Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!» Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським)

Про матеріал
Розпочати ознайомлення з новим розділом; ознайомити учнів з традиціями й обрядами українського народу, а зокрема – весняним циклом; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; корекційна мета: розвивати їхнє мовлення, логічне мислення, вміння правильно аналізувати прочитане; вчити помічати красу довкола; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!» Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським)

МЕТА: Розпочати  ознайомлення  з  новим розділом; ознайомити  учнів  з традиціями й  обрядами  українського  народу, а зокрема – весняним  циклом; вдосконалювати  навички  свідомого  виразного  читання; збагачувати словниковий  запас  учнів; корекційна  мета: розвивати  їхнє  мовлення, логічне  мислення, вміння  правильно  аналізувати  прочитане; вчити помічати  красу  довкола; виховувати  любов  до  художнього  слова.

ТИП УРОКУ: Вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ.  Плакат  із  записом  девізу  уроку, картинки із смайликами,  кольротерапія, ІКТ.                                                    

 

ХІД    УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ  УЧНІВ  ДО  УРОКУ

 -   Доброго дня! Сьогодні до нас  на  урок  завітали  гості. Тож  давайте       привітаємо їх.

Добрий день!

У добрий час, радо ми вітаєм вас.

Здоровꞌя, щастя, радості вам  бажаємо.

Урок  читання  розпочинаємо.

1. Привітання.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи? Всі бадьорі?

Молодці!!!

-А тепер проведемо автотренінг і налаштуємося на роботу протягом дня.

Я – учень.

Я ходжу до школи .

Мене навчають вчитись .

Я  все розумію.

Я все хочу знати .

2. Створення емоційного  настрою.

- Посміхніться один одному і скажіть:

« Я – найкращий, ти – найкращий, ми – найкращі» .

- Виберіть смайлик, який повинен показати настрій на урок.

 

2.Логопедична   хвилинка

Щоб  правильно та красиво вимовляти  всі  слова підготуємо наші  язички до роботи. Робота з люстерком (у дітей люстерко)

1).Розвиток  артикуляційної  моторики:

Для  язика:

- «почистимо зубки»

- «гойдалки»- гойдаються гойдалки вгору вниз

- «конячка» - клацання кінчиком язика

Для  губ:

- «бубликом»- (0)

- «трубочкою»- (У)

- «рупором» - (Ш)

- «посмішкою» - (І)

2).Робота над скоромовкою.


Вовк ведмедя розбудив:

- Вже весна, гуляти  йди!

Виліз велетень з барлогу –

Вовк  тікає  в ліс від нього.


3).Робота  над  чистомовкою.

На-на-на – ось вже прийшла весна.

Су-су-су – я тепло для всіх несу.

Іг-іг-іг – на полях розтанув сніг.

Ім-ім-ім – стало весело усім.

 

  1.  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ

1. Вправа «Мікрофон».

  • Подумайте, яким має бути наш урок?(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, загадковим…)
  • А  ви на уроці якими  повинні бути?( Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними…)
  • Ми разом  створимо  цікавий ,творчий, продуктивний  урок . А він у нас  сьогодні  незвичайний. Адже  на  ньому  ми  будемо  читати, дискутувати, творити, вести  діалог. Чи  цікавим  буде  урок? Все залежить від вашої  активності, уважності, творчості.
  • А  працюватимемо під  гаслом:

 

                                       Щоб робота в нас кипіла,

                                       Працювати будем:

                                       Швидко! Дружно! Вміло!

2.Перевірка  домашнього  завдання. Гра «Поплескаєм -потупцюєм»

(Методика: я ставлю питання і пропоную варіанти відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей - поплескати в долоні, якщо ж відповідь невірна - потопати ніжками. Ця гра - прекрасна розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі).

 

1.Назва  попереднього  розділу,  який  ми  вивчали  мав  назву:

а) Тарас Шевченко: сторінками життя і творчості;

б) Із  скарбниці  казкарів  світу.

2.Казку  «Шипшинку»  написав :

а)Брати Якоб і Вільгельм  Грімм німецькі казкарі;

б)Карло Колоді  італьський  письменник.

3. Яка казка має такий початок:

«Був чудовий, ясний весняний вечір, і вікно стояло відчинене…»

а) Пригоди Піноккіо;

б)Про  Карлсона, що  живе  на  даху.

Ви у мене МОЛОЦІ! Пишаюся вами!!!

        

  1. СТВОРЕННЯ  ЕМОЦІЙНОГО  ФОНУ  УРОКУ
  1. Любі  мої, а зараз  закрийте  свої  оченята  і  уявіть, що ви перенеслися  в чарівну пору , яку саме? Ви дізнаєтеся, коли  прослухаєте  вірш

 «Чарівна пора» Тетяни  Корольової.


ЧАРІВНА ПОРА

Чуєш? Жебонять струмки!
Чуєш? Цвірінчать пташки!
Глянь! Бруньки он на гіллі..
В синім небі — журавлі...

Похожее изображениеПерші проліски цвітуть,
Перші джмеликі гудуть .
Це прекрасна й чарівна
В гості йде до нас весна!

Скоро прилетять в гаї
Голосисті солов'ї,
Будуть радо щебетать,

Будуть весноньку вітать.


2. Обговорення ілюстрації із зображенням дівчини –Весни, що йде у квітучому садку.

  •                                  Чи гарна дівчина-Весна? З ким її можна порівняти?

(Чаклунка, красуня, казкарка, королева, фея, царівна)

3.А які у вас виникають асоціації, коли ви почуєте слово ВЕСНА.

 

 

 

 СОНЦЕ

 

 

 

 

 

ПТАХИ

 

             

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Навесні пробуджується природа, все навкруг оживає і здається, що нібито якась чарівна енергія вливається в кожного після довгого зимового сну.

- Тема нашого уроку «Прийди, весно, з радістю».

 

  1. СПРИЙМАННЯ  І  УСВІДОМЛЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ
  1. Вступна бесіда

   – Велика і прекрасна наша земля. Змінюється, вічно  оновлюється  вона. І це оновлення  завжди  починається  весною.

  

2. Робота за підручником .

- Прочитайте назву розділу, який починаємо вивчати.

- Прочитайте у змісті авторів і назви творів, які вивчатимемо.

- Хто з авторів вам добре відомий?

  1. Робота за ілюстрацією.
  • Розгляньте малюнок.

Вправа «Мікрофон».

  • Хто на ньому зображений?
  • Які фарби використав художник, передаючи весняний настрій?
  1. Читання учнями вступної статті.

- До чого закликає нас автор?

- На що слід звернути  особливу увагу?

 

Наші  предки – словяни – вважали весну живою істотою. Вони вірили в багатьох богів. Вони їх шанували, справляли їхні свята навесні. Ці свята супроводжувалися веснянками. Урочистість веснянок була зумовлена ще й тим, що цей обряд починається ще з зими. На свято Стрітення весна з зимою зустрічається. То вже тоді, для того, щоб закликати весну, наші предки рубали ополонки, кричали, стріляли, запрошували повернутись весну. Вони вірили, що весна під водою, у великому царстві Дажбога.

   А саму весну приносили на крилах птахи 30 березня, коли святкували   Теплого Олексія. Чекали всі цього свята з нетерпінням. Зранку вдягались у святкове  вбрання, хлібороби  вітали  один одного з теплом.

   Господині випікали обрядове печиво у вигляді жайворонків. Це печиво носили селом на долонях і показували сонцю, сподіваючись ввести його в оману. Мовляв, птахи  прилетіли, пора  весні  бути. А  потім  ішли  весну закликати.

ФОТООКО ( гімнастика для очей)

 

 

 

  1. Словникова  розминка

1.     Назвіть «Компліменти» весні (тепла, ясна, мила, чарівна, сонячна, люба, весела, рання, загадкова, зеленокоса, дзвінкоголоса, радісна, привітна, квітуча, красива, гомінка, барвиста)

2.     Назвіть слова, найважливіші у вашому житті ( мама, тато, бабуся, дідусь, Україна, Батьківщина, мир, дружба, милосердя, добро та інші).

3.     А які слова ви б хотіли викинути з нашої мови, тим самим і з життя? (війна, горе, смерть, голод, біль, зло, бійка, землетрус та інші).

4.     Назвіть слова, які допомагають вам вчитись (акуратність, старанність, наполегливість, дисциплінованість, уважність, пам’ять, книжка, урок, учитель та інші).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Робота в групах 

Дискусія з приводу інтерв’ю «Весна – найкраща пора року».

І група– яка стверджує.

ІІ група– яка заперечує.

 

 

І група:

-       Весна – найкраща пора року  тому, що яскравіше світить сонечко, стає тепліше, добавляється день, можна довше гратися на свіжому повітрі.  

-       Навесні  у нас канікули. Тому можна досхочу розважатися з друзями, кататися на велосипеді, почитати, переглянути передачі по телевізору, посидіти за комп’ютером.

-         Весна – найкраща пора року тому, що пробуджується природа з’являється трава, розцвітають квіти, співають пташки.

 

  ІІ група:

-        Весна – не найкраща пора року, хоча і тане сніжок, і стає тепліше, але з’являться болото, тому можна промочити ноги і застудитися.

-        Навесні  є канікули. Але це небезпечна пора. Розважаючись, діти часто травмуються, стаються дорожньо-транспортні пригоди. Якщо довго дивитися телевізор, сидіти за комп’ютером – це шкодить здоров’ю, псує зір

-        Весна – не найкраща пора року тому, що з’являється багато роботи в саду, на городі.  Потрібно садити рослини, обрізати дерева.

 

-         Молодці! Одні переконливо стверджували, інші заперечували. Але сперечатись не варто, адже  кожна  пора року по-своєму приваблює і кожна з них може чимось не подобатися. Ви це довели.

 

  1. ОСНОВНА  ЧАСТИНА  УРОКУ
  1. Розглядання  ілюстрації  із зображенням  весни.  Кольоротерапія  «У  художньому музеї  живих квітів»
  • Дивіться уважно і скажіть то ж, які квіти ви бачили у нас на шкільному подвір’ї .
  • Яка пора року була  зображена у кольоротерапії?
  • Які  ознаки  весни ви помітили?
  • Отже, ви побачили, що весна приходить не лише у наше  місто, а й у ліс, поле, у гай, у сад. Вона крокує всією нашою країною. І до нас на урок  завітала. Тож давайте всі разом скажемо їй: «Добридень, весно! Ми  раді  вітати  тебе  у нас  на уроці»
  • Давайте  привітаємо її. Якими словами будемо вітати гостю?

(Заучування вірша напам’ять.)

— Ой весна, весна — днем красна,
Що ти нам, весна, принесла?
— Принесла я вам літечко,
Щоб родилося житечко,
Ще й озимая пшениця
І усякая пашниця,
Ще й червоні квіточки,
Щоб квітчались діточки.                                    

2. Вправа « Незавершене  речення»

- А яка ж весна поговоримо далі.

До вас прийшла весна чудова,

Весела, світла, … (веселкова).

Скрізь стало радісно і світло,

Все навкруги нараз … (розквітло).

І світить сонечко згори

На поле, ліс і на … (двори).

Зазеленіло зразу всюди,

Беруться до роботи … (люди).

Бо й приказка така існує –

Що день весняний рік … (годує)!

І от весна іде до краю:

Уже фіалка …. (зацвітає),

І скоро сад увесь розквітне, бо гріє сонечко … (привітно).

Весна багато вже зробила:

Всю землю дощиком … (умила),

І квіти всюди зацвіли,

Щоб рідний край пташки … (знайшли).

Така в весни велика сила –

Вона  чудова, гарна … (мила).

Усі ми любимо весну,

Привітну, теплу, … (осяйну).

3. Це цікаво знати !

-У нашого  народу є  багато прикмет , за якими визначають погоду весною.

  • Жайворонки  летять — скоро прийде тепло.
  • Хмари  високо пливуть — до гарної  ясній  погоді.
  • Грім в березні — повернення холодів.
  • Якщо проліски розкриваються — на гарну погоду, а якщо вони закриваються і никнуть - до поганої.
  • Якщо  кроти  вибираються  зі  своїх нір — буде дощ.

4.Фізкульхвилинка.

     Сонечко, Сонечко (роблять руками колоподібні рухи)

Засвіти, засвіти (руки й очі піднімаються догори)

Сонечко, Сонечко (колоподібні рухи руками)

Звесели, звесели (руки на поясі, ногами притупують)

Сонечко, Сонечко (колоподібні рухи руками)

Весну запроси!

 

5.Складання  сенкану.


  1. Іменник.                      
  2. Три  прикметники.
  3. Дієслова.
  4. Речення.
  5. Асоціація.

Весна.

Квітуча,чарівна, казкова.

Прийшла, розбудила,принесла..

Весна іде тепло несе.       

Радість


 


 


 


 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  • Наш урок підійшов до завершення. Як раз час подивитися, чи виправдалися ваші очікування.(Учитель зачитує очікування учнів, а учні констатують, чи всі очікування виправдались.)

Рефлексія уроку.

-  Який розділ почали вивчати на сьогоднішньому уроці?

- Про що йтиметься у творах цього розділу?

- Що цікавого ви дізнались на уроці?

Оцінювання.

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Намалювати малюнок про зустріч весни.

2. Завдання по групах.

1 – загадки про весняні місяці,

2 – народні прикмети про весну,

3 – прислів’я про весну.

         

 

 

doc
Додано
22 червня 2020
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку