Вправи на розвиток просторових навичок та схеми тіла для адаптації дітей з розладом спектру аутизму до шкільного середовища на першому році навчання
Гра «Дзеркало»
Стаєте навпроти дитини і кажете повторювати за вами, поступово ускладнюючи рухи
«Відтвори позу»
«Роби, як я»
«Вивчити танець»
https://www.youtube.com/watch?v=5DpL0Wn4DHk
Чотири стихії
На слово «повітря» дитина повинна підняти руки вверх або показати будь-яку частину тіла, розташовану зверху (голову, плечі, вуха тощо). Якщо ведучий скаже слово «вода» — дитина показує на будь-яку частину тулуба (груди, живіт, спину, сідниці) або витягує руки вперед. На слово «вогонь» дитина повертає руками в ліктьових суглобах, тримаючи руки в сторони. На слово «земля» — показує на будь-яку частину ніг або опускає руки вниз.
Хованки
Заховайте в кімнаті будь-який предмет (іграшку, для старших — букву, цифру, слово) або загадайте з тих, що вже є в кімнаті. Запропонуйте дитині уважно слухати команди. Дитина рухається кімнатою під команди: «прямо», «направо», «знову прямо» тощо. Після команди «стоп, знайшли» дитина вказує на загаданий предмет.
Стрілка, яка розмовляє
Дитина сама загадує предмет, до якого вона «мандрує». Наприклад: «Мені хочеться дістатися до вікна, яке знаходиться справа від мене. Я відправляюся в дорогу, а стрілка підкаже мені, де можна відпочити». У руках в дитини стрілка, яку вона може повертати в потрібному напрямку.
Можна в цій же грі викласти на шляху (або намалювати крейдою) стрілки, що вказують напрям.
Під час мандрівки дитина повинна промовляти вголос напрям свого руху: «Іду прямо, повертаюся наліво» тощо.
Що де знаходиться
Дитина виходить із кімнати, поки її немає, можна змінити розташування предметів. Через кілька хвилин її запрошують повернутися. Задача дитини — запам'ятати розташовані справа (зліва, прямо) від неї предмети, закрити очі або відвернутися та назвати їх за тим же порядком.
Орієнтування у просторі листа
Запропонувати учням показати олівцем на зошиті/ парті/ дошці: 1) правий верхній кут; 2) лівий нижній кут; 3) лівий верхній кут; 4) ліву/ праву частину зошита/парти/ дошки; тощо.
2. Показати в повітрі правою рукою направлення: 1) зверху вниз; 2) знизу вгору; 3) знизу вгору, наклонюючи вправо; 4) справа наліво; 5) зліва направо; тощо.
Викласти візерунок за зразком