Тема: Вступ до розділу «Квітує радісно весна». Буває, що і березень морозом хвалиться. С. Черкасенко «Зима і весна». Читання в особах. Навчальне аудіювання: А. Назаренко «Який це місяць?»
Очікувані результати: активізувати знання про пори року, ознайомити учнів із змістом вірша шляхом застосування методу «читання з передбаченням», вдосконалювати навичку читання в парах, діалогу; працювати над ритмомелодикою мовлення під час читання вголос та «про себе», вчити слухати та давати відповіді на запитання;
розвивати критичне мислення, уяву, фантазію, навичку роботи в парі;
виховувати любов до читання як одного із видів інтелектуальної, навчальної та пізнавальної діяльності.
Обладнання: підручник, Щоденник вражень, мультимедійний комплект, картки для роботи в парі, капелюхи 6 кольорів, мікрофон.
Тип уроку: вивчення нової теми.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
- На столі підручник, пенал, щоденник вражень, комплект «6 цеглинок Lego».
ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Мовленнєва розминка.
Читання дівчатка, хлопці, по рядах, декілька найкращих учнів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Білий – факти (Я знаю про ….)
Жовтий – позитив (В цій порі року гарно те, що …)
Чорний – негатив (В цій порі року мені не подобається…)
Червоний – відчуття (Коли я думаю про цю пору року, я відчуваю…)
Зелений – креатив (Ми придумали, що …., то стало б краще)
Синій – підсумок (Прослухавши все це, я вважаю, що ….)
(Підготовлений учень читає інформацію про автора)
Читання вчителем.
НАСУПЛЮ ЗАСМІЮСЯ
СКРІЗЬ ВІДМОВЛЯ
РЯТУНКУ ЗАНІМІЄ
Давайте визначимо де репліки зими, а де весни. Прочитайте в парах та підготуйтеся читати для всіх.
А) весна,
Б) літо,
В) зима.
2. Хто повертається додому?
А) птахи,
Б) діти,
В) зайці.
3. У якого дерева прогрілася кора, гілочки наливаються соком?
А) дуб,
Б) береза,
В) ялинка.
4. Який місяць описаний у оповіданні?
А) січень,
Б) липень,
В) березень.
ІV. Підсумок. Рефлексія. Домашнє завдання.
1. «Щоденні 5» – Письмо для себе.
- Молодці. Всі гарно сьогодні попрацювали, ми з вами виконали всі завдання нашого уроку. І залишилося лише одне. Для того, щоб підсумувати нашу роботу та не забувати, яка пора року до нас скоро прийде, ми зараз з вами виконаємо вправу із «Щоденних 5» - Письмо для себе. Відкрийте щоденник вражень та давайте кожен складе сенкан на тему ВЕСНА.
1 іменник-назва (Що?)
2 прикметники (Яка?)
3 дієслова (Що робить?)
4 мої почуття (Я відчуваю…)
5 речення-підсумок (Весна – це …)
Зелений – Я сьогодні виклався на повну.
Жовтий – Я гарно працював, але інколи був неуважний.
Червоний – Я сьогодні на уроці вів себе пасивно та не хотів працювати.