Впровадження ідей В.О.Сухомлинського як засіб підвищення пізнавальної активності школярів на уроках англійської мови

Про матеріал

Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела готової інформації, саме тому зникає прагнення до пошуку, пізнання та творчої діяльності. Навчальний матеріал може здаватися учням нецікавим, тому завдання вчителя – зацікавити їх. Як і чим заохотити учня до співпраці? Як зробити так, щоб учень був активним суб'єктом навчальної діяльності? Це завдання нелегке, але необхідне в умовах сучасного життя. Адже час потребує молодих, активних людей з багатим інтелектом і творчим потенціалом, які можуть втілювати нові ідеї, застосовувати творчі здібності у різних галузях діяльності.

Перегляд файлу

Впровадження ідей В.О.Сухомлинського як засіб підвищення пізнавальної активності школярів на уроках англійської мови

(З досвіду роботи Я.В.Савечко – вчителя англійської мови Троїцького закладу ЗСО I-III ст.)

 

   „Дитина найкраще сприймає, осмислює і запам’ятовує знання тоді, коли вона їх переживає. Без емоційного ставлення до знань, без інтересу, подиву, задоволення, радості, впевненості та інших позитивних переживань неможливе успішне навчання”

В.О.Сухомлинський

Сьогодні особистість учня перебуває в центрі уваги вчителя , при цьому визначальною є саме пізнавальна діяльність. Те, що з інтересом сприймається учнями, засвоюється легко і міцно. Пізнавальний інтерес до знань сприяє тому, що навчання приносить радість учням і перетворюється у життєву необхідність. Тому, одне з найважливіших завдань для сучасного вчителя  -  формування у школярів пізнавального інтересу.

Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела готової інформації, саме тому зникає прагнення до пошуку, пізнання та творчої  діяльності. Навчальний матеріал може здаватися учням  нецікавим, тому завдання вчителя – зацікавити їх. Як і чим заохотити учня до співпраці? Як зробити так, щоб учень був активним суб’єктом навчальної діяльності? Це завдання нелегке, але необхідне в умовах сучасного життя. Адже час потребує молодих, активних людей з багатим інтелектом і творчим потенціалом, які можуть втілювати нові ідеї, застосовувати творчі здібності у різних галузях діяльності.

Отож, мета моєї роботи -  навчити дітей розуміти іноземну мову, щоб у дорослому житті вони стали конкурентно-спроможними та успішними. А хіба можна зацікавити дітей без активізації пізнавальної діяльності та розвитку їхніх пізнавальних інтересів? Переконана, що розвиток пізнавальних здібностей учнів виникає в процесі активної навчальної діяльності.

У власній роботі використовую поради Василя Сухомлинського,інтерактивні форми і методи роботи: рольові та дидактичні ігри, проекти, робота у парах та групах, незакінчені речення, мозковий штурм, інформаційні технології та інші.

   Упроваджуючи ідеї поєднання різних організаційних форм навчання на уроках англійської мови, переважно використовую ігрові, спрямовані на розвиток комунікативних здібностей учнів.

«Гра  , – писав В.О.Сухомлинський, – це іскорка, яка запалює вогник допитливості». За допомогою мовної гри реалізується активна позиція учня в навчальному процесі, адже учень передає не лише інформацію, а й своє ставлення до неї, а також фіксує враження інших учасників.

На уроках  застосовую гру на початку уроку (Warming-up), під час введення нового матеріалу, оголошення теми уроку, під час повторення та закріплення вивченого. Ігри мотивують мовленнєву діяльність учнів. За рахунок багаторазового ігрового сприйняття та відтворення навчального матеріалу забезпечується стійке запам’ятовування лексичних одиниць та граматичних структур.

У своїй практиці при вивченні теми «Спорт» застосовую такі лексичні ігри:

  •                 Sport memory game
  •                 Who wants to be a millionaire?

При вивченні теми «Їжа» використовую такі лексичні ігри:

  •                 «Food and Cooking Vocabulary Jeopardy Game»
  •                 «What’s in the box?»
  •                 «Who am I. Dart game»
  •                 «Spin the wheel»

При вивченні теми «Транспорт» застосовую таку гру як «Guess the transport».

Під час вивчення граматичного матеріалу пропоную такі граматичні ігри:

  •                 There is/there are. Board game
  •                 What are you doing? Bingo
  •                 Present Perfect/Past Simple. Game basketball
  •                 Choose a verb: Do,play,go

Важливу роль відіграють рольові ігри. Включаючись в рольові ігри,діти діють згідно правил гри.

Ролі, які виконують учні (соціальні (лікар, продавець), міжособистісні (друзі, однокласники)) сприяють тому, що діти вчаться спілкуватися і обговорювати питання, розуміти і оцінювати почуття інших, вирішувати відповідні проблеми. Кінцевою метою будь-якої рольової гри, на уроках англійської мови, є отримання нових знань та відпрацювання їх.

Рольова гра – імітація «В магазині»:

  •      Припустимо, що ви працюєте в магазині продавцем. Другий партнер – покупець. Розіграйте сцену покупки одягу, іграшок,їжі.

Рольова гра-імітація «У ресторані»:

  •      Гра проходить у діалогічній формі. Клієнти приходять у ресторан, де отримують меню та роблять замовлення.

Рольова гра-імітація «Співбесіда»:

  •      Прочитайте оголошення про роботу. Визначте, хто буде працівником і хто буде босом компанії. Підготуйтеся до співбесіди.

Рольова гра «Інтерв’ю» («Interview»):

  •      Ви журналіст журналу «Театр XX століття». Після спектаклю поговоріть з театральним критиком, з’ясуйте, чи сподобалася йому вистава.

Рольові ігри стимулюють пізнавальну діяльність учнів та породжують бажання спілкуватися іноземною мовою і поза школою.

 Одним  із важливих методів стимулювання та активізації пізнавальної діяльності учнів є метод  проектів.  Так, наприклад, при вивченні теми ” Meals”, учні складають меню для власного ресторану ( soup, main course, vegetables and fruit,desserts, drinks, snacks) , презентують його,розповідаючи,чим на їхню думку, корисне меню в ресторані. При вивченні теми “ Музика” у 8 класі, учні в групах приготували презентації про улюблені стилі музики та музичні інструменти. Під час вивчення у 10 класі теми: «Communication technologies»учні розробили власні сайти та презентували їх. Вивчаючи тему «Shops and shopping» учні демонстрували власні магазини. Дослідницькі проекти знаходять своє відображення в комп`ютерних презентаціях старшокласників. Так, опрацьовуючи тему: “ Science and inventions” у 9 класі, учні знайомили однокласників з вченими-науковцями з різних країн, презентували інформацію про галузь науки, в якій вони працювали та внесок, який зробили у розвиток науки.

З досвіду використання методу проектів, можу заявити, що практичні роботи, експерименти, творчі пошуки запалюють в очах учнів вогники зацікавленості, які не згасають протягом тривалого часу. Бажання дізнатись про щось нове з кожним днем зростає. Робота у групах, парах не дає можливості розгубитися слабшим, кожний починає вірити у свої власні сили.

Висновок

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови має велике значення.  Це стимул до вивчення предмета та заохочення дітей до навчання. Саме тому постійно активізую навчально-пізнавальну діяльність учнів, спонукаю до самостійного пошуку, виховую інтерес до мови, активність на уроці. А доцільне використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у власній роботі допомагає зацікавити учнів та у доступній формі пояснити програмовий матеріал.

Список використаної літератури

  1. Близнюк О. І., Панова Л. С. Ігри у навчанні іноземних мов: посібник для вчителів. – К: Освіта, 1997. – 64 с.
  2. Кондратюк І. Г. Активізація навчальної діяльності учнів на уроці. // Англійська мова та література. – 2006. – № 15. – С. 2.
  3. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.
  4. Панаетова О. А. Використання методу проектів на уроках країнознавства // Англійська мова і література. – 2003. – № 30. С. 15 – 19.
  5. Черненко О. Використання технології методів проектів у навчанні іноземної мови // Англійська мова та література. – 2002. –№ 12. – С. 7– 8.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку