Тренінгове заняття
на тему:
«Вплив музики на емоційний стан людини»
,
Підготувала:
Практичний психолог,
Соціальний педагог
КЗ "Почапинської ЗЗСО"
Піговська Світлана Анатоліївна
Мета: познайомити учнів з різними стилями музики та дослідити їх вплив на емоційний стан; з’ясувати, яке місце займає музика в житті учнів.
Обладнання: ноутбук, записи різних стилів музики, кольоровий папір,олівці, фломастери, клей, ножиці,ватман.
Інформаційне повідомлення психолога: (5хв.)
Сприйняття музики – складний психологічний процес. Психологи та музиканти визначають, він вписується між двома полюсами. З одного боку, це елементарне акустичне, сприйняття звукових сигналів як щось таке, що ми чуємо та що діє на органи слуху. А з іншого – процес пізнання уявного художнього змісту в музичній матерії. Сприймаючи музику, людина виражає своє емоційне «Я». У свідомості утворюються переживання, образи та думки, утілені композитором у творчому творі – сукупність етичної інформації, яку надає композитор.
Музика часто передає такі відтінки почуттів і переживань, які важко висловити словами. О.Серов справедливо замітив: « Якби все, що відбувається в душі людини, можна було передати словами, на світі не було б музики». У свою чергу, мова музики зрозуміла кожній людині.
За допомогою комп’ютерної томографії встановлено, що музика впливає на багато ділянок мозку. Ліва півкуля відповідає за відчуття ритму і сприйняття висоти звуку, а права – тембру та мелодії. Прослуховування музики сприяє розвитку цих структур, чим і пояснюється лікувальний ефект.
Музика викликає в нас почуття й емоції. А емоції, як відомо, народжуються в центральних ділянках мозку. Дуже важлива роль в цьому процесі гіпоталамусу. Його відсутність чи сильне порушення можуть призвести до повного зникнення емоційних переживань. Діючи на цю ділянку мозку, музика викликає емоції.
Вправа1 « Знайомство» (5хв.)
Учні по колу роблять один одному комплімент. Вправа позитивно налаштовує учнів на роботу.
Вправа 2 « Очікування» (5хв.)
Учасники на вирізаних, паперових нотах записують свої очікування від тренінгу та прикріплюють на плакат із зображенням нотного стану.
Вправа 3 « Музика та емоції»( 20хв.)
Учні прослуховують різні стилі музики,а саме:
Після прослуховування кожного стилю, учні на стіках записують свої емоції,які виникали в них під час прослуховування пісні.
Вправа 4 « Музика в моєму житті»(25хв.)
Учасникам пропонується зробити колаж на Ф-3 на тему: « Музика в моєму житті».Після виконання кожен учасник презентує свою роботу.
Вправа 5 «Підсумки»(5хв.)
Учні по колу висловлюють свої враження від тренінгу та проговорюють чи збулися їх очікування.
Вправа 6 «Масаж» »(5хв.)
Рухаючись по колу, учні роблять один одному масаж.
Слухання музики в 4 класі
Слухання музики в 4 класі
Слухання музики в 7 класі
Слухання музики в 9 класі
Слухання музики в 11 класі
Презентація колажів «Музика в моєму житті»
Учні 11 класу