Вступний урок зарубіжної літератури в кожному класі – своєрідний місток між навчальним матеріалом попереднього й наступного класів. Саме тому він має спиратися на знання та емоційний досвід учнів, бути таким собі енергоджайзером для подальшої роботи. Переконана: якою б не була тема вступного заняття, його перша частина має налаштувати учнів на хвилю зарубіжної літератури, відновити емоції та творчі думки. Пропоную увазі колег добірку матеріалів до вступних занять, які я успішно використовую на своїх уроках.
Поетична міні-хрестоматія до вступних занять
У книги люди, наче бджоли в соти,
Знесли духовний, чародійний мед.
Сліпцеві очі ним протри, і вмент
Побачить сонце й голубі висоти,
Відчує мислі найстрімкіший лет,
Збагне людські страждання і турботи,
Поможе темряву збороти,
Рвучи з очей пов’язки чорних лент.
Д.Павличко
Запитання та творчі завдання.
Хай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Думки, що летять крізь кордони та мури, -
Усе, чим приваблює світ цей безмежний, –
Усе подарує вам література.
Ю.Ванаг
Запитання та творчі завдання.
Софокл – Гамсун, Едгар По – Гете,
Толстой глибокий і Гюго буйний,
Петрарчині шліфовані сонети,
Достоєвський грішний і святий, –
Усі книжки, усі земні поети,
Усі зрідні душі його живій:
Бо всі вони – лиш відблиски одного,
Одного сонця: Духа Світового!
М.Рильський
Запитання та творчі завдання.