Пропоную план роботи математичного гуртка.
Цілі та завдання:
•підвищення рівня якості знань учнів, розширення світогляду в області математики;
•прищеплення інтересу до математики та її застосувань;
•розвиток логічного мислення, інтуїції, просторової уяви;
виявлення найбільш обдарованих учнів та розвиток їх творчих здібностей;
•навчання культурі самоосвіти та саморозвитку учнів;
•удосконалення умінь та навичок самостійної роботи учнів із науково-популярною літературою, прищеплення навичок дослідницького характеру;
•організація діяльності учнів з метою підготовки їх до участі в різних олімпіадах та конкурсах.
Основні напрямки роботи:
•підготовка учнів до оволодіння знаннями, що виходять за межі шкільної програми;
•навчання учнів роботі з додатковою та спеціальною літературою;
•організація групових та індивідуальних консультацій;
•підготовка учнів до участі в олімпіадах та конкурсах.
Очікувані результати
Учні повинні знати:
•означення понять вивченого матеріалу.
•алгоритми розв'язання задач з кожної розглянутої теми;
•ефективні прийоми та методів розв'язування задачах шкільного курсу та задач підвищеної складності.
Учні повинні вміти:
•виявляти та усувати неоднозначності в умові задачі;
•аналізувати умову, визначати методи та прийоми розв'язування нестандартних задач;
•застосовувати основні поняття при розв'язуванні логічних задач;
•проводити невеличкі математичні дослідження, складати математичні моделі прикладних задач.
План роботи гуртка «Мудра сова»
№ з.п |
Тема і зміст заняття |
Мета заняття |
Форма проведення заняття |
Матеріальне і методичне забезпечення заняття |
Література для обов’язкового читання учням |
1
|
Вересень Вступ. Наука в Україні. Мала академія наук учнівської молоді. |
Мета і завдання роботи гуртка. Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка, історичним розвитоком науки та методів наукових досліджень. |
Круглий стіл |
Слайдовий супровід заняття |
1. Игнатьев Е. И. В царстве смекалки. — М.: АО «СТОЛЕТИЕ», 1994. —192 с. 2. Конфорович А. Г. Математика лабиринта. — К.: Рад. школа, 1987. — 136 с. 3. Лейфура В. М., Мітельман І. М., Радченко В. М., Ясінський В. А. Олімпіади юних математиків, — К.: Рад. шк., 1985. — 144 с 4. Лейфура В. М., Мітельман І. М., Радченко В. М., Ясінський В. А. Математичні олімпіади школярів України. — К.: Техніка, 2003. 5. Мітельман І. М. Розфарбуємо клітчасту дошку: Навчально-методичний посібник. — Л.: Каменяр, 2001. — 43 с. 6. Нагибин Ф. Ф., Канин Е. С. Математическая шкатулка [Текст]: Пос. для уч-ся. — [Изд. 4-е, перераб. и доп.]. — М.: Просвещение, 1984. 7. Назаренко О. М. Елементи теорії чисел. — Суми: Вид-но Сумського державного університету, 2003. — 204 с. 8. Олехин С. Н., Нестеренко Ю. В., Потапов М. К. Старинные занимательные задачи. — М.: Наука, 1988. — 160 с. 9. Олимпиадные задания по математике. 5—8 классы. 500 нестандартных задач для проведения конкурсов и олимпиад: развитие творческой сущности учащихся [Текст] /Автор — сост. Н. В. Заболотнева. — Волгоград: Учитель, 2006.
|
2
|
Жовтень Прикладна математика як наука. Загальне поняття про науково-дослідницьку роботу. |
Познайомити учнів сучасним станом наукових досліджень в світі та Україні зокрема. Застосування математичних знань і прикладною математикою.
|
Конференція.
|
Слайдовий супровід заняття.
|
|
3
4
5
6
7
8
|
Листопад Принцип Діріхле |
Познайомити учнів з принципом Діріхле, показати застосування принципу під час розв’язування задач. |
Конференція.
|
Добірка задач, портрет Діріхле, малюнки з клітками голубів та кроликів. |
|
Грудень. Діофантові рівняння.
|
Познайомити учнів з діофінтовими рівняннями, розробити алгоритм та вчити розв’язувати рівняння.
|
Дослідницька робота.
|
Добірка завдань. |
||
Січень Краса і поетичність математики |
Активізувати розумову і пізнавальну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість розширювати їх кругозір. Прищеплювати інтерес до математики |
Математична гра.
|
Скрипковий ключ і 7 нот, портрети відомих письменників, поетів, математиків |
||
Лютий Математичний квест |
Активізувати пізнавальну діяльность учнів; підвищувати інтерес до вивчення математики; підвищувати загальну культуру учнів. |
Математичний квест
|
Картки із завданнями; маршрутні листи для команд |
||
Березень Визначні математичні задачі |
Познайомити учнів з різними етапами розвитку математичних задач різних епох і народів з стародавніх часів до нашого часу. Розкрити привабливість історії математики на прикладах стародавніх задач, теорем та алгоритмів їх розв’язування. |
Симпозіум |
Інтерактивна дошка, презентація Microsoft Power Point |
||
Квітень Сьома грань |
Розвивати через гру інтерес до математики, її історії,читання додаткової літератури; розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати цілеспрямованість, впевненість у собі,вміння і навички міркувати, свідоме ставлення до набуття знань |
Супертурнір |
Поле гри, на якому розташовані кружечки; гральний кубик, плакати з висловленнями вчених про математику, годинник, комп’ютер |
||
9
|
Травень. Метематичні орігамі |
Ознайомити учнів з різновидами тіл, вчити виготовляти тіла з паперу.
|
Дослідницька робота.
|
Інтернет ресурс МАТІГОН - https://mathigon.org/origami
|
|
10 |
Червень Чи є у вас ангел-хранитель Підсумок роботи гуртка |
Провести підсумок проробленої роботи гуртка за рік, попередньо провівши гадання за допомогою чисел
|
|
Добірка задач. Відеоматеріали до засідання. |