22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Виступ "Дистанційне навчання школярів під час карантину"

Про матеріал
Через карантин, батьки і діти опинились у полоні своїх комфортних домівок. Та чи є це приводом для припинення навчання? Міністерство освіти вважає, що ні. І я повністю підтримую! Рішення – це онлайн платформи для дистанційної та змішаної освіти.
Перегляд файлу

Дистанційне навчання школярів під час карантину: все, що потрібно знати або час Х - настав.

          Наразі, через карантин, батьки і діти опинились у полоні своїх комфортних домівок.

Та чи є це приводом для припинення навчання? Міністерство освіти вважає, що ні.

І я повністю підтримую!

          Гарна новина в тому, що зараз 2020 рік і людство має величезні ресурси для розвязання такої проблеми. Рішення – це онлайн платформи для дистанційної та змішаної освіти.

         Вивчаючи практики зарубіжних освітніх закладів, можна зазначити, що школи в більшості країн світу, розуміючи тенденцію зростання епідемії, поступово переходять на e-learning. Так, значна частина Європи, Велика Британія та частина Азії вже запровадили для своїх учбових закладів освітні онлайн платформи та займаються дистанційно.

        А як в Україні?

На жаль, більшість шкіл України не були готові до такого швидкого розвитку подій. Через це введення практик дистанційного навчання є дуже важким для нашої системи освіти.

Діти сидять вдома, батьки не розуміють, що з ними робити, а вчителі у розпачі – ЗНО, ДПА та підсумкові іспити ось-ось повинні були розпочатися.

        Я вважаю, що організувати дистанційне навчання в змозі кожен вчитель, хоч це і важко, але результативно!

         З чого ж розпочати? Хочу поділитися своїм досвідом. По-перше мною були підібрані та розроблені дистанційні завданння по класах відповідно до чинних освітніх програм з іноземних мов. Також були організовані електронні консультації та безперервна підтримка здобувачів освіти під час навчання в дистанційній формі ( через телефон, Viber, Messenger, GoogleClassroom). Учні були мною навчені на проходження онлайн-тестів на сайті «На урок», які розробляла самостійно, а також використовувала тести з платформи. У разі виникнення питань, учні мали змогу у будь-який момент звернутися до мене в телефонному режимі або через зазначені засоби комунікації.

          Також я переглянула рекомендації МОН і дізналася, які ще програми з дистанційного навчання зараз пропонуються школам та вчителям.

         

Хочу запропонувати вам ті, які мені стали у нагоді:

 

1) Zoom – це сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку. Тут можна організовувати конференції та веб-семінари для різної кількості користувачів і спікерів (залежить від тарифного плану).

 

 

 

Що можна робити:

  • організовувати спільні чати для переписки і обміну матеріалами - як загальні, так і приватні;
  • проводити онлайн-конференції з відео високої якості і запрошувати до 100 учасників (у безкоштовній версії, платна дозволяє збільшувати кількість учасників і спікерів);
  • записувати як свої звернення, так і спільні розмови;
  • під час конференцій та семінарів можна демонструвати матеріали на робочому столі свого ПК, смартфона чи планшета;
  • можна проводити необмежену кількість конференцій, та в безкоштовній версії кожна з них може тривати не довше 40 хвилин;
  • конференції можна планувати і заздалегідь запрошувати учасників.

Сервіс добре працює як на ПК, так і на смартфоні чи планшеті. Потрібно завантажити програму на комп’ютер чи додаток на гаджет.

 

2) Classdojo – це сервіс, який допоможе максимально зімітувати шкільне середовище вдома. Він зроблений для кращої комунікації батьків, вчителів та дітей.

             Чим сервіс добрий

Classdojo зроблений, щоб максимально зацікавити дітей молодшого і середнього шкільного віку. Для кожного учня там є окрема анімована аватарка – вона радіє, коли отримує похвалу від учителя і сумує, коли ставлять негативну оцінку.

 

3) Google Classroom – безкоштовний сервіс для навчальних закладів. Мета – спростити створення, поширення і класифікацію завдань, прискорити обмін файлами між учителями і учнями. Реєструватись окремо не потрібно, достатньо мати пошту на Gmail.
Google Classroom об’єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для написання текстів і створення презентацій, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу (наприклад, ви можете спланувати конференцію в Zoom, який дозволяє автоматично додавати заплановані зустрічі в календар). Тож для роботи “у класі” потрібно знати, як користуватися гуглівськими сервісами.

Кожен клас створює окрему папку на Google-диску для відповідного користувача Google Drive, куди учень може подати роботу, яку оцінює вчитель. Є загальна папка класу і окрема для кожного учня. Можна користуватись мобільними додатками для iOS і Android.

Що можна робити

  • робити фото та прикріплювати їх до завдань, редагувати їх і робити окремі копії;
  • ділитися файлами з інших додатків;
  • мати оффлайн-доступ до інформації;
  • вчитель може онлайн слідкувати за роботою учнів (тобто в режимі реально часу бачити документи, в яких учні виконують завдання чи виправляють помилки);
  • можна коментувати роботи і виставляти оцінки;
  • відправляти на повторну перевірку (після виправлення помилок) та отримати іншу оцінку;
  • публікувати і коментувати оголошення;
  • вчитель може надсилати електронні листи до одного чи багатьох учнів в інтерфейсі Google Classroom.

 

4) Moodle – платформа для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, зокрема й дистанційного.

 

5) Kahoot! – навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.

 

 

         Наприкінці ще раз зазначу – навчання онлайн має ряд переваг:

1. Навчання будь-де та будь-коли. Онлайн це зручно – все що потрібно, щоб розпочати – бажання та доступ до інтернету.

2. Доступність навчальних матеріалів. Учень отримує  усі необхідні матеріали, та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичок зникає.

3. Зворотній зв'язок. Учень завжди має онлайн зв'язок з викладаче, який контролює виконання завдань та допомагає у їх розв'язанні.

4. Зручність для викладача. Вчителі можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати більш ефективно, витрачаючи менше часу та зусиль.

5. На радість батькам. Завдяки гейміфікації, інтерактивним урокам та контролю зі сторони вчителя - дитина поринає в процес вивчення матеріалу дуже швидко та з величезним інтересом.

Переваг онлайн-навчання можна привести багато: зростання інтересу учнів до нового цікавого методу навчання, економія ресурсів всіх учасників навчального процесу, автоматизація контролю виконання завдань тощо.

Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, прогресивні країни світу поступово діджиталізуються, тому нам так само потрібно оновлюватися та рухатися вперед.

Діти сьогодні зростають у цифровому світі і для них цілком природним є цифрове середовище, яке вони використовують для отримання та обміну інформацією.

Отже, для них не є проблемою навчатися онлайн дистанційно, навпаки – це нова цікава пригода для дитини!

Тож не вагайтесь – використовуйте дистанційне навчання для своєї дитини чи класу вже зараз.

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку