20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Вступні уроки із зарубіжної літератури: компетентнісно, креативно, цікаво!

Про матеріал

Вступний урок зарубіжної літератури в кожному класі – своєрідний місток між навчальним матеріалом попереднього й наступного класів. Саме тому він має спиратися на знання та емоційний досвід учнів, бути таким собі енергоджайзером для подальшої роботи. Переконана: якою б не була тема вступного заняття, його перша частина має налаштувати учнів на хвилю зарубіжної літератури, відновити емоції та творчі думки. Пропоную увазі колег добірку матеріалів до вступних занять, які я успішно використовую на своїх уроках.

Перегляд файлу

Поетична міні-хрестоматія до вступних занять

 

               У книги люди, наче бджоли в соти,

                Знесли духовний, чародійний мед.

          Сліпцеві очі ним протри, і вмент

           Побачить сонце й голубі висоти,

           Відчує мислі найстрімкіший лет,

                      Збагне людські страждання і турботи,

 Поможе темряву збороти,

                 Рвучи з очей пов’язки чорних лент.

          Д.Павличко

Запитання та творчі завдання.

  1. Про яку роль книги в житті людини говорить Д.Павличко в своїй поезії?
  2. Спробуйте назвати твори зарубіжної літератури, які, на вашу думку, допомагають «темряву збороти», зірвати  «з очей пов’язки чорних лент». Аргументуйте свої думки.

 

   

                                 Хай не минає вас байка чи казка,

   Хай міфи і вірші у душу вам линуть.

   Та тільки уважно читайте, будь ласка,

   Тоді лиш почуєте слово нетлінне.

   І мудрі поради, і жарти дотепні,

   Думки, що летять крізь кордони та мури,  -

   Усе, чим приваблює світ цей безмежний, –

   Усе подарує вам література.

        Ю.Ванаг

Запитання та творчі завдання.

  1. Які думки українського поета про роль літератури в житті людини близькі вам?
  2. Чи не нівелюється, знецінюється роль книги в житті людини в сучасному комп’ютеризованому світі? Спробуйте навести переконливі аргументи на захист своєї думки.
  3. Які твори зарубіжної літератури, вивчені впродовж минулих років, не минули вас і «в душу вам линуть»? Чому?
  4. Знайдіть в уривку з вірша пораду, яка допоможе вам впродовж навчального року краще осмислювати літературні твори. Чи дотримувалися ви цієї поради раніше?

 

                                 Софокл – Гамсун, Едгар По – Гете,

   Толстой глибокий і Гюго буйний,

   Петрарчині шліфовані сонети,

   Достоєвський грішний і святий, –

   Усі книжки, усі земні поети,

   Усі зрідні душі його живій:

   Бо всі вони – лиш відблиски одного,

   Одного сонця: Духа Світового!

        М.Рильський 

Запитання та творчі завдання.

  1. Поміркуйте, чи випадковим є зіставлення М.Рильським у своїй поезії творчості зарубіжних письменників.  Спробуйте визначити риси творчої схожості названих авторів.
  2. Хто із названих «земних поетів» вам найбільше до душі? Складіть асоціативний кущ  до його творчості.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку