Моніторинг «Безпечне шкільне середовище»
З 14 по 23 грудня було проведено моніторингове дослідження на тему «Безпечне шкільне середовище» серед учнів 5-11 класів. Проведений моніторинг включав наступні запитання:
На яке 85% опитаних відповіли стверджувально, що так вони дійсно знають як сам термін так і ключові компоненти, які до нього відносяться; 14% учням знайомий сам термін, але більш конкретно вони не обізнані; й відповідно 1% учнів не знайомі з терміном.
На дане запитання ми отримали наступні результати: 25% опитаних вважають, що рівень безпеки школи знаходиться на 9-ти бальному рівні; 21% оцінюють рівень безпеки на 8 балів; 19% - на 10 балів; 12% - на 7 балів; 10 % - на 6 балів; 7% - на 5 балів; по 2% учнів оцінили рівень безпеки на 1 та 2 бали; й по 1% опитаних вважають, що рівень безпеки знаходиться на 3-х та 4-х бальному рівні.
60% учнів впевнені, що їхні умови навчання є абсолютно безпечними й не потребують змін та удосконалень; 38% - упевнені в безпечності умов навчання, але вважають, що школі необхідні удосконалення для покращення безпеки; 2% опитаних не вважають умови навчання безпечними.
Серед пропозицій наведених для покращення умов безпеки школи були запропоновані наступні: наявність цілодобової охорони, встановлення на території школи та приміщеннях камер спостереження, розміщення вогнегасників в усіх класах, пропуска для учнів та працівників школи й наявність турнікетів, перевірку на заборонені предмети, покращити кібербезпеку школи, облаштувати парти для теракту та захисні жилети, але набагато частіше можна було побачити відповідь «нічого покращувати не потрібно».
1. булінг/кібебулінг: 66% учнів підтвердили, що так дуже часто слухають виховні години з даної теми; 34% не чули виховних з даних тем.
2. насилля: 59% учнів слухали дану тему на виховних годинах, 41% - не можуть пригадати виховної години з цієї теми.
3. дискримінація: 47% учнів знайомі з цією темою, 53% опитаних не були присутні на виховних з даної теми.
4. техніка безпечної роботи з різними приладами: 72% - ознайомлені; 28% - не знайомі з темою.
5. техніка безпеки за різних життєвих обставин: 73% - ознайомлені; 27% - не знайомі з темою.
6. здоровий спосіб життя: 74% учнів прослухали виховну годину з даної теми; 26% - не були присутні на виховній годині з теми.
66% учнів знають як необхідно себе поводити в надзвичайних обставинах, 34% - знайомі з правилами поведінки при більшості надзвичайних обставин.
31% опитаних знайомі з терміном; 23% - знайомі, але не можуть конкретно вигадати де вони його чули; для 46% опитаних поняття «інклюзія» є абсолютно не знайомим.
59% учнів мають позитивне ставлення до цієї категорії людей, 32% - мають нейтральне ставлення; 7% - не знають хто відноситься до цієї категорії осіб; 2% - мають негативне ставлення.
На дане запитання ми отримали наступні результати: 23% опитаних оцінюють емоційний комфорт на 9 балів; 19% - оцінюють на 10 балів; 16% - оцінюють психологічний клімат на 7 балів; 13% - на 8 балів; 11% - на 6 балів; 8% - на 5 балів; 5% - на 4 бали; 4% - на 1 бал; по 0,5% оцінили клімат на 2 і 3 бали.
У даному питанні були включені наступні підкатегорії: учні вашого класу, вчителі, учні інших класів, інші працівники школи, батьки інших учнів. За опрацьованими результатами нам стало зрозуміло, що більшість учнів (від 54 до 89%) не стикалися особисто з ситуаціями, де принижувати їх у словесній/фізичній формі, погрожували їм або їхнім близьким, ображали у різних форма.
93% опитаних учнів відповіли стверджувально, що вони знають до кого можна звернутися у таких ситуаціях; 7% - не дуже впевнені до кого вони можуть звернутись.
45% учнів вважають, що школа та її учасники лише частково сприяють розвитку їхніх здібностей та талантів; 40% - абсолютно впевнені в вагомості внеску школи та її учасників для розвитку здібностей і талантів; 15% учнів стверджують, що школа та її учасники не сприяють розвитку їхніх здібностей і талантів.
88% опитаних підтвердили, що почувають себе в безпеці знаходячись в школі; 12% - не мають відчуття безпеки.
Серед причин що спонукають до відчуття незахищеності найчастіше зустрічалися наступні: відсутність охорони; психологічний тиск; відсутність камер; не надійна пожежна сигналізація; незнайомі люди; але в більшості відповідей було описано, що відчуття незахищеності в них не має.
За результатами моніторингу можна зробити висновок, що рівень безпеки знаходиться на достатньо високому рівні, але є окремі пункти, що потребують покращення та удосконалення.