Урок застосування набутих знань, вмінь, навичок, на якому діти повинні показати свої знання, вміння та навички в розв'язанні рівнянь і задач за допомогою властивості пропорції.
Тема уроку: Розв’язування рівнянь та задач за допомогою основної властивості пропорції.
Мета уроку:
Тип уроку: урок застосування набутих знань, вмінь, навичок.
Обладнення: дошка,мультимедійне обладнання,підручник, зошит.
Хід уроку
Добрий день, діти! Я дуже рада вас бачити. Подивіться, один на одного, посміхніться. Бажаю вам гарного настрою на весь урок.
« Математика- це мова плюс міркування, це наче мова і логіка разом. Математика – це знаряддя для міркування» та казав видатний американський фізик Річард Фейман. (слайд)
Діти, ви знаєте, що найбільша цінність будь-якої держави – це люди. Але вони є не тільки цінністю, але й творцями. Для цього потрібно бути розумною і освіченою людиною. Стати такою можна тільки тоді, коли розум не знає ні хвилини спокою, а силу розуму додають вправи і постійний пошук. Цим ми і будемо сьогодні займатися.
Перед тим як ознайомити з темою уроку, пропоную вам
Відгадати ребус:
Ц
3 = О
Отже, тема нашого уроку «Розв’язування рівнянь та задач за допомогою основної властивості пропорції.»
Ми сьогодні продовжимо говорити о пропорції, постараємося показати свої знання, вміння та навички в розв’язанні рівнянь і задач за допомогою властивості пропорції.
Запишіть число, класна робота.
Дерево рішень: Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
(щоб був цікавим; навчитися вирішувати задачі; отримати гарні оцінки; отримати гарний настрій; дізнатися щось нове ; навчитися спілкуватися; навчитися долати труднощі)
Епіграф :
Щоб дійти до мети, треба перш за все йти.
Оноре де Бальзак( 1799-1850),
французький письменник
Як ви розумієте ці слова?
Діти! Я вирішила побудувати будинок. Перед вами два проекти, виконаних архітекторами. (слайд).
Матеріальні витрати однакові, але зовнішній вигляд відрізняється. Допоможіть мені обрати кращій будинок.
В якому домі хотіли би ви жити? Чому? Змогли би ви жити у будинку, в якому труби розташовані під нахилом і вікна та двері різні за формою, розміром?
Говорять, що в такому будинку немає гармонії. А як ви розумієте що таке гармонія?
На моє прохання Наталка попрацювала із словником.
Гармонія ( від грец., - зв’язок, стрункість) – співмірність окремих частин, злиття об’єктів у єдине ціле.
В математиці слово співмірність визначається таким поняттям як пропорція. І сьогодні ми будемо говорити саме про неї.
За поданою темою пропоную вам виконати Графічний диктант.
(Правильна відповідь , неправильна __)
Виконуємо взаємоперевірку графічного диктанта і виставляємо оцінки. Кожна правильна відповідь 1 бал. (∩_ ∩_ ∩ ∩_ ∩ ∩_)
До нас на урок завітала сама пропорція.
Говорить пропорція:
«Я не просто пропорція. На думку Луки Пачолі, навіть божественна пропорція. Грекам я замінила теорію дійсного числа і таким чином допомогла створити найкращий шедевр - геометрію. Я – душа гармонії, у мене слава архітектора, міцність споруд,чудеса мистецтва. А німецький поет і філософ Адольф Цейзинг запевняє, що я просто паную в природі».
Йдучи до вас, я попала під метеоритний дощ. Відновіть мої записи і знайдіть розв'язок рівняння:
(х-8):5=15:25
(х-8)25=515
х-8=75:25
х-8=3
х=8+3
х=11
Пропоную вам передивитися фрагмент з мультфільма
Давайте допоможемо , діти, Миколі розв’язати домашні задачі. Відкриємо підручник на
с. 106 № 601.
210 км – 3 год.
Х км - 2 год.
210:х=3:2
х= 2102:3
х= 140 (км)
№ 607
3 год. – 55 км/год.
2,5 год. – х км/год.
3:2,5=х: 55
х= 355:2,5
х= 66 (км/год.)
№ 619 (1)
3:х=36:60
х= 360:36
х= 5
Ось і справилися ми з задачами, які не міг розв’язати Микола.
Після невеличкої паузи ми продовжимо з вами працювати.
Фізкультхвилинка: Напишіть очима своє прізвище, ім’я та поряд оцінку, яку ви хотіли би отримати сьогодні на уроці.
Якими можуть бути звички людини? (корисні, шкідливі)
З моїми помічниками ми опрацювали це питання та навіть склали задачі.
Погоримо про шкідливі звички людини, о палінні та вживанню алкоголя, як вони впливають на здоров’є?
Жити чи палити? (слайд)
Кожне затягування цигаркою містить в собі більше 100 найшкідливіших для людини речовин. Найбільший небезпечний з них - нікотин. Він вражає серцево-судинну систему, органи дихання, травлення, мозок, знижує розвиток, затримує зростання.
Більшість вчених країн Заходу, досліджуючи отруйну дію тютюнового диму на організм людини, дійшли висновку, що паління - дуже небезпечний ворог для здоров'я і життя людини. Жити або палити? Частково дати відповідь на це питання допоможе наступна задача.
Задача 1: Діти, що палять, скорочують собі життя на 15%.Визначте, на скільки діти, що палять, скорочують своє життя, якщо середня тривалість життя в Україні 70 років.
70р. - 100%
Хр. - 15%
70:х=100:15
Х= 7015:100
Х= 10,5 (р.)
Відповідь: на 10лет і 6 місяців скорочують своє життя діти, що палять.
Задача 2: Люди, що вживають спиртні напої, скорочують своє життя на 9%. Якщо вважати, що середня тривалість життя людини 70 років, то п'юча людина скорочує своє життя на скільки років? (Слайд)
70р. - 100%
Х р. - 9%
70:х=100:9
Х= 709:100
Х= 6,3
Відповідь: на 6 років і 4 місяці п'юча людина скорочує життя.
Отже, зробимо висновок: паління і алкоголь скорочують життя людини на 16 років 10 місяців і замість 70 років п'юча людина, людина, що палить, проживе тільки 53роки і 2 місяці. Можна сказати, що паління і вживання алкоголю повільне самогубство. Як говорить прислів’я: «Без здоров'я нема щастя.»
У мене до вас, діти, послання з давнини. Прослухайте його.
«Наймудріші юні математики!
Дуже давно у вашому затишному класі я заховав цінний напій - напій мудрості. Учні, які його знайдуть і вип'ють хоч один ковток, зможуть переконатися, що вони стали кмітливішими і що їм під силу найважча задача чи приклад. Я знаю, що ви любите Старого Хоттабича . Я вас теж дуже люблю і тому хочу, щоб ви знайшли напій мудрості. Шлях до нього - задачі з листа, які лежать на ваших партах. Не бійтеся труднощів! Хай щастить!»
У кожного з вас на парті лежить листок із завданням. В зошиті записуємо самостійна робота і виконуємо завдання.
1)У кулінарії допускається заміна 50г риби на 45г рибних консервів у томаті. Скільки потрібно консервів для заміни 7,5 кг риби?
Запис: 50 г риби - 45 г консервів
7,5 кг риби - х кг консервів
50: 7,5 = 45: х
х=7,5*45:50
х=6,75
2) 16 солдатів можуть вирити окоп за 21 год. Скільки знадобиться солдатів, щоб виконати цю роботу за 12 год?
Запис: 16с. – 21 год.
х с. - 12 год.
16: х=12:21
х= 16*21:12
х=28
Закінчили роботу. Закрили зошити і залишили їх на парті.
Повторити всі правила, пов’язані з пропорцією
с. 107 № 614, 616
Додаткове домашнє завдання
Провести конкурс краси у своїй сім'ї. Для цього виміряйте весь зріст, висоту тулуба з головою та довжину тіла від пояса до землі. Складіть із знайдених чисел (у сантиметрах) задачу. Розв’яжіть її за допомогою основної властивості пропорції.
Ми сьогодні на уроці :
Повторили … ( відношення , пропорції, основну властивість пропорції, відсотки)
Закріпили…. ( розв’язування рівнянь, розв’язування задач на складання пропорції)
Навчилися….( бути компетентними, бути командою)
Закінчить речення:
Я знаю що….( називається відношенням, пропорцією, основну властивість пропорції,…)
Я знаю як… ( знаходити середні й крайні члени пропорції, розв’язувати рівняння та задачі на складання пропорції)
Я знаю чому потрібна пропорція…
Діти, як ви гадаєте, урок був цікавим? Ви дізналися щось нове? Навчилися розв’язувати задачі? Отримали гарний настрій? А гарні оцінки?
Ми з вами отримали український вінок – символ України, слави, перемоги, щастя, миру. От і я вам бажаю щасливої долі та миру. А на згадку про урок дарую вам частинку свого серця.
Ми були на уроці не конкурентами, а міцною командою, яка зуміла показати свою компетентність у цій темі. Дякую вам за співпрацю.