Урок математики у 3 класі
Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв'язання задач.
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих трицифрових чисел виду: 230 + 70, 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами, основою яких є вказані обчислювальні навички; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до математики та спорту; налаштовувати на необхідність дотримуватись здорового способу життя.
Урок математики у 3 класі
Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв’язання задач.
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих трицифрових чисел виду: 230 + 70, 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами, основою яких є вказані обчислювальні навички; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до математики та спорту; налаштовувати на необхідність дотримуватись здорового способу життя.
Обладнання: таблички з прикладами, таблиці для пояснення нового матеріалу, ребуси, малюнки спортсмена-бігуна; таблиця співвідношень між різними одиницями вимірювання довжини та маси; червона стрічка; магнітофон; підручник математики 3 клас М. В. Богдановича та Г. П. Лишенка.
Хід уроку
І Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Розпочнемо наш урок.
Час вже зошит відкривати
Число й місяць записати.
(Діти записують дату)
- Сьогодні ми, як завжди, будемо підкоряти висоти математики, тож зосередьтесь та будьте уважними, адже математика не підкоряється тим, хто не вміє слухати.
ІІ Актуалізація знань. Усні обчислення
- З яким числами ми з вами працювали на попередніх уроках?
- Наведіть приклади трицифрових чисел.
- Які числа називають круглими?
- Наведіть приклади трицифрових круглих чисел.
- Яким правилом ми користуємось при додаванні та відніманні круглих трицифрових чисел? (Сотні до сотень, десятки до десятків)
- А чи зможете ви швидко додавати та віднімати ДВОЦИФРОВІ числа?
Швидкий рахунок
(Дітям показуються картки з одним прикладом. Вони повинні швидко сказати відповідь)
Поясніть тепер на двох прикладах, як виконували обчислення.
34 + 6 та 90 - 6
(Пояснення учнями способу обчислення:1) До чотирьох додати шість буде десять. Тридцять додати десять – сорок.2) Дев’яносто – це вісімдесят і десять. Від десяти відняти шість – чотири. Вісімдесят і чотири – вісімдесят чотири.)
Каліграфічна хвилинка
Непомітно настав час каліграфічної хвилинки. Назвіть число, в якому 57 десятків; число, в якому всього 3 десятки; 80 десятків; всього 6 десятків.
Каліграфічно напишіть ці числа, не помилившись у їх послідовності.
570 30 800 60 570 30 800 60 570 30 800 60 570 30 800 60
ІІІ Створення проблемної ситуації
Запишіть два приклади. В першому знайдіть різницю перших двох чисел, у другому – суму третього та четвертого числа.
(Діти записують та розв’язують самостійно. Перевірка.)
- Чи було складно? (Ні)
- А тепер поміняйте в цих прикладах знаки та знову розв’яжіть їх.
(Діти записують нові приклади, але розв’язати їх правильно можуть не всі.)
- Хто зміг обчислити?
- А знаєте, чому виникли труднощі? (Ми ще не вчили такі приклади)
- Як гадаєте, що саме ми сьогодні будемо вчитись розв’язувати?
IV Оголошення теми та мети уроку
Отже, сьогодні ми з вами спочатку повинні розібратись, як обчислювати приклади таких видів, а потім навчитись їх розв’язувати, виконуючі різноманітні завдання.
V Робота над новим матеріалом
- Давайте послухаємо, як міркували діти, які змогли розв’язати останні приклади. (Заслуховуються пояснення учнів.)
Перевірте, чи правильно розмірковували наші математики. Відкриваємо підручник, ст.. 84 № 536
- Поясніть, користуючись малюнками у підручнику, як же виконувати подібні обчислення.
Спостереження подібності математичних обчислень
Перевірте, чи правильно виконані обчислення на картках. (Дітям показуються приклади кожної пари по черзі. Після перевірки пара прикладів об’єднується.)
(У числі 570 – 57 десятків, у 30 – 3 десятки …)
(57дес. + 3 дес. = 60 дес., тобто число 600
80 дес. – 6 дес. = 74дес, тобто число 740)
VI Формування практичних навиків
Отже, почнемо розв’язання прикладів.
Розв’язання прикладів
(з коментуванням біля дошки один учень)
Підручник стор. 85№ 537 (та ще додатково два приклади)
Приклади 537
590 – 270 = 320 280 + 20 = 300
900 – 40 = 860 360 + 40 = 400
+ додаткові приклади на дошці
400 – 70 = 330 870 + 30 = 900
***
Для тих, хто працює швидше. Заповнити пропуски:
700 - … = 650 430 +… = 500
500 - … = 480 910 + … = 1…0
Перевірка прикладів, виконаних самостійно.
Фізхвилинка
А тепер відпочинемо під музику.
Робота над задачами
Розв’язування ребусів
Поки ви відпочивали фізично, я вирішила дати вам відпочинок від математики. Трохи розважимось. Розв’яжіть два ребуси.
- Як пов’язати ці два слова?
- Що роблять під час кросу? (малюнок)
- Чи корисний біг? Доведіть.
- А знаєте, ми з вами не просто так розмовляли про крос. Наше наступне завдання тісно з ним поєднана. Хто знає синонім до слова крос? (дистанція)
Підручник стор. 85 1 варіант - № 539 Самостійна робота
- Уважно прочитайте задачу, коротко запишіть її умову. Розв’яжіть по діях з поясненням.
Задача 651
Дистанц. – 1000 м
Пробіг - ?, 2 кр., по 400 м
Залишилось - ? м
Розв’язання
1) 400 х 2 = 800 (м) – пробіг; (або 400 + 400 = 800)
2) 1000 – 800 = 200 (м)
Відповідь: залишилось пробігти 200 метрів. .
(Хто працює швидше, подумати, скільки кругів залишилось пробігти спортсменові. Завдання записано на дошці)
Перевірка й оцінювання (3 + 1)
- Чим обчислення в задачі відрізнялись від тих, з якими ми щойно познайомились? (Віднімали не двоцифрове кругле, а трицифрове)
Робота з іменованими числами
- Щойно ви працювали з одиницями вимірювання довжини. У яких ще одиницях вимірюється довжина?
- У яких одиницях вимірюється маса?
Хором назвіть пропущені числа
(таблиця на дошці)
Підручник стор. 85 № 538 (з коментуванням біля дошки)
Розпишемо приклади, щоб краще зрозуміти наші дії.
Приклади 538
5 м – 20 см = 500 см – 20 см = 480 см = 4 м 80 см
1 кг – 300 г = 1000г – 3000 г = 700 г
200 г – 50 г = 150 г
1 кг – 30 г = 1000г – 30 г = 970 г
1 м 80 см + 20 см = 180 см + 20 см = 200 см = 2 м
240 см + 6 дм = 240 см + 60 см = 300 см = 3 м
***
(для тих, хто розв’язує швидше)
320 см + 5 дм + 30 см = 400 см = 4 м
900 г – 40 г – 200 г = 660 г
Самостійно
І в. ІІ в.
7 м – 20 см = 680 см = 6 м 80 см 4 м 30 см + 70 см = 500 см = 5 м
Перевірка
- Як від круглої сотні віднімати кругле двоцифрове число?
- Як до круглого трицифрового числа додати кругле двоцифрове?
- Увага, спортсмен з попередньої задачі відпочив від кросу й пропонує вам розв’язати ще одну задачку, пов’язану зі спортом.
Підручник стор. 85 № 540 Самостійна робота
Задачу записуємо без короткого запису умови; пишемо по діях з поясненням; відповідь коротко.
Задача 540
Розв’язання
Відповідь: 90 л повітря
Перевірка (2 + 1)
Логічне завдання
Спортсмен подарував нам стрічку переможця. Але не просто так. Питання: скільки треба зробити розрізів, щоб розділити її на 6 частин? (5)
Перевірка відповіді шляхом демонстрації практичного виконання цього завдання.
VІІ Підсумок уроку
VІІІ Домашнє завдання
Вдома ви знову попрацюєте з іменованими числами № 543 аналогічно класній роботі та розв’яжете задачу № 542.
1