"Я люблю Україну"-конкурсно-розважальна програма

Про матеріал
Конкурсно-розважальна програма для дітей середнього та старшого шкільного віку має на меті розширити знання вихованців про особливості та своєрідність української мови, історії, етнографії, культури; формувати повагу до українських традицій, шанобливе ставлення до рідного краю; спонукати до пошуково-дослідницької роботи, читання художньої літератури, перегляду навчальних телепередач, творчого опрацювання Інтернет-ресурсу, сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу, розвивати пізнавальну, інтелектуальну активність, кругозір, виховувати любов до своєї Батьківщини, дбайливе ставлення до духовних надбань українського народу.
Перегляд файлу

Я люблю Україну

конкурсно-розважальна програма

для дітей середнього та старшого шкільного віку

Мета заходу :  розширити знання вихованців про особливості та своєрідність української мови, історії, етнографії, культури; формувати повагу до українських традицій, шанобливе ставлення до рідного краю; спонукати до пошуково-дослідницької роботи, читання художньої літератури, перегляду навчальних телепередач, творчого опрацювання Інтернет-ресурсу, сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу, розвивати пізнавальну, інтелектуальну активність, кругозір, виховувати любов до своєї Батьківщини, дбайливе ставлення до духовних надбань українського народу.

Обладнання: сцена і зала, прикрашені квітами, українськими рушниками

Місце проведення : актова  зала   ЦДЮТ.

Учасники  заходу: вихованці гуртків  ЦДЮТ

Література:

1. Боровська О. Живи моя держава, Україно / О. Боровська // Позакласний час. – 2008. – №1. – С. 19-20.

2. Красоткіна Н. Ми вільні діти вільної України: Свята в початковій школі / Н. Красоткіна // Початкова освіта. – 2001. –   30-32.– С. 9-13. 

3. Петренко Л. Знаєш ти, що таке Батьківщина?: Сцен. гри-змагання / Л. Петренко // Шкільний світ. – 2004.– № 16. – С. 11-12.

4. Щербак Л. Ми – українці / Л. Щербак // Позакласний час. – 2007. – № 6. – С. 13-17.

 

Підготовка:

1. Підготування сценарію.

2. Розучування пісень, віршів,  танців.

3. Прикрашення зали.

 

 

Хід заходу

Ведучий.

На світі є держав багато,

Де кожен з нас ніколи не бував.

Та рідною для нас є та країна,

В якій ти народився і зростав.

Ведуча.

Нам серцю мила рідна Україна,

Як матінка, вона у нас одна.

Нехай лунають пісні солов’їні

Нехай квітує повсякчас вона.

Ведучий.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину ми маєм – 

Її Україною звуть.

Ведуча. Тож розпочинаємо наше свято «Я люблю Україну» і для вас у виконанні гурту «Асорті» лунає пісня «Добрий день, матусе Україно»!

Ведучий. Українці пишаються своєю Вітчизною, що славиться безкрайніми степами, густими лісами, величними горами, повноводими ріками та неозорими полями пшениці, що колоситься.

Ведуча. Любов до Батьківщини завжди починається з живого почуття любові до рідної природи, із прихильності до тієї землі, на якій ти народився і виріс. Україна – молода країна, яка невпинно розвивається. Скрутні часи вона не раз переживала і відроджувалася у всій своїй величі й красі.

Ведучий. Саме від нас залежить майбутнє нашої країни. У народі кажуть, що той, хто не знає свого минулого, не має майбутнього. Тож запрошуємо вас вивчати історію рідного краю, його звичаї та традиції.

Ведуча.

Хай по світу пісня лине:

Я люблю свою країну.

Батьківщина, рідний край.

Щирих усмішок розмай.

Музична пауза

Ведучий.

Україно! Ти для мене диво! 

І нехай пливе за роком рік, 

Буду, мамо, горда і вродлива, 

З тебе дивуватися повік. (В. Симоненко)

Ведуча. Українці – талановитий і стійкий народ з унікальною історичною долею, неповторними духовними якостями, прекрасною самобутньою душею й особливим характером, у якому степова волелюбність і непокірливість поєдналися з європейською раціональною поміркованістю. Ми пишаємося древніми традиціями і мудрістю предків, багатою культурною спадщиною. Український характер закодований у народних символах України, що відомі нам змалечку.

А зараз оголошую конкурс, що має назву «Символи мого народу» Завдання конкурсу: назвати символи України.

(Виходить по 1 представнику з кожної команди і по черзі називають символи України, при цьому роблять по 1 кроку вперед. (Конституція, герб, прапор, гімн т.д.)

Це було невеличким тренуванням, а зараз справжні запитання стосовно нашої держави:

1. Як називається основний документ громадянина ? (Паспорт).

2. Як називають осіб, які не досягли І8-річного віку ? (Неповнолітні).

3. Який закон вважається головним законом країни ? (Конституція).

4. Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я і права громадян ? (Поліція).

5. Як називають захисника в суді ? (Адвокат).

6. Коли відзначається День Незалежності України? (24 серпня).

- Молодці, дуже швидко зорієнтувалися і вдало впоралися з першим завданням.

Ведучий.

Хто не чув пісень у селах вечорами

Й жартівливих, і сумних?

То долю рідними словами 

Народ виспівує у них.

Ведуча. Українці – найспівучіший народ у світі. Багатство тематики та жанрів української народної пісні вражає. Тож оголошується

Конкурс «Відгадай мелодію»

Ведучий. Кажуть, що мова – душа народу, а ще знання рідної мови свідчить про рівень освіченості людини. Ось і зараз ми з вами визначимо, яка ж команда є кращим знавцем української мови. Пропоную вам конкурс «Мовні загадки», завдання: перекласти слова з російської мови на українську.

Отважный – відважний.

Лоб – чоло.

Глаз – око.

Сорняк – бур'ян.

Оранжевый – помаранчовий, жовтогарячий.

Февраль – лютий.

Ива – верба.

Бездельничать – байдики бити.

Дать пощёчину – дати ляпаса.

Распространять слухи – розповсюджувати чутки.

Убраться восвояси – піти звідси, геть.

Празднование юбилея – святкування ювілею.

Отсчет времени – відлік часу.

Заоблачные мечты – захмарні мрії.

Ведуча. Дуже добре! Ну а зараз дещо ускладнюємо завдання фразеологізмами. Ви повинні пояснити, що вони означають:

Очі на мокрому місці – плакати.

Позичати в сірка очі – соромитись.

Відводити очі – брехати.

Стріляти очима – привертати увагу.

Вставля палиці в колеса – перешкоджати чому-небудь

За холодну воду не братися – нічого не робити

Хоч до рани прикладай про добру людину

Передати куті меду переборщити

Хоч до рани прикладай про добру людину

Ведучий. Українські дівчата славилися своїми довгими густими косами та звісно вправними зачісками. Тому оголошується конкурс на найкращу та найохайнішу косу.

Рухлива гра «Заплети косу» (зі стрічок)

Ведуча. Чи знаєте ви, що наші сучасні місяці в давнину мали іншу назву. Завдання наступного конкурсу – вказати сучасні назви давньоукраїнських місяців.

Конкурс  «Хто перший»

(Команда, яка знає відповідь, піднімає руку).

Просинець – січень.

Дзюрчальник – квітень

Жнивець – серпень.

Грозовець - червень

Студень – грудень.

Сівень - вересень

Громовик – травень.

Прощальник – березень.

Весільник – жовтень

Зимобор – лютий

Падолист – листопад

Білець - липень

Флеш-моб «Танцюють усі»

(Діти повторюють рухи за ведучими під музику).

Ведучий. А зараз я перевірю ваші знання рідного краю. Тому наступним нашим завданням буде конкурс «Чи правда, що…?» Я задаватиму питання кожному учаснику команди, а ви повинні сказати, правда це – чи ні. Отже, слухайте уважно і намагайтеся дати чітку і лаконічну відповідь.

«Чи правда, що …?»

  1.      Чи правда, що Сумська область схожа на материк Африка? (Так. Якщо Сумську область повернути північною частиною на південь).
  2.      Чи правда, що жителі Роменського, Охтирського Путивльського районів для приготування їжі майже не використовують дрова або вугілля? (Так, адже Роменському, Охтирському, Лебединському районах видобувають природний газ, що використовується в господарстві).
  3.      Чи правда, що Сумській області 60 років? (Ні. Сумська обл. утворилась 1 січня 1939 року – 78 років тому).
  4.      Чи правда, що в Сумській області росте рослина, що має назву водяний горіх? (Так. Ця рослина занесена до Червоної книги України).
  5.      Чи правда, що Псел найбільш широка річка Сумської області? (Ні. Десна, Сейм, Псел, Сула, Ворскла. Найбільш широкі: Десна (ширина перевищує 200 м.) та Сейм (ширина – до 85 м.).
  6.      Чи правда що на Сумщині зустрічаються два види зайців: Заєць-сіряк та заєць-біляк? (Ні. Вид Заєць-сіряк не існує. Є Заєць-русак і заєць-біляк, саме ці два види зустрічаються на Сумщині).
  7.      Чи правда, що в Сумському районі мешкають зубри? (Ні. Зубри мешкають у Конотопському районі).
  8.      Чи правда, що на Сумщині росте рідкісна вітамінна рослина, що має назву Ведмежа цибуля? (Так. Ведмежа цибуля або черемша зустрічається в лісах Сумщини, їстівне листя якої пахне часником).
  9.      Чи правда, що лось чи вовк можуть відчути людину на  відстані 1 кілометр? (Так).
  10. Чи правда, що Сумська область лежить на стійкій ділянці земної кори – Східно-Європейській платформі, тому на її території немає гір? (Так).

Ведуча. Наступний конкурс «Мовні загадки – жарти»:

  1.    Які алфавіти складаються з 6 літер? (Азбука, абетка).
  2.    Що знаходиться у середині школи? (Літера «О»).
  3.    Що стоїть між підлогою і стелею? (Літера «І»).
  4.    Чим закінчується і весна, і зима? (Літера «А»).
  5.    Чим закінчується і вечір, і ніч? (Приголосним звуком).
  6.    Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Змінити «М» на «Ч»).
  7.    У ящику три «яблука»:

       1 – коли воно з’явилося, його називали земляним яблуком;

       2 – за кольором та властивостями його називали яблуком    кохання;

       3 – за батьківщиною, де його вирощували, його називали китайським яблуком.

Що ж знаходиться в ящику? (Картопля, помідор, мандарин).

8. На яке дерево сідає ворона під час зливи? ( На мокре )

Ведучий.

У рідному краї і серце співає, 

Лелеки здалека нам весни несуть, 

У рідному краї і небо безкрає, 

І ріки – потоки, мов струни течуть, 

Тут кожна травинка і кожна билинка 

Вигойдують мрії на теплих вітрах. 

Під вікнами мальви, в саду материнка, 

Оспівані щедро в піснях. 

Ведуча.

Тут мамина пісня лунає і нині, 

ЇЇ підхопили поля і гаї, 

ЇЇ вечорами по всій Україні 

Співають в садах солов'ї. 

І я припадаю до неї вустами 

І серцем вбираю, мов спраглий води. 

Без рідної мови, без пісні, без мами 

Збідніє, збідніє земля назавжди. 

Ведучий. Ви всі старалися, показали свої знання і вміння. Ми всі гідні сини і доньки України і кожний з гордістю промовляє: «Я люблю Україну!»

Усі. Я люблю Україну!

1

 

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку