Вступ до розділу «Квітує радісно весна». Буває, що і березень морозом хвалиться. С. Черкасенко «Зима і вес¬на». Читання в особах. Навчальне аудіювання: А. Назаренко «Який це місяць

Про матеріал
План-конспект уроку з літературного читання з використання методик критичного мислення. Розрахований на учнів 3 класу.
Перегляд файлу

Тема: Вступ до розділу «Квітує радісно весна». Буває, що і березень морозом хвалиться. С. Черкасенко «Зима і вес­на». Читання в особах. Навчальне аудіювання: А. Назаренко «Який це місяць?»

Очікувані результати: активізувати знання про пори року, ознайомити учнів із змістом вірша шляхом застосування методу «читання з передбаченням», вдосконалювати навичку читання в парах, діалогу; працювати над ритмомелодикою мовлення під час читання вголос та «про себе», вчити слухати та давати відповіді на запитання;

розвивати критичне мислення, уяву, фантазію, навичку роботи в парі;

виховувати любов до читання як одного із видів інтелектуальної, навчальної та пізнавальної діяльності.

Обладнання: підручник, Щоденник вражень, мультимедійний комплект, картки для роботи в парі, капелюхи 6 кольорів, мікрофон.

Тип уроку: вивчення нової теми.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

- На столі підручник, пенал, щоденник вражень, комплект «6 цеглинок Lego».

ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.

  1. Сьогодні ми з вами починаємо новий розділ. А який саме ми дізнаємося попрацювавши над скоромовкою.

Результат пошуку зображень за запитом скоромовка про веснуІІІ. Мовленнєва розминка.

 

 

 

 

 

 

 

Читання дівчатка, хлопці, по рядах, декілька найкращих учнів.

  • Правильно,ми починаємо розділ про весну. Сьогодні будемо читати вірш Спиридона Черкасенка «Зима і весна» та проведемо навчальне аудіювання з використанням цеглинок Lego за оповіданням Антоніни Назаренко «Який це місяць?».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Вірш який ми будемо читати називається «Зима і весна». Звідки ми знаємо ці слова, що вони означають? Яка в нас зараз пора року? А яка наступна?
  • Я вам пропоную, використовуючи наші капелюхи мислення, порівняти ці пори року.
  1. Метод «6 капелюхів». Робота в парах.
  • В кожної пари на столі лежить капелюх. На ньому написано, яку пору року ви будете аналізувати. Нагадую, що кожен колір означає окрему сторону аналізу.

Білий – факти (Я знаю про ….)

Жовтий – позитив (В цій порі року гарно те, що …)

Чорний – негатив (В цій порі року мені не подобається…)

Червоний – відчуття (Коли я думаю про цю пору року, я відчуваю…)

Зелений – креатив (Ми придумали, що …., то стало б краще)

Синій – підсумок (Прослухавши все це, я вважаю, що ….)

  • Отже, тепер ми активізували знання про ці пори року, пригадали чим вони гарні та що нам не подобається і готові до читання.
  1. Інформація про автора.
  • Але перед тим як почати читати ми повинні дізнатися більше про автора, який написав цей вірш.

(Підготовлений учень читає інформацію про автора)

  1. Читання з передбаченням.
  • Прочитавши назву вірша, як ви гадаєте про що він буде?

Читання вчителем.

  • Чи справдилися наші передбачення?
  • Цей вірш є ще чим? (діалог)
  1. Словникова робота.
  • Які слова вам були незрозумілі?

НАСУПЛЮ                               ЗАСМІЮСЯ

СКРІЗЬ                                      ВІДМОВЛЯ

РЯТУНКУ                                  ЗАНІМІЄ

  1. Фізкультхвилинка («Заборонений рух» під музику)
  2. Читання в парах (діалог).

Давайте визначимо де репліки зими, а де весни. Прочитайте в парах та підготуйтеся читати для всіх.

  • Недарма ми з вами сьогодні читали цей вірш-діалог, адже в понеділок 15 лютого народне свято «Стрітення». Люди вважають, що в цей день зустрічаються зима з веною і борються за своє верховенство, за те хто буде далі головним. В народі вважають, що якщо в цей день з даху буде капати, то зима ще буде довгою, а якщо дах буде сухим, то скоро настане весна.
  1. Навчальне аудіювання А. Назаренко «Який це місяць?»
  • Тепер, коли ми з вами почитали, давайте потренуємо нашу увагу, память та мислення за допомогою навчального аудіювання.
  • Зараз прослухайте текст та за допомогою цеглинок Lego дайте відповіді на запитання.
  1. Хто лютує, підморожує, сердиться?

А) весна,

Б) літо,

В) зима.

2. Хто повертається додому?

А) птахи,

Б) діти,

В) зайці.

3. У якого дерева прогрілася кора, гілочки наливаються соком?

А) дуб,

Б) береза,

В) ялинка.

4. Який місяць описаний у оповіданні?

А) січень,

Б) липень,

В) березень.

ІV. Підсумок. Рефлексія. Домашнє завдання.

1. «Щоденні 5» – Письмо для себе.

- Молодці. Всі гарно сьогодні попрацювали, ми з вами виконали всі завдання нашого уроку. І залишилося лише одне. Для того, щоб підсумувати нашу роботу та не забувати, яка пора року до нас скоро прийде, ми зараз з вами виконаємо вправу із «Щоденних 5» - Письмо для себе. Відкрийте щоденник вражень та давайте кожен складе сенкан на тему ВЕСНА.

1 іменник-назва (Що?)

2 прикметники (Яка?)

3 дієслова (Що робить?)

4 мої почуття (Я відчуваю…)

5 речення-підсумок (Весна – це …)

  1. Рефлексія.
  • Тепер давайте кожен оцінить свою роботу на уроці цеглинками Lego.

Зелений – Я сьогодні виклався на повну.

Жовтий – Я гарно працював, але інколи був неуважний.

Червоний – Я сьогодні на уроці вів себе пасивно та не хотів працювати.

  1. Домашнє завдання.
  • А домашнім завданням вам буде прочитати вірш ще раз та намалювати малюнок, у якому ви покажете, як ви бачите протистояння між зимою та весною.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. печинога Лілія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
2299
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку