Криворізький ліцей «Гранд»
Тема: Я багато читаю і багато знаю.
Виховна година
Кількість дітей 20.
Педагог: Вишневська Т.В.
Мета: Розширити знання учнів про значення книги в житті школяра. Викликати бажання більше читати, виховувати любов до книг.
Обладнання: виставка книг, словників, святково прибраний зал. Написи «Книга – наш друг», «Хто читає, той багато знає».
1-й учень: Всі читають урочисто:
І безвусі, й вусачі.
Скільки мешканців у місті,
Стільки в місті читачів.
2-й учень: Дружба з книгою – це свято,
Не було б його у нас,
Ми б не знали так багато
Про новий та давній час.
3-й учень: Книгу зрозумілу,
Чесну, добру, сміливу
І дівчатка, й хлопчики –
Хочуть всі читать!
4-й учень: В день народження до друга
Доведеться тобі йти,
То казок чудову книгу
Принеси в дарунок ти.
5-й учень: Книги дружать з дітворою –
Полюби їх у житті,
І улюблені герої
Будуть друзями тобі.
6-й учень: Скільки книг є у друкарні!
Книги різні, книги гарні.
От краса, якби ти зміг
Прочитати, друже, їх!
7-й учень: Лячно книгам! Хто їх купить?
Раптом купить, хто не любить!
Той у книжку – от порода! –
Запихає бутерброда.
8-й учень: Той – чи є бруднулі гірші –
Залива чорнилом вірші.
Бідні книги, бідні,
Невідомо, у які потраплять руки.
(Заходять Брудна Книжка і дівчинка ім’я)
Педагог: Книжка скаржилась ім’я
Брудна книжка: Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, от сторінка:
Намальована хатинка,
Під хатинкою маля
І написано: «Це я!».
Люди скажуть: «Ой, чия ти?
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
Та не бачили таких».
(Брудна книжка плаче. Дівчинка бере її за руку).
Дівчинка: Я не рватиму сторінок,
Не бруднитиму картинок,
Вбережу тебе від бруду
І читать тебе я буду!
Мила книжка, ти прости!
(Заходить Королева книг.)
Королева: Я рада зустрічі з вами, мої любі друзі. Мені приємно знати, що ви багато читаєте. А чи ви вмієте поводитися з моїми жителями?
(Заходить Чиста книга.)
А це хто такий? Ти така чиста, красива.
Скажи як ти себе вберегла?
Чиста книга: Мене зберіг такою господар мій. Він мене читає тільки з чистими руками. І в обкладинку одягає, і закладку закладає. Я – книжка, я – товариш твій. Читай мене, шануй, і я тебе навчу багато цікавого.
(Заходить лікар Айболить.)
Лікар: Я – лікар, книжчин друг! Лікую не дітей, а книжки. Так-так, не дивуйтеся, вони теж хворіють. Щоправда, не чхають, не кашляють, не стогнуть. Мої терплячі пацієнти не плачуть, а починають худнути, жовтіти. І тут на допомогу приходимо ми – я і мої помічники. Ми їх лікуємо, виготовляємо їм нові спинки, клеїмо.
(Заходять гномики.)
1-й гном: Про усе на світі знають гноми,
Бо читають книги день і ніч.
Хоч маленькі, та такі невтомні
Ми є приклад добрий для дітей.
2-й гном: Гноми книги дуже поважають,
Шанобливо ставляться до них.
Гномам книги все розповідають,
Тож читайте книги так, як ми.
3-й гном: Читати, читати, читати, читати,
Читати, читати просимо всіх вас.
Будете, будете, будете, будете,
Будете, будете знати більше від нас.
(Можна ці слова гномів співати на мелодію пісні «Голубой вагон».)
1-й гном: Так-так, бережіть книги, читайте їх, адже
Книга – джерело знань.
2-й гном: Книга – віконце, через яке весь світ видно.
3-й гном: Одна книга тисячі людей навчає.
1-й гном: Книга – дзеркало життя.
2-й гном: Дім без книги, що обід без хліба.
3-й гном: Книга добру навчить, від дурного відверне.
Вікторина «Твій друг – книга»
(«Дюймовочка», «Попелюшка», «Катерина» тощо.)
1-й учень: Вам подружитися з книгою треба –
І книжка ніколи…
2-й учень: І книжка ніколи…
3-й учень: І книжка ніколи…
Разом: Не зрадить тобі!