблукати , ми будемо подорожувати за певним маршрутом . А що це за зупинки , ви дізнаєтеся у ході подорожі . На дошці у мене плакат і ми будемо прикрашати цю галявину – квіточками . Тепер нам потрібно поділитися на команди .

I Зупинка” Кмітливих” (відгадування загадок )

1)Золотисте ситечко , Покотилось в літечко

Загляда в віконечко , Наче справжнє сонечко . ( Соняшник)

2) Хто хвіст залишає , І від ворога втікає . ( Ящірка )

3) Швидко скрізь цей птах літає , Безліч мошок поїдає .

За вікном гніздо будує , Тільки в них він не зимує . ( Ластівка )

4) На городі молода ,Пишні коси розплела.

І в зеленії хустинки золоті хова зернинки . ( Кукурудза )

5) З-під снігу цвіт з’явився , Прокинувся від сну .

І запросив усіх він , Зустріти цю весну .( Підсніжник )

6) Хатки не будую , Не мажу , не квітчу .

На гілці заночую , Людям роки полічу . ( Зозуля )

7) Хто на собі ліс носить ?( Олень )

8) Повзун повзе , на базар голки везе . ( Їжак )

II Зупинка “Винахідливих”

Оберіть у своїй команді 1 учасника . Його завдання буде показати 5 тваринок. Якщо ви відгадали то отримуєте 1-квіточку .

  1.      Їжак , жаба , кенгуру , собака , змія .
  2.      Лисиця , олень , ведмідь , заєць ,кіт

III Зупинка“ Ребуси ”

Потрібно розгадати ребуси .

C:\Users\User\Desktop\p-002-0x0.jpg

(Корова , коза ,кіт )

C:\Users\User\Desktop\p-003-0x0.jpg

(Голуб , слон , кінь )

IVЗупинка “Звіробіка”

Під музику потрібно зобразити танець .

  1.      Команда – танець зайців .
  2.      Команда – танець жабки .

V Зупинка ”Заморочки із бочки ”

У мене в руках торбинка із запитаннями , потрібно дати відповідь на ці запитання .

  •          Чому не можна шуміти у лісі навесні ?
  •          Ви побачили гніздо пташки на землі , як його зберегти ?
  •          Птахи дуже корисні , бо вони …….
  •          Коли я піду до лісу , то не буду ….
  •          У моєї подруги день народження , вона дуже любить конвалії . Що ти їй подаруєш ?
  •          У лісі ти знайшов поляну з грибами , мабуть вони отруйні . що ти будеш робити ?

VI Зупинка”Всезнайки”

Запитання з пташиного царства .

  1.      Які птахи прилітають до нас з півдня першими ? ( Шпаки)
  2.      Яке місто має назву птаха ? ( Орел )
  3.      У якого птаха такий міцний хвіст , що він підтримує його на дереві ? (Дятел )
  4.      Чому качки , гуси не тонуть ? (Бо пір’я змазане жиром і не намокає )
  5.      Ця комаха ,живе на луках , пересувається вона стрибками ,її називають музикантом . Хто це ……( Цвіркун )

А ви знаєте ,що цвіркуни не завжди жили на нашій землі .

       Ось послухайте легенду.

Ріс собі на світі хлопчик , якого дуже любили люди , бо вмів він співати , як ніхто на світі . Вечорами , після денної роботи , коли можна було трохи відпочити , сходилися старі й малі послухати пісню . Кожен , хто чув  хоч раз той спів . ніби набирав у груди сили й снаги , ніби пив живу воду з цілющого джерела . Співав хлопець про сонце , про квіти , про трави і про землю .  І кожна його пісня славила рідний край . Ті пісні складав хлопчина сам . А коли в нього питали , як це йому вдається , відповів ,що все те – від квітів , дерев , води ,птахів та звірів . Якось прийшло в цей край лихо . Про співучого хлопчика почули злі вороги й вирішили викрасти його . Темної ночі , коли він слухав пісню місячного сяйва ,щоби потім переспівати її людям , схопили вони його і понесли у свої землі . Володар тої країни хотів мати співучого раба . Та хлопець цому не співав . Просили його- мовчав , били – мовчав . Тільки одного разу , змучений украй , завів тужливу пісню . Від тої пісні німіли люди , а каміння плакало . Була вона про розлуку з рідною стороною . Злий володар наказав повернути хлопця додому , і якщо він там співатиме , убити . Тільки – но ступив хлопчик на рідну землю , одразу в нього вирвалася пісня . Котрийсь із ворогів замахнувся шаблюкою , щоб виконати наказ володаря , але хлопця враз не стало . Лише в зелену траву стрибнув маленький жвавий цвіркун .

Відтоді й повелися на нашій землі веселі цвіркуни ,їхні пісні славлять рідну землю. А хто понад усе любить Батьківщину , той чує в піснях маленького цвіркуна славу про красу нашої землі . Але треба не тільки любити Батьківщину , а й берегти рідні землі , ліси , поля , гори , тваринний і рослинний світ своєї країни .

Підсумок вікторини. Діти , погляньте яка гарна і заквітчана наша галявина . Ви довели , що знаєте і любите природу . Природа чарує нас своєю красою . Вона викликає  радість , здивування , а іноді смуток . Природа дарує нам продукти харчування , допомагає зміцнювати здоров’я . Людина – це частина природи . Природа потребує нашого піклування . Берегти природу – значить берегти життя .

І я, хочу завершити нашу вікторину , чудовими рядками із вірша .

Все на землі нам треба берегти ,

І птаха , і звіра . і оту тваринку .

Не чванься тим , що цар природи ти ,

Бо врешті , ти лише її частинка .

Йтиму садом , полем , а чи лугом ,

Буду я природі вірним другом .

Не столочу навіть і трави ,

Я скажу їй : зеленій , живи !

Коли лісом буду я іти ,

Теж посію зерна доброти .

Побажаю дереву і пташці ,

Щоб віки жили у мирі й щасті .

 

 

docx
Додав(-ла)
Кузьменко Вiта
Додано
30 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку