27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Виступ "Можливості ІКТ для організації навчально-виховного процесу на уроках математики"

Про матеріал

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання обумовлено багатьма факторами і разом з метою, змістом, формами і методами навчання є одним із компонентів дидактичної системи. Комп'ютер - вершина інтелектуальних досягнень людства, об'єднує в собі телевізор, книгу, калькулятор, довідник, і для дитини змалку є засобом спілкування зі світом. Його поява на уроці дає можливість об'єднати навчання і життя та відкрити унікальні можливості комп'ютерних навчальних програм.

Перегляд файлу

1

 

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Можливості ІКТ для організації навчально-виховного процесу на уроках математики

 

 

 

 

 

 

                              Підготувала

Жовніренко Юлія Олександрівна,

                                              учитель математики,

                                       вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ, 2017 р.

На сучасному етапі розвитку, коли кожні 15 років кількість інформації збільшується вдвічі, важко уявити суспільство без комп’ютерів. Тому однією з основних задач освіти є введення людини в інформаційний простір та формування ії інформаційної культури. Змінюється і мета сучасної школи: формування знань і вмінь уступає місце формуванню компетентностей. Для розвитку та навчання сучасних дітей вже недостатньо традиційної системи: дошка та крейда. Щоб зацікавити учнів, підвищити їх пізнавальну активність, зробити навчання наочним, диференційованим, забезпечити швидку та якісну перевірку знань, вмінь та навичок учнів, слід використовувати на уроках інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ,InformationandCommunication Technologies, ICT) — сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.*

Що дає ІКТ учню:

  • розвиває мислення, зокрема наочне, дієве, образне, інтуїтивне;
  • створює умови для естетичного виховання завдяки використанню комп'ютерної графіки, технології мультимедіа та інших технологій;
  • формує уміння використання Інтернету для пошуку інформації;
  • формує уміння здійснювати обробку інформації, наприклад, при

використанні різних пакетів редакторів: графічних, музичних, фото;

  • формує уміння створення комп’ютерних презентацій за допомогою програми MicrosoftPowerPoint;
  • формує уміння здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність за допомогою комп'ютерного моделювання;
  • розвиває комунікативні здібності;
  • формує уміння знаходити різноманітні варіанти вирішення проблем.

 

 

 

Що дає ІКТ учителю:

  • використання Інтернету для пошуку інформації;
  • збір, зберігання, обробка інформації, передача досить великих обсягів інформації в різних формах, у тому числі через пошту Інтернету;
  • створення друкованих дидактичних матеріалів: контрольних, самостійних, індивідуальних, практичних та інших робіт, з використанням MSOfficeWord, MSOfficeExcel, MSOfficePublisher;
  • створення комп’ютерних презентацій за допомогою програмиMicrosoftPowerPoint;
  • використання тематичних CD для організації навчальної діяльності;
  • здійснення інтерактивного діалогу з учнем;
  • відтворення різних процесів за допомогою мультимедіа засобів;
  • здійснення дистанційного навчання.

Найбільш ефективним є застосовування ІКТ на уроках математики при мотивації вивчення нового матеріалу, демонстрації моделей, відпрацюванні окремих навичок та вмінь, контролі та корекції навчальних досягнень учнів. Комп’ютер допомагає відтворити наочність, якої так не вистачає при викладанні планіметрії та стереометрії, і деяких розділів алгебри, пов’язаних з побудовою та дослідженням графіків функцій.

Означимо три, найбільш доцільні, напрямки використання комп’ютерних технологій на уроках математики.

 

1. Використання мультимедійних програм

Розглянемо застосування комп’ютерних технологій на етапі формування нових знань.

Наприклад, при вивченні теми «Побудова перерізів многогранників», яка викликає забагато труднощів в учнів при виконанні рисунків через недостатню уяву розташування об’єктів у просторі, доцільно скористуватися програмою«пакет динамічної геометріїDG», яка дає змогу створювання наочних ілюстрацій, інтерактивних і динамічних навчальних посібників, довідників, експертних систем, тощо. Після ознайомлення з означенням перерізу многогранника та методами побудови перерізів, зокрема методом слідів, учням пропонується задача на побудову перерізу чотирикутної піраміди SABCD площиною, що проходить через три точки М, N, К, які належать відповідно ребрам SВ,SCD. Крок за кроком побудуємо «в реальному часі» переріз піраміди з використанням підказок учителя та міркувань самих учнів (рис. 1-6 ).

  

Рис. 1    Рис. 2   Рис. 3

Рис. 4    Рис. 5   Рис. 6

 

 

2. Використання фрагментної презентації на уроці

Презентації можна використовувати при вивченні нового матеріалу, формуванні вмінь і навичок, повторенні, контролю тощо. Оскільки презентації видовищні та ефектні, то вони органічно вписуються в будь-який урок або окрему його частину і дають змогу вчителю за короткий час подати великий обсяг інформації, здійснити первинне закріплення, а також ефективно провести перевірку рівнів засвоєння учнями матеріалу, що вивчається.

Наприклад, тема «Побудова графіків тригонометричних функцій за допомогою геометричних перетворень» дуже насичена, тому що учні повинні виконати забагато рисунків протягом уроку. Як розвантажити урок?

По-перше, пропонуємо учням заздалегідь при виконанні домашнього завдання побудувати на окремих рисунках чотири графіки: один графік функції і три графіки функції , виконав їх в системі координат на відрізку за віссю Оу та на відрізку за віссю Ох.

По-друге, на етапі актуалізації опорних знань за допомогою слайдів повторюємо правила геометричних перетворень графіків, які раніше використовувалися для побудови графіків елементарних функцій:лінійна, обернена пропорційність, квадратична, кубічна та інших (слайди 1-3).*

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

Слайд 3

 

Далі учням пропонується застосувати ці правила для перетворення графіків тригонометричних функцій за умовою використання рисунків

домашнього завдання, перевірених на початку уроку (слайд 4).

Слайд 4

Графік функції

 

 

 

 

Графік функції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Будуємо графіки наступних тригонометричних функцій:

1) ;  2) ; 3) ; 

Виконання побудов перших трьох графіків пропонується зробити самостійно, з використанням підказок учителя, і перевірити за допомогою слайдів (слайди 5-7).

Слайд 5

Графік функції одержуємо з графіка функції паралельним перенесенням вздовж

осі Ох на   (1 клітинка) одиниць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 6

 

 

Графік функції одержуємо з графіка функції

розтягуванням удвічі вздовж осі Оу

 

Слайд 7

 

Графік функції одержуємо з графіка функції

стисненням удвічі вздовж осі Ох

 

 

 

 

 


 

 

3. Застосування тестової перевірки знань

Серед комп’ютерних програмних розробок є як навчальні програми, так і програми для перевірки рівнів успішності учнів. Навчаннябагатогранний процесі контроль знаньлише одна з його сторін, серед яких тестування посідає головну роль. Якщо тестування здійснено за допомогою комп’ютерних програм, то повністю відсутня суб’єктивність оцінки знань учнів, обробка результатів проводиться за лічені секунди і є можливість відразу на уроці надати диференційовану допомогу учням для усунення прогалин у знаннях.

ТЕСТ А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 10

ТЕСТ Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 11

 

 

 

 

ТЕСТ В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 12

Слід пам’ятати, що таке тестування не дає можливості перевірити вміння складно і логічно висловлювати власну думку, наводити приклади. Тому на уроках, крім комп’ютерних тестувань, бажано застосовувати традиційні форми і методи перевірки знань.

Таким чином, використання інформаційно-комунікаційних технологійу процесі навчання обумовлено багатьма факторами і разом з метою, змістом, формами і методами навчання є одним із компонентів дидактичної системи. Комп’ютер - вершина інтелектуальних досягнень людства, об’єднує в собі телевізор, книгу, калькулятор, довідник, і для дитини змалку є засобом спілкування зі  світом. Його поява на уроці дає можливість об’єднати навчання і життя та відкрити унікальні можливості комп’ютерних навчальних програм.


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
26 липня 2018
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку