Урок " Додавання і віднімання виду: 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв’язання задач"

Про матеріал

Урок математики у 3 класі

Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв'язання задач.

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих трицифрових чисел виду: 230 + 70, 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами, основою яких є вказані обчислювальні навички; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до математики та спорту; налаштовувати на необхідність дотримуватись здорового способу життя.

Перегляд файлу

 Урок математики у 3 класі

Тема:  Додавання і віднімання виду: 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв’язання задач.

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих трицифрових чисел виду: 230 + 70, 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами, основою яких є вказані  обчислювальні навички; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до математики та спорту; налаштовувати на необхідність дотримуватись здорового способу життя.

Обладнання: таблички з прикладами, таблиці для пояснення нового матеріалу, ребуси, малюнки спортсмена-бігуна; таблиця співвідношень між різними одиницями вимірювання довжини та маси; червона стрічка; магнітофон; підручник математики 3 клас М. В. Богдановича та                     Г. П. Лишенка.

Хід  уроку

І Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Розпочнемо наш урок.

Час вже зошит відкривати

Число й місяць записати.

(Діти записують дату)

- Сьогодні ми, як завжди, будемо підкоряти висоти математики, тож зосередьтесь та будьте уважними, адже математика не підкоряється тим, хто не вміє слухати.

ІІ Актуалізація знань. Усні обчислення

- З яким числами ми з вами працювали на попередніх уроках?

- Наведіть приклади трицифрових чисел.

- Які числа називають круглими?

- Наведіть приклади трицифрових круглих чисел.

- Яким правилом ми користуємось при додаванні та відніманні круглих трицифрових чисел? (Сотні до сотень, десятки до десятків)

- А чи зможете ви швидко додавати та віднімати ДВОЦИФРОВІ числа?

Швидкий рахунок

(Дітям показуються картки з одним прикладом. Вони повинні швидко сказати відповідь)

 

 

 

 

 

Поясніть тепер на двох прикладах, як виконували обчислення.

34 + 6   та  90 - 6

(Пояснення учнями способу обчислення:1) До чотирьох додати шість буде десять. Тридцять додати десять – сорок.2) Дев’яносто – це вісімдесят і десять. Від десяти відняти шість – чотири. Вісімдесят і чотири – вісімдесят чотири.)

Каліграфічна хвилинка

Непомітно настав час  каліграфічної хвилинки. Назвіть число, в якому 57 десятків; число, в якому всього 3 десятки; 80 десятків; всього 6 десятків.

Каліграфічно напишіть ці числа, не помилившись у їх послідовності.

 

570  30  800  60  570  30  800  60  570  30  800  60  570  30  800  60

 

ІІІ Створення проблемної ситуації

Запишіть два приклади. В першому знайдіть різницю перших двох чисел, у другому – суму третього та четвертого числа.

(Діти записують та розв’язують самостійно. Перевірка.)

  1. – 30 = 540        800 + 60 = 860

- Чи було складно? (Ні)

- А тепер поміняйте в цих прикладах знаки та знову розв’яжіть їх.

(Діти записують нові приклади, але розв’язати їх правильно можуть не всі.)

  1.  + 30 = ?            800 – 60 = ?

- Хто зміг обчислити?

- А знаєте, чому виникли труднощі? (Ми ще не вчили такі приклади)

- Як гадаєте, що саме ми сьогодні будемо вчитись розв’язувати?

IV Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогодні ми з вами спочатку повинні розібратись, як обчислювати приклади таких видів, а потім навчитись їх розв’язувати, виконуючі різноманітні завдання.

V Робота над новим матеріалом

- Давайте послухаємо, як міркували діти, які змогли розв’язати останні приклади. (Заслуховуються пояснення учнів.)

Перевірте, чи правильно розмірковували наші математики. Відкриваємо підручник, ст.. 84 № 536

- Поясніть, користуючись малюнками у підручнику, як же виконувати подібні обчислення.

Спостереження подібності математичних обчислень

Перевірте, чи правильно виконані обчислення на картках. (Дітям показуються приклади кожної пари по черзі. Після перевірки пара прикладів об’єднується.)

 

 

 

 

  • А тепер порівняйте ці приклади.
  • Що цікавого помітили? Чим відрізняються приклади кожної пари?
  • Як гадаєте, чому вони відрізняються тільки нулями?

  числі 570 – 57 десятків, у 30 – 3 десятки …)

  • Отже, як ще можна виконати обчислення кожного другого приклада з пари?

(57дес. + 3 дес. = 60 дес., тобто число 600

80 дес. – 6 дес. = 74дес, тобто число 740)

  • Як же можна додавати та віднімати кругле трицифрове та двоцифрове число? (Як двоцифрове та одноцифрове та приписати справа нуль)

 

VI Формування практичних навиків

Отже, почнемо розв’язання прикладів.

Розв’язання прикладів

(з коментуванням біля дошки один учень)

Підручник стор. 85№ 537 (та ще додатково два приклади)

                                      Приклади 537

590 – 270 = 320              280 + 20 = 300

900 – 40 = 860                360 + 40 = 400

+ додаткові приклади на дошці

400 – 70 = 330                870 + 30 = 900

***

Для тих, хто працює швидше. Заповнити пропуски:

  700 -  … = 650                 430 +… = 500

  500 -  … = 480                910 +  … = 1…0

Перевірка прикладів, виконаних самостійно.

Фізхвилинка

А тепер відпочинемо під музику.

 

Робота над задачами

Розв’язування ребусів

Поки ви відпочивали фізично, я вирішила дати вам відпочинок від математики. Трохи розважимось. Розв’яжіть два ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

- Як пов’язати ці два слова?

- Що роблять під час кросу? (малюнок)

- Чи корисний біг? Доведіть.

- А знаєте, ми з вами не просто так розмовляли про крос. Наше наступне завдання тісно з ним поєднана. Хто знає синонім до слова крос? (дистанція)

 

Підручник стор. 85  1 варіант - № 539 Самостійна робота

- Уважно прочитайте задачу, коротко запишіть її умову. Розв’яжіть по діях з поясненням.

                                  Задача 651

Дистанц. – 1000 м

Пробіг - ?, 2 кр., по 400 м

Залишилось - ? м

                                 Розв’язання

1) 400 х 2 = 800 (м) – пробіг;        (або 400 + 400 = 800)

2) 1000 – 800 = 200 (м)

Відповідь: залишилось пробігти 200 метрів.                                         .

(Хто працює швидше, подумати, скільки кругів залишилось пробігти спортсменові. Завдання записано на дошці)

  Перевірка й оцінювання (3 + 1)

- Чим обчислення в задачі відрізнялись від тих, з якими ми щойно познайомились? (Віднімали не двоцифрове кругле, а трицифрове)

Робота з іменованими числами

- Щойно ви працювали з одиницями вимірювання довжини. У яких ще одиницях вимірюється довжина?

- У яких одиницях вимірюється маса?

Хором назвіть пропущені числа

(таблиця на дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

Підручник стор. 85 № 538 (з коментуванням біля дошки)

Розпишемо приклади, щоб краще зрозуміти наші дії.

Приклади 538

5 м – 20 см = 500 см – 20 см = 480 см = 4 м 80 см

1 кг – 300 г = 1000г – 3000 г = 700 г

200 г – 50 г = 150 г

1 кг – 30 г = 1000г – 30 г = 970 г

1 м 80 см + 20 см = 180 см + 20 см = 200 см = 2 м

240 см + 6 дм = 240 см + 60 см = 300 см = 3 м

 

***

(для тих, хто розв’язує швидше)

320 см + 5 дм + 30 см = 400 см = 4 м

900 г – 40 г – 200 г = 660 г

Самостійно

І в.                                                                           ІІ в.

7 м – 20 см = 680 см  = 6 м 80 см                    4 м 30 см + 70 см = 500 см = 5 м

 Перевірка

- Як від круглої сотні віднімати кругле двоцифрове число?

- Як до круглого трицифрового числа додати кругле двоцифрове?

- Увага, спортсмен з попередньої задачі відпочив від кросу й пропонує вам розв’язати ще одну задачку, пов’язану зі спортом.

Підручник стор. 85 № 540 Самостійна робота

Задачу записуємо без короткого запису умови; пишемо по діях з поясненням; відповідь коротко.

                                Задача 540

                                 Розв’язання

  1. 9 х 5 = 45 (л) – за хвилину бігу;
  2. 45 + 45  = 90 (л)            (або 45 х 2 = 90)

Відповідь: 90 л повітря

Перевірка (2 + 1)

Логічне завдання

Спортсмен подарував нам стрічку переможця. Але не просто так. Питання: скільки треба зробити розрізів, щоб розділити її на 6 частин? (5)

Перевірка відповіді шляхом демонстрації практичного виконання цього завдання.

VІІ Підсумок уроку

  • А ми підійшли до заключної частини уроку. Пригадаємо, чому ми навчились.
  • Отже, які нові приклади ми навчились розв’язувати на уроці?
  • Підніміть руку, хто зрозумів, як виконувати такі завдання?
  • що найбільше сподобалось на уроці?

VІІІ Домашнє завдання

Вдома ви знову попрацюєте з іменованими числами № 543 аналогічно класній роботі та розв’яжете задачу № 542.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 липня 2018
Переглядів
2178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку